Gezin zoekt babynaam dmv advertentie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

katrienh

Re: Gezin zoekt babynaam dmv advertentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:22

Citaat:
Het is namelijk zo dat je maar kinderbijslag krijgt voor 2 a 3 kinderen, de rest zullen ze toch echt zelf op moeten hoesten.

En in dat artikel staat iedere dag 10kg aardappelen en 1 pot choco. Damn dat zijn 300kg aardappelen en 30 potten chocco per maand

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:04

cp112 schreef:
welke is nou de moeder dan??
die blonde int midden??

De mevrouw met het lang blond haar en het babytje in haar arm.

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:06

Rashja schreef:
Is dat die man die 3 vrouwen heeft en 30 kinder?
Waar van bij zijn eerste vrouw dus 15 kinder heeft en bij de tweede vrouw (zus van eerste vrouw) 6 kinderen en derde vrouw 9 waar van 4 niet van hem zijn.
Ik last er laast een stukje in de panorama.
Ik zal kijken of ik het stukje nog kan vinden.
Mischien styaat het wel op internet

Neen, dat is een andere man waar jij het over hebt

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:08

Mag ik er ook even bij vermelden dat de vrouw in questie ook al een hoop miskramen heeft gehad...

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:22

ga een leven zoeken zeg Jezus hoe lomp kan je zijn:S.. die mensen zijn egt ziek! snap niet dat ze hun niet verbieden om kinderen te krijgen.. dit is egt werkelijk gestoord! ~die vrouw is gewoon een lompe broed kip! sorry voor mijn mening hoor maar je zal maar op bijv je 5de voor je zusje van 1 moeten zorgen :@

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:01

Jeetje Kimmie_Paard, beetje overtrokken reactie hoor, m.i. Ze doen er niemand kwaad mee en voeden hun kinderen op zoals zij dat goed denken te doen. Net zoals elk ander ouderstel.

Ik zeg niet dat het normaal is, of dat ik iets dergelijks ook zou willen maar ik kan me nu niet echt zo druk maken over een dergelijk nieuwtje zoals sommigen in dit topic...

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:17

Wow dat zijn wel heel veel kinderen.. ik zie trouwens niet in waarom het per definitie fout zou gaan, m'n opa komt uit een gezin van 13, was heel normaal vroeger en ze zijn alle 13 goed terecht gekomen hoor!
Ik zou bij een jongen voor tommy gaan, zo heet onze hond

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:25

Wippy? Sexy?

Ik vind het echt ongelofelijk zoveel. Zou er niet aan moeten denken zoveel kinderen te hebben/ krijgen

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:31

JoeyBabe schreef:
Mag ik er ook even bij vermelden dat de vrouw in questie ook al een hoop miskramen heeft gehad...

Wat mij betreft is ze er zelf één van

@ Vanessa 24 De aarde is al in de problemen vanwege het enorme aantal mensen (ofwel: mensenoverschot ), vandaar dat iemand het hier asociaal noemt om zoveel kinderen op de wereld te schoppen. Hadden ze er maar 13 geadopteerd en 2 zelf gebaard.....

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:43

Freaky

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:44

JoeyBabe schreef:
Rashja schreef:
Is dat die man die 3 vrouwen heeft en 30 kinder?
Waar van bij zijn eerste vrouw dus 15 kinder heeft en bij de tweede vrouw (zus van eerste vrouw) 6 kinderen en derde vrouw 9 waar van 4 niet van hem zijn.
Ik last er laast een stukje in de panorama.
Ik zal kijken of ik het stukje nog kan vinden.
Mischien styaat het wel op internet

Neen, dat is een andere man waar jij het over hebt

Oeps foutje.
Dus er zijn nog meer van die gekke

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:41

De mensen die hier reageerde met niet normaal , gestoort ect. Waar halen jullie het lef vandaan om zo over iemand zijn gezin zo te reageren/spreken. Het is een ieder voor zich, iemand wel of niet een groot gezin heeft. En waarom zijn die kinderen zielig?? Denk dat daar meer liefde, warmte, genegenheid is dan in welk gezin ook. En zij komen nu in het nieuws, maar er zijn zat andere gezinnen met meerdere kinderen die niet bekent zijn. En over de kinderbijslag, dat is een leuke bijkomstigheid, maar niet rendabel. Je krijgt kinderbijslag tot 7 of 8 kinderen. Waarom is iemand met een groot gezin gelijk gestoort, sorry. Dan kan je mensen met 1 kind ook een egoist noemen, want ze hebben er maar 1.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:57

Esmeralda schreef:
De mensen die hier reageerde met niet normaal , gestoort ect. Waar halen jullie het lef vandaan om zo over iemand zijn gezin zo te reageren/spreken. Het is een ieder voor zich, iemand wel of niet een groot gezin heeft.

Vooral met je laatste zin ben ik het absoluut niet eens. We maken allemaal deel uit van dezelfde maatschappij en we moeten met z'n allen op deze aardbol wonen. En dat is nou juist het probleem tegenwoordig, teveel mensen denken vooral aan zichzelf. Het is niet ieder voor zich. Het is sàmen!

