Maisie schreef:Citaat:Ruim twintig miljoen varkens kwijnen er jaarlijks in de Nederlandse vee-industrie weg.
Ze worden opgefokt, doorgefokt en mishandeld. In zes maanden tijd groeien biggen dicht
tot spare-ribs, karbonades en speklappen van 100 kilogram.
Met afgevijlde tandjes, afgeknipte staarten en (in het geval van mannetjes) onverdoofd gecastreerd,
worden ze in urendurende transporten in overvolle vrachtwagens naar Italië en Spanje gebracht.
hahaha dit ind ik echt grappig. aangezien ik het ontelbaar keer heb gezien dat mijn vader biggetjes castreerde, staartjes afbrande en tandjes knipte.
Tandjes worden geknipt omdat ze anders de tepels van de zeug kapot bijten. dit wordt gedaan als ze nog maar een paar dagen oud zijn. ok ze voelen wel even wat maar ze worden niet mishandeld. En ook de varkens transporten zijn al veel verbeterd.
Je hebt gelijk, het is errrrrug grappig allemaal- ha, ha, ha.
Sjonge wat moet ik lachen, doe het bijna in mijn broek.
De dieren konden het niet beter hebben als in de bioindustrie. Wat? Ze zijn vast hartstikke blij dat ze zo gehouden worden. Welk varken wil er nu lekker in de modder kunnen rollen en wroeten, op grasland lopen of in het zonnetje kunnen liggen en in een lekkere schone stal met een zee aan ruimte en schoon stro om in te liggen als je ook in een stalen constructie kunt liggen waar je je kont niet kunt keren op een hard, koud rooster, zonder stro en met een rotgang volgestampt wordt met joostmagweten wat voor rotzooi zodat je maar snel naar de slacht kunt of biggen aan de lopende band moet produceren.
Errrrrrug grappig allemaal.