Mooie mensen krijgen vaker een dochter..!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bestek

Re: Mooie mensen krijgen vaker een dochter..!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 00:23

Oh, vandaar dat Britney Spears als eerste kind een jongen heeft gekregen Haha! .

Sorry lui, hier geloof ik niet in. En dan zeker niet dat Alle Mooie Mensen als eerste kind een dochter krijgen, zoals iedereen hier suggereert.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:55

Ik heb alleen de eerste paar zinnen gelezen en ik vind het nu al onzin, want wie bepaalt er nou de grens van mooie/lelijke ouders ? Helemaal niemand, want iedereen is uniek, dus ik vind iedereen mooi Haha!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:02

ah ik heb dat artikel ook gelezen (in de standaard)
omg, ik vind het totaal niet kloppen!
Ik ken echt 2 megalelijke ouders (ff cru) met 2 dochters...
Bovendien ken ik ook het omgekeerde, echt een fotomodel met 2 zoontjes.
De kans is mss groter, maar ik zie dit toch dikwijls ...

Mijn ouders hebben 3 dochters en een zoon. Haha, dan moeten ze op een bepaald moment lelijk geweest zijn om een zoon te krijgen Clown

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 09:27

nee, he gaato m het eerste kind..

Als je mooie ouders heb, is de kans groter dat ze als eerste kind een dochter krijgen dan een zoon..

OMG, lezen is echt moeilijk he :S

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:31

En wij dan, ik heb 2 zussen en 2 broers en ben zelf een meisje, zitten mijn ouders dan tussen lelijk en knap in Tong uitsteken ?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:29

Haha volgens mij is het onderzoek ook wel moeilijk te begrijpen Haha!

Na 4 pagina's snappen sommige mensen nog niet dat het om een verhoogde kans gaat dat een mooi mens als eerste een dochter krijgt. Een verhoogde kans!!

En inderdaad: mooi of lelijk wordt (mede) bepaald door de symmetrie. Hoe meer symmetrie hoe mooier, zegt men. Maar je hebt natuurlijk altijd nog de personen die wat uiterlijk betreft helemaal niet zo mooi zijn, maar zo'n geweldige uitstraling hebben dat ze meteen een stuk mooier worden Knipoog

Ik vind het lastig te zeggen.... of zo'n onderzoek nou een punt kan hebben of niet. Volgens mij is het gewoon een invulling van een mens, die heeft bedacht dat het zo wel eens zou kunnen zijn. Hoe het allemaal exact werkt, zullen we hier op de aarde nooit te weten komen denk ik zo....

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 11:31

Pletje123 schreef:
Haha volgens mij is het onderzoek ook wel moeilijk te begrijpen Haha!

Na 4 pagina's snappen sommige mensen nog niet dat het om een verhoogde kans gaat dat een mooi mens als eerste een dochter krijgt. Een verhoogde kans!!

En inderdaad: mooi of lelijk wordt (mede) bepaald door de symmetrie. Hoe meer symmetrie hoe mooier, zegt men. Maar je hebt natuurlijk altijd nog de personen die wat uiterlijk betreft helemaal niet zo mooi zijn, maar zo'n geweldige uitstraling hebben dat ze meteen een stuk mooier worden Knipoog

Ik vind het lastig te zeggen.... of zo'n onderzoek nou een punt kan hebben of niet. Volgens mij is het gewoon een invulling van een mens, die heeft bedacht dat het zo wel eens zou kunnen zijn. Hoe het allemaal exact werkt, zullen we hier op de aarde nooit te weten komen denk ik zo....

ongelovelijk toch!? Ik ben zelf aardig goed dyslectisch, maar heb het wel goed gelezen! Zo zie je maar hoe de maatschappij aan het verloederen is Vork

Mensen blijven van mening dat het begrip mooi, een mening is.. Iets wat tegenwoordig steeds minder wordt omdat we zo goed als; bijna allemaaal dezelfde mening hebben over het begrip mooi. We zouden eigelijk 10 foto's neer moeten zetten en vragen welke van de 10 de mensen mooi vinden, durf te wedden dat de uitslag van ieder persoon zo dicht bij het gemiddelende ligt..

Als het ging om iets wat minder mening gebonden is: geleerde hebben een grotere kans op een zoon als eerste kind, om maar een voorbeeld te geven.. misschien hadden mensen het dan wel goed gelezen, begrepen of geaccepteerd!?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:18

Wat een ontzettend dom onderzoek, dat slaat dus helemaal nergens op.
Want wie gaat er dan bepalen wat mooi en lelijk is?
Echt de grootste onzin die er bestaat Lips are sealed

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:26

Als ik zo om me heen kijk, zijn er wel meer mooie meisjes dan mooie jongens Ja Magoed, of dat daaraan ligt.. Tong uitsteken

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:28

whaha, wat een onzin zech..

