Krijgen mensen steeds minder fatsoen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Krijgen mensen steeds minder fatsoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:16

Urielle schreef:
maar wie heeft die rotjongen opgevoed?

Helaas niemand. De ouders hebben en geen tijd en geen zin en als de leraren er noodgedwongen aan beginnen (anders is lesgeven helemaal onmogelijk) komen de ouders verhaal halen, omdat kindlief een jammerverhaal bij ze ophangt zodra het thuis is.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:17

Dat is het voordeel van consequent zijn, dan is die tik meestal niet nodig. Ik denk dat ondanks het roepen van Kiwiko over een skup ze deze nauwelijks nodig is Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 06:45

klopt Haha! meiske voelt feilloos aan waar de grens ligt Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 07:42

Kiwiko, kom je hier ook partime skuppen? Is hier hard nodig, ken een paar klantjes voor je. Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 07:51

hihihi Haha! Haha! krijg ik vast ruzie Haha!

Ik moet wel zeggen, dat ik als het de spuigaten uitloopt, en mensen hun kinderen niet zelf corrigeren, dat ik dat dan wel doe........ kan ook wel eens tegen je werken Haha! Haha!

Aan de andere kant, Sanne gaat al sinds ze puppie was met me mee werken, ik werkte toen bij een fokker die ook een paar pensionklanten had. Mijn auto was een rijdende speelkamer, compleet met poppen, krijt, tekenmateriaal en god mag weten wat meer. En ik heb iedereen die daar toen rondliep (man of 6) gezegd, dat als IK er niet ben, en hun zien iets wat niet kan (Sanne was 3/4 jaar ofzo) dat hun dat dan absoluut mogen corrigeren.....

Bij de paarden was het heel duidelijk, daar moest gewoon gelijk geluisterd worden, thuis was er wel ruimte voor enig dialoog..... maar op stal niet. En op stal is ook de enige keer geweest dat ik haar echt een skupke opzij heb gegeven (ik liep toen met een hengst door de merriestal heen en ze ging niet snel genoeg opzij) sindsdien heb ik nooit meer hoeven waarschuwen, als je een paard aan hoort komen ga je tegen de muur staan Haha!

Nu is ze wat groter en beweegt ze zich makkelijk tussen het spul.

Maar op stal gelden ijzervaste regels, die nooit, nooit overtreden mogen worden.

en als die wel overtreden worden, dan staat daar een behoorlijke sanctie op.... Bijvoorbeeld, de rest van de tijd in de auto mogen zitten Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 07:54

Karl66 schreef:
Dat is het voordeel van consequent zijn, dan is die tik meestal niet nodig. Ik denk dat ondanks het roepen van Kiwiko over een skup ze deze nauwelijks nodig is Haha!

Dat is toch precies hetzelfde als met de paarden? Ja
Ik heb zelf nog nooit een rotzak gehad, want ze weten gewoon goed waar ze aan toe zijn en ik ben toch echt geen beul. Het is heel logisch dat je gaat lopen pushen als je weet dat een nee een ja kan worden als je maar vervelend genoeg bent natuurlijk.
Ik hoop ook op een kentering in de generatie van mijn kind. Mijn vriend is nog bang dat wij de enige strenge ouderwetse ouders gaan zijn en zo gaan zitten met een totaal rebellerend kind maar ik hoor steeds meer geluiden opgaan van mensen die terug willen naar gewoon 'normaal' (vind ik Haha! ) fatsoen. Toch ben ik zelf niet streng opgevoed, wel met een groot gevoel voor verantwoordelijkheid: doe wat je wil maar kom je in de problemen dan los je het zelf ook maar weer op. Dat is een contradictie waar ik wel veel over nadenk. Waarom heeft dat bij mij wel gewerkt en is er een andere generatie op ontspoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 07:56

Tja, jong geleerd oud gedaan. Die supernannie programma's waren vroeger niet nodig. Onbegrijpelijk dat een kind van 5 jr een heel huisgezin kan terroriseren en dan vind mama het nog sielug om haar kind eens een keer heel duidelijk te corrigeren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:00

