Mogelijke invoerign islamitische wetgeving..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marye78

Re: Mogelijke invoerign islamitische wetgeving..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:26

Nou het zal idd wel zo'n vaart niet lopen, maar ik weet wel dat MOCHT het ooit gebeuren en ik leef nog, dat ik ala minute emigreer. Met dat geloof gaan we linea recta terug naar de middeleeuwen, met de ondergeschiktheid van vrouwen aan mannen. Alsjeblieft zeg Misselijk

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:46

Als een meerderheid in een land met de sharia-wetgeving überhaupt al durft te zeggen dat ze de boel anders willen, denk je dan echt dat dat gaat gebeuren? Dan mag je waarschijnlijk blij zijn als je je hoofd op de rest van je lijf kan houden. Als die wetgeving ooit al ingevoerd wordt in ons land, zal er zo goed als geen pad terug zijn. En indien wel, dan zal dat pad zwaar en bloederig zijn.

In eerste instantie denk ik, dit kan niet, dit zal nooit gebeuren. Maar zeg nooit nooit, de wereld is zo raar tegenwoordig, alles is een mogelijkheid om rekening mee te houden. Een enge gedachte dat deze mensonvriendelijke wetgeving ooit ons land zou kunnen regeren, ik kan me heel erg slecht een beeld vormen van hoe ons platte nuchtere kaaskoppenlandje er dan uit zou zien.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:48

''De PvdA wil in Amsterdam het woord allochtoon verbieden en vervolgens een knuffelprogramma voor diezelfde allochtonen opzetten. Dan gaat minister Zalm serieus kijken naar halal-hypotheken en dezelfde dag komt minister Donner met uitspraken over de strengislamitische wetgeving. Een krant kopte zelfs: “Donner: Sharia moet kunnen.”

Sharia is barbaars. Een andere betiteling is niet mogelijk. Sharia gaat over het afhakken van hoofden en handen, over stenigen van vrouwen en over ophangen van homoseksuelen. Veelal zijn vrouwen het slachtoffer. Of andere mensen die niet passen in de islamitische cultuur. We hebben allemaal de foto’s en de beelden gezien van terechtstellingen.''

Dit is een stukje uit een nieuwsbrief van een politieke partij... (die het er klaarblijkelijk niet mee eens is) Clown
I wonder why.. Nagelbijten / Gniffelen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:56

Desiree schreef:
Ze moesten eigenljk eens stoppen met het vereenzelvigen van de sharia en de islam. De een is wel met het ander verbonden maar niet vice versa.

hear hear, wij willen toch ook niet een SGP-wetgeving vanwege onze joods-christelijke traditie? Waarom zouden alle moslims opeens een sharia-wetgeving willen? Het was gewoon een voorbeeld van democratisch functioneren in een gesprek over de islam en integratie in Nederland. Al is het misschien een ongelukkig gekozen voorbeeld, hij past beter binnen de rest van het verhaal dan bijvoorbeeld de invoering van de doodstraf als voorbeeld.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:36

Omg wat zitten hier een paniekzaaiers zeg, niet te geloven. Het zou hypocriet zijn als deze optie niet bestond, dan leef je ook maar in een schijndemocratie. Ik zou er niet echt vrolijk van worden als dit wordt doorgevoerd, maar als je een beetje reeël denkt kom je erachter dat dit toch nooit doorgaat gezien het feit dat ze nooit 2/3e van het land zo ver krijgen hierachter te staan.

Blij om in een democratie te leven OK dan!

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:34

en fourth vat mijn punt nog even duidelijk samen.

Lieve mensen, kijk alleen al naar de reacties van de bokkers hier: Nog niemand heeft gezegd: De sharia-wetgeving lijkt mij wel wat.. dus alsof 2/3e van Nederland dat wel ooit zou zeggen? Nee.

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:45

AAAAAAAAAAAH even gillen voor al die heisa!
Ik vind het zo heerlijk overdreven allemaal! Haha! Haha! Lekker de boel stangen!

