Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ArwenLune schreef:De organisatie moet eens nadenken over wat voor oplossingen er mogelijk zijn in dit soort weer. BV. heel vroeg beginnen (edit: zie dat de 50kmers dat al doen) en een lange middagpauze (siesta).
Ik begreep overigens dat maar 1 van de doden een deelnemer was?
Citaat:Nijmegen, woensdag 19 juli 2006.
Aan onze wandelaars,
Tot onze grote spijt hebben we gisteravond moeten besluiten de 90ste Nijmeegse Vierdaagse af te gelasten. Dat hebben we gedaan na zorgvuldig overleg met de gemeente Nijmegen, de geneeskundige hulpverlening bij ongevallen en rampen, politie en brandweer.
Op de eerste wandeldag gisteren zijn tot onze grote ontsteltenis twee van onze wandelaars overleden. Ons medeleven gaat uit naar de familie van de overledenen.
Doordat in de tweede helft van de middag onverwacht de temperaturen stegen en de luchtvochtigheid toenam, raakten vele honderden mensen onwel. Zowel wandelaars als toeschouwers. Dat legde een enorme druk op de capaciteit van de hulpdiensten.
Dat gegeven en de voor lopers zeer ongunstige weersverwachting voor vandaag en de komende dagen, zijn voor ons reden de Vierdaagse niet te vervolgen. Voor ons staat uw welzijn als wandelaar én ook dat van het publiek altijd voorop.
Vannacht hebben wij de bewegwijzering op het parcours voor de tweede dag – de Dag van Wijchen – verwijderd. Wij ontraden u met klem te gaan wandelen en hopen op uw medewerking.
Wij kunnen ons voorstellen dat u talloze vragen heeft. Praktische vragen ook. Wij zullen u spoedig een brief sturen met daarin zoveel mogelijk antwoorden. Antwoorden die wij u op dit moment nog niet kunnen geven. Wij vragen uw begrip voor de ontstane situatie.
Stichting DE 4DAAGSE
Wim Jansen
voorzitter
Nistria schreef:Ook was ik gister bij mn opa en oma op de waalkade en daar werd gespeculeerd dat een persoon ergens af was gesprongen en hierdoor overleed (waarvan was me even onduidelijk)
ik weet niet of dat hier al gezegd is, ben nog niet helemaal wakker
4daagsetv.nl schreef:Man staat op Waalbrug
Volgens onbevestigde bronnen staat er momenteel een man boven op de Waalbrug. Het gerucht gaat dat de man wil springen. Of de actie te maken heeft met de afgelasting van de Nijmeegse vierdaagse is nieit bekend. Ook is niet bekend of de man lid is van de actiegroep Fathers 4 Justice. Een lid van die groep stond afgelopen zaterdag verkleed als cartoonheld Robin ook boven op de Waalbrug.
Djilan schreef:De Tour de France gaat ook door met deze hitte, dus het kan wel. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat de 4-daagse is afgelast, juist omdat het vandaag nog heter is en morgen de luchtvochtigheid ook nog eens omhoog gaat. Als je dan als organisatie weet dat je het niet kan bijbenen als het fout gaat of het niet voldoende kan voorkomen moet je opgeven. Wel heel jammer, vooral precies de 90e editie.
Fitzroy schreef:ik vind het idee om een medische keuring in te voeren nog niet zo verkeerd. Komen er iig geen mensen in slechte conditie aan de start. Alleen is het probleem hoe je dat gaat doen met 45.000 deelnemers.