Proefdiervrij? Hoe zit het met roken ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Proefdiervrij? Hoe zit het met roken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:17

Fourth, dat heeft weinig met cynisme te maken, maar met het feit dat er twee verschillende discussies door elkaar heen getrokken worden.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:20

Sommige dingen hebben met elkaar te maken, dan wordt een discussie al snel moeilijker (het bij één ''onderwerp'' houden is wel zo makkelijk natuurlijk), maar ik denk zeker wel dat er 'relatie' tussen de twee 'dingen' in dit topic is.

Daisies

Re: Proefdiervrj?Hoe zit het met roken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:22

Jéeezus.. eigenlijk nooit overna gedacht,

Niet alleen mensen vergiftigen zichzelf. ze helpen de dieren ook een handje!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:50

_Debbie_: Ik vroeg me ook af hoe je er zelf voor staat.
Tuurlijk zal het dierproeven nog even doorgaan.

Ik koop proefdiervrije producten, maar denk je dat het wat uithaalt? Want ze gaan toch door met dierproeven op andere producten.
Maar voor mezelf heeft het zeker nut! Voor mijn gevoel is het beter zo.

Ik zou heel graag iets willen doen tegen dierproeven! Weet alleen nog niet zo goed wat....
Ik heb wel eens wat mailtjes gestuurd, waarom het gedaan werd en dat er genoeg andere oplossingen waren, wat denk je?
Nooit reactie op gehad!

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:24

Rokers liggen natuurlijk erg voor de hand als "zwart schaap". Light-frisdranken en de effecten van alcohol worden ook op dieren getest, evenals innname van verkoold vlees, dus BBQ-en heeft ook verband met dierproeven, evenals tandenpoetsen en óók diervoeding is getest op dieren... een harde wereld.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:58

Bron?

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:01

Ik ben blij datik niet rook zeg. Scheve mond

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:03

Paraat schreef:
Rokers liggen natuurlijk erg voor de hand als "zwart schaap". Light-frisdranken en de effecten van alcohol worden ook op dieren getest, evenals innname van verkoold vlees, dus BBQ-en heeft ook verband met dierproeven, evenals tandenpoetsen en óók diervoeding is getest op dieren... een harde wereld.

Tandpasta bedoel je dus ? Die heb je ook in dierproefvrije producten.
Niet alles is op dieren getest, maar wel heel veel helaas Verdrietig

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:05

sunshine schreef:
Paraat schreef:

Tandpasta bedoel je dus ? Die heb je ook in dierproefvrije producten.
Niet alles is op dieren getest, maar wel heel veel helaas Verdrietig

jep in de meeste natuurwinkels zijn deze te koop.
Diervoeding zijn al veel vervangende systemen, zoals het sv stelsen van de hond enzo.
Maar je moet ze dan ook wille gebruiken

Er bestaat ook niet dierproef geteste hondenvoeding Haha! heb ik ooit is ergens gezien

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:13

een behoorlijk verstokt roker hier. en ook tegen dierproeven, maar wel zo hypocriet om niet te stoppen met roken, en om als er leuke op dieren geteste makeup in de aanbieding is het wel te kopen. en ik denk dat 9 van de 10 mensen die zeggen dat ze tegen dierproeven zijn nt als ik zijn. wel tegen maar toch niet zo tegen om er dingen echt voor te laten en alleen maar duur spul te kopen.

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:15

sunshine schreef:
_Debbie_: Ik vroeg me ook af hoe je er zelf voor staat.
Tuurlijk zal het dierproeven nog even doorgaan.

Ik koop proefdiervrije producten, maar denk je dat het wat uithaalt? Want ze gaan toch door met dierproeven op andere producten.
Maar voor mezelf heeft het zeker nut! Voor mijn gevoel is het beter zo.

Ik zou heel graag iets willen doen tegen dierproeven! Weet alleen nog niet zo goed wat....
Ik heb wel eens wat mailtjes gestuurd, waarom het gedaan werd en dat er genoeg andere oplossingen waren, wat denk je?
Nooit reactie op gehad!

