Taïda geslaagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:49

Jeetje ik schrik van sommige dingen die hier gezegd worden

Super dat ze haar examen gehaald heeft En waarom mag ze niet net als zoveel buitenlandse studenten hier komen studeren?
Dit meisje is slim en super gemotiveerd! Was de gemiddelde nederlandse student maar zo gemotiveerd.

Zonde om zo'n talent verloren te laten gaan!

Karl66

Re: Taïda geslaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:03

slimmerik schreef:
Ja jammer voor jou maar die discussie hebben we gehad en daar gaat dit topic niet meer over.
Ik gun het die meid van harte om terug te komen, net als al die andere buitenlandse studenten die hier komen studeren en de Nederlandse studenten die naar het buitenland gaan. En waarom gaat de ene Nederlandse student naar Canada en de andere naar Australië b.v. ?

"Vaak omdat ze "iets" met dat land hebben.

De reden waarom zij voor Nederland kiest om te willen gaan studeren heeft voor mijn gevoel veel meer te maken met het feit dat zij haar gelijk wil halen dan met iets anders.

Het feit dat zij vrienden en kennissen in Nederland heeft, heeft hier weinig mee te maken. Op het moment dat je gaat studeren bouw je namelijk een nieuwe kennissenkring in een nieuwe stad op.

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:25

pff wat een discussie he...
Ze is geen Nederlandse staatsburger en word dus gewoon net zo behandeld als alle andere buitenlandse studenten. Eerlijker kan toch niet?
En tja, deze studie is idd in veel landen te volgen, maar waarom zou je bv naar frankrijk gaan terwijl je ook naar Nederland kunt waar je de taal/cultuur al van kent?
Ik vind het vrij logisch wat ze doet hoor, en ook niks illegaals aan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:04

Ik zie hier meerdere keren voorbij komen dat er een studenvisum gegeven wordt aan getalenteerde studenten en dat Taida daar onder geschaard wordt.
Uit het bericht van de Volkskrant lees ik dat Taida een lijst met 6-en en 7-ens had.
Sorry, maar dat is niet bepaald getalenteerd te noemen. Een lijst met negens, dat noem ik getalenteerd.
Ik ben benieuwd wat de Universiteit Leiden met haar aanmelding gaat doen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:11

Fitzroy schreef:
Ik zie hier meerdere keren voorbij komen dat er een studenvisum gegeven wordt aan getalenteerde studenten en dat Taida daar onder geschaard wordt.
Uit het bericht van de Volkskrant lees ik dat Taida een lijst met 6-en en 7-ens had.
Sorry, maar dat is niet bepaald getalenteerd te noemen. Een lijst met negens, dat noem ik getalenteerd.
Ik ben benieuwd wat de Universiteit Leiden met haar aanmelding gaat doen.

Ze heeft deze lijst natuurlijk niet onder de makkelijkste omstandigheden gehaald

Misschien dan niet heel getalenteerd, maar ze is imo zeker wel gemotiveerd. En uiteindelijk kom je daar vaak verder mee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:30

Het is haar blijkbaar niet gelukt om met de eindexamencijfers te frauderen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:07

Karl66 schreef:

De reden waarom zij voor Nederland kiest om te willen gaan studeren heeft voor mijn gevoel veel meer te maken met het feit dat zij haar gelijk wil halen dan met iets anders.

Het feit dat zij vrienden en kennissen in Nederland heeft, heeft hier weinig mee te maken. Op het moment dat je gaat studeren bouw je namelijk een nieuwe kennissenkring in een nieuwe stad op.

Door jou misschien wel maar toen ik studeerde hield ik contact met mijn vrienden van de middelbare school. En in haar geval haar pleegouders ook.

En dat ze in een ander land moet gaan studeren omdat jij er een bepaald gevoel bij hebt......tja...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:03

Als ze een visum krijgt staat het haar natuurlijk vrij om hier te komen studeren, maar ik kan me voorstellen dat fraude bij een eerdere visum-aanvraag betekent dat de kans om een nieuw visum te krijgen kleiner maakt.

En dan zal je zien dat iedereen opeens roept dat Taida een visum moet krijgen omdat ze anders een jaar moet wachten tot ze in een ander land kan gaan studeren...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:47

Waanzinnig knap onder welke omstandigheden Taïda toch haar examen heeft gehaald! Afbeelding Die moet mentaal ijzersterk zijn, respect.

Buitenlandse studenten zijn wat mij betreft meer dan welkom, ook Taïda. Ik kan me ook erg goed voorstellen dat ze voor Nederland kiest en niet dezelfde studie in weer een ander land, met weer een andere taal en weer een andere cultuur wil gaan doen.