Rafeal en Silvy hebben toch ook een zoon Clown

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:58

Whahaha, wat ze al niet bedenken! Haha!
'Dan zijn mijn buren ook mooi want die hebben een dochter gekregen'
Dat iemand daarin gelooft. Scheve mond

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:49

De kans om als eerste kind een dochter te krijgen is per definitie iets groter, aangezien er procentueel net iets meer meisjes dan jongens geboren worden. Hang daar dan een redelijk subjecties begrip als mooie ouders aan en je bent klaar.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:01

of iemand knap of lelijk is, is een mening, dus lijkt me niet logisch dat het echt zo is! en danzou het betekenen dat veel meisjes knappe ouders hebben! maar ja ze moeten toch wat verzinnen! ik vind het onzin

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:40

Hoewel ik er ook niet in geloof, is het ook weer niet volstrekt onmogelijk. Dat de kans op een dochter groter is in bepaalde gevallen, wil nog niet zeggen dat dit altijd zo is.

Daarbij is schoonheid wel degelijk een eigenschap die van belang is in de voortplanting, en dat is lang zo subjectief niet als hier gezegd wordt.

Dat je het onderzoek verwerpt is prima, maar wel op de goeie gronden Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:52

Dieuwke1989 schreef:
Oh, vandaar dat Britney Spears als eerste kind een jongen heeft gekregen Haha! .

Sorry lui, hier geloof ik niet in. En dan zeker niet dat Alle Mooie Mensen als eerste kind een dochter krijgen, zoals iedereen hier suggereert.

Dat is ook een lelijkerd, die Britney, kijk er maar eens goed naar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:58

Karl66 schreef:
De kans om als eerste kind een dochter te krijgen is per definitie iets groter, aangezien er procentueel net iets meer meisjes dan jongens geboren worden. Hang daar dan een redelijk subjecties begrip als mooie ouders aan en je bent klaar.

Ik heb een artikel gelezen waarin ze precies het omgekeerde beweren, dat er 52% jongens geboren worden tegen 48% meisjes. Ik hoop dat jij gelijk hebt Haha!

Ontopic: ik zal woensdag toch maar eens vragen bij de gyn wat het wordt, weet ik gelijk of ik knap of lelijk ben Clown
(zegt de gyn dat het een jongen wordt: 'Wat?!!! Zeg je nu dat ik lelijk ben?!!!' Pats! 'Au!' Klop.... )

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:42

Iets meer jongens worden geboren dan meisjes. Misschien omdat moeder natuur wil rechttrekken dat er onder jongensbabies meer uitval is. Het zwakke geslacht he.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:56

Hahahha nou niet dat ik me nou zo enorm voel aangesproken maar ik hoop het wel, ik weet het over een maandje! Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:56

Spannendd!!! Haha!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:59

Whaha, wat een onzin. Haha!
Nouja, mijn ouders hadden eerst 2 dochters en daarna een zoon. Sigaar
Maar dat slaat toch nergens op? *LOL*

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:00

Urielle schreef:
Ontopic: ik zal woensdag toch maar eens vragen bij de gyn wat het wordt, weet ik gelijk of ik knap of lelijk ben Clown
(zegt de gyn dat het een jongen wordt: 'Wat?!!! Zeg je nu dat ik lelijk ben?!!!' Pats! 'Au!' Klop.... )

Ghehe Vork

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:02

Whaha.. volgens mij 1 grote onzin..

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 19:47

oudehinken schreef:
Iets meer jongens worden geboren dan meisjes. Misschien omdat moeder natuur wil rechttrekken dat er onder jongensbabies meer uitval is. Het zwakke geslacht he.

toch heeft deze wereld meer mannen dan vrouwen, komt vooral omdat in landen als China, waar ze maar 1 kind mogen hebben, ze liever een zoon willen.. dochtertjes worden vermoord of voor dood achter gelaten.. echt bruut!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:33

Urielle schreef:
Karl66 schreef:

Ik heb een artikel gelezen waarin ze precies het omgekeerde beweren, dat er 52% jongens geboren worden tegen 48% meisjes. Ik hoop dat jij gelijk hebt Haha!

Bloos M'n laatste biologieles is al 23 jaar geleden Bloos

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:36

M3isSi3j schreef:
oudehinken schreef:

toch heeft deze wereld meer mannen dan vrouwen, komt vooral omdat in landen als China, waar ze maar 1 kind mogen hebben, ze liever een zoon willen.. dochtertjes worden vermoord of voor dood achter gelaten.. echt bruut!

Da's niet helemaal waar, in China betaalt de overheid alleen aan je eerste kind mee, voor de overige kinderen moet je alles maar dan ook werkelijk alles zelf betalen. Daardoor is het voor de meeste chinezen financieel niet mogelijk om meerdere kinderen te hebben. Je ziet dat bedrijven daar op inspelen door voor die meerdere kinderen mee te betalen om aan goed personeel te komen.