Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
itisi73 schreef:Mijn man is praktiserend moslim. Bid dus 5 keer per dag, drinkt niet, doet de ramadan, gaat naar de moskee.
Maar laat mij totaal in mijn waarde. Ik hoef echt geen hoofddoek te dragen, geen moslim te worden, kan varkensvlees eten als ik dat zou willen, kan alcohol drinken.
Het zou juist tegen zijn geloof zijn als ik van hem een hoofddoek zou moeten dragen, zou moeten bidden of moslim zou moet worden. Geloven doe je omdat je er zelf achter staat en niet omdat je wordt gedwongen!!!!! Als een moslim de koran echt goed zou kennen dan zouden de vrouwen met respect behandeld worden
Quellian schreef:Heel simpel: in moslimlanden zijn mannen zóveel meer waard dan vrouwen, dus meneers wil is wet.
itisi73 schreef:Quellian schreef:Heel simpel: in moslimlanden zijn mannen zóveel meer waard dan vrouwen, dus meneers wil is wet.
Nog een keer, scheer niet ALLE moslimlanden over 1 kam!!!!!! Want wat je hierboven zegt is totaal klets!!!!!!
itisi73 schreef:Mijn man is praktiserend moslim. Bid dus 5 keer per dag, drinkt niet, doet de ramadan, gaat naar de moskee.
Maar laat mij totaal in mijn waarde. Ik hoef echt geen hoofddoek te dragen, geen moslim te worden, kan varkensvlees eten als ik dat zou willen, kan alcohol drinken.
Het zou juist tegen zijn geloof zijn als ik van hem een hoofddoek zou moeten dragen, zou moeten bidden of moslim zou moet worden. Geloven doe je omdat je er zelf achter staat en niet omdat je wordt gedwongen!!!!! Als een moslim de koran echt goed zou kennen dan zouden de vrouwen met respect behandeld worden
itisi73 schreef:Quellian schreef:Heel simpel: in moslimlanden zijn mannen zóveel meer waard dan vrouwen, dus meneers wil is wet.
Nog een keer, scheer niet ALLE moslimlanden over 1 kam!!!!!! Want wat je hierboven zegt is totaal klets!!!!!!
flowerxxx schreef:Tja de vader probeerd nu natuurlijk de grote onschuldige te spelen. Maar volgens mij is de zaak vrij duidelijk. Zo mochten en mogen de kinderen het land niet uit vrije wil verlaten. Dat geeft al aan hoe de vader hier de zaak in handen heeft. En de kinderen willen zelf geen contact. Ze zijn vrij om de telefoon te pakken of weer terug te gaan naar vader.
Wat betreft de stelling over moslimmannen.
ik nooit een praktiserend moslim als vriend willen. Dat is vragen om problemen. Een Nederlander kan ook geweldadig zijn etc maar kan een kind niet ontvoeren. En je hebt geen cultuurproblemen. En je hebt als moeder in Nederland heel veel rechten (soms meer dan de vader). Verder is van veel moslims bekend dat ze wel leuk zijn tijdens de relatie. Maar wat als jij de relatie ooit wilt eindigen dan heb je een probleem. Dat is waarom veel nl vrouwen nu hier zo positief spreken. Ik wil ze wel eens horen als ze bekend maken te stoppen met de relatie....
Ook roepen alle moslims dat ze de koran naleven. Alleen is er geen eenduidig beeld over wat "de koran" is. Iedere cultuur of land geeft zijn eigen draai aan. En er is altijd wel een vers te vinden die je zo kunt draaien dat jouw gedrag wordt goedgekeurd.
itisi73 schreef:
flowerxxx schreef:Je hoeft geen ervaringsdeskundige te zijn om ergens een menig over te hebben. En een mening wordt gevormd door verschillende invloeden. Niet alleen de media maar ook mensen uit je omgeving, verhalen die je hoort en leest zoals hier op bokt.
Dat jij een arabische man hebt wil niet zeggen dat je er het fijne van weet. Misschien zie je dingen ook wel alleen van 1 kant net als wij volgens jou doen.
