Ontvoerde Nederlandse kinderen vluchten naar ambassade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Ontvoerde Nederlandse kinderen vluchten naar ambassade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:16

Dat blijkt wel uit de praktijk he. Per jaar worden er 120 kinderen ontvoerd uit nederland met veela een arabische vader.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 13:17

Heel simpel: in moslimlanden zijn mannen zóveel meer waard dan vrouwen, dus meneers wil is wet.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:24

Ik heb een geen zin om het op te zoeken, maar hoe lang was die man hier al?

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:24

Mijn man is praktiserend moslim. Bid dus 5 keer per dag, drinkt niet, doet de ramadan, gaat naar de moskee.
Maar laat mij totaal in mijn waarde. Ik hoef echt geen hoofddoek te dragen, geen moslim te worden, kan varkensvlees eten als ik dat zou willen, kan alcohol drinken.
Het zou juist tegen zijn geloof zijn als ik van hem een hoofddoek zou moeten dragen, zou moeten bidden of moslim zou moet worden. Geloven doe je omdat je er zelf achter staat en niet omdat je wordt gedwongen!!!!! Als een moslim de koran echt goed zou kennen dan zouden de vrouwen met respect behandeld worden

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 13:25

itisi73 schreef:
Mijn man is praktiserend moslim. Bid dus 5 keer per dag, drinkt niet, doet de ramadan, gaat naar de moskee.
Maar laat mij totaal in mijn waarde. Ik hoef echt geen hoofddoek te dragen, geen moslim te worden, kan varkensvlees eten als ik dat zou willen, kan alcohol drinken.
Het zou juist tegen zijn geloof zijn als ik van hem een hoofddoek zou moeten dragen, zou moeten bidden of moslim zou moet worden. Geloven doe je omdat je er zelf achter staat en niet omdat je wordt gedwongen!!!!! Als een moslim de koran echt goed zou kennen dan zouden de vrouwen met respect behandeld worden

Dan heb jij het getroffen. Been there, done that Knipoog

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:26

Quellian schreef:
Heel simpel: in moslimlanden zijn mannen zóveel meer waard dan vrouwen, dus meneers wil is wet.

Nog een keer, scheer niet ALLE moslimlanden over 1 kam!!!!!! Want wat je hierboven zegt is totaal klets!!!!!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 13:27

itisi73 schreef:
Quellian schreef:

Nog een keer, scheer niet ALLE moslimlanden over 1 kam!!!!!! Want wat je hierboven zegt is totaal klets!!!!!!

Hey, ik mocht generaliseren, wel op blijven letten Lachen

Maar ik zei: been there, done that.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:30

Weet dat er nog heel veel vrouwen zijn die ook erg gelukkig zijn met hun moslimman!!!!

Een vriendin van mij heeft een moslim vriend en dit wordt totaal niet ge-accepteerd door haar familie, want die zouden niet goed zijn!!
Terwijl ze een dochtertje heeft van een NEDERLANDSE man die haar alle hoeken van het huis liet zien.
Nou, dan wordt ik niet goed hoor!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:35

itisi73 schreef:

Dat klopt. Ik heb ook met een turkse ooit gesproken en die zei hetzelfde. Je moet gewoon verantwoording naar jezelf af leggen en wat anderen doen moeten zij weten.

Dit zijn gewoon liberale moslims. Toch is het niet verkeerd om wat voorbeelden van hem te volgen. Geen varkensvlees (laat Jos het niet horen, maar het is niet het beste vlees voor je gezondheid) en niet drinken. En een hoofddoekje tegen de zon Haha! maar een pet voldoet ook hoor.

Ik vind het jammer dat je uit de hoek van liberale moslims echter zo weinig hoort en dat de fanatisten de boventoon voeren.

By the way, hier is nog een artikel betreffende dit topic, over een mogelijke poging tot ontvoering van het kind van een diplomate van de ambassade in Syrie:
http://www.eindhovensdagblad.nl/edbinne ... 489029.ece

Ambassade vermoedt poging tot kidnap
Van onze correspondent HARALD DOORNBOS

DAMASCUS – Het drama rond de twee kinderen die de Nederlandse ambassade in de Syrische hoofdstad Damascus zijn binnengevlucht, heeft waarschijnlijk geleid tot een poging tot kidnapping. Doelwit was het kind van een Nederlandse diplomate die op de ambassade in Syrië werkt.

