Politie, afentoe!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Politie, afentoe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:50

Wij leven in het andere uiterste Russel, en dat is OOK heel erg. Want dat levert veel te veel beperkingen op. ZE zijn hier bedillerig en bemoeizuchtig. En nu heb ik het over de overheid in het algemeen, waarvan de politie slechts een klein onderdeel is. Ik had het er vanmiddag nog over met een ondernemer die waar hij woonde een galerie op had willen starten. Mag niet. Daarvoor moet je een vergunning aanvragen en die krijgt hij niet eens. Hoewel hij er werk mee verschaft en belasting mee betaalt. Maar daar kijken ze niet eens naar!
Smystique schreef:

maar naar wie hollen we als onze auto gejat is? We van de fiets af worden getrokken door een griezel of op je muil wordt geslagen door een zatlap?

Juist.

En bij wie hebben ze geen tijd om je te helpen? Juist! GA maar eens lezen hier op bokt, van mensen die woedend zijn omdat ze zich in de kou voelen staan. Kan zo een paar voorbeelden laten zien. Op het forum "leven zonder paarden", die moeder van iemand die in elkaar getrimd is omdat ze een pony vast hield en in een colonne liep met andere ponies en daarom iemand geen voorrang verleende. "het is nog niet in behandeling gebracht". En ga eens kijken op datzelfde forum in het verkrachtingstopic, wat je daar over de politie leest. DAar wordt je niet blij van.

Ze MOETEN namelijk bekeuringen uitschrijven, geld binnen halen. Ik weet ook wel dat dit bepaald niet de hobby is van de meeste politieagenten hoor. En die kijk ik daar dan ook niet op aan.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:57

Meid denk om je hart ik heb vaak genoeg met de politie in aanraking geweest, van beide kanten dus zowel als slachtoffer en dader.

Ik heb nog nooit een vervelende ervaring gehad. En als je écht de diepte in wilt met deze discussie dan raad ik je eens aan zelf eens mee te lopen met de politie om te kijken wat ze moeten, mogen kunnen en doen.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:40

Toydoll schreef:

Dat irriteerd mij het meest, dat er zoveel express gevaarlijk word gedaan en daar kan dan niets aan gedaan worden, maar ik die toch altijd braaf in het verkeer ben krijg van die onzin boetes.
Wou dat die politie mij is een camera in de auto gaf.

Hahaha, geweldige opmerking, jij snapt er echt niks van
Nee ze pakken de "onschuldige" mensen met kleine boetes, want de grote durven ze niet......
Goh wat ben je toch weer zielig.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:54

mmmm deze discussie krijgt steeds leukere wendingen.. Voor de mensen die het altijd beter weten, loop eens een dagje mee... Leuk, en vooral erg leerzaam. Er zijn idd mensen die er niet zo veel van snappen... Maar ja ieder zn vak zullen we maar zeggen!! ((en ieder zn verstandelijke vermogens Rolleyes )

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:55

Inderdaad een erg goed idee om een keer met de politie mee te lopen. Ik ben benieuwd of jullie er dan nog zo over denken.
Weet je wat het is, het is zo makkelijk om tegen de politie aan te schoppen.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:58

Ja tuurlijk, de politie is een afspiegeling van de maatschappij.. En de maatschappij dat ben jij !! DUS............... als sommige mensen zo nodig lopen de blaten over de politie dat ze dom bezig zijn ed zegt heel veel over hun zelf.. Clown

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:04

Citaat:
mmmm deze discussie krijgt steeds leukere wendingen.. Voor de mensen die het altijd beter weten, loop eens een dagje mee... Leuk, en vooral erg leerzaam. Er zijn idd mensen die er niet zo veel van snappen... Maar ja ieder zn vak zullen we maar zeggen!! ((en ieder zn verstandelijke vermogens

Citaat:
Inderdaad een erg goed idee om een keer met de politie mee te lopen. Ik ben benieuwd of jullie er dan nog zo over denken.
Weet je wat het is, het is zo makkelijk om tegen de politie aan te schoppen

Citaat:
Ja tuurlijk, de politie is een afspiegeling van de maatschappij.. En de maatschappij dat ben jij !! DUS............... als sommige mensen zo nodig loopt de blaten over de politie zegt heel veel over hun zelf..

Gelukkig Haha! Ben niet de enige die zo denkt.

Maar tis zo makkelijkm hé Schoppen tegen de politie, vooral omdat de massa dat ook doet.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:09

Smystique schreef:
Citaat:
mmmm deze discussie krijgt steeds leukere wendingen.. Voor de mensen die het altijd beter weten, loop eens een dagje mee... Leuk, en vooral erg leerzaam. Er zijn idd mensen die er niet zo veel van snappen... Maar ja ieder zn vak zullen we maar zeggen!! ((en ieder zn verstandelijke vermogens

Citaat:
Weet je wat het is, het is zo makkelijk om tegen de politie aan te schoppen

Citaat:
Ja tuurlijk, de politie is een afspiegeling van de maatschappij.. En de maatschappij dat ben jij !! DUS............... als sommige mensen zo nodig loopt de blaten over de politie zegt heel veel over hun zelf..

