Moslimziekenhuis in Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loutjuh

Re: Moslimziekenhuis in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:04

Nicolletje schreef:
Cowboy55 schreef:
Ze kunnen niet 'terug' naar hun eigen land. Ze zijn al in hun eigen land. Dit is hun land. Het overgrote deel zijn Nederlanders.

Maar ondertussen wel een Marokkaans paspoort hebben.
Daar snap ik dan weer niks van Scheve mond

vrij logisch, als jij straks naar australie verhuist en je daar een verblijfvergunning + paspoort krijgt, dan hou je toch ook je nederlandse paspoort erbij. Je wilt toch ook gewoon voor onbepaalde tijd terug gaan naar je familie of niet?? Als ik in china zou gaan wonen zou ik ook niet in eens gaan zeggen als ik een paspoort heb in china: IK BEN EEN CHINEES....

Citaat:
Loutjuh en Superlenie: ik hoor mezelf een jaar of 10 geleden praten...Maar ergens is er bij mij iets veranderd in mijn mening Nagelbijten / Gniffelen
Misschien omdat ik iedereen een goede kans wil(de) geven en deze toch keer op keer verziekt werden. Door hunzelf ja.

Jammer dat je dan toch de verkeerde mensen ontmoet. Ik ken er ook een aantal waar ik liever geen contact mee heb, maar dan hebben we het over cultuur en niet over geloof. Zoals ik al zei, het geloof zit van binnen en niet van buiten.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:09

Noetanchamon schreef:
Nee, ze hoeven niet terug naar hun land, maar ik heb zelf jaren als verpleegkundige gewerkt, nou daar ben je dus mooi klaar mee. De moslim mannen zijn dwingend, en houden er nogal wat andere normen op na dan wij Westerlingen zeg maar.
De dames moeten en zullen hun hoofddoekjes omhouden, kosten na de operatie de boel onder, incl hoofddoekje en je moet je in alle bochten wringen om er weer 1 om te krijgen etc etc, echt niet grappig!

Ik vindt zo'n ziekenhuis nog niet zo gek dus Knipoog

Hier praat je weer over cultuur en niet over geloof. En je denk dat je met name spreekt over marokkaanse mannen. Ik ben het wel met je eens en maak dit zelf ook mee. Dit is namelijk hun cultuur en vind het ook walgelijk. Het geloof heeft hier NIKS mee te maken, er staat echt niet in de koran dat een man dwingend moet zijn, en de vrouw moet zien als een bediende. JUIST niet, de vrouw is in de koran zelfs gelijkaan-hogerdan een man en moet met respect behandelt worden.

Wat betreft hoofddoekjes, ik zelf vind het ook wat overdreven en zou het ook niet doen. Ik heb die ervaring niet die jij beschrijft, maar ik zou zelf geen hoofddoek dragen. Ook dit is iets wat niet zo specifiek in de koran beschreven staat, het enige wat in de koran staat is dat een vrouw zich zelf moet bedenken en dus niet zoals je hier in de westerse landen vaak ziet half naakt over straat lopen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:11

loutjuh schreef:
Jammer dat je dan toch de verkeerde mensen ontmoet. Ik ken er ook een aantal waar ik liever geen contact mee heb, maar dan hebben we het over cultuur en niet over geloof. Zoals ik al zei, het geloof zit van binnen en niet van buiten.

Voornamelijk cultuur en gedrag ja, dat gedeelte van het geloof weet ik wel, maar tegenwoordig heeft het woord 'islam' ook bij mij een wat vervelende nasmaak.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:18

Ik had dat een paar jaar geleden ook, en wilde er ook niks van weten. Ik heb me er toch in verdiept en veel gelezen omdat ik toch wilde weten waar dit alles vandaan komt en waarom er zoveel dingen gebeuren rondom de islam.

Ik kan me voorstellen dat mensen dan vervreemd tegen de islam opkijken, maar als iedereen zich bij dat standpunt houd zonder zich er in te verdriepen en zonder naar andere te luisteren of wat dan ook dat zullen die mensen nooit een eerlijke kans krijgen (ik heb het over de vriendelijke sociale mensen van welke aard dan ook die in de islam geloven) en dat probeerde ik net ook al uit de leggen. al die aanslagen etc. die er gepleegd worden, die worden zogenaamd voor het geloof gedaan. Maar feitelijk maken ze het geloof kapot, en slaan die hele aanslagen nergens op (dit heeft niks met een jihad te maken!!)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:51

Ik heb me er een aantal jaar geleden in verdiept.
Vandaar dat ik zeg; ik hoor mezelf 10 jaar geleden praten.

kiekiety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:57

wat een belachelijke actie weer pfffffffffffffffffff

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:05

Ik heb best respect voor het moslim geloof, iedereen mag zelf weten hoe hij/zij met zijn geloof omgaat. Maar ik vindt dit persoonlijk erg ver gaan.

