Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

scooby

Re: Vrouwen voelen zich op het strand wit en dik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:38

Urielle schreef:
scooby schreef:
Wat ik mij afvraag, als "jullie" jezelf zo dik vinden, en daar echt last van hebben, waarom doe je er dan niet wat aan?

Nou, tips zijn welkom. Mijn eetpatroon moet weer in balans komen, ik heb mijn systeem zelf zo over de flos geholpen dat ik nu aankom van het kijken naar eten. Wie weet hoe je dat aanpakt, je hulp is welkom!
Mocht mijn oestrogeen zich weer een beetje kalm gaan houden na de bevalling, wie weet dat ik weer eens terug naar maatje 36 kom dan Lachen

Wel eens een dietiste bezocht? Beweeg je voldoende?
Heb je een redelijk streven, maatje 36 is niet voor ieder lichaam na een bevalling bestemt.

Ik kan best alles neerzetten wat ik weet over voeding(en dat is nogal wat na een jaar studie Tong uitsteken),
maar je kan het ook opzoeken op het voedingscentrum.
Kijk goed naar de dagelijkse aanbevolen hoeveelheden, als je van alles de laagste hoeveelheid(wel van eigen leeftijd) neemt zou je moeten afvallen.

Geestlijk is het uiteraard ook nogal wat, door mijn opleiding verlies ik af en toe ook controle.

Misschien is het beter een topic te openen over te dik voelen/zijn?
Of zullen de modjes het dan weer sluiten omdat er al vrij veel zijn?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:20

Heb maar even PB'tje gestuurd wegens ernstig offtopic

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:26

scooby schreef:
Wat ik mij afvraag, als "jullie" jezelf zo dik vinden, en daar echt last van hebben, waarom doe je er dan niet wat aan?
Zolang je niet te dik bent door een afwijking(schildklier?), heb je het volledig zelf in handen vind ik.

Het is erg makkelijk om mensen die te zwaar zijn te veroordelen, omndat het zichtbaar is dat ze iets niet helemaal onder controle hebben(gewicht). Andere probleempjes zijn minder goed af te lezen.

Je vat de koe al bij de horens.. Je zegt zelf al dat dikke mensen makkelijk zijn te veroordelen..

Goed.. Je mag best weten wat ik heb en waarom ik aan de dikke kant ben..

Vroeger, jaar of 3 oud, was ik een heel normaal slank meisje.
Alleen toen kreeg ik een longziekte, hartafwijkingen en iets aan mijn hersenen en die medicijnen die ik kreeg bevatten pretnison.
Pretnison houd vocht vast. Aangezien ik deze medicijnen 8 jaar heb geslikt heb ik dus 8 jaar lang vocht vastgehouden.

Voor ieder jaar dat je pretnison slikt duurt het dubbel zo lang eer dat het uit je lichaam is.
Toen ik 12 jaar was, woog ik 130 kilo. Nu weeg ik er nog midden 90..
Het gaat er af.. Maar heel langzaam..

Vooral omdat het op mijn benen zit, daar gaat het heel moeilijk af.

En kom niet met 'tips' zoals veel bewegen, water drinken, beenspieroefeningen, want het is geen vet maar vocht. Het heeft tijd nodig.. En die tijd moet ik er maar voor nemen dan Lachen
Ik beweeg meer dan genoeg, eet en drink gezond..
Er is al zoveel af, dat laatste beetje heb ik maar geaccepteerd.. Ik ben allang blij dat ik me normaal zoals een jong iemand van 20 kan kleden!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:29

Fitzroy schreef:
Renske_ schreef:

ik ga hier nav een ander topic over dikke mensen verder niet op in, ik stoor me niet aan dikke mensen maar ik zorg er wel voor dat ik zelf slank blijf, wat me overigens geen moeite kost gelukkig Lachen

Moet je wel zo eerlijk zijn het laatste deel ook mee te nemen.
Dat is juist bij een heleboel mensen het probleem. Die worden al dik als ze naar een ijsje kijken bij wijze van spreken.

