Nessah schreef:In dit geval had die man de hulp keihard nodig.. en heeft het dus gekregen.. iemand die het minder hard nodig heeft moet misschien iets langer wachten nu.. maar dat werkt overal zo.. Ik kwam een keer met een verbrijzelde arm in het ziekenhuis.. Maar een man kwam een half uur later( ik was nog niet geholpen)binnen met een kapotte slagader.. dus ik moest nog veel langer wachten die man ging voor.. Niet meer dan logisch.. hij had de hulp op dat moment langer nodig dus moest ik een stapje terug doen..
Dus stel:
Ik ben zeer zwaar depressief, ik loop met zelfmoord ideeen. Ik vervuil mezelf omdat het me toch allemaal niets kan schelen. MAAR met de juiste hulp kan ik weer op het goede spoor gezet worden.
En dan hebben we aan de andere kant deze man die waarschijnlijk niet meer te helpen is, en bij wie het al zo erg is dat het eigenlijk niet meer erger kan.
Volgens jouw standpunt gaat deze man voor. Dat is leuk.
De beste man is nog altijd zo agressief als wat. En ik lig tussen 6 plankjes met een tuintje op mijn buik omdat die man meer hulp nodig had.
Aparte redenering als ik het zeggen mag.