Esmeralda schreef:
Dan kan je mensen met 1 kind ook een egoist noemen, want ze hebben er maar 1.

Dat mag je me uitleggen

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:15

Wie zijn wij om te bepalen wat normaal, abnormaal of gestoord is??
@ Ellenlouise, heb je enig idee hoe duur het is om kinderen te adopteren? laat staan 13 kinderen?

@ Esmeralda, volgens mij is het ooit op het nieuws geweest dat je kinderbijslag krijgt voor 2 a 3 kinderen, omdat het de te veel geld zou kosten.
Mensen met 'maar' 1 kind worden inderdaad uitgemaakt voor egoïsten, vraag me niet waarom, maar een hoop mensen vinden het zielig voor het kind wat geen broertje of zusje heeft.
Ook kindervrije mensen worden egoïsten genoemd, omdat zij helemaal geen kinderen willen en daardoor alleen maar aan zich zelf zouden denken.

Wat zou de wereld een stuk mooier eruit zien als iedereen niet zo met elkaar zou bemoeien als het om dit soort dingen gaat.

Voor de mensenoverschot..... daar zorgt de natuur wel voor dat het op een gegeven moment weer wat meer in evenwicht komt.

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:21

jeetje 15 kinderen .... niet voor niets is er de pil, het spiraaltje het condoom etc etc.
15 kinderen onderhouden kost een fortuin, zijn die mensen dan zo rijk, of leven ze op de kinder bijstand.
15 vind ik ook alles behalve een normaal aantal, het lijkt inderdaad of ze streven naar een record, moet je daarvoor die jongste kinderen in hun pubertijd hun pappa of mamma laten verliezen, omdat die dan hoog bejaard zijn?
blij dat ik geen familie ben, pff wat een gedoe om met familiefeesten al die namen te onthouden

Lina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:30

Zow wat een fokmerie + dekHengst..
Vreselijk zoveel kinderen..
Voor zoveel kinderen kun je tog niet zorgen met z'n 2en...:S

Naam voor t kind??...uhmm --> nr. 16 :p

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:34

je moet wel veel verdienen om zo,n gezin te onderhouden en is school daar wel blij mee zoveel kinderen uit 1 gezin

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:37

Het zou pas van de zotte zijn als je rekening houd met iedereen op aarde en daarom je kinderwens laat schieten. 15 kinderen vind ik ook ontzettend veel, maar als hun daar nou gelukkig mee zijn, wie zijn wij dan om te zeggen dat het niet kan?

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:38

Flurk schreef:
je moet wel veel verdienen om zo,n gezin te onderhouden en is school daar wel blij mee zoveel kinderen uit 1 gezin

Gelukkig bestaan er meer scholen in Nederland dan 1.

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:58

Vanessa24 schreef:
Flurk schreef:

Gelukkig bestaan er meer scholen in Nederland dan 1.

nee dat is lekker handig een wereld reis msken van school tot school en als je de laatste hebt gebracht kun je weer terug om de eerste op te halen

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:03

Dat is dan toch hun probleem?
Waar ik woon heb je een stuk of 3 basisscholen in 1 wijk! De rest wat op de middelbare school zit, zijn oud genoeg om zelf te fietsen.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:24

Vanessa24 schreef:
Het zou pas van de zotte zijn als je rekening houd met iedereen op aarde en daarom je kinderwens laat schieten. 15 kinderen vind ik ook ontzettend veel, maar als hun daar nou gelukkig mee zijn, wie zijn wij dan om te zeggen dat het niet kan?

Het zou al een stuk schelen als je rekening hield met de toekomst van de aarde. En tussen het laten schieten van je kinderwens en 15+ kinderen op de wereld zetten zit nog wel een aardig verschilletje

En wat je zegt, de aarde zal inderdaad nog wel iets aan het mensenoverschot doen. Op een manier die niet erg fijn is.

Verder heb ik nog niet van je gehoord waarom het egoïstisch zou zijn om maar één, of zelf geen, kind te baren.

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:42

Zelf vind ik het helemaal niet egoïstisch om te kiezen voor 1 of helemaal geen kinderen, iedereen moet doen wat ie niet laten kan.
Veel mensen vinden het zielig voor het kind als het geen broertje of zusje zou hebben, het zou verwend worden, omdat het niet leert delen.
Als je helemaal niet voor kinderen kiest, dan ben je pas voor sommige mensen echt verkeerd bezig. Want kinderen krijgen dat moet iedereen, want daar ben je tenslotte op aarde voor gekomen.
Dit is niet mijn mening, maar wat ik hoor van mensen om mij heen.

Ik wil helemaal geen kinderen, omdat ik ze niet leuk vind. En toch vinden mensen mij egoïstisch, omdat ik op deze manier alleen maar aan mezelf denk!

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:19

ellenlouise schreef:
Esmeralda schreef:
De mensen die hier reageerde met niet normaal , gestoort ect. Waar halen jullie het lef vandaan om zo over iemand zijn gezin zo te reageren/spreken. Het is een ieder voor zich