ik had toch ook heel de quote neergezet Lachen

maar idd ik eet zeker 2x per week bij de Mac, heb nog nooit een sportschool van binnen gezien, zelfs paardrijden doe ik al 2 jaar niet meer fanatiek(1x per week uurtje boshobbelen) en toch heb ik nog maatje 36/38
heb wel altijd lichamelijk (redelijk) zwaar werk gedaan, en sinds ik weer in de paarden werk is er zelfs een aantal kilo's vanaf
maar als ik niet op stal was gaan werken had ook ik op moeten gaan letten qua eten, paar jaar geleden was ik maatje 34/36 toen 36 nu 36/38, als dat zo door was gegaan was ik over een paar jaar maatje 40/42 of meer geweest en das niet mn bedoeling, blijf graag in mn kleren passen, steeds een nieuwe garderobe aanschaffen ga ik niet redden met mn salaris Knipoog

dus nee helemáál vanzelf gaat het niet bij mij, ik heb 1 voordeel, ik lust geen chocola en hou niet van sausjes bij mn eten en hou over t algemeen niet van eten, doe mij maar een broodje gezond das beter dan een biefstukje met een sausje ofzo, zelfs friet hou ik niet echt van. moet mezelf ook dwingen 3x per dag te eten, al hou ik wel van tussendoortjes *LOL* en een avondje naar de griek ook, verder zie ik eten als noodzaak en zal je me niet gezellig uitgebreid zien dineren

overigens heb ik een zus die ook aankomt van lucht, zij heeft anorexia en heb er het nodige door meegemaakt...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:31

@sjietaah, in t begin van het topic is al gezegd dat t niet om mensen gaat die dik zijn geworden door ziekte/medicijnen
die kunnen er nml niets aan doen en daar is het al vervelend genoeg voor dat ze ziek zijn en medicijnen nodig hebben!

denk dat scooby bedoeld dat mensen die dik zijn omdat ze het er zelf aangegeten hebben, en dan met een zak chips op de bank liggen te klagen dat ze dk zijn, waarom die er niets aan doen en de zak chips aan de kant leggen en naar de sportschool gaan ofzo Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:35

Je hebt gelijk Renske..
Ik vatte het even 'persoonlijk' op zeg maar.. Niet als kwetsend hoor!
Ik dacht dat ze vroeg in de zin van waarom ik/wij dan dik zijn en misschien er niks aan doen Lachen

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:37

sjietaah; dan heb je het dus niet volledig zelf in handen, gezien je door een afwijking(klinkt wat banketstaaf) te zwaar bent en dan hoor je mij niet zeggen dat jij je leven niet onder controle hebt en kan me voorstellen dat je met zo'n medische achtergrond bloedlink wordt als mensen je dieetadiezen gaan geven!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:42

Haha bloedlink is wel wat vergezocht..
Maar ik kan er niet tegen dat mensen gaan zeggen dat ik te weinig beweeg, niet goed eet of wat dan ook..

Ik heb een uitgebalanceerd dieet zeg maar.. Ik mag wel alles eten hoor, maar dan met mate. En sommige dingen kan ik ook beter laten staan..

Beweging..
Ja.. Ik denk niet dat iemand mijn dagen over wil nemen.. Ik fiets soms 20 tot 30 km per dag (dus beenspieren kweken Clown ), zeker nu met de zomer..
En werk heel veel ed..

Maar ik vind het dan zo rot dat ik dan bijv. op een terras zit en word aangestaard omdat ik een cola drink, ijsje eet, of een lekker bord friet met mayo..
Dan word ik wel bloedlink.. Knipoog

Goed, lekker offtopic.. Maar nu weten jullie het wel Tong uitsteken

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:47

Renske_ schreef:
@sjietaah, in t begin van het topic is al gezegd dat t niet om mensen gaat die dik zijn geworden door ziekte/medicijnen
die kunnen er nml niets aan doen en daar is het al vervelend genoeg voor dat ze ziek zijn en medicijnen nodig hebben!

denk dat scooby bedoeld dat mensen die dik zijn omdat ze het er zelf aangegeten hebben, en dan met een zak chips op de bank liggen te klagen dat ze dk zijn, waarom die er niets aan doen en de zak chips aan de kant leggen en naar de sportschool gaan ofzo Lachen

Dit is idd wat ik bedoel!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:00

Ik kan me ook wel in de bevindingen van het onderzoek herkennen. En op een of andere manier ga ik liever in het buitenland naar het strand dan hier in Nederland Bloos

Mensen moeten niet zo snel oordelen over het uiterlijk van anderen: niemand is perfect! Ook topmodellen niet!

En wat dikke(re) mensen die friet eten betreft: laat ze toch, jij wordt daar toch niet dikker van! En als je het niet kunt aanzien kijk je toch gewoon een andere kant op! Haha!

Verder is het inderdaad vooral de uitstraling die iemand mooi maakt! Zelfverzekerde mensen zien er gewoon veel leuker uit!