5 jaar?! Ik zag een aflevering waar een kind van 2 besliste of het licht aan of uit was, de tv aan of uit en op welke zender... Had die kleine geen zin in licht, dan zat een compleet gezin een hele avond in het donker! En dan besliste die kleine nog zelf hoe laat hij naar bed ging?!
Als je hem er al niet meer onder kan krijgen als hij 2 is, wat voor 15-jarige gaat dat dan zijn?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:01

dat komt waarschijnlijk omdat jouw ouders het je ook zelf op lieten lossen, en waarschijnlijk gniffelend langs de zijlijn stonden om te kijken hoe je opkrabbelde uit die modderpoel....

heel veel andere ouders, lossen het toch op voor de kids als ze in de problemen raken.......... tja en dan kan je dus zonder op je bek te gaan brokken maken Haha!

Sanne doet ook wel eens iets stoms, skeeleren op een skeeler op een hele slechte ondergrond.... tja en als ze dan valt, dan vraag ik aan haar of ze zich pijn gedaan heeft..... de trut zegt dan altijd NEEEEEEEI omdat ze weet dat ik dan JAMMER zeg Haha! Haha!

Mijn grootste leerschool was het 5 jarige zoontje van mijn toenmalige buurvrouw, ding stond in de woonkamer met zijn handjes in zijn zij, en riep keikhard....... NEEEEE toen zijn moeder hem vriendleijk vroeg zijn kamer op te ruimen Haha! Haha! toen dacht ik, dat NOOIT

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:04

KiWiKo schreef:
Mijn grootste leerschool was het 5 jarige zoontje van mijn toenmalige buurvrouw, ding stond in de woonkamer met zijn handjes in zijn zij, en riep keikhard....... NEEEEE toen zijn moeder hem vriendleijk vroeg zijn kamer op te ruimen Haha! Haha! toen dacht ik, dat NOOIT

Hahaha, wat zei ze? 'Poets dan de plee maar!' ? Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:04

nee ze ging zelf Haha! Haha! Haha!

aan mijn dooie dood niet, echt niet Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:32

Ik ook niet
Mijn moeder zei vroeger als ik weer aan het dreinen was over opruimen (na al weken van uitstellen): Da's goed, dan pak ik een vuilniszak en ik gooi alles wat ik los zie liggen erin, en ik smijt het in de vuilnisbak Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:39

Urielle schreef:
5 jaar?! Ik zag een aflevering waar een kind van 2 besliste of het licht aan of uit was, de tv aan of uit en op welke zender... Had die kleine geen zin in licht, dan zat een compleet gezin een hele avond in het donker! En dan besliste die kleine nog zelf hoe laat hij naar bed ging?!
Als je hem er al niet meer onder kan krijgen als hij 2 is, wat voor 15-jarige gaat dat dan zijn?

Ik lig hier in een scheur... Haha! Ik denk dat hij een rode vlek op de muur had achter gelaten bij mij thuis Haha! OMG, neem er nog een paar. Dat is een gemaakte crimineel, idd en dan wordt zijn jeugd erbij gehaald en kan hij er niets aan doen. Sigaar Ik snap ook niet waarom dat soort mensen aan kinderen begint. Ook zo dat die vent net zo is als die vrouw, daar snap ik dus ook echt niks van.

Moeders gaat huilen omdat het kind voor het eerst in zijn leven in zijn eigen bedje moet slapen en na 100 x er uit is gegaan eindelijk uitgeput in slaap valt en vaders zit er als een seije sok bij, de rug van zijn vrouw af te stoffen,ook hij staat op instorten. Zij voelt zich een verrader voor haar kind. De oudste was 12!! en het hele gezin sliep op een matras in de huiskamer!!! Haha! Haha! Want kinderslief wilden niet in hun eigen bedje en als ze boven! een kopje koffie gingen drinken kwam het kind dreinend naar boven, moeste pa&ma weer naar beneden Cool

Dan is het aflikken van de Hemaworsten (waar je zin in hebt Haha! ) nog heilig.

