magere modellen uit de tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A10

Re: magere modellen uit de tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:38

In de lengte hoef je idd niet meer te groeien. Mijn moeder is geen mm groter geworden na haar twaalfde, terwijl ik nog een stukkie gegroeid ben ná mijn 18e.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:15

Ja dit lijkt me super. Al zie ik er niet veel van komen eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:56

Dat kan idd.
Ik weet niet of het nog zo is, maar toen moest je op je 12 naar zo'n schoolarts.
Ik was met 1,72 toen de grootste van de klas.

Met de 14, moesten we dat nog eens.
Inmiddels lang niet meer de grootste en nog steeds 1,72 Lachen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:58

Is idd totaal verschillend bij iedereen. Ik ben sinds m'n 17e nog een cm gegroeid, iedere zomer weer een halve cm, ben nu 19 en deze zomer voor het eerst gelijk gebleven, dus het zal nu wel op zijn Knipoog

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:02

ligt er helemaal hoe snel je ontwikkeling is. ik was met 13 ook al uitgegroeid (gelukkig anders was ik nog langer)en ik ken een leeftijdsgenoot die nu de groeispurt krijgt ze is 17 nu komt er pas lengte in ze was altijd een euhm een klein persoon.
dat van als je ongesteld word stop je met groeien klopt ook voor geen meter was met mn 10/11 ongesteld geworden heb nog lekker de groeispurt gehad! dus dokterspraat klopt ook niet altijd.

@regina: extra eten om aan te komen zou ik niet doen als ik jou was. als je rond de 18 bent schiet het er opeens aan (bij de meesten dan) en er vanaf komen is dan weer erg moeilijk.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:09

Desiree schreef:
pharagirlke schreef:
dus de winkels moeten zich ook meer richten op maatje 38?

In dat geval ga ik het met mijn 34 dus nog moeilijker krijgen om fatsoenlijke broeken te vinden Scheve mond

Ik heb maat 40 of maat 42 en ik heb moeite om broeken voor mezelf te vinden, maar ook leuke t shirts. Want die worden er alleen in "kindermaten" verkocht. Mensen als jij kunnen in het merk Vero Moda heel leuke kleren vinden. MAar ik niet.

Niet altijd . Ik heb de grootste moeite om broeken te vinden, bij de H&M, Vero Moda, Only hoef ik al niet te komen voor broeken, Italiaanse en Franse merken pas ik het beste, al zijn ze over de afgelopen jaren alleen maar grotere modellen van kleine maatjes gaan maken. De meeste van die broeken kan ik dus met rits en knopen dicht zo uittrekken. Erg leuk als je op je 19de nog naar de kinderafdeling gestuurd wordt. Erg leuk als je een leuk truitje ziet dat veelste groot voor je is in de kleinste maat. Ik snap dat voor jou en vele anderen ook moeilijk is om passende kleding te vinden, maar beeldt je niks in dat dun zijn geweldig is. Door andere mensen ben ik wel eens aan mezelf gaan twijfelen (en dat terwijl ik een zelfverzekerde meid ben).

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:15

Voor alle puberale onzekerheden op deze wereld: Geweldig.

Maar ik met maatje 34, en momenteel een zak chips naast me, dus voor de kortzichtigen: Nee, ik heb geen anorexia, zit er niet om te springen dat de maten in de winkel 'universeler' gaan worden. Wanneer de maat 34 er uit gaat, of in ieder geval wat nu de maat 34 is, mogen ze wat mij betreft maat 32 in gaan voeren. Waarmee je overigens weer terug bij af bent.

Op zich een super initiatief, maar ik vind om eerlijk te zijn een slank [niet mager] lichaam mooier dan shirtmaat 38. En bijvoorbeeld een galajurk moet door een mooi lichaam geshowd worden.

Hiermee zeg ik overigens niet dat ik alle maatjes 38 lelijk vind, maar op de catwalk vind ik het niet passen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:19

Lusitana schreef:
VeirL schreef:
Mijn leraar vertelde het vanmorgen, ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.