We hebben al moskee's en tijdens de ramadam zijn de meeste werkgevers erg soepel. Ik vindt dat heel netjes vanuit de Nederlandse samenleving. Maar dit vindt ik te ver gaan.

Zo creeer je apartheid. Dat is dus idd iets vanuit de middeleeuwen !! Creer je apartheid creer je ook de mogelijkheid op onenigheid.

Ik vraag me af of de moslims nu echt staan te springen om dit plan !!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:04

Zelf werk ik al een tijdje als doktersassistente. Het kan zo zijn dat mensen vanwege geloofsovertuiging niet willen behandeld worden door een dokter van de andere sexe. Simpelweg omdat een andere man een moslimse vrouw niet bloot mag zien, volgens het geloof. Dat zal denk ik dan ook de insteek zijn voor het ziekenhuis. Daarnaast is taal nog altijd een belemmering in de gezondheidszorg. En dan kunnen we allemaal roepen dat ze het maar moeten leren.. maar net als jij en ik zijn er genoeg bij zonder talenknobbel Knipoog

Toch ben ik tegen. Niet zozeer vanwege discriminatie. Simpelweg omdat er andere oplossingen zijn en het de intergratie gewoon niet ten goede komt. Nederland voorziet tegenwoordig in zowel mannelijke als vrouwelijke behandelaars in vele disiplines (Fysio's, huisartsen enz). Nu maken behandelaars zelf nog uit hoe ze omgaan met deze patienten en in hoeverre ze respect hebben voor het geloof. Als men hier vaste regels voor zou maken zou 90% van de behoefte voor een Moslim ziekenhuis m.i. zijn opgelost en scheelt dat de burger (immers het gaat altijd uit de belastingpot) weer een hoop centjes. Die centjes kunnen dan mooi gestoken worden in een betere tolken-organisatie voor die buitenlander die het nodig heeft.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:09

loutjuh schreef:
ik kan alleen maar zeggen. Doe je ogen open!! Het feit is hier dat het niet zozeer gaat om moslims, maar om zwarte mensen. Het geloof kun je namelijk niet van de buiten kant zien Knipoog de huidskleur wel. even ter verduidelijking niet alle mensen met een zwarte kop zijn moslims, en niet alle moslims hebben een zwarte kop!

Nou ze zitten toch echt niet dicht Scheve mond

Ik zie mensen zeer zelden 'vies' kijken en vind de NL'ders in de steden zeer tolerant. Misschien geldt dat voor NL'ders buiten de grote steden niet....

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:17

Och jeetje hoe verzinnen ze het?

Ik vind het grote onzin!! In een normaal ziekenhuis kunnen deze mensen ook prima geholpen worden. Als deze mensen zich totaal niet willen aanpassen aan de Nederlandse cultuur, dan gaan ze toch weer lekker terug? Het is iets of niets, niet alles komt je zomaar aanwaaien. Kom op!

Als je een ziekenhuis speciaal voor mensen uit het Westen voorstelt in Turkije lachen ze je allemaal uit en verklaren ze je voor gek. Weet je wat ze daar doen met de Westerlingen? Die buiten ze uit in de zorg door de prijzen voor een medische behandeling gewoon voor iemand uit het Westen extra hoog te maken! Lekker respectloos!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:22

Misschien als er een handige turkse zakenman een ziekenhuis opent alleen voor westerlingen... Tong uitsteken

maar turkije is nu wat bozig geloof ik Scheve mond

Ik begreep dat het om een particulier initiatief gaat. Dit kun je dus moeilijk 'de moslim' aanrekenen. Die posts snap ik niet zo goed eigenlijk?

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:23

ik ben een moslimse jongen, ik vindt het idd best vreemd..
Je mening is een mening.. Lachen
ik besta voor dieren Lachen
En niet half zo, voor mn geloof, niet mee eens?
Wen eraan!

En het zijn alleen turken Boos!