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:15

ik erger me niet aan mensen die te dik zijn, heb zelf ook wel wat hangen Vork
ik voel me zeker wel onzeker op het strand vanwege mijn vetrolletjes en mn "stevige" bovenbenen Tong uitsteken
maar echt druk maken? nee daar heb ik geen last van.
ik let wel altijd op wat ik draag, zo zie je mij niet in een badpak of bikini lopen waar m'n vet duidelijk zichtbaar is, heb tegenwoordig tankini's aan en dat bevalt me prima.

haar daarintegen heb ik wel een hekel aan, ook bij mezelf trouwens.
ik ben toevallig vandaag naar het strand geweest en daar was een vrouw waar dus een hoop haar uit haar broekje hing aan de zijkanten, daar erger ik me dus wel aan, want dat vind ik geen gezicht.
maarja zo heeft ieder weer zn eigen mening Lachen

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:47

sjietaah schreef:

Kijk dat snap ik dan weer niet.. Waarom dikke mensen, of het nie vrouwen of mannen zijn, geen patat in het openbaar mogen eten.

Ik weet toch zeker dat ik er achteraan ook had gezegd dat dik zijn nou ook weer niet moet zeggen dat die mensen niet meer van een patatje mogen genieten. Wel alles lezen graag.

Overigen oordeel ik niet veel over dikke mensen, mijn moeder is het ook, en dit door een trage stofwisseling, ze eet vrij weinig, minder dan normaal, en ongezonde dingen hebben ze niet eens meer in huis. Jammer is wel dat de medische wereld haar niet serieus daarin neemt, omdat gewoonweg de meeste mensen wel te dik zijn van te veel te vet eten en te weing bewegen, ookal wordt het zwaar ontkent.

Na werktijd even naar het strand geweest, wordt wel heel interresnt na het lezen van deze topic.
Wat ik daat ook zag, waren hele sexy jonge vrouwen, das nie erg, maar dit waren ze ook van zichzelf bewust, ook nie erg, maar ze straalden het ook uit (capsones), zo van, we vinden de rest te min. (of ze het echt dachten weet ik niet)

PS, mijn lichaamshaar laat ik staan, dat hoort bij een man, ik ben geen mietje.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:08

Dik, dun, klein, lang, het interesseert me niet en je zal mij dan ook niet horen oordelen over iemand zijn gewicht.
Waar ik mij wel over verbaas is het onverzorgde uiterlijk van sommige vrouwen. Die zien er op zn zachts gezegd onsmakelijk uit. Lag laatst lekker op het strandin Turkije, ligt er een dame voor mij op haar buik. Bikinibroekje hadz e iets opgeschoven en waar wordt ik mee geconfronteert? JA, een hele pruik aan bilhaar wat tussen haar bilspleet vandaan kwam luchten.. Nou dat vind ik dus wel ranzig en als zo iemand dan ongegeneerd met haar benen wijd gaat liggen, nee dank je..dat heeft puur met uiterlijke vrzorging te maken.
Als iemand zich niet wil scheren, prima, ik vind het ranzig, maar dat is dan mijn probleem, maar als zo iemand dan er zo bij gaat liggen dan vraag je erom. Houd dan iig die broek op zn plaats en benen bij elkaar Knipoog

Ennuh, ja, ik voel mij ook absoluut niet aantrekkelijk als ik nog in melkflesstaat ben en als ik een dikke dag heb. Dan ben ik ook niet tevreden met mijzelf. Duurt meestal een dag of 5 eer ik die drempel over ben, ietwat gekleurd raak en dan lig ik net wat lekkerder Knipoog

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:18

sjietaah schreef:
Nickytje ik vind het wel een goede reactie van je! Ik zou zoiets ook zeggen.. Tenminste zeggen niet maar achteraf pas denken.. Ik ben nooit zo direct..

Ik ben ook onzeker.. Maar doordat ik vroeger veel gepest ben ben ik dus ook vaak vernederd. Nu heb ik daar geen last meer van van pesterijen enzo.
Maar ik ga echt geen andere mensen die lelijker of zwaarder of misschien zelfs lelijk dun zijn dan mij zo tot de grond toe afbranden.. Ik ga me daar alleen maar banketstaaf door voelen eigenlijk omdat ik weet watvoor 'pijn' ik die mensen doe..