Ten eerste, het is een hypothese
Ten tweede, het meerendeel weet amper wat de sharia inhoudt of weet niet eens wat ´´sharia´´ betekent. Men zou het eerst eens moeten uitzoeken voordat ze gaan zeiken.
Ten derde, we leven toch in een democratie? Wat houdt democratie nog in als het merendeel voor de sharia zou stemmen en het zou er nog niet komen?

En al zou het tweederde hierop stemmen, dan neem ik aan dat we daar langzaam naar toe zijn gaan leven. Zoiets komt niet plotseling. Daarnaast denk ik ook dat we dan geen Iran zouden worden of iets soortsgelijks, ik denk dat het dan een islamitische wetgeving met westerse invloeden zou zijn. En ja, dat kan. Moslims moeten zich aanpassen aan de wetgeving van het land waar ze wonen, de sharia komt daarna pas! Westerse invloeden kunnen daar dus in voorkomen Lachen

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 17:29

Het zal nooit gebeuren in Nederland maar mocht het zo ver komen word ik vrijheidstrijder dan wel rebel of hoe het tegenwoordig heet terrorist Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 17:35

jeanie schreef:
Het zal nooit gebeuren in Nederland maar mocht het zo ver komen word ik vrijheidstrijder dan wel rebel of hoe het tegenwoordig heet terrorist Vork

Ja, terrorist in bikini Vork

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 21:10

SuusJa schreef:
Moslims moeten zich aanpassen aan de wetgeving van het land waar ze wonen, de sharia komt daarna pas! Westerse invloeden kunnen daar dus in voorkomen Lachen

Oh echt waar?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 21:15

en ik wordt jeanie haar rechterhand Haha! Haha!

maar ik doe wel een badpak aan Haha! Haha!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:39

Ik ben al moletovs aan het maken Clown Haha! Tong uitsteken

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:04

Volgens mij is 2/3de van het volk al islamitisch...Het is toch niet normaal hoe het gaat hier in Nederland????
Het is nederland hoor, niet turkije of weet ik veel wat. Ik ben echt niet iemand die discrimineert, maar dit gaat me echt te ver...En de meerderheid die een islamitische wet wil, gaat toch lekker moeven naar een islamitisch land of naa hun eigen land????
Belachelijk, hier heb ik echt geen woorden voor. Ik zal hier wel veel boze reacties op krijgen, maar ik vind wel dat er eens gezegd mag worden waar het op staat!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:19

jeanie schreef:
Ik ben al moletovs aan het maken Clown Haha! Tong uitsteken

doe mij dan maar een coctailtje vanavond Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:31

Dieuwke1989 schreef:
en fourth vat mijn punt nog even duidelijk samen.

Lieve mensen, kijk alleen al naar de reacties van de bokkers hier: Nog niemand heeft gezegd: De sharia-wetgeving lijkt mij wel wat.. dus alsof 2/3e van Nederland dat wel ooit zou zeggen? Nee.

Als 1/3 tegen stemt en dat zijn de kaaskoppen, wat gaat er dan gebeuren????

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:01

ikke24 schreef:
Volgens mij is 2/3de van het volk al islamitisch...Het is toch niet normaal hoe het gaat hier in Nederland????

Gelukkig zijn dit soort dingen gewoon na te zoeken.

http://www.rivm.nl/vtv/object_map/o1208n22742.html
Er zijn bijna 1 miljoen moslims in Nederland, dat is dus ongeveer 6,5% (En geen 66%!!!)
Op geen enkele plaats in Nederland is het percentage moslims boven de 12,7%

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:30

Statistiekje van 2004, bevolking groeit hard. Maar oke, idd geen 66%. Zijn alle islamieten in kaart gebracht of alleen de moskeebezoekers, de Noord-Afrikaners, de arabieren die hier zitten?

Ook liberaal denkende islamieten kunnen ineens overstag gaan. Wellicht een groep islamieten die niet echt naar islamitische gedachtengoed leeft en ook daarom niet op die kaart terug te vinden is.