Hoe ik er voor sta?
Ik zie het dus dat als ik zou stoppen met roken dat geen moer uitmaak aangezien de halve wereld rook en niet al die mensen stoppen.
Ze hebben de sigretten duurder gemaak,heel wat mensen zijn gaan stoppen door de hoge prijs,heeft dat wat uitgemaak?

Sorry maar zo zie ik het,ik heb het gevoel dat ik met stoppen niet mijn steentje bijdraag.
Maar probeer wel mee te denken en zo denk ik dus voor de 3de x laat ze na de rokers kijken.
Dus zoals voor fourth enzo ik ben er dus echt tegen en ben dus ook iemand die denk aan manieren om het te stoppen maar als je realistisch kijk zou je met stoppen niks bereiken...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:19

Schimmelig schreef:

Als alle rokers stoppen heeft 'de regering' minder bij te dragen aan ziektekosten.
Er is IMO altijd wel een oplossing, soms moet je alleen net even iets verder kijken/zoeken...

Als wij rokers, allemaal stoppen met roken, worden we ook oud, gaat de regering jarenlang AOW aan ons betalen.. Kunnen we maar beter roken Tong uitsteken

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 00:28

@ schimmelig: hoe wil jij de halve wereld laten stoppen?

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:12

Citaat:
Sorry maar zo zie ik het,ik heb het gevoel dat ik met stoppen niet mijn steentje bijdraag.

Dat is zooo jammer. Zie jezelf als individu ipv een gedeelte van de eenheidsworst. Je hebt toch ook wel principes? Lachen

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:01

fourth schreef:
Citaat:

Dat is zooo jammer. Zie jezelf als individu ipv een gedeelte van de eenheidsworst. Je hebt toch ook wel principes? Lachen

Jawel alleen ben ik iemand die graag resultaat ziet,en als ik zou stoppen met roken bereiken we nog niks...

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 13:42

Citaat:
Er bestaat ook niet dierproef geteste hondenvoeding heb ik ooit is ergens gezien

Ja klopt. Mijn honden krijgen Farmfood. Dat is niet op dieren getest is is ook nog eens supergoed voorze.
Ik heb nog geen vervanger voor het kattevoer gevonden.
Ik gebruik make-up+parfum van de Bodyshop. Shampoo, badschuim en dat soort dingen van het da eigen merk of van kruitvat eigen merk.

Maar met sommige dingen ontkom je er helaas niet aan. Wasmiddel heb ik bijvoorbeeld nog niet in eigen merk gevonden en zo zijn er wel meer dingen.
Wel durf ik rustig te zeggen dat ik mijn best doe.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:58

_Debbie_ schreef:
@ schimmelig: hoe wil jij de halve wereld laten stoppen?

Roken verbieden Whoosh!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:59

Machie schreef:
Schimmelig schreef:

Als alle rokers stoppen heeft 'de regering' minder bij te dragen aan ziektekosten.
Er is IMO altijd wel een oplossing, soms moet je alleen net even iets verder kijken/zoeken...

Als wij rokers, allemaal stoppen met roken, worden we ook oud, gaat de regering jarenlang AOW aan ons betalen.. Kunnen we maar beter roken Tong uitsteken

AOW afschaffen, spaarplannen opzetten. Je kunt beter mensen voor zichzelf leren zorgen, dan de zorg voor de mensen op je nemen (vind ik ook gelden voor de overheid). Zelfs ik spaar nu voor mijn oude dag Vork

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:01

_Debbie_ schreef:
Jawel alleen ben ik iemand die graag resultaat ziet,en als ik zou stoppen met roken bereiken we nog niks...