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:30

nog eventjes en heel nederland bestaat nog alleen maar uit moskee"s,
hoofdoekken, apparte scholen, nu zelfs ook ziekenhuizen!!
en ze zeggen steeds maar dat de nederlanders rasistisch zijn, en wij slecht voor hun zijn,,
maare,, als je het hier zo slecht heb,(wat me dus niet bepaald lijkt)
ga je toch lekker terug?
hier kan ik best sagrijnig om worden, persoonlijk vind ik dat ze zich moeten aanpassen aan de andere cultuur.
dit is mijn mening, niet de bedoeling om rasistisch over te komen,
maar het is wel zo..

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:33

omg!!!!
wat een onzin ze de moslims wonen hier toch ze hoeven toch niet een speciaal moslim zieken huis te maken :S
net zo dat je in de klas zit en je zit tussen de turkse meisjes die turks zitten te praten
sorry hoor je bent hiet in nederland niet in marokko
maar dit is mijn menng:S

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:45

Cer schreef:
Ik begreep dat het om een particulier initiatief gaat. Dit kun je dus moeilijk 'de moslim' aanrekenen. Die posts snap ik niet zo goed eigenlijk?

Inderdaad, een particulier initiatief van een autochtone zakenman die geld ruikt.

Ik snap veel reacties in dit topic dus ook niet. Het wordt in ieder geval weer heerlijk aangegrepen om te gillen dat ze 'maar op moeten rotten als het ze niet bevalt'.

Tottaly, rustig maar hoor. Ach gut Het is een 'plan', en plannen heeft Paul Sturkenboom genoeg, maar er komt niet altijd veel van terecht.

Begrijpend lezen blijft moeilijk voor veel mensen.

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:47

ja maar wisten jullie nog niet dat veel mensen niet kunnen lezen of geen tekst kunnen begrijpen. Als ze dat wel kunnen hadden ze wel begrepen dat de "moslims" hier niks aan kunnen doen!! En mensen vinden het nu toch al zo heerlijk om moslims te gaan zitten afkraken!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:27

Wat word ik toch ontzettend moe en chagarijnig van al die achterlijke Nederlanders die niet eens fatsoenlijk kunnen en/ of willen lezen.
Alles wordt maar aangegrepen om "buitenlanders" af te kraken.
Diegene die al deze onrust veroorzaakt is toevallig wél een Nederlander hoor.
Ik werk ook in een ziekenhuis en ja het bezoek bij moslims is vaak in grote getalen aanwezig, maar zijn ook vaak best bereid om elkaar af te wisselen.
En de meeste Nederlanders houden zich ook niet aan de max. 2 per persoon regel..
Er zijn moslim mannen die dwingend overkomen, maar er zijn er zeer zeker genoeg die gewoon vriendelijk en correct reageren.
Zo ook zijn er Nederlandse mannen die je met hun rug nog niet aan willen kijken en die menen dat ze alles kunnen zegen of doen.
Dus dat zit hem echt niet in het geloof hoor.
Als we nu eens gewoon een beetje toleranter zouden worden met elkaar, wat zou dat een hoop ellende schelen..

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:24

Waarom een apart gebouw, terwijl er ook meer moslims aan het werk zouden kunnen gaan in een normaal ziekenhuis. Als diegene dan liever door die persoon geholpen wordt dan kan dat. Bovendien kom je daar voor je gezondheid, niet voor je geloof! Ja je wilt blijven leven, naar de hemel weet ik het, maar je komt daar om geopereerd te worden of wat dan ook.

Ik vind het maar stom dat een Nederlander dit voorgesteld heeft, waar zit hij met zijn hoofd.
Moet Nederland zich dan in alles aanpassen? Ik vind dat we dat wel een keer genoeg hebben gedaan...

kiekiety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:20

amen Bloos

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:50

Ik ga me niet in de discussie mengen over de İslam. Daar schiet je toch niks mee op. Het is nou eenmaal zo dat de meeste mensen niks over de İslam weten en idd cultuur en geloof door elkaar halen.

Maar wat ik wel kwijt wil. Hier in Turkije, zijn OOK priveklinieken opgericht voor jawel, europeanen. Ook zijn hier kerken te vinden, niet veel, maar ze zijn er!!
En ook de Nederlanders, Engelsen of weet ik veel wat die hier wonen, praten graag hun eigen taal en gaan graag met hun landgenoten om.
Maar hier klaagt niemand erover!

mandiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 11:56

ìk ben hier ook op tegen.
maken ze een inburgerings test en moeten ze voldoen aan onze eisen, wordt Rotterdam half turkije ofzo.
ik vind dat dit echt niet kan.
hier kunnen ze ook door hun eigen soort worden geholpen in een ziekenhuis
als het zo doorgaat dan zijn we over 10 jaar moslim.
trouwens die uitspraken in de politiek over de grondwet dat we over 10 jaar ofzo met hoofddoek om moeten lopen vind ik ook belachelijk.
ik heb niks tegen buitelanders maar Nederland hoeft nu ook weer geen turkije de 2de te worden.