Ik pleit voor nog meer vrijheden ipv teruggang. Islamitische wetgeving integreren is in mijn ogen een teruggang. Zou graag de gehele islamitische bevolking als liberaal willen zien in Nederland. Dus bewust gekozen groep islamieten die juist vanwege het liberale en de vrijheden hier wensen te wonen en niet de middeleeuws denkende groep die een eigen staatje in Nederland willen kweken door alles te houden zoals het al eeuwen is. Dan zeg ik op mijn beurt, er zijn nog hutjes in de bergen vrij gekomen, daar kunnen ze ook zwart gesluierd en wel op hun hurken gaan zitten om in de pannen te roeren.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:34

HET IS NEDERLAND..!
laten we het dan ook maar bij nederlandse regels houden he!!
als ze zonodig hun eigen regeltjes willen..
vertrek dan hier..! na een of ander land waar het allemaal wel mag...
ik wil niet discrimineren...
maar dit gaat me te ver!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:36

Ik denk dat het stemmers opkomst percentage van de NL'ders in éne een stuk hoger is als zoiets 'dreigt' aangenomen te worden Vork

Gaan wij ook weer eens met z'n allen stemmen, hihi.

Inderdaad Russel, ik zie zoiets ook als een stap achteruit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:44

russel schreef:
Statistiekje van 2004, bevolking groeit hard.

Nou, zoals in een ander topic voorbij kwam, de bevolking is het afgelopen jaar zelfs afgenomen (met 400, het is geen spectaculaire afname Knipoog Maar het is duidelijk dat de bevolking dus niet meer 'hard' groeit.)
Er zal misschien inderdaad een kleine verschuiving zijn, maar eerlijk gezegd verwacht ik toch geen rigoreuze veranderingen in anderhalf jaar. (2006 is nog niet eens voorbij tenslotte)

Citaat:
Zijn alle islamieten in kaart gebracht of alleen de moskeebezoekers, de Noord-Afrikaners, de arabieren die hier zitten?
De mensen die zichzelf rekenen tot de Islam. Zeker niet alleen de strenge moskeebezoekers.
(Bij de Christenen zijn het ook de mensen die wel in iets geloven, en met begrafenissen, huwelijken en evt met kerstmis naar de kerk gaan. Ook onder moslims heb je zo'n groep (ik ken er wel een paar).)

Het klopt trouwens wel aardig denk ik, want het aantal niet-westerse allochtonen is rond de 10% dus het aantal moslims zal niet hoger liggen dan dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:55

Wordt ik ook als een christen gezien vanwege mijn afkomst als er statjes gemaakt worden? Ik ben geen lid van een christelijke gemeente, dus kom nergens voor. Maar zal wel automatisch als christen gezien worden.

Zal het zo met bevolkingsgroepen gaan die van oorsprong niet tot christenen gerekend worden? Ik vind het nl een beetje vaag.

Dat de bevolking afneemt, zal dat niet zo zijn omdat steeds vaker Nederlandse meiden er voor kiezen om geen moeder te worden? Is zo een leuk ander topic erover. Ik verwacht nl nog steeds dat de islamitische bevolking nog steeds zo veel mogelijk kinderen zal krijgen, macht der gewoonte en de samenleving ziet er wel op toe dat de kids geboren blijven worden. Vrouwen zijn geboren om voor nageslacht te zorgen en niet om carriere te maken in die cultuur.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:08

russel schreef:
Wordt ik ook als een christen gezien vanwege mijn afkomst als er statjes gemaakt worden? Ik ben geen lid van een christelijke gemeente, dus kom nergens voor. Maar zal wel automatisch als christen gezien worden.

Volgens mij wordt dit met enquetes onderzocht. Dus als ze jou vragen of je christen bent en je zegt dat je dat niet bent, word je niet meegeteld.
Weet ik trouwens niet zeker hoor, maar die indruk kreeg ik toen ik de achtergrondinformatie las.