Enkele dagen nadat Ammar (12) en Sara (10) op 26 juni de Nederlandse ambassade binnenvluchtten omdat zij terug willen naar hun moeder in Nederland, bezochten twee Syrische mannen de woning van de Nederlandse diplomate.

De twee gaven zich uit voor ambassade-medewerkers en vertelden de diplomate dat zij ’haar kind wilden zien’. De Nederlandse vertrouwde het zaakje echter niet. Ze nam contact op met de ambassade. Daar bleek echter niemand iets af te weten van de twee mannen en hun missie. Nadat de diplomate weigerde in te gaan op het verzoek van het duo, vertrokken de mannen.

Er bestaan sterke vermoedens dat de twee mannen in opdracht handelden van de vader van Ammar en Sara. Keiharde bewijzen zijn er niet, maar het ambassadepersoneel vindt het wel ’toevallig en opvallend’. De Syrische vader zou de kinderen van Nederlandse diplomaten willen ontvoeren om hen later te ruilen voor zijn eigen kinderen die in de ambassade zitten. Ook bestaat er de mogelijkheid dat hij het ambassadepersoneel angst wil aanjagen.

Op de Nederlandse ambassade in Damascus is de kwestie zo serieus opgevat dat de diplomate, en haar kind, inmiddels naar Nederland zijn vertrokken. De diplomate is hoogzwanger.

„Het gevoel van onveiligheid was dusdanig dat zij is vertrokken“ , aldus de Nederlandse ambassadeur in Syrië, Roderik van Schreven. Ondanks dit incident heeft de ambassadeur nog wel dagelijks contact met de vader van de twee kinderen. „Hij is nog wel voor rede vatbaar“ , aldus de ambassadeur.

De Syrische vader nam de kinderen twee jaar geleden mee uit Nederland. Een Nederlandse rechter had hen toegewezen aan hun Nederlandse moeder, Janneke Schoonhoven. Volgens de vader zijn de kinderen vrijwillig meegekomen naar Syrië en worden ze nu juist gekidnapt door de Nederlandse ambassade. Door ambassadeur Roderik van Schreven wordt dat ten stelligste ontkend. De vader wil dat er een Nederlandse delegatie, het liefst met minister Bot, naar Syrië komt om de zaak uit te zoeken.

Volgens de ambassadeur voert hij dagelijks onderhandelingen over de zaak met onder meer de vader en de Syrische autoriteiten.

De ambassade probeert intussen het leven van de kinderen zo goed mogelijk te laten verlopen. Ze krijgen elke dag een uur les in het Nederlands. Het ambassadepersoneel speelt spelletjes met ze.

HIer is het verhaal van de moeder van de 2 kinderen, VOORdat de kinderen gevlucht zijn naar de ambassade:
http://vrouw.nl/site/list_messages/3296
Het is in 2 delen, het 2e deel kun je via die link vinden.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:06

itisi73 schreef:
Quellian schreef:

Als je alleen maar slechte verhalen hoort dat de vrouwen niets waard zouden zijn, ga je dat vanzelf geloven. En aangezien je alleen maar dat soort verhalen hoort, kan ik me heel goed voorstellen dat je het vanzelf over 1 kam scheert.
En iedereen scheert weleens iets over 1 kam, dus laten we ons hier nou niet over opwinden zeg!

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:54

Tja de vader probeerd nu natuurlijk de grote onschuldige te spelen. Maar volgens mij is de zaak vrij duidelijk. Zo mochten en mogen de kinderen het land niet uit vrije wil verlaten. Dat geeft al aan hoe de vader hier de zaak in handen heeft. En de kinderen willen zelf geen contact. Ze zijn vrij om de telefoon te pakken of weer terug te gaan naar vader.

Wat betreft de stelling over moslimmannen.
ik nooit een praktiserend moslim als vriend willen. Dat is vragen om problemen. Een Nederlander kan ook geweldadig zijn etc maar kan een kind niet ontvoeren. En je hebt geen cultuurproblemen. En je hebt als moeder in Nederland heel veel rechten (soms meer dan de vader). Verder is van veel moslims bekend dat ze wel leuk zijn tijdens de relatie. Maar wat als jij de relatie ooit wilt eindigen dan heb je een probleem. Dat is waarom veel nl vrouwen nu hier zo positief spreken. Ik wil ze wel eens horen als ze bekend maken te stoppen met de relatie....