Helemaal mee eens.
Ik heb het vroeger ook niet makkelijk gehad.
En het zal wat zijn dat de rollen om worden gedraaid en ik opeens de pester ben naar die mensen toe. Scheve mond
Hoe je dan wordt uitgemaakt, je voelt je zo vernederd.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:04

Als ik aan het water lig kijk ik ook wel om me heen. Een beetje stevige meiden en jongens (ikzelf ook) vind ik niet storend eerlijk gezegd Lachen Ik zie liever een iets voller iemand dat iemand waarbij je de botten kunt zien zitten.

Zelf heb ik erg stevige bovenbenen, hiervoor doe ik wel oefeningen. Mijn buik is niet superstrak maar k ben er wel tevreden over Lachen

Wel vind ik het belangrijk dat meiden geen okselhaar hebben staan en hun bikinilijn bijhouden. Kijkt net iets frisser. Het lijkt me ook dat als je geschoren bent je jezelf ook frisser voelt

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:37

Renske_ schreef:
ninja2 schreef:

Ik kan me een topic herinderen dat je ook niet altijd even aardig was over mensen met een vetrolletje.
Dus je zou goed moeten weten hoe die mensen zich voelen als je daar vervelende opmerkingen over maakt.
Ik snap echt niet dat mensen elkaar soms zo kunnen kwetsen.
Maar dat zal helaas wel nooit veranderen.

even beter lezen ninaj2 Ja

Renske_ schreef:
Ik voel me totaaaaal niet onzeker in bikini
voel me niet dik en naja wit en ik meestal wel maar daar geef ik echt niets om!
ik ga hier nav een ander topic over dikke mensen verder niet op in, ik stoor me niet aan dikke mensen maar ik zorg er wel voor dat ik zelf slank blijf, wat me overigens geen moeite kost gelukkig Lachen
weet nml niet of ik op mn eten zou kunnen letten en verplicht zou gaan sporten om te voorkomen dat ik dik zou worden

en tussen dun&dik ligt nog een heeeeeel groot grijs gebied qua gezond gewicht, stevig, volslank, iets te dik etc

moet wel zeggen dat ik liever een wat steviger persoon zie die goed in zn vel zit dan een ontzettend mager persoon die zich nog druk maakt om dat ene onzichtbare vetrolletje!

Ik reageerde op je laaste post.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:50

als je wat kwijt wil pb dan ninja, dit voegt nml niets aan het topic toe...

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 00:08

Renske_ schreef:
als je wat kwijt wil pb dan ninja, dit voegt nml niets aan het topic toe...

Ik weet niet waar je het over hebt hoor.
Ik wil helemaal niets kwijt tegen je.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 00:10

dan mag je gerust stoppen met me quoten en offtopic gaan etc Knipoog

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 01:34

ik ben wit en dik, ik stoor me er alleen niet aan Haha!

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:40

Ik ben niet dik, en ook niet heel erg wit Haha!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 00:38

Ik ben wel beetje wit, maar niet dik. Ik ben tevreden, mijn borsten heb ik altijd verschillende meningen over, maar voor de rest. Niks te klagen.

Ik begrijp wel dat mensen veel kritiek geven op anderen, zodat ze zelf even trots kunnen zijn op hun lichaam. Het is wel slecht en eigenlijk wel erg zielig, maarja je moet als vrouw toch wat. Cool

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 00:43

ik voel me niet wit want dat ben ik niet Lachen. dik ben ik ook niet en schaam me niet zo maar er mag wel wat af Lachen. ja. mijn buik is niet zo mooi en mijn borsten het mooist vind ik. ik ben standaard Lachen. en ik vergelijk mezelf wel met andere vrouwen, vooral lelijkere natuurlijk, dat is goed voor mijn zelfvertrouwen Haha!

@Bouncebabe: dat is niet slecht en zielig maar goed om je goed te voelen over jezelf en de anderen horen t toch niet Tong uitsteken

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 00:44

Zazoo schreef:
ik voel me niet wit want dat ben ik niet Lachen. dik ben ik ook niet en schaam me niet zo maar er mag wel wat af Lachen. ja. mijn buik is niet zo mooi en mijn borsten het mooist vind ik. ik ben standaard Lachen. en ik vergelijk mezelf wel met andere vrouwen, vooral lelijkere natuurlijk, dat is goed voor mijn zelfvertrouwen Haha!

@Bouncebabe: dat is niet slecht en zielig maar goed om je goed te voelen over jezelf en de anderen horen t toch niet Tong uitsteken

Is waar haha, maar een blik is dodelijk. Knipoog Net zoals bij de liefde Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 08:55

Okselhaar...?

Gatverdamme!