Citaat:
Dat de bevolking afneemt, zal dat niet zo zijn omdat steeds vaker Nederlandse meiden er voor kiezen om geen moeder te worden?

Combinatie van factoren, zoals meestal Lachen Maar maakt dat uit? Jij stelde dat de bevolking hard groeit, en dat is dus niet zo. Daarbij is het sterftecijfer in Nederland niet zo hoog, dus is de bevolkingssamenstelling ook niet zo veranderd in de afgelopen anderhalf jaar. Kortom: misschien dat het een procentje meer is geworden, dan is het 7% ofzo, maar boven de 10 komt dat niet uit. Dat is niet in de buurt van de 2/3. Zelfs niet in de buurt van 1/3.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:32

SuusJa schreef:
Moslims moeten zich aanpassen aan de wetgeving van het land waar ze wonen, de sharia komt daarna pas! Westerse invloeden kunnen daar dus in voorkomen Lachen

Geloof je het zelf?! Een dermate strenge wetgeving wordt echt niet versoepeld hoor, als je wat hebt gejat mag je het met een hand minder doen, wordt jij als getrouwde vrouw verkracht en raak je daardoor zwanger, dan loop je het risico om gestraft te worden wegens ontrouw.

Maar goed, de kans dat dit op korte termijn gebeurt is inderdaad klein. Maar op lange termijn? Zou je op lange termijn wel rekening moeten houden met de mogelijkheid dat Nederland een sharia-land wordt? Ik vraag het me af en ik ben er eigenlijk best wel een beetje bevreesd voor. Wat dat betreft ben ik het eens met een uitspraak die hier eerder werd gedaan, door dit soort uitspraken laait het wantrouwen tegen moslims en de islam wel weer op.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:51

mijn simpele mening
godsdienst en politiek+wetgeving moeten strikt gescheiden worden
dus alle partijen op godsdienstig basis schrappen
dus katholiek, christelijk, islamitisch whatever
godsdienst moet vrij zijn voor iedereen om daarin te geloven, het te belijden en het te volgen en aan te hangen
het moet niet een opgelegd iets zijn

ik geloof niet, in geen enkele god, religie, ook niet in de paashaas of de kerstman
moet ik dan regels van een dergelijk iets aan gan hangen en gaan volgen ???

editje : de sharia is op een geloofsovertuiging gebaseerd,zou net zoits zijn als de sgp aan de macht zou zijn en zou gaan instellen dat de vrouw weer massaal achter het aanrecht zou moeten en geen werk meer buiten huisvrouw zijn zou mogen uitvoeren etc etc

oftewel, op geloofsovertuiging gebaseerde wet/regering
is in mijn ogen dictatorschap, welke religie er dan ook aan grondslag zou liggen
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 16-09-06 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:52

JoT schreef:
Wat dat betreft ben ik het eens met een uitspraak die hier eerder werd gedaan, door dit soort uitspraken laait het wantrouwen tegen moslims en de islam wel weer op.

Wat wonderlijk is, want de uitspraak werd gedaan door een niet-moslim over een niet-moslim-probleem: namelijk dat in een democratie de meerderheid de keuze maakt. Het was slechts een hypothetisch voorbeeld dat *niets* met de huidige situatie te maken heeft.

Dezelfde uitspraak zou ook gedaan kunnen worden over Jehova's getuigen. Als 2/3 van Nederland vindt dat de regels die de Jehova's getuigen aan zichzelf opleggen voortaan als wet moeten gelden, dat is dat de beslissing van de meerderheid. Hij kan ook voor SGP'ers: als de SGP 2/3 van de stemmen krijgt, kunnen ze hun wetten opleggen aan het land. Is dat een reden om wantrouwig tegenover de Jehova's getuigen of de SGP te worden? Nee... want die 2/3 komt niet in de buurt. We weten dat ze nogal extreme denkbeelden hebben maar ze kunnen die ideeen niet uitvoeren. En mocht uiteindelijk 2/3 van het land er wel achterstaan, dan is dat erg genoeg, maar dan is dat de richting die wij democratisch kiezen!