Gelukkig Haha! Ben niet de enige die zo denkt.

Maar tis zo makkelijkm hé Schoppen tegen de politie, vooral omdat de massa dat ook doet.

En ik ben het hier natuurlijk ook weer helemaal mee eens, maar ja ik bekijk het ook van de andere kant Bloos
Ben die mensen eerlijk gezegd helemaal beu die altijd maar over de politie lopen te zeiken....
Je moet ze eens horen als ze er niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:57

En als ze dan een dagje mee mogen lopen, horen ze ook meteen wat voor zeiktelefoontjes er binnen komen en dat daar ook de zieligers tussen zitten die op feestjes weer sterke verhalen moeten vertellen, maar als ze geritsel in hun tuin horen, bellen ze meteen 112. Clown

Misschien ook leuk om te horen hoe vaak ze uitgescholden worden en dat ze dat maar moeten pikken van de brave, eerlijke, nooit iets verkeerd doende burgers. Maar dat komt natuurlijk omdat ze op hun eigenwijze vingers getikt worden. Clown

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:07

Toydoll schreef:
Wat een stelletje muggenzifters!
Wééééér een boete GVD. Ik heb een hele oude auto, waarop niet duidelijk aftelezen is hoe hard je gaat. Ten eerste neemt de meter stappen van 20 km/uur, dus het tiental ertussen is al gokken, en dan trilt te wijzer ook zo erg (en blijft soms hangen) dat ie soms afwijkingen van 10 km/uur heeft.
Tja, dus ik heb nu al de zoveelste boete voor 3 km per uur te hard.

Of je krijgt weer de zoveelste boete voor het fietsen zonder licht. Tja, als die *****types elke keer mijn kabeltjes uit mijn lamp trekken; moet ik toch echt elke keer weer naar huis zonder licht.

Tsja, als de wijzer van de snelheidsmeter het niet fatsoenlijk doet, dan moet je 'm maar laten maken of net onder de 50 km/u rijden.
En fietsen zonder licht is gevaarlijk als automobilist zou je dat moeten weten! Misschien handig als je zo'n LED lichtje op zak hebt voor het geval de kabeltjes weer los zitten?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:51

Sorane schreef:
Desiree schreef:
Grinnik, ik heb iets beters te doen. MAar ik herinner mij echt dat jij die dingen gezegd hebt. Ik weet eerlijk gezegd nu ook niet meer wat ik van jou moet geloven.

Lieve schat quote het even wil je.
Waarom zou ik liegen over het feit dat ik wel of geen auto heb?!

Maar je quote toch wel even toch? Anders laat je je zo kennen.
Oh misschien dat je Vikki van Bokt even kan vragen. Zij heeft meerdere malen in mijn beide auto's gezeten. Of ik ben ernstig in de war met de fiets hoor Haha!

Ik geloof toch dat er een paar gaatjes in Desiree's geheugen zitten... want zolang ik je ken -en langer- hebben jullie idd een auto... Haha! Ik denk niet dat een fiets ons naar six flags had kunnen vervoeren... Haha!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:59

Zo, volgens mij zitten er wat mensen die OF zelf agent zijn, OF met agenten in de famillie in dit topic.... Haha!
Het wordt allemaal wel erg persoonlijk opgevat...
Gelukkig is een goede vriendin van mij agente, en ook zij verteld me wel eens over haar werk. Wordt zij ook niet blij van...

Maarrrrrrrrrrrr neeeeeee IK weet verder niet waar ik over praat. Ja, das waar Cool

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 22:32

In mijn geval niet persoonlijk. ken geen agenten in de fam, ook geen kennissen. Ik ben een ster in boeterijden en heb ook in het verleden voor van alles met de politie in aanraking geweest.

je zou zeggen dat ik een bloedhekel aan ze zou moeten hebben. Maar wat is nou het geval?

Ik ben geboren met relativeringsvermogen Haha!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:33

Balen dat je een boete hebt gekregen, maar je zal vast nog iets harder hebben gereden dan 3 km te hard, er gaat toch nog correctie vanaf? En ja 3 km is heel banketstaaf, maar ze moeten ergens een grens trekken.

Fietsen zonder licht vind ik terecht, sinds ik autorijles heb merk ik pas hoe slecht je fietsers ziet.

Misschien eens investeren in een goeie snelheidsmeter in je auto en een paar lampjes voor op je fiets?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 00:08

Solide... waarom verhuis je niet naar Dokkum? Dan ken ik iemand die daar naar toe mag Tong uitsteken

Vertel ik wel via msn... sorry voor off topic gaan .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:35

vikki schreef:
Ik geloof toch dat er een paar gaatjes in Desiree's geheugen zitten... want zolang ik je ken -en langer- hebben jullie idd een auto... Haha! Ik denk niet dat een fiets ons naar six flags had kunnen vervoeren... Haha!