Resultaat? Clown
Als je zelf besluit te stoppen met roken gaat je gezondheid/conditie/etc met sprongen vooruit, dat moet toch al motivatie/resultaat genoeg zijn, denk ik dan Lachen
Je bereikt dus ongelofelijk veel! Sigaar

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:21

Schimmelig schreef:
_Debbie_ schreef:

Resultaat? Clown
Als je zelf besluit te stoppen met roken gaat je gezondheid/conditie/etc met sprongen vooruit, dat moet toch al motivatie/resultaat genoeg zijn, denk ik dan Lachen

We hebben het toch over de dieren en niet over mijn gezondheid?
Ik heb der voor gekozen om te roken dus weet ik dat het wat met mijn gezondheid doet ja,maar daar hebben we het toch niet over?
Trouwens ik zou het heel knap vinden als jij het voor elkaar krijg dat de halve wereld stop met roken,denk dat jij een rijke fantasie heb als jij denk dat je dat voor elkaar zou krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:29

Karl66 schreef:
Dus omdat er verboden dierproeven uitgevoerd worden, moet iedereen maar stoppen met roken?

Misschien kan men de energie die men in het zeuren over roken steekt beter besteden aan het bestrijden van dierproeven Pling

daar zijn we al mee bezig door te hopen dat de mensen een hart hebben en dus voor de dieren willen stoppen met roken, waardoor er dus minder mensen gaan roken, waardoor de tabaksindustrie omlaag gaat en er dus hopelijk op een gegeven moment geen dieren maar mensen nodig zijn voor de rokers om het te testen wat het met je uithaalt! uiteindelijk zijn het toch de mensen die roken waar die dieren voor lijden.. snappie? Pling

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:36

Ik zie niet in wat het nut is van deze proeven. Iedereen lekker laten roken. Rokers zijn er blij mee en ik ook, want door de accijns op sigaretten wordt de staatskas gevuld. Dat moet toch gebeuren en als dit weg zou vallen, moet ik het mss zelf via de belasting betalen. Verder worden rokers vaak minder oud. Ook al niet erg, want een longkankerbehandeling op laten we zeggen je 60e is toch een stuk goedkoper dan een bejaarde onderhouden van z'n 65e tot ong. 80e jaar met alle behandelingskosten en personeelskosten van het bejaardentehuis. Ik vind dus eigenlijk dat rokers zeer nuttige mensen in de samenleving zijn en wij mogen hen daar dan ook dankbaar voor zijn Tong uitsteken

Die dierproeven kunnen dan meteen afgeschaft worden, want ik wil niet weten wat het effect van roken is of wat de beste light-sigaret is. Roken moet lekker schadelijk blijven en een gewone sigaret lijkt me voor de roker zelf ook een stuk lekkerder dan dat light-ding. Over meeroken maak ik me dan niet zo druk, ik blijf zelf wel op een afstandje.

Djoiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:47

woow, zeker shockerend ! Dit wist ik helemaal niet.
BTW. ik rook niet Haha!

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:49

Schimmelig schreef:
_Debbie_ schreef:

Resultaat? Clown

ja en je wordt sacherijnig, onfunctioneerbaar, gestressed, je wordt dikker (is ook slecht voor je gezondheid) dus stoppen met rokene heeft teveel nadelen voor mij Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:06

_Debbie_ schreef:
We hebben het toch over de dieren en niet over mijn gezondheid?
Ik heb der voor gekozen om te roken dus weet ik dat het wat met mijn gezondheid doet ja,maar daar hebben we het toch niet over?
Trouwens ik zou het heel knap vinden als jij het voor elkaar krijg dat de halve wereld stop met roken,denk dat jij een rijke fantasie heb als jij denk dat je dat voor elkaar zou krijgen.

Jij hebt een rijkere fantasie dan ik Bloos!
Ik hem nml niet die woorden in de mond genomen Knipoog (miscommunicatie misschien)?
Ieder persoon is een individu, dus dat stoppen met roken wel degelijk iets op lost.. Dat is nu eenmaal zo. Zoals ik al eerder zei: verantwoordelijkheid begint bij jezelf Knipoog