Ook roepen alle moslims dat ze de koran naleven. Alleen is er geen eenduidig beeld over wat "de koran" is. Iedere cultuur of land geeft zijn eigen draai aan. En er is altijd wel een vers te vinden die je zo kunt draaien dat jouw gedrag wordt goedgekeurd.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:01

flowerxxx schreef:
Tja de vader probeerd nu natuurlijk de grote onschuldige te spelen. Maar volgens mij is de zaak vrij duidelijk. Zo mochten en mogen de kinderen het land niet uit vrije wil verlaten. Dat geeft al aan hoe de vader hier de zaak in handen heeft. En de kinderen willen zelf geen contact. Ze zijn vrij om de telefoon te pakken of weer terug te gaan naar vader.

Wat betreft de stelling over moslimmannen.
ik nooit een praktiserend moslim als vriend willen. Dat is vragen om problemen. Een Nederlander kan ook geweldadig zijn etc maar kan een kind niet ontvoeren. En je hebt geen cultuurproblemen. En je hebt als moeder in Nederland heel veel rechten (soms meer dan de vader). Verder is van veel moslims bekend dat ze wel leuk zijn tijdens de relatie. Maar wat als jij de relatie ooit wilt eindigen dan heb je een probleem. Dat is waarom veel nl vrouwen nu hier zo positief spreken. Ik wil ze wel eens horen als ze bekend maken te stoppen met de relatie....

Ook roepen alle moslims dat ze de koran naleven. Alleen is er geen eenduidig beeld over wat "de koran" is. Iedere cultuur of land geeft zijn eigen draai aan. En er is altijd wel een vers te vinden die je zo kunt draaien dat jouw gedrag wordt goedgekeurd.

Kinderen ontvoeren kan altijd, daar hoef je geen buitenlander voor te zijn.
Wel wil ik geloven dat er een wereld van verschil in zit of de man uit de stad komt van het desbetreffende land of uit een dorp. De mensen uit de stad moderniseren sneller/ gemakkelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:35

Feit is dat veel arabische mannen op een gegeven moment omslaan. Waarom niet in Nl gebeleven en zijn kids zien. Die zag hij blijkbaar, anders had hij ze niet mee kunnen nemen. Het gaat erom dat dergelijke mannen willen dat de kinderen volgens de conservatief arabische leer worden opgevoed. En voor kindjes met een handicap of meisjes is dat echt geen feestje.

Er zullen best moslimmannen zijn die liberaal zijn en dat ook blijven. Wat Tunesie betreft, Tunesie is een zeer touristisch land, veel meer westerse invloed dan in bijvoorbeeld iran, of syrie.

Hij had met zijn takken van zijn kids af moeten blijven. De Nederlandse rechter heeft uitspraak gedaan en daar had meneer uiteraard schijt aan. Vervolgens houd hij zijn kinderen bij moeder weg. Absurd.
Voor mij een reden om nooit wat met een praktiserend moslim te beginnen.

Zolang hij liberaal is is dat misschien prima, maar het is nu eenmaal zo dat veel mannen op een gegeven moment omslaan. Nee, dank je

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:56

En iedereen scheert weleens iets over 1 kam, dus laten we ons hier nou niet over opwinden zeg!
[/quote]

Ik wind me hier in die mate over op, dat er teveel mensen praten over dingen waar ze het fijne niet van weten. Een mening hebben aan de hand van wat de media ons laat zien.

nooit een praktiserend moslim als vriend willen. Dat is vragen om
problemen.

Heb er geen problemen mee!!! Veel vrouwen om mij heen die er hetzelfde over denken.

Maar wat als jij de relatie ooit wilt eindigen dan heb je een probleem.
Dat is waarom veel nl vrouwen nu hier zo positief spreken. Ik wil ze
wel eens horen als ze bekend maken te stoppen met de relatie....

Heb je een relatie gehad met een moslim (arabische man)????

