Aanslag op kerk na uitspraken Paus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Aanslag op kerk na uitspraken Paus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 21:15

Ja maar we hebben het niet over de christenen in HUN tijd, haal dat er nou niet steeds bij.
Het gaat om het hier en NU. Wat dat betreft lijkt het moslim-geloof zo te blijven hangen in oude gewoonten, waar andere geloven misschien wat meegaan met de tijd.

En ik kan me voorstellen dat je een keer een standpunt in moet nemen tegen geweld, ergens moet iemand toch een keer zeggen 'Tot hier en niet verder!!'. Helaas krijg je dat echter met het aanbieden van een bosje bloemen niet voor elkaar, dus wordt dat idd juist weer met geweld opgelost.

Maar ipv dat de extreme moslims es een keer wat minder aangebrand doen, zijn er weer mensen die een excuus voor ze verzinnen. Wat dat betreft worden ze echt als 'achterlijik' behandeld, ze worden niet zelf verantwoordelijk gehouden voor hun daden maar verschuilen zich steeds ergens achter (geloof) en worden daar nog in gesteund ook.
Dat soort betuttelend gedrag verwacht je bij mensen die zelf niet na kunnen denken... (figures.... Knipoog )

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 07:45

Toad schreef:
Sjonge jonge. Wat hebben die moslims toch een aggressiviteit in zich. Als je 1 ding verkeerd zegt vallen er al doden. Waar zij zich al niet druk om kunnen maken

Sorry maar ik vind dit echt een héle domme opmerking..
DE moslims.. dat zijn vaak extremisten .. Dat zijn moslims die gehersenspoeld zijn en denken dat ze hun leven aan Allah moeten geven en niet-gelovige moeten "mee nemen".
De "standaard-moslims" leven net zo als christenen volgens de 10 geboden.. En mogen niet doden ect. En dit zijn vaak hele lieve mensen, helaas dat die extreme het voor de rest verpesten en dat mensen dingen gaan zeggen als hierboven. Ik vind dat een beetje jammer..
Christenen zijn ook geen heilige.. Denk maar aan het voorrbeeld van hier.. van Pim Fortuyn. Maar wat denk je van vroeger?? Van de kruistochten.. Die waren ook erg.. honderden en honderden moslims zijn toen uitgemoord door de christenen..
Ja.. Extremisten zijn fout.. Nee zo zijn de standaard moslims NIET.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 07:51

KiWiKo schreef:
het geen condoomgebruik is niet echt de oorzaak van de besmetting Haha! Haha! het is meer het in de wijde wereld rond.****** Haha! Haha!

en diezelfde kerk die condoomgebruik verbied, verbied ook overspel Haha! Haha!

maar nu snap ik het inderdaad een heel stuk beter Haha! alleen is het hebben, en dus het risico lopen op.... bij sex een heel stuk gewilliger dan neerstorten in een vliegtuig Haha!

Ik zal eens een voorbeeld noemen.. Dit was wel met de vorige paus..
Dorex wilde mensen in Afrika voorlichtingen geven en iets van 1 miljoen gratis condooms mee geven.. Om elk geval een gedeelte te helpen. De paus heeft dit toen verboden en toen is het niet door gegaan!!
Belachelijk Misselijk Want de paus vond als je zwanger was dat je een kind van god droeg en dat mag je niet doden.. En een condoom dood het "visje" en dat mag dus niet want dat had een kind van god moeten zijn..
Ik geval wel zeker dat als mensen daar voorlichtingen en elke keer gratis condooms krijgen dat het "iets" helpt.. en iets.. sja dan gaat het al een klein beetje de goede kant op..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 08:16

Het verbieden van condooms en het plegen van aanslagen is echt niet te vergelijken hoor .... Verward

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:24

Cer schreef:
Het verbieden van condooms en het plegen van aanslagen is echt niet te vergelijken hoor .... Verward

Klopt, de mensheid uitroeien d.m.v. HIV duurt veel langer.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 08:26

Wat een suffe opmerking...

De paus verbied condooms en is VOOR monogamie. Technisch gesproken krijg je dan geen enge ziektes, en heb je eigen keus.
Het is zelfs beter om niet in de rondte te n**ken..

Als je daarintegen als onschuldig persoon op een drukke openbare plek staat, en er komt een zelfmoordenaar langs met een lading dynamiet, heb je weinig te kiezen. Of wel dan?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:38

Cer schreef:

De paus verbied condooms en is VOOR monogamie. Technisch gesproken krijg je dan geen enge ziektes, en heb je eigen keus.

Als je daarintegen als onschuldig persoon op een drukke openbare plek staat, en er komt een zelfmoordenaar langs met een lading dynamiet, heb je weinig te kiezen. Of wel dan?