En er bestaat niet zoiets als "de koran". Radicalen leven in hun optiek namelijk ook volgens "de koran". De scheiding tussen wat cultuur, traditie en religie is, is vaak heel klein of zelfs niet aanwezig.
Verder vind ik een vader die zijn kinderen niet meer ziet heel wat anders dan ontvoering! Die kinderen blijven namelijk wel gewoon in een vertrouwde omgeving, eigen lande en taal. En hebben gewoon kans op een goede toekomst waarin ze zelf mogen beslissen wat ze doen. Ook kunnen ze op latere leeftijd (pubertijd of volwassen) zelf bepalen om alsnog contact te zoeken met de andere ouder. Een ontvoerd kind in een arabisch land kan al die dingen niet. Het heeft niets meer te zeggen over het eigen leven en de toekomst. En de andere ouder verdwijnt voor altijd uit beeld.
Er zullen ook genoeg goede en leuke moslims zijn. Maar ik denk dat dit geloof zo sterk is dat je als niet-bekeerde daar geen verstandige keus in maakt. Het is volgens mij geen toeval dat je voornamelijk (en niet alleen in de media) verhalen hoort van problemen in en na dit soort relaties.
flowerxxx schreef:Je hoeft geen ervaringsdeskundige te zijn om ergens een menig over te hebben. En een mening wordt gevormd door verschillende invloeden. Niet alleen de media maar ook mensen uit je omgeving, verhalen die je hoort en leest zoals hier op bokt.
Dat jij een arabische man hebt wil niet zeggen dat je er het fijne van weet. Misschien zie je dingen ook wel alleen van 1 kant net als wij volgens jou doen.
En er bestaat niet zoiets als "de koran". Radicalen leven in hun optiek namelijk ook volgens "de koran". De scheiding tussen wat cultuur, traditie en religie is, is vaak heel klein of zelfs niet aanwezig.
Verder vind ik een vader die zijn kinderen niet meer ziet heel wat anders dan ontvoering! Die kinderen blijven namelijk wel gewoon in een vertrouwde omgeving, eigen lande en taal. En hebben gewoon kans op een goede toekomst waarin ze zelf mogen beslissen wat ze doen. Ook kunnen ze op latere leeftijd (pubertijd of volwassen) zelf bepalen om alsnog contact te zoeken met de andere ouder. Een ontvoerd kind in een arabisch land kan al die dingen niet. Het heeft niets meer te zeggen over het eigen leven en de toekomst. En de andere ouder verdwijnt voor altijd uit beeld.
Er zullen ook genoeg goede en leuke moslims zijn. Maar ik denk dat dit geloof zo sterk is dat je als niet-bekeerde daar geen verstandige keus in maakt. Het is volgens mij geen toeval dat je voornamelijk (en niet alleen in de media) verhalen hoort van problemen in en na dit soort relaties.
faye schreef:Hoe heeft hij ze kunnen ontvoeren als hij ze niet mocht zien?
Natuurlijk zie ik de dingen niet van 1 kant. Ik woon met hem in nederland, ik zie de problemen in de wereld met radicale moslims, maar ik heb in totaal nu bijna 10 jaar een relatie met een moslim. Er zijn dus 2 relaties be-eindigd. Ok, ik heb geen kinderen maar heb in mijn omgeving kennissen en vriendinnen die wel kinderen hebben met een moslimman en die hebben ook geen problemen gehad. Nou wil ik niet zeggen dat het niet gebeurd, natuurlijk wel. Maar om nu te zeggen dat je met een arabische man altijd problemen krijgt vind ik een beetje ver gaan. En dat wij zo positief spreken over een relatie met zo een man omdat wij nog geen kinderen hebben of de relatie nog niet is be-eindigd vind ik triest.
Er bestaat wel zoiets als de "koran", ook ik heb hem gelezen. Maar wat sommige culturen als zijnde "geloof" uitvoeren daar hebben ze zelf een draai aan gegeven en heeft niks met moslim zijn te maken. BV besnijdenis van vrouwen,
itisi73 schreef:dank je desiree!!!