Een aantal reacties hier vind ik echt schrikbarend.... vooral als Verdonk en haar beleid erbij wordt gehaald. Ik neem maar aan dat de bokkers die vinden dat Verdonk in deze zaak consequent moet zijn, dat ze ook Ayaan zonder pardon het land uit moet zetten.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:15

Aimee schreef:
Ik neem maar aan dat de bokkers die vinden dat Verdonk in deze zaak consequent moet zijn, dat ze ook Ayaan zonder pardon het land uit moet zetten.

Moet ze ook doen.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:32

faye schreef:
Het is haar blijkbaar niet gelukt om met de eindexamencijfers te frauderen

Sorry voor de oneliner

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:52

Nadir schreef:
Moet ze ook doen.

Als we dan toch met een nieuwe vervolging bezig zijn, meteen heel consequent maar iedereen met een buitenlandse achtergrond het land uit. Met name natuurlijk de Turken en Marokanen..........

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:59

Ze gaat natuurlijk ook nog herkansen he, dus misschien gaat haar gemiddelde dan wel omhoog. En universiteiten mogen zelf bepalen of studenten talent hebben toch?

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:05

Aimee schreef:
Nadir schreef:
Moet ze ook doen.

Als we dan toch met een nieuwe vervolging bezig zijn, meteen heel consequent maar iedereen met een buitenlandse achtergrond het land uit. Met name natuurlijk de Turken en Marokanen..........

Vergeet niet dat die toestemming hadden, je moet wel met argumenten komen. Zij heeft fraude gepleegd en ze had nog geen eens toestemming om in Nederland te komen en die andere buitenlanders wel. Dus daar kan je het niet mee vergelijken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:06

Aimee schreef:
Waanzinnig knap onder welke omstandigheden Taïda toch haar examen heeft gehaald! Afbeelding

Die omstandigheden heeft ze zich zelf anders aan gedaan. Is niets knaps aan

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:08

Inderdaad.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:09

Fitzroy schreef:
Aimee schreef:
Waanzinnig knap onder welke omstandigheden Taïda toch haar examen heeft gehaald! [img]
http://static.bokt.nl/s/worshippy.gif[/img]

Goh je bent hèt voorbeeld van je onderschrift met de klemtoon op "denkt" !!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:10

yousra schreef:
Vergeet niet dat die toestemming hadden, je moet wel met argumenten komen. Zij heeft fraude gepleegd en ze had nog geen eens toestemming om in Nederland te komen en die andere buitenlanders wel. Dus daar kan je het niet mee vergelijken.

Die Turken en Marokkanen zijn onder héél andere omstandigheden naar Nederland gekomen.... daar sloeg mijn bericht dan ook niet op.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:11

Fitzroy schreef:

Dat vind ik niet.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:12

Ja de Turken en Marokanen kwamen niet om het VWO af te maken.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:13

Helaas val je zelf ook onder 'iedereen', slimmerik.
Verder vind ik persoonlijk worden in deze discussie eigenlijk niet gepast. Ik geef alleen mijn mening, ik veroordeel jou ook niet.

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:13

slimmerik schreef:

Nee, Turken en Marokkanen kwamen toen Nederland nog helemaal geen immigratieproblemen had.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:15

Aimee schreef:

Dat vind ik niet.

Ze had meteen zonder al die poespas haar diploma in Sarajevo mogen halen. Ze heeft zichzelf al die ellende weer op de hals gehaald door hier perse te willen blijven.
Imo had ze die energie beter kunnen stoppen in het leren voor haar VWO-examen en dan had ze die 9-ens misschien wel gehaald.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:17

Fitzroy schreef:
Helaas val je zelf ook onder 'iedereen', slimmerik.
Verder vind ik persoonlijk worden in deze discussie eigenlijk niet gepast. Ik geef alleen mijn mening, ik veroordeel jou ook niet.

Het is jouw onderschrift. Maar dat ze gefraudeerd heeft is maar door één Nederlander geroepen waarvoor ze door de rechter terecht voor op de vingers is getikt (Rita dus). Maar nogmaals: Die discussie is geweest.....

En okee sorry ik moet idd jouw mening respecteren. Maar ik vind het wèl knap dat zo'n meisje tot het uiterste is gegaan om haar diploma te halen.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:19

Aimee schreef:
slimmerik schreef:

Nee, Turken en Marokkanen kwamen toen Nederland nog helemaal geen immigratieproblemen had.

Maar Nederland had wel economische problemen en ze kwamen te kort aan werknemers.