Natuurlijk is dat wel te vergelijken: beide concepten komen voort uit een verwrongen beeld van de realiteit genaamd religie en beide concepten leiden tot terreur en dood.

Jij bent alleen van 1 van die concepten zo overtuigd dat je de bedreiging niet meer ziet. Sterker nog, je loopt het concept te verdedigen: "Het is zelfs beter om niet in de rondte te n**ken." En dan is MIJN opmerking suf?!

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:39

Ben het helemaal met je eens,

De paus is wel tegen het gebruik van condooms, maar als je RK bent, dan hoor je eigelijk ook te wachten tot na het huwelijk en is de kans op Soa's e.d. wel klein.

Ik geloof ook best dat het extreme moslims zijn die aanslagen plegen, maar ik zie extreme christenen nog niet zo snel aanslagen plegen hoor.
En idd Pim Fortuyn was ook niet heilig, maar hij werd wel vermoord, ook al was het dan wel niet door een moslim, maar wel omdat hij op een bepaalde manier naar de islam keek.

Ik vind het gewoon niet verschrikkelijk dat er nu een aanslag op een kerk is gepleegd en een non is vermoord, alleen maar omdat de Paus een uitspraak doet

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 08:44

Cowboy55 schreef:
Jij bent alleen van 1 van die concepten zo overtuigd dat je de bedreiging niet meer ziet.

Overtuigd? Ik ben nergens van overtuigd hoor.... Verward

Citaat:
Sterker nog, je loopt het concept te verdedigen: "Het is zelfs beter om niet in de rondte te n**ken." En dan is MIJN opmerking suf?!

Uhm.. ja, en ik sta nog steeds achter die opmerking Ja
Misschien ben ik wat conservatief daarin Tong uitsteken

Maarre, dan nog kunnen mensen ZELF bepalen of ze condooms gebruiken of niet. Ongeacht wat de kerk daarvan zegt. Als de kerk zegt 'je mag ze niet gebruiken' en je doet dat lekker toch, is er verder niet zoveel aan de hand.

Als je daarintegen de islam verwerpt heb je een groter probleem.... en jij niet alleen, maar alle mensen die op dat moment in je buurt staan ook....

Nee, mij heb je nog niet overtuigd hoor....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:55

Citaat:
Maarre, dan nog kunnen mensen ZELF bepalen of ze condooms gebruiken of niet. Ongeacht wat de kerk daarvan zegt. Als de kerk zegt 'je mag ze niet gebruiken' en je doet dat lekker toch, is er verder niet zoveel aan de hand.

Behalve in die landen waar de Kerk de mensen wijs gemaakt heeft dat ze in de hel komen als ze safe sex bedrijven en los daarvan de levering van condooms frustreert.

En dan met Westerse moraal naar achter leunen, duizenden jaren (sexuele) cultuur in de rest van de wereld overboord gooien, het belerende vingertje opheffen en roepen: "Dan moet je maar niet in de rondte n**ken."

Citaat:
Als je daarintegen de islam verwerpt heb je een groter probleem.... en jij niet alleen, maar alle mensen die op dat moment in je buurt staan ook....

Onzin! Fortuyniaans populisme.

Citaat:
Nee, mij heb je nog niet overtuigd hoor....

Maakt niet uit.....waarschijnlijk kun je toch nog een redelijk gelukkig leven leiden hoor Haha!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 09:00

Onzin? Fortuyniaans populisme??

Vertel je dat ook tegen de families van de slachtoffers van 9/11, of de aanslagen in de metro van Londen?? Of de aanslagen die in indonesie hebben plaatsgevonden?

Ik geloof toch werkelijk dat die mensen nog nooit van Fortuyn gehoord hebben, of wel dan?

Citaat:
Uit de krant van vanochtend:
AL Qaida beloofde gisteren via een internetsite de jihad te voeren tot het westen is verslagen

Imo gebruiken die heethoofden alles wat ze maar kunnen als excuus om geweld te gebruiken....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 09:07

Cer schreef:
Onzin? Fortuyniaans populisme??

Vertel je dat ook tegen de families van de slachtoffers van 9/11, of de aanslagen in de metro van Londen?? Of de aanslagen die in indonesie hebben plaatsgevonden?

Ik geloof toch werkelijk dat die mensen nog nooit van Fortuyn gehoord hebben, of wel dan?

HUH?! Waar heb je het nu weer over?

JIJ probeert mij wijs te maken dat ik en iedereen om mij heen opgeblazen wordt als ik de Islam verwerp. Inhoudelijk is dat onjuist: ik kan NU midden op straat gaan staan en de Islam verwerpen en dan gebeurt er helemaal NIETS.