Ook
roepen alle moslims dat ze de koran naleven. Alleen is er geen
eenduidig beeld over wat "de koran" is. Iedere cultuur of land geeft
zijn eigen draai aan. En er is altijd wel een vers te vinden die je zo
kunt draaien dat jouw gedrag wordt goedgekeurd.

Mijn man leeft ook naar de koran maar keurt alles af wat de conservatieve moslims vinden dat het juiste is.

Kinderen ontvoeren kan altijd, daar hoef je geen buitenlander voor te zijn.

Inderdaad kijk eens hoeveel vaders in Nederland hun eigen kind niet mogen zien. Wat zelfs door ons rechtssyteem onmogelijk wordt gemaakt. Ze zijn dan wel niet ontvoerd maar.........

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:30

itisi73 schreef:

Ik wind me hier in die mate over op, dat er teveel mensen praten over dingen waar ze het fijne niet van weten. Een mening hebben aan de hand van wat de media ons laat zien.

Maar geldt dat niet voor alles? Als we pas mee kunnen praten over dingen die we daadwerkelijk hebben meegemaakt, dan zal het behoorlijk stil zijn in de wereld.
Je hoort en ziet dingen gebeuren, en daar vorm je je mening mee, ik zie niet wat daar mis mee is.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:43

Je hoeft geen ervaringsdeskundige te zijn om ergens een menig over te hebben. En een mening wordt gevormd door verschillende invloeden. Niet alleen de media maar ook mensen uit je omgeving, verhalen die je hoort en leest zoals hier op bokt.

Dat jij een arabische man hebt wil niet zeggen dat je er het fijne van weet. Misschien zie je dingen ook wel alleen van 1 kant net als wij volgens jou doen.

En er bestaat niet zoiets als "de koran". Radicalen leven in hun optiek namelijk ook volgens "de koran". De scheiding tussen wat cultuur, traditie en religie is, is vaak heel klein of zelfs niet aanwezig.

Verder vind ik een vader die zijn kinderen niet meer ziet heel wat anders dan ontvoering! Die kinderen blijven namelijk wel gewoon in een vertrouwde omgeving, eigen lande en taal. En hebben gewoon kans op een goede toekomst waarin ze zelf mogen beslissen wat ze doen. Ook kunnen ze op latere leeftijd (pubertijd of volwassen) zelf bepalen om alsnog contact te zoeken met de andere ouder. Een ontvoerd kind in een arabisch land kan al die dingen niet. Het heeft niets meer te zeggen over het eigen leven en de toekomst. En de andere ouder verdwijnt voor altijd uit beeld.

Er zullen ook genoeg goede en leuke moslims zijn. Maar ik denk dat dit geloof zo sterk is dat je als niet-bekeerde daar geen verstandige keus in maakt. Het is volgens mij geen toeval dat je voornamelijk (en niet alleen in de media) verhalen hoort van problemen in en na dit soort relaties.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:59

flowerxxx schreef:
Je hoeft geen ervaringsdeskundige te zijn om ergens een menig over te hebben. En een mening wordt gevormd door verschillende invloeden. Niet alleen de media maar ook mensen uit je omgeving, verhalen die je hoort en leest zoals hier op bokt.

Dat jij een arabische man hebt wil niet zeggen dat je er het fijne van weet. Misschien zie je dingen ook wel alleen van 1 kant net als wij volgens jou doen.

En er bestaat niet zoiets als "de koran". Radicalen leven in hun optiek namelijk ook volgens "de koran". De scheiding tussen wat cultuur, traditie en religie is, is vaak heel klein of zelfs niet aanwezig.

Verder vind ik een vader die zijn kinderen niet meer ziet heel wat anders dan ontvoering! Die kinderen blijven namelijk wel gewoon in een vertrouwde omgeving, eigen lande en taal. En hebben gewoon kans op een goede toekomst waarin ze zelf mogen beslissen wat ze doen. Ook kunnen ze op latere leeftijd (pubertijd of volwassen) zelf bepalen om alsnog contact te zoeken met de andere ouder. Een ontvoerd kind in een arabisch land kan al die dingen niet. Het heeft niets meer te zeggen over het eigen leven en de toekomst. En de andere ouder verdwijnt voor altijd uit beeld.

