Goof schreef:Desiree schreef:Wil je nu beweren dat elke moordenaar dezelfde straf krijgt? Ik dacht toch van niet. Ik vind in veel gevallen moord begrijpelijk. MAar ja, dan weet je ook dat die persoon in kwestie niet in herhaling zal vallen.
Ik vind in veel gevallen moord begrijpelijk?????
Leg uit! Ik niet namelijk!
Nou, dit bijvoorbeeld:
ShirleyA schreef:Asl iemand mijn zoontje dood of mijn zusje/moeder/vader ed dan zal ik met liefde de dader kunnen doden! Klinkt heel hard maar de dader heeft (zeker als ie mijn kind vermoord heeft) mijn leven kapot gemaakt, dan kan ik dat met zijn leven ook. Ook t idee dat de dader ooit n ander kind kan vermoorden als ie ooit weer vrij komt vind ik niet te verdragen. Dus indien een dader op een gruwelijke manier n moord heeft gepleegd: ja dan zou ik t ook kunnen, al ken ik t slachtoffer niet.
Maar ik zou ook de moordenaar van mijn dieren kunnen doden. Had ie maar af moeten blijven van dat wat me lief is!
En ik t geval dat iemand mijn zoontje vermoord en t mag (zoals nu t geval is) niet vd wet om de dader n spuitje te geven, dan nog kan ie beter emigreren want ik ga m zoeken en dan maak ik m evengoed af.
Vind jij dit niet begrijpelijk? Ik wel!
Lusitana schreef:Als iemand jouw kind of geliefde wat aandoet, wil je die heus wel vermoorden en dat is heel begrijpelijk.
Als je jarenlang mishandeld en bedreigd wordt, wil je de bedreiger ook wel vermoorden en dat is dan ook volkomen begrijpelijk.
Als je bang bent om zelf vermoord te worden, wil je ook wel moorden en dat is dan ook begrijpelijk.
Als iemand je diep kwetst, bijvoorbeeld door je paard in de fik te steken, wil je ook wel moorden en dat is dan begrijpelijk.
Als iemand jouw huis in de fik steekt en er bij staat te lachen, terwijl je alles verliest wat je bezit, wil je ook wel moorden en dat is dan ook begrijpelijk.
En zo kan ik wel even doorgaan.
Precies! MEt jou kan ik praten! Ik vind dit niet zo moeilijk te begrijpen hoor.