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 12:02

Nathalie schreef:
Ik ga me niet in de discussie mengen over de İslam. Daar schiet je toch niks mee op. Het is nou eenmaal zo dat de meeste mensen niks over de İslam weten en idd cultuur en geloof door elkaar halen.

Maar wat ik wel kwijt wil. Hier in Turkije, zijn OOK priveklinieken opgericht voor jawel, europeanen. Ook zijn hier kerken te vinden, niet veel, maar ze zijn er!!
En ook de Nederlanders, Engelsen of weet ik veel wat die hier wonen, praten graag hun eigen taal en gaan graag met hun landgenoten om.

maar nu hebben we het over nederland, en denk toch dat er meer turken en marrokkanen wonen hier, dan de nederlanders daar;)
dit plan is eigenlijk echt laggen , een nederlander die dit voorsteld,. wat een g*k!
en persoonlijk; mijn respect gaat er voor de marrokanen vanaf, hier word je ,als je verkeerd naar ze kijkt, al letterlijk in elkaar geslagen.. spoort toch niet!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 12:05

Nathalie schreef:

Nathalie, ik denk dat niemand er over klaagt om dat allemaal in 'kleine porsies' is. Als ik heel af en toe een turk turks hoor praten geen problemen mee. Maar als ik in de stad loop en ik hoor alleen maar turkegekwebbel om me heen dan begin je je eraan te iriteren. En dat geld net voor het geloof. Ik heb er geen problemen mee als mensen uit andere landen hier hun geloof willen uiten, maar het moet gewoon niet te ver gaan.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 12:36

Voorheen dat ik op school zat werd je schijtziek van die buitenlanders die het vertikte om nederlands te praten! Als wij naar een ander land zouden gaan zouden wij de taal ook moeten beheersen. Als de vrouwen met een hooddoek moeten lopen dan zouden wij ons daar ook aan moeten passen. Waarom mogen ze hier dan wel een hooddoek om? Vindt het verschrikkelijk als ik hier bij de action kom en er lopen er een paar met zo'n hooddoek om. Wij mogen toch ook niets op je hoofd onder school/werktijd. Hetzelfde met het gezeik over de pasfoto's, wij moeten ons haar naar achter hebben om de oren te zien, mensen met een bril moeten deze afdoen en zo'n hooddoek mag om blijven. Wie discrimineert hier nou?

Als je in de stad loopt voel je je niet eens meer veilig in je eentje omdat er vaak groepjes staan (ook nederlanders) die beangstigend zijn.

Iemand hierboven schreef dat niet iedereen een talenknobbel heeft. Moet dit dan een reden zijn om het niet te leren. Ik heb zelf ontzettend moeite met bv engels, hierom zal ik dan ook niet verhuizen naar een engels land.

Waarom zitten er zoveel mensen in de bijstand, 1: omdat ze liever hun handje ophouden.2: ze beheersen de taal niet. 3: er zullen ook mensen inzitten die er echt recht op hebben. Hiermee bedoel ik niet alleen de buitenlanders.

Mijn vriend heeft een tijd geleden een asielzoekerscentrum opgebouwd. Voordat het stond werd er gewoon al gezegd dat het na 5 jaar dicht zou gaan. Vervolgens was het klaar en staan daar de duurste tv's, computers en noem maar op. Waarom hun wel en wij moeten er keihard voor werken?

Als het sommige niet zint dan hoor je direct je discrimineert! Dat is makkelijk om te zeggen!

Ik heb geen hekel aan de mensen maar wel aan de mensen die willen profiteren en zich niet willen aanpassen etc. Dit vindt ik dan ook voor de nl die naar een ander land gaan. Je gaat naar een ander land en daar zal je je aan moeten passen, nederlander of niet.

Als mensen willen geloven dan is dat iets voor hun eigen maar betrek dan de buitenwereld er niet in mee. We hebben ons aan genoeg aangepast voor hun!

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:23

goedzo ilse! 1000% gelijk!!!!