Het is Fortuyniaans populisme om mij (en anderen) wijs te proberen te maken dat er wel iets gaat gebeuren.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 09:10

Altijd maar door het geloof, vind het gewoon laag -_-'
Eigenlijk zou iedereen hetzelfde of geen geloof moeten hebben, maar dat zal wel weer onmogelijk zijn..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 09:11

Het gaat nog steeds over de Paus, wat hij gezegd heeft, en hoe bepaalde groeperingen reageren.. En dat mij dat zorgen baart ja. Daar gaat het over...

Niet over wat de kerk vroeger deed, niet over wat iemand hier op straat doet, maar hoe extreme moslims in een aantal landen (plus aanhang) reageren op een uitspraak van de paus (islam ivm brengen met geweld, ja hoe komt die man erop zeg Gestoord ).

Maar misschien moet jij naar het vaticaan gaan en ze vertellen de veiligheidsmaatregelen op te heffen, want er gaat toch niks gebeuren, ze doen namelijk nooit wat..... Cool

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 09:15

Cer schreef:
Maar misschien moet jij naar het vaticaan gaan en ze vertellen de veiligheidsmaatregelen op te heffen, want er gaat toch niks gebeuren, ze doen namelijk nooit wat..... Cool

Soortement van vastgel*ld?
En dan nu maar op de man spelen en de discussie gauw verplaatsen?
Jammer.....nou ja, succes ermee!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 09:18

Kijkt nog even naar de topictitel:
"Aanslagen op kerk na uitspraken paus"

Hm... ik geloof dat ik nog wel on topic ben Ja

En ik meen dat jij begonnen bent met op de man spelen...?

Maar je zal ongetwijfeld gelijk hebben, wat weet ik er nou van... Ja
Dit welles/nietus leidt ook nergens toe...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 09:22

Cer schreef:
En ik meen dat jij begonnen bent met op de man spelen...?

Dat meen je dan verkeerd. Jouw reactie op mijn eerste post was de vaststelling dat mijn reactie 'suf' was.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 09:25

ooooh is DAT op de man spelen....
Nee okee, dan weet ik dat Ja
Ik zag het meer als dat wij in dialoog waren, maar dat heb ik dus verkeerd gezien, pardon..

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:07

Nou neem mij niet kwalijk hoor, maar ik vind het ook een vreselijk dom gekozen moment van de paus om dit soort teksten te citeren.

Dit man woont toch ook gewoon in de wereld anno 2006, moet je dan nog een keer olie op het toch al smeulende religieuze-vuur gaan gooien.

Ik geloof er niet in dat de paus zo'n domme man is dat hij daar niet over nagedacht heeft en zie het dus als een bewuste provocatie van zijn zijde in de richting van het Islamitisch geloof. Iets anders kan ik er niet van maken.

Religieuze vrijheid vind ik heel erg belangrijk, maar je hoeft het allemaal niet nodeloos op de spits te drijven.

Van mij mag de paus zich diep gaan schamen in een hoekje en inderdaad persoonlijk zijn excuses uitspreken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 10:12

Heeft ie al gedaan, zn excuses aangeboden.... Ja
Maar dat is niet voldoende...

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:24

Cer schreef:
Heeft ie al gedaan, zn excuses aangeboden.... Ja
Maar dat is niet voldoende...

Heeft hij nu persoonlijk met z'n gezicht voor de camera gestaan om z'n excuses aan te bieden, of nogsteeds via 't vaticaan?

In het laatste geval kan ik mij voorstellen dat "ze" daar geen genoegen mee nemen.

Dat mensen overigens nogsteeds kwaad zijn, daar hoef je geen geleerde voor te zijn. Ik ben atheist, maar ben goed kwaad op de paus over deze onnodige verergering van de wereldsituatie.

Godsdienst is en zal altijd een gevoelig onderwerp blijven. De paus zou dat van alle mensen moeten begrijpen en moeten weten dat als je de geloofsovertuiging van een ander beledigt, je geen vriendjes maakt.

De wereld verkeert al in zo'n intolerante modus, zo veel mensen lopen op eieren omdat kl**tzakken als Bush, de Paus en vertegenwoordigers van andere religieuze stromingen elkaar naar het leven staan.

Mijn gevoel is dat ze er op uit zijn om de wereld te polarizeren (either you're with us, or you're against us).

Nou, ik ben atheist en ik hoor nergens bij. Ik vind het vreselijk wat "de" moslims aan het doen zijn en ik vind het vreselijk wat ""de" christenen aan het doen zijn, om over het "Joodse vraagstuk" maar te zwijgen.