Ik kan heel oppervlakkig zeggen: 'Ja, goed zo! Laat ze maar dik worden!', maar er zijn zoveel meiden die zo mager zijn uit zichzelf (oké, ook genoeg niet uit zichzelf).
Je zou maar naar alle moeite uiteindelijk een model zijn geworden met maatje 36 en je moet ineens weg! Scheve mond

Nee, gewoon een beetje bij eten. Maat 38 is een heel normale maat voor iemand van 1.75m!!!

Dus bij iemand met maat 44 bij 1.75m zeg je gewoon een beetje minder eten?

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:23

Aanvulling op Misser: Gewoon een beetje bijeten kan niet. Ik heb maat 34, of ik het nou leuk vind of niet. Ik snack best veel en eet verder wel gezond. Maar ik kan eten wat ik wil, het vet komt -niet-. Best leuk, behalve bij kleding kopen ja. Pijnlijk voor mijn portemonee, ik geloof niet dat ik ooit een goedzittende spijkerbroek heb gevonden onder de honderd euro.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:25

Ik heb er ook een reportage van gezien ...
Ik ben er helemaal voor !!
Man man er was een meisje dat was al redelijk mager die moest nog 10 kg (ofzo) afvallen !
Laatste tijd hoor ik ook veel over anorexia ..
Maar in milaan zul je dit niet zo rap kunnen veranderen denk ik zo

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:27

Dieuwke1989 schreef:
Aanvulling op Misser: Gewoon een beetje bijeten kan niet. Ik heb maat 34, of ik het nou leuk vind of niet. Ik snack best veel en eet verder wel gezond. Maar ik kan eten wat ik wil, het vet komt -niet-. Best leuk, behalve bij kleding kopen ja. Pijnlijk voor mijn portemonee, ik geloof niet dat ik ooit een goedzittende spijkerbroek heb gevonden onder de honderd euro.

Daarom zei ik het ook. Ik heb ook maat 34/36 terwijl ik eet als een malle Knipoog. Daarom mijn opmerking over dat bijeten, je zegt toch over iemand met maat 44 ook niet dat ze minder moet eten?

Edit: oh, ik geloof dat je het net zo als ik bedoelt Haha!.

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:29

Zolang iemand met maat 44 niet buitensporig eet moet diegene gewoon vrolijk doorgaan waarmee hij/zij bezig is, naar mijn mening. Je leeft maar 1 keer, en waarom dan zoo bezig zijn met het schoonheidsideaal? Ik geloof dat maat 44 net tegen het levensbedreigende overgewicht aanhangt, maar als maar 44 je natuurlijke bouw is, zou ik me er niet te druk over maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:34

Met maat 44 zit je nog lang niet tegen de levensgevaarlijk grens aan hoor Lachen

Dan val je onder iets te zwaar.

Ik schommel zelf met een bmi van gezond, tot net iets te zwaar.
En heb maat 42, maar ook regelmatig 44 (rijbroeken altijd)

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:35

Oh, dat dacht ik Lachen Mijn moeder heeft geloof ik 44 en die let er ivm hart-en-vaatziekten wel goed op dat ze gezond eet, vandaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:36

Dat is nooit onverstandig om dat te doen Lachen

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:38

Ik zei ook niet dat ik 44 dik vind he... voorbeeldje Knipoog.

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:39

Dat is zonder meer waar, maar dat schijnt tegenwoordig alleen nog maar te mogen als je tegen overgewicht aanzit. Als ik een keertje geen chips neem en vriendinnen wel, kijken ze me meteen aan onder het motto van 'maar jij bent zo mager, waar ben je mee bezig'. Schaduwkant van 'big is better': gezond eten bij dunne mensen betekend niet dat ze meteen anorectisch zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:40

Beetje kortzichtig van je vriendinnen idd.
Want bijv groente en fruit heeft iedereen nodig, niet alleen als je een maatje meer hebt.