Er zullen ook genoeg goede en leuke moslims zijn. Maar ik denk dat dit geloof zo sterk is dat je als niet-bekeerde daar geen verstandige keus in maakt. Het is volgens mij geen toeval dat je voornamelijk (en niet alleen in de media) verhalen hoort van problemen in en na dit soort relaties.

Het is ook totaal anders, maar zou dat geen reden kunnen zijn geweest voor deze man om zijn eigen kinderen te ontvoeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:15

Hoe heeft hij ze kunnen ontvoeren als hij ze niet mocht zien?

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:47

Daar zijn genoeg mogelijkheden voor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:49

Jullie willen gewoon aannemen dat hij ze niet mocht zien, misschien is dat helemaal niet het geval. Feit blijft dat hij de kinderen heeft meegenomen naar een vreemd land, vrouwonvriendelijk land en weggehouden heeft bij de moeder. Dat zijn wel feiten. En dat is zeer verwerpelijk!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:56

flowerxxx schreef:

Je moet wel onderscheid maken tussen mensen die kunnen lezen en die niet kunnen lezen. Heel vaak is het zo dat imams analfabetisch zijn en dus niet eens kunnen weten wat er werkelijk in de Koran staat. En kijk! Laten dat nou toevallig de fundametalisten zijn! Moslims die ontwikkeld zijn, zijn veelal veel liberaler en zijn helemaal geen voorstander van dat mensenonderdrukkende fundamentalisme. Logisch toch. Wij zijn meestal ook geen voorstander van het starre strenge behoudende zwarte kousen gedoe van de christelijke kerk. Daar gaan wij ook voor op de loop. We willen namelijk ruimte om ZELF na te kunnen denken.

faye schreef:
Hoe heeft hij ze kunnen ontvoeren als hij ze niet mocht zien?

Je hebt de artikels die ik hier neer heb gezet dus niet gelezen. Want hij heeft ze WEL mogen zien.

http://vrouw.nl/site/list_messages/3296
Laatst bijgewerkt door Desiree op 14-07-06 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 10:58

Zoals ik het zie, heeft die vader geen recht meer om zijn kinderen te zien. Hij heeft zó'n scheve schaats gereden, waardoor ik vind dat hij al zijn kansen vergooid heeft.

Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. En ik denk dat het hem niet eens te doen was om de kinderen, maar meer om zijn ex vrouw aan alle kanten te pakken (emotioneel).

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:08

flowerxxx schreef:

Natuurlijk zie ik de dingen niet van 1 kant. Ik woon met hem in nederland, ik zie de problemen in de wereld met radicale moslims, maar ik heb in totaal nu bijna 10 jaar een relatie met een moslim. Er zijn dus 2 relaties be-eindigd. Ok, ik heb geen kinderen maar heb in mijn omgeving kennissen en vriendinnen die wel kinderen hebben met een moslimman en die hebben ook geen problemen gehad. Nou wil ik niet zeggen dat het niet gebeurd, natuurlijk wel. Maar om nu te zeggen dat je met een arabische man altijd problemen krijgt vind ik een beetje ver gaan. En dat wij zo positief spreken over een relatie met zo een man omdat wij nog geen kinderen hebben of de relatie nog niet is be-eindigd vind ik triest.

Er bestaat wel zoiets als de "koran", ook ik heb hem gelezen. Maar wat sommige culturen als zijnde "geloof" uitvoeren daar hebben ze zelf een draai aan gegeven en heeft niks met moslim zijn te maken. BV besnijdenis van vrouwen,

En hier houden we het maar op dat dit jou gedachten zijn!!
Het probleem is dat je van alle slechte relaties die er hier tussen nederlanders zijn nooit niks hoort.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:11

dank je desiree!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:13

itisi73 schreef:
dank je desiree!!!

Als ik de kans krijg, spreek ik moslims aan op hun geloof en dan leggen ze mij uitgebreid alles uit. Dat waren toevallig mensen die er niet uit zijn om anderen te veroordelen, ze waren gewoon oprecht en serieus. Maar ik had ook niet zo'n positief denkbeeld over moslims hoor. Maar door met ze te praten kun je bij draaien. Moet je natuurlijk wel de juiste aanspreken. Haha!