Ah dank je Haha!
Ik ben bang dat Desiree mij (voor de zoveeltste keer) met een ander in de war haalt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:30

Smystique schreef:
Meid denk om je hart ik heb vaak genoeg met de politie in aanraking geweest, van beide kanten dus zowel als slachtoffer en dader.

Ik heb nog nooit een vervelende ervaring gehad. En als je écht de diepte in wilt met deze discussie dan raad ik je eens aan zelf eens mee te lopen met de politie om te kijken wat ze moeten, mogen kunnen en doen.

Hier op bokt zijn mensen die slachtoffer zijn geworden van misdrijven d.m.v. aanranding, verkrachting, molestatie en die konden bij de politie niet terecht. GEen tijd. Zijn dat dan leugenaars?

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:42

Ken het verhaal niet, ken de drukte bij de politie niet, ken de melding niet, ken de dag niet, ken de redenen niet.

Net als jij dat niet weet.

Luister jij maar eens voor de grap zo'n politietelefoon 9hoe heet dat ook alweer Haha! ) af, en verbaas jezelf er maar eens over hoeveel rottigheid er in een uur plaatsvind.

Wie zegt nou weer dat ik dat leugenaars vind? Waarom verdraai je andermans zinnen en uitspraken?

Jij zit echt vol frustraties zeg Haha!

Ik zeg niet dat ik het altijd eens ben met de politie en ze laten echt wel steken vallen, maar laten we niet vergeten dat negatieve verhalen (dus waar de politie faalt) eerder ons oor bereiken dan de positieve verhalen 9welke echt veel vaker gebeuren!!)

mensen zijn altijd maar geneigd de negatieve verhalen aan te willen horen, aan te dikken, van daaruit conclusies te trekken en dat als DE waarheid te zien.

Jammer, want je verkleint niet alleen je eigen wereldje daarmee maar je peberkt ook anderen!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:43

beperkt bedoel ik natuurlijk

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:44

Ik lees het HIER op bokt, de persoonlijke verhalen van mensen. En ik ga er niet vanuit dat die liegen. Het punt van bellen naar de politie zijn ze dan al voorbij. Zij zijn op het punt van aangifte doen, waarbij de dader bekend is. En dan maakt de politie er geen werk van want ze hebben geen tijd. Ik vind dat erg ja! Noem het maar gefrustreerd! Dan kan ik jou wel verschrikkelijk laconiek noemen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:00

laatst was een stalgenoot van mij op buitenrit gegaan en ze had een hoevenkrabber meegenomen voor als er iets in de hoeven zou komen.
nou op een gegeven moment zat er een steentje een beetje klem nog niks aan de hand maar ze denkt van nou even er uit halen.
komt er een politie toevallig langs rijden moest ze de hoevenkraber inleveren want het was een gevaarlijk voorwerp Gestoord Slapen .
ze had zo'n ouder typ van helemaal ijzer.
ze had echt zo iets van wat krijgen we nu weer ga iets beters doen.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:14

Politie doet meer aan zaken waar verdachte bekend zijn dan bij onbekende verdachte.. Hoe komt dat?? Je hebt dan opsporings indicatie.. Het probleem blijft echter altijd dat mensen van buitenaf maar de helft weten van wat er besproken word met Justitie en de reden vaak ook niet weten waarom iets geseponeerd word.

Korte uitleg: Een 1op1 verhaal heeft altijd minder kans van slagen dan een 2op1 verhaal!! Zonder bewijzen kan ook het rechtsysteem van NL er niets mee. Een heel hoop mensen vergeten dat. Ow die persoon is in elkaar gepuist en waarom word daar niets aan gedaan, ze weten toch wie het is!!! word er dan geroepen!!

Als verdachte heb je in NL een recht en dat is dat je niet tot antwoorden verplicht bent en niet hoeft mee te werken aan je eigen veroordeling, in tegen stelling tot Amerika BV. Als een verdachte dus stom weg zn klep op elkaar houd en je hebt geen getuige (stille getuige tellen ook mee denk hierbij aan sporen ed) Of hij blijft ontkennen dan heb je dus niets!!! Wat zegt de officier dan: seponeer deze zaak maar. De naam van de VE blijft echter wel in het systeem staan. De eerste volgende keer ziet men dus dat hij wel wat op zn kerfstok heeft! Of iig dat de zaak toen der tijd geseponeerd is geweest.
Ik geef dit natuurlijk als voorbeeld. Een gros van de zaken word wel opgelost zoals het hoord

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:15

desiree ik moet echt gewoon om je lachen Haha! Mens leer relativeren Haha!

Citaat:
komt er een politie toevallig langs rijden moest ze de hoevenkraber inleveren want het was een gevaarlijk voorwerp

dat is dus inderdaad super achterlijk, maar goed, zoals in iedere beroepssector heb je er gewoon eikels tussen zitten dus tsjah

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:16

Niet alleen in de beroepssector ook op een hoop forums!! Oeps kon mij effe niet inhouden!! Clown

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:27

Whahah da's zowieso bizar hier op bokt, de gemoederen lopen vaak hoog op. Vrouwen onder elkaar he Haha!

Ik moet er altijd wel om lachen Haha!