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:29

Dieuwke1989 schreef:
Dat is zonder meer waar, maar dat schijnt tegenwoordig alleen nog maar te mogen als je tegen overgewicht aanzit. Als ik een keertje geen chips neem en vriendinnen wel, kijken ze me meteen aan onder het motto van 'maar jij bent zo mager, waar ben je mee bezig'. Schaduwkant van 'big is better': gezond eten bij dunne mensen betekend niet dat ze meteen anorectisch zijn.

Dat ken ik idd, ik word nog wel eens "uitgelachen" dat ik gezond eet, dat ik een appel eet in mijn pauze(op het werk).
En omdat ik ook nog eens voeding studeer worden daar regelmatig geintjes over gemaakt.

Aan de ene kant is het "mode" om ubermager te zijn, aan de andere kant worden mensen(jongeren!!) steeds dikker en is het in de "mode" om fast-food te eten.
Iets klopt er niet Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:31

Is het niet zo dat er nu 2 groepen steeds verder exteem gaan?
1 groep gaat naar extreem mager
de 2e groep naar veel te dik.
En dat de tussenligende, gezonde groep, steeds kleiner word?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:34

@RK; dat is niet eens zo'n vreemde gedachte. Tevens reageert die tussengroep te gevoelig denk ik. Ik, met maat 36, vind het niet leuk als iemand het heeft over gratenpakhuizen, iemand met maat 42 is beledigd als het over dikke mensen gaat. 'We' voelen ons te snel aangesproken terwijl het eigenlijk gaat over mensen die écht te dun of te dik zijn.

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 13:11

Ben het met bovenstaande eens..
wanneer ben je echt te dik en wanneer ben je echt te dun??
Zolang als je gezond bent en lekker in je vel zit is het prima toch?

Of je nu maat 32 of maat 44 hebt, mensen l*llen toch wel..
laat ze lekker doen, het leven is te kort om je daar zorgen om te maken..

Ik ben wel van mening dat ze alle maten op de catwalk moeten hebben.. niet alleen 36 of 38, maar pak van alles wat, dan kunnen mensen zelf hun schoonheidsideaal uitkiezen..

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 13:18

ik vind het echt goed dat ze deze eisen nu gaan instellen.
modellen zijn vaak wel voorbeelden voor een hele groep mensen.
Ik hoorde dat er laatst ook een catwalk show was waar alle modellen van te voren werden gewogen. En als hun BMI nniet goed was(dus te licht) dan mochten ze de show niet lopen.
Modellen moeten een voorbeeld zijn en een goed voorbeeld is een gezond gewicht zonder uitstekende botten etc.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 13:43

amberp schreef:
Ik ben wel van mening dat ze alle maten op de catwalk moeten hebben.. niet alleen 36 of 38, maar pak van alles wat, dan kunnen mensen zelf hun schoonheidsideaal uitkiezen..

Hier ben ik het ook mee eens....

Het valt me in dit topic ook op (zoals al eerder gezegd werd) dat de dunnere & dikkere mensen nogal gevoelig reageren op het bericht van de modellen.

De dunneren zijn beledigd, alsof door dit bericht hun maat wordt aangevallen en de dikkeren die lopen volgens mij al jaren tegen dat beeld van "dun is mode" op te boksen.

Ik ben zelf wel voorstander van het weren van té dunne modellen.
Hierdoor hou je het ideaalbeeld in stand.
Ik zou er ook geen voorstander van zijn als ineens bijvoorbeeld véél te dikke (zoals bijv. in die film supersize me voorbijkomen) modellen 'de norm' zouden zijn.
Stel nou dat de modewereld dat ineens bedenkt, dat is toch eigenlijk net zo 'raar' als nu die gratenpakhuizen?
En voor die modellen die nu geweerd worden van de catwalk; dat is dan jammer.
Te dikke (lees: mensen met een normaal postuur) mensen worden bij voorbaat al geweigerd op de catwalk, dus dan gaan ze maar een andere baan zoeken ofzo.
Zo zie ik dat tenminste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 13:50

En vergeet niet dat wat er nu van de catwalk geweerd word, de wandelende lijkjes zijn.
Echt de botjes met wat vel.
Dat heb je niet met maat 36 Lachen Nog lange niet Lachen

Tenminste, die kwamen op tv voorbij Lachen