By the way, ik werd opgesloten in mij slaapkamer en mocht er uit eer mijn kamer was opgeruimd. Deed ik het niet, stond mijn moeder klaar met een vuilniszak Haha! En geloof mij maar, ik ben van het tijdperk dat je weinig speelgoed had en het meeste nog krijgertjes. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:42

Urielle schreef:
Ik ook niet
Mijn moeder zei vroeger als ik weer aan het dreinen was over opruimen (na al weken van uitstellen): Da's goed, dan pak ik een vuilniszak en ik gooi alles wat ik los zie liggen erin, en ik smijt het in de vuilnisbak Clown

O, bloody hell, jij ook??? Haha! Dan had ik dus toch een normale moeder Haha! Haha! Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:46

Ja, en het erge is: dat manneke dat nu 2 is krijgt ook misschien wel kinderen... die hij niet kan opvoeden want die heeft geen voorbeeld gehad. En dan openen we weer een topic op Bokt 'Krijgen mensen steeds minder fatsoen?'

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:47

russel schreef:
O, bloody hell, jij ook??? Haha! Dan had ik dus toch een normale moeder Haha! Haha! Haha!

*LOL*
Ik geloof dat ze het een keer echt heeft gedaan, en dat was dan ook genoeg. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:48

Nou zo een gezin heeft geen last van weinig fatsoen, dat is dan een crimineel gezin en daar gaat iedereen voor opzij. Das het trieste. Ken de gezinnen waar zoonlief van 5 jaar al een heel gehaaid winkeldiefje is. Mag jij raden hoe die ouders ermee omgaan als hij weer eens in de kraag is gevat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:48

Urielle schreef:
russel schreef:

*LOL*
Ik geloof dat ze het een keer echt heeft gedaan, en dat was dan ook genoeg. Knipoog

Bij ons lag alles in de tuin, zo door het open raam. Haha! Haha! Haha! Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:55

Dan mag ik mijn moeder nog bedanken, ik kon het nog met zak en al uit de container vissen Haha!

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:41

Urielle schreef:
Ik ook niet

ow ow zeer bekend, zo ben ik mijn fafo knuffel verloren geraakt Huilen
sindsdien was ik snel met opruimen hoor, althans wat je opruimen kon noemen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:49

Urielle schreef:
russel schreef:

*LOL*

Bij ons lag alles in de tuin, zo door het open raam. Haha! Haha! Haha! Haha!
[/quote]

Haha! Haha! Haha! Krasjes op de kinderziel

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:54

hihi dat van die vuilniszak kan ik me ook herinneren. ik was/ben nog erg lui met op ruimen. me moeder praat al weer weken ruim je kamer op anders doe ik het. het is nu nog niet gedaan Tong uitsteken ik denk dat ik het zo maar is ga doen. mijn moeder gooide nooit wat weg die verstopte het boven. ik was bang op zolder Tong uitsteken tot mijn broer boven ging slapen als hij boven was ging ik ook vrolijk naar boven en haalde ik alles terug Tong uitsteken

zoekt een vuilniszak Tong uitsteken

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:36

Dat is binnen mijn familie ook.
Zolang er geen merk opstaat, is het niet goed.
Ook roddelen over mensen als ze net de deur uit zijn, hoort er altijd bij voor hen.

Mijn moeder daarentegen niet, zij draagt bv. gewoon kleding van Zeeman tot Mexx, het maakt haar niet uit.
Wanneer dan een tante haar bijvoorbeeld een compliment geeft over haar nieuwe rok, zegt ze heel trots: '5 euro bij de Zeeman, leuk he Duivel !
Dan zie je gelijk het gezicht vertrekken van mn tantes, zo grappig!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:29

Oo, moet je bij ons thuis niet komen eten, meer dan de helft is van de Aldi. Haha!

Mm, belachelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:34

Toetjes van de Aldi, jammie, regenpak en andere hebbedingetjes, Tong uitsteken