Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arnoud schreef:Spetterlover. als ik kan aannemen dat het witte paardje in je Ava jouw paardje is, vermoedelijk spetter genaamd, wat zou je er dan van vinden als hij/zij medicijnen nodig had om zijn leven te redden? En dat er maar 1 medicijn tegen is, die notabene op dieren zijn uitgeprobeert?
Aangezien je geen profiel heb ingevuld, gok ik even dat je een vrouw bent, heb je dan toevallig ook make-up, lippenstif oid, meeste cosmetica is ook op dieren getest.
Ellebel schreef:staart afknippen is een erg antieke methode, ook niet meer geaccepteerd zonder anaesthesie. Ik weet niet waar en wanneer dat proefje was? Hier gebeurt dat iig niet meer of onder narcose. En wonden maken ed gebeurt wel eens, maar dan moet je er wel voor zorgen dat er veel pijnstilling is. Is uit het oogpunt van de proef ook wel zo netjes, anders heb je dieren die er aan gaan zitten krabben en likken ed en is je proef waardeloos omdat er te veel individuele variatie is.
capopjekop schreef:Ik heb hem ook ingevult. Ben wel van mening dat proefdieren soms echt nodig zijn, maar ik vind wel dat als er alternatieven zijn, die ook volledig benut moeten worden.
Desiree schreef:Uiteindelijk is het toch een geldkwestie.
Marreke schreef:Urielle, staart afknippen zonder verdoving is binnen de hele EU verboden. Lees "even" de Europese wetgeving hierover na en je weet het.
Goed, "even" is het niet (het doorlezen van de wetgeving) maar ik kan je vertellen dat het binnen Europa niet meer mag.
Machie schreef:en wat ik nu zooo jammer blijf vinden.. alle mensen hier die tegen proefdieren zijn hebben er geen enkele ervaring mee! Verdiep je toch eerst ergens in voordat je begint te schreeuwen dat het zoooo zielig is enz. enz. Ik kan er gewoon slecht tegen dat men wel zo egoistisch is om medicijnen te gebruiken en dan wel zeggen t is zo zielig.
daffene schreef:Tevens keur ik niet goed in welke omstandigheden proefdieren zich bevinden, omdat dit vaak zeer dieronvriendelijk is. In dat opzicht vind ik dat mensen zich eens in een dier moeten verplaatsen.
Desiree schreef:De proeven waar ik iets tegen heb ,zijn medische proeven die lijden veroorzaken. Niet het uittesten van voer of zo, daar lijdt een dier niet onder.
Desiree schreef:Zover ik weet, worden de proefdieren in Nederland beter verzorgd en gehuisvest dan bij menig (brood) fokker Let wel.. Ik keur proefdieren niet goed!!, Maar ik weet ook dat als ik morgen ernstig ziek zou worden en medicijnen nodig zou zijn om te overleven....De proeven waar ik iets tegen heb ,zijn medische proeven die lijden veroorzaken. Niet het uittesten van voer of zo, daar lijdt een dier niet onder.
Halina schreef:
En wat nu als het lijden van zeg 1000 proefdieren het lijden van duizenden andere dieren kunnen voorkomen?
Ik ben er mee eens dat proeven waarin dieren lijden zielig zijn maar wat weegt dan zwaarder?