Leef en laat leven!!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:27

Cowboy55 schreef:
Cer schreef:

Natuurlijk is dat wel te vergelijken: beide concepten komen voort uit een verwrongen beeld van de realiteit genaamd religie en beide concepten leiden tot terreur en dood.

Jij bent alleen van 1 van die concepten zo overtuigd dat je de bedreiging niet meer ziet. Sterker nog, je loopt het concept te verdedigen: "Het is zelfs beter om niet in de rondte te n**ken." En dan is MIJN opmerking suf?!

Hier ben ik het volledig met je eens Cowboy; ''Beiden concepten komen voort uit een verwrongen beeld...'' en de vergelijking is dus te maken.
Jaarlijks sterven er meer mensen aan HIV en andere sexueel overdraagbare ziektes, dan in aanslagen.
Noem het maar 'klein terrorisme' o.i.d.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:25

De paus heeft voor tv zijn excuus aangeboden... terwijl heel veel mensen dachten dat hij dat nooit zou doen...

Wat me wel opvalt is dat er gesproken wordt over hoe het er nu aan toe gaat in het Christendom (voor het gemak de Westerse wereld) en over Islam/Moslim cultuur. Maar zijn die 2 wel te vergelijken? Is de Westerse cultuur niet ontzettend anders in vergelijking met de Islamitische cultuur?

De beelden die ik van de Islamitische cultuur te zien krijg zijn andere beelden dan die ik van mijn eigen cultuur ken. Mannen en vrouwen die gelijkwaardig over straat lopen, die op een gelijkwaardige manier aan een baan kunnen komen, die gezellig met elkaar naar de kroeg kunnen gaan, die beide mogen stemmen. Maar voor een deel was deze gelijkwaardigheid er 100 jaar geleden ook nog niet in Nederland... wij nemen alles voor vanzelfsprekend aan omdat we opgegroeid zijn in deze tijd, maar 100 jaar terug was de situatie wel anders...
De Islamitische wereld kan er over 100 jaar ook heel anders uitzien, als ze daar zelf voor open staan.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:42

Adriana schreef:
De beelden die ik van de Islamitische cultuur te zien krijg zijn andere beelden dan die ik van mijn eigen cultuur ken. Mannen en vrouwen die gelijkwaardig over straat lopen, die op een gelijkwaardige manier aan een baan kunnen komen, die gezellig met elkaar naar de kroeg kunnen gaan, die beide mogen stemmen. Maar voor een deel was deze gelijkwaardigheid er 100 jaar geleden ook nog niet in Nederland... wij nemen alles voor vanzelfsprekend aan omdat we opgegroeid zijn in deze tijd, maar 100 jaar terug was de situatie wel anders...
De Islamitische wereld kan er over 100 jaar ook heel anders uitzien, als ze daar zelf voor open staan.

En wat is "de islamitische wereld" of "DE christelijke wereld" toch in hemelsnaam.

Feit is dat de meesten van ons niet zo veel weten over andere culturen dan diegenen die "dicht" tegen die van onszelf aanliggen. Dat zijn over het algemeen ook christelijke culturen, die wij herkennen (bewust of onbewust).
Maar kijk nou eens hoeveel cultuurverschillen er zitten binnen deze "christelijke wereld" alleen al. Zo veel landen, zoveel verschillende "beelden".

Zo is naar mijn mening "de islamitische" wereld net zo divers: van heel liberaal tot uiterst conservatief. Je kunt niet een land aanwijzen en zeggen dat dat "de" islamitische wereld is. Je kunt hoogstens zeggen dat de cultuur meer of minder beinvloed wordt door de prevalerende geloofsovertuiging.

Daarbij geloof ik ook dat de macht van de pers/media in onze beeldvorming veel te groot is. Ik denk dat je net zo veel beelden kunt laten zien van leefgemeenschappen waarin man en vrouw geheel of nagenoeg gelijkwaardig zijn, maar je moet wel WILLEN (laten) zien.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:46

Adriana schreef:
De paus heeft voor tv zijn excuus aangeboden... terwijl heel veel mensen dachten dat hij dat nooit zou doen...

Wat me wel opvalt is dat er gesproken wordt over hoe het er nu aan toe gaat in het Christendom (voor het gemak de Westerse wereld) en over Islam/Moslim cultuur. Maar zijn die 2 wel te vergelijken? Is de Westerse cultuur niet ontzettend anders in vergelijking met de Islamitische cultuur?

Zeg jij nou, dat als zij 100 jaar heeeeeeeeeel erg hun best doen, zij misschien wel net zo geweldig kunnen worden als wij?