Jongeren slaan buspassagier dood in Antwerpen en vluchten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jongeren slaan buspassagier dood in Antwerpen en vluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:51

Maar ikkeuh,vraag je je dan niet af waarom ze er nu mee komen?Nu de daders zijn opgepakt.Bovendien was de man zelf een trein bestuurder denk niet dat die zo onverantwoord is om Marokaanse jongeren of wat voor jongeren dan ook naar de keel te vliegen.
Hij is mischien begonnen in de trant van te vragen om op te houden.
Hoe denk je dat zijn vrouw en kinderen zich nu voelen, het word nu afgedaan met eigenlijk was het allemaal zijn eigen schuld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:54

uit de gazet van Antwerpen:

Treinbestuurder Guido De Moor (54), die zaterdag het leven liet na een gewelddadig incident met zes jongeren op een bus in Antwerpen, zou zelf ook geweld hebben gebruikt. Dat zegt advocaat Marc Swinnen, die voor een van de minderjarige verdachten optreedt.

De advocaat is het dossier met de diverse verklaringen dinsdagmiddag al gaan inkijken. Hij kon er uit opmaken dat het zaterdagmiddag tussen de treinbestuurder en de jongeren tot een woordenwisseling was gekomen, nadat hij hen had aangemaand om zich wat rustiger te gedragen op de bus. Die woordenwisseling was vervolgens uitgedraaid op een handgemeen.
"Het slachtoffer heeft een van de verdachten bij de keel gegrepen en wilde hem niet meer lossen. De jongeman liep rood aan en had moeite met ademen. Zijn vrienden hebben de treinbestuurder vervolgens enkele vuistslagen gegeven tot hij hem uiteindelijk los liet. De jonge kerel gaf De Moor ook nog een slag, waarna de man zich op een stoel liet zakken en gestorven is."

Volgens de advocaat zouden ook niet alle verdachten het slachtoffer geslagen hebben. "En ze hadden ook zeker niet de intentie om hem te doden", voegde hij er nog aan toe. Zijn cliënt is door de jeugdrechter in de gesloten jeugdinstelling van Everberg geplaatst.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:37

Ja wat de advocaat zegt zal dat waar zijn dat is nog de vraag want die proberen hun client altijd vrij te pleiten dus dat wil niks zeggen, maar ik heb niet alles gelezen dat moet ik er wel ff bijzeggen, maar ik vind het gewoon niet meer normaal wat er tegenwoordig allemaal gebeurt.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:27

Jah dat hij "ook geweld heeft gepleegd" is maar normaal (zelfs voor ze zeiden dat hij eerst was), zou je zelf niet terugkloppen als ze jou begonnen te slaan?
Nu dat hij begon is een andere zaak, ik weet ook niet hoe hij kon denken dat hij 6 mensen in zijn eentje af zou kunnen..

Desiree

Re: Jongeren slaan buspassagier dood in Antwerpen en vluchte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:54

russel schreef:
Die 6 zijn kansarm, snap dat nou!!!

Wat valt er aan te snappen dat als je kans arm bent om rotzooi te mogen trappen en dan vervolgens ook nog maar iemand te mogen vermoorden? En waarom moesten ze nu weer zo nodig aanleiding geven tot ingrijpen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:46

ikkeuh schreef:
Volgens het nieuws is die oudere man wel zelf begonnen..
heeft hij begonnen met de jongeren uit te dagen. ik weet het .. nog geen reden om op die man te beginnen slaan.. maar toch .. als oudere man vind ik dat je dit toch ook niet doet !

Ik geloof van dat hele verhaal dus geen ene *piep*.
'Uitdagen' is tegenwoordig al iemand aankijken, en verm. heeft die man idd gevraagd aan de jongeren om zich een beetje kalm te houden.
Wie weet er nog precies wie er op bus 23 zaten? Heel gemakkelijk om in dit soort zaken je vrienden tegen de politie en de pers te laten getuigen.

En het is wel erg gemakkelijk om met 6 man op een persoon te beginnen te kloppen Boos!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:21

Toch logisch dat hun advocaat dingen zal komen vertellen om hun eruit te praten.. Eigenlijk maakt het geen ene moer uit wie er begonnen is, die jongeren waren iemand aan het pesten ofzo, en dàn kwam die man ertussen. Zo simpel is het.

winged_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:28

het is gewoon niet eerlijk, op den duur zal niemand nog durven helpen als er iets gebeurd. iedereen zal er gewoon langs lopen. Horen, zien en zwijgen. Waar gaat de maatschappij dan naar toe? En die oude man zelf begonnen? Dacht het niet, waarom zou een man zomaar ruzie zoeken tegen 6 jongeren als hij ziet dat hij toch al in de minderheid is? Vind het ook heel zielig, 6 tegen 1...

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:38

kris_ schreef:
tess_84 schreef:
Blijkbaar zijn de 6 jongeren dus wel van Marokaanse origine, maar hebben ze de Belgische nationaliteit.

1 Spanjaard en 5 Belgische nationaliteiten om exact te zijn.
(

Dat zeg ik in het bericht daarboven, je moet wel alles lezen he. Knipoog

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:57

silvana schreef:
"Het slachtoffer heeft een van de verdachten bij de keel gegrepen en wilde hem niet meer lossen. De jongeman liep rood aan en had moeite met ademen. Zijn vrienden hebben de treinbestuurder vervolgens enkele vuistslagen gegeven tot hij hem uiteindelijk los liet. De jonge kerel gaf De Moor ook nog een slag, waarna de man zich op een stoel liet zakken en gestorven is."

Ja natuurlijk, doe ik ook altijd als ik een groep agressieve jongeren tegenkom: ze bij de keel grijpen! Zo stom zal hij toch niet geweest zijn? Geloof er niets van!

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:02

nOuuu .. Boos! ik gaa volgende week naar antwerpen met school Gestoord

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:03

Hij is overleden aan een hersenboeding als gevolg van de stress door die aanval...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 00:25

Dat laatste stukje, die man was toch overleden, toen hij uit de bus stapte? Alsnog is er geen enkele reden om met ze 6en op 1 iemand te rammen.
Verder ga ik met kyle mee. tegenwoordig voelen mensen zich al aangevallen als je naar ze kijkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 00:42

Een getuige een meisje van 14 heeft een gedichtje op zijn begravenis opgedragen heel mooi ,dat had ze zelf gemaakt na aan leiding van het gebeuren.Ze beschrijft de gebeurtenis erin en O.a het feit dat er gezegd word dat de man begon zei beweert dat het pertinent niet waar is.Uit alle stukken die ik gelezen heb,is het alleen de hoofdverdachte die beweert dat de man hem bij de keel greep.
Daarbij deden de jongens ook nog aan thai/kickboxen en zijn ze allemaal al eens veroordeelt geweest voor van alles en nogwat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 00:46

een stukje uit de krant GVA:
Ook de woorden van een 14-jarige meisje, dat zaterdag passagier was op de bus, waren pakkend. Ze had een brief geschreven die vrijdag werd voorgelezen. "Jij sloeg niet, lieve meneer. Ik heb je gezien. Met je armen open in de lucht. Je wilde alleen dat het rustig werd. Ik hoorde op het nieuws dat je bent overleden."

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:43

Zoveel getuigenissen en die lui liegen nog erbij alsof het gedrukt staat.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:35

Arme man...Innige deelneming voor zijn nabestaanden...

En die jongeren...tja Wat bezielt zo'n mensen..
Daarbij zou je hier eens moeten proberen...als je geluk hebt sturen ze je naar je eigen land en anders...Japanse gevangenissen zijn écht niet aangenaam...

Er moet in ieder geval iets gebeuren, Antwerpen was altijd een fantastische, prachtige, open stad met verschillende culturen, en de laatste tijd schijnt een geweldadige cultuur de overhand te willen nemen...Ik hoop dat de dingen kunnen veranderen..

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:11

En er is een vonnis.. Scheve mond

Bron: http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... ent_beroep

VRT nieuws schreef:
Dader in zaak-Demoor moet niet naar cel
wo 14/11/07 - De jongeman die vorig jaar de dood heeft veroorzaakt van een buspassagier in Antwerpen, heeft in beroep een lichtere straf gekregen.
De meerderjarige dader had in eerste aanleg twee jaar effectieve gevangenisstraf gekregen. Nu wordt dat twee jaar met uitstel.

De treinchauffeur Guido Demoor kreeg het in de zomer van vorig jaar op een bus van De Lijn aan de stok met een groepje allochtone jongeren.

De man bezweek aan een hersenbloeding nadat hij door enkele jongeren was geslagen. Hij kreeg onder meer een trap tegen het hoofd.

De verdediging stelde dat het slachtoffer het geweld had uitgelokt. Het hof van beroep volgde die stelling niet.

Maar het hield wel rekening met de jonge leeftijd van de dader en zijn blanco strafblad.

Vind dit wel een héél lichte straf... Scheve mond

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:20

welkom in nederland Knipoog

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 14:28

xDramaQueen schreef:
welkom in nederland Knipoog

België bedoel je Haha! Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:29

daar zijn ze net zo "streng" als nederland bij wijze van Haha!

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:51

Ah, dank u voor de toelichting. Dacht even dat je inspeelde op onze regeringsproblematiek Haha!

Nee maar lichte straffen of niet...
Deze jongen heeft wel de dood van een man op zijn geweten...hij is zelfs meerderjarig en nog moet hij niet eens in de gevangenis?! Scheve mond Wat voor een boodschap geeft dit nu weer...

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:54

Dat is écht een te lichte straf!!
Het gaat gewoon nergens meer over!

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 19:31

Yuna schreef:
Ah, dank u voor de toelichting. Dacht even dat je inspeelde op onze regeringsproblematiek Haha!

Nee maar lichte straffen of niet...
Deze jongen heeft wel de dood van een man op zijn geweten...hij is zelfs meerderjarig en nog moet hij niet eens in de gevangenis?! Scheve mond Wat voor een boodschap geeft dit nu weer...

en daarna doet hij het weer opnieuw...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:46

Het ergste vind ik dat hij nooit geen spijt of berouw heeft getoond.

Maar het is een buitenlander en in belgie maken die tegenwoordig de dienst uit.Ze durven die niet op te pakken ,niks tegen te zeggen ,want voor je het weet heb je rellen.