Automobiliste op bon wegens wuppies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bas232

Re: Automobiliste op bon wegens wuppies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:05

Hoi Kaj,

Politie is toch Politie?
Of moeten we daar ook al weer onderscheid in maken?
Mooie boel is dat als de Politie geen Politie meer is Clown

Trouwens ik rijd een hele dikke Hyunday Galloper Lange-wielbasis 4x4 terreinbak.
Daar krijg je echt wel 10 van die dingen op het dashboard (1.4 meter breed!) zonder dat je zicht verliest hoor Haha!

Maar om even aan te geven hoe debiel de Nederlandse Politie is, je kan het bijna elke dag op TV zien, kijk maar naar "Blik op de Weg" of "Wegmisbruikers"
Daar zie je precies hoe achterlijk ze bezig zijn.
Heel vaak zie je ze achter hardrijders aangaan, en terecht.....maar daar blijft het niet bij....neen hoor....
Ze moeten meer dan enkel die boete kunnen schrijven, telkens hoor je die agenten praten zo van: "Laten we eens kijken wat die nog allemaal gaat doen" of "Eens even kijken of hij nog harder kan!"
Vervolgens blijven ze er kilometers achteraan gaan zodat er meer te schrijven is dan die ene snelheidsovertreding.
Het komt blijkbaar niet bij die agenten op dat het JUIST gevaarlijk is om er achter te blijven doorgaan op vaak hoge snelheid dan die bewuste persoon direkt aan de kant te zetten.
Kijk daar wordt ik dus even helemaal niet goed van.
En daarbovenop nog dat taaltje dat ze tegen de mensen aanslaan, precies alsof ze met kleuters omgaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:24

Bas232 schreef:

Tsja, dat is ook moeilijk, dat is wel waar. Ik heb zelfs horen fluisteren dat het gewoon mensen zijn, daar bij de Politie! Maar dat is vast en zeker een gerucht.

Citaat:
Maar om even aan te geven hoe debiel de Nederlandse Politie is, je kan het bijna elke dag op TV zien, kijk maar naar "Blik op de Weg" of "Wegmisbruikers"

Het was op tv, dus is het waar. Haha! Zulke programma's zijn een volledig juiste weergave van de werkelijkheid, en worden absoluut niet opgespiced met extra commentaar, bijelkaar geplakt en geknipt om het allemaal wat spannender en aantrekkelijker te maken voor de kijker.

Overigens, bij dat soort programma's vallen me hele andere dingen op. Mensen die spelen met hun (wat me weinig interesseert) en andermans leven door de meest stomme en gevaarlijke dingen uit te halen. En die menen dat ze daar ook het volste recht toe hebben. Het zal nog wel even duren voor ik daar begrip of respect voor op kan brengen, sorry. Maar goed, ik vind dan ook niet dat De Politie de Bron van Alle Kwaad is, dus ik ben daarin duidelijk bevooroordeeld.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:42

Idd. Laat ze er maar als een stel debielen kilometers achteraan rijden. Wat maakt het voor verschil of ze iemand van de weg afhalen met 45 km te hard (en die daarna lekker met 183 waar je 120 mag doorrijdt), of dat ze er even achter blijven rijden en constateren dát ie dat doet? Zij zijn toch zelf degenen die op dat gaspedaal trappen? Laat mij maar dom of naief zijn, regels zijn regels en als je iets constateerd mag je daar een boete voor geven. En hoe vaak zie ik bij de door jou aangehaalde Wegmisbruikers niet "voor A krijg je een boete, voor B en C een waarschuwing"? Als ik in die wagen had gezeten hadden ze voor B en C ook een boete gekregen.

Met het taaltje dat ze tegen mensen aan slaan vind ik helemaal niks mis Blond Tuurlijk, ze moeten iemand die er van overtuigd is dat ie niks gedaan heeft duidelijk maken dat ie wel gevaarlijk bezig is. En al die woedende mensen zullen ze ook moeten kalmeren.

De enige mensen waar ik mbt dergelijke programma's respect voor heb is de verkeerspolitie zelf, gezien de situaties waar ze af en toe inkomen, en de mensen die rustig blijven nadat ze een bekeuring gehad hebben. Want dat ding krijgen ze niet voor niks.

En er zijn wel degelijk verschillende takken bij de politie. Parkeerwachters hebben met het reguliere politiewerk niks van doen. Verkeerspolitie spoort ook geen boeven op. Dat ik accountant ben wil ook niet zeggen dat we allemaal hetzelfde zijn, er zijn óveral functiescheidingen. Geweldig argument altijd, tegen parkeerwachters of de verkeerspolitie: "Ga boeven vangen".

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:56

Ik ben het helemaal met je eens dat veel mensen rare dingen doen op de weg.
Dat is een feit.

Maar dat neemt niet weg dat ik het de Politie zeer kwalijk neem dat ze meewerken aan zo'n programma, zeker als het enkel om de sensatie gaat.
Vooral als je luistert naar het commentaar van de bewuste agenten in de wagens zelf.

En het valt me daar ook heel vaak op dat de agenten de achtervolgde wagen/motor zullen en MOETEN hebben en zelf met enorme snelheden door bv de bebouwde kom rijden zonder enig signaal te voeren.
Vervolgens heeft die officier van justitie weer zo'n onzin verhaal dat Agenten daarop getrained zijn.....ik wil wel eens zien wat er gebeurd als er ineens tijdens zo'n dol-dwaze actie een kind oversteekt.
Zenden ze dat dan ook uit?

Wat aangaande dat er mensen bij de Politie werken, waar haal je dat vandaan?
Dat bestaat niet! Onmogelijk, want het zijn precies robots Clown

Sylvia, vaak zie je bij die programma's dat ze boetes blijven schrijven, zelden geven ze er slechts 1.
En ik vind het niet normaal dat ze er maar achter blijven rijden om te kijken of ze nog meer kunnen schrijven.
Op het moment dat ze de overtreding hebben vastgesteld moeten ze optreden en niet blijven achtervolgen om te zien of er nog meer gebeurd, dat slaat nergens op.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:29

Toch vind ik BLIK OP DE WEG minder erg dan WEGMISBRUIKERS. Dat laatste programma is er echt voor de sensatie met zijn overdereven commentaar en ophitsende muziek op de achtergrond.

Een nog erger programma is GEVAAR OP DE WEG waar in een stelletje malloten met 120 door de woonerfen scheuren en rotondes rechts om nemen.
Belachelijk dat dit wordt gefilmd en uitgezonden en dat er vooral niet ingegrepen wordt. menig automobilist in dit programma mag wat mij betrfet NOOIT meer in een auto.

Maar back to the wuppies. Ik wou mijn mega wup ook op het dashboard(ford fiesta) hebben.
maar toen ie er eenmaal stond moest ik gewoon lachen want ik zag helemaal niks meer.
Wup verhuisde naar het midden van de hoedenplank maar helaas ook hier geen zicht meer.
Inmiddels staat ie netjes aan de zijkant van de hoedenplank, kijk hij vroolijk naar buiten en kan ik goed kijken.

Dus met een beetje gezond verstand had mevrouw in kwestie wel kunnen bedenken dat 4 wups op het dashboard niet zo'n goed plan was.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 09:30

Bas232 schreef:
Hoi Kaj,

Politie is toch Politie?

Trouwens ik rijd een hele dikke Hyunday Galloper Lange-wielbasis 4x4 terreinbak.
Daar krijg je echt wel 10 van die dingen op het dashboard (1.4 meter breed!) zonder dat je zicht verliest hoor Haha!

Daar zie je precies hoe achterlijk ze bezig zijn.
Heel vaak zie je ze achter hardrijders aangaan, en terecht.....maar daar blijft het niet bij....neen hoor....
Ze moeten meer dan enkel die boete kunnen schrijven, telkens hoor je die agenten praten zo van: "Laten we eens kijken wat die nog allemaal gaat doen" of "Eens even kijken of hij nog harder kan!"
Vervolgens blijven ze er kilometers achteraan gaan zodat er meer te schrijven is dan die ene snelheidsovertreding.
Het komt blijkbaar niet bij die agenten op dat het JUIST gevaarlijk is om er achter te blijven doorgaan op vaak hoge snelheid dan die bewuste persoon direkt aan de kant te zetten.
Kijk daar wordt ik dus even helemaal niet goed van.
En daarbovenop nog dat taaltje dat ze tegen de mensen aanslaan, precies alsof ze met kleuters omgaan.

Politie is hier zeker niet alleen politie. Ik neem aan dat ze in België ook verschillende takken hebben.
Het is toch niet raar dat je verder gaat kijken wat de automobilist nog meer zal uitspoken? Je komt de gekste dingen tegen die je anders totaal niet had gezien en wellicht gevaarlijker zou kunnen zijn dan die ene snelheidsovertreding.
Het probleem is nameljk dat er mensen op de weg rijden die denken dat de weg van hun is, omdat ze in zo'n grote vette auto rijden en iedereen wel aan de kant gaan voor hun. Of ze denken dat de regels niet voor hun gelden, omdat ze haast hebben.
En als de automobilist gevaarlijk bezig zijn tijdens het rijden, verdienen ze het ook om aangesproken te worden als kleuters, dan hadden ze moeten nadenken voordat ze aan het kinderachtige gedrag begon.
Ik kijk niet zo heel vaak naar zo'n programma, maar de enkele keren dat ik ze zie, heb ik regelmatig gehoord dat ze voor 1 a 2 overtredingen een boete kregen en voor de andere dingen een waarschuwing. Als ik bij de politie had gezeten, hadden ze van mij ook voor alle overtredingen een bon gehad.
En als je gewoon volgens de regels rijdt, dan hoef je niet zenuwachtig te worden als je politie ziet rijden.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 09:44

iedereen roept hier dat 130 euro overdreven is, maar die agent heeft dat bedrag heus niet zelf verzonnen.
is gewoon een standaard bedrag voor zo'n soort overtreding.

ben het er trouwens wel mee eens dat een waarschuwing meer op z'n plaats was geweest.

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 09:47

Ik weet nu eindelijk waarom dr een bekeuring voor werd gegeven,. Ik had het al op de radio gehoord, maar nog niet de reden dus. En ik vind een waarschuwing ook wat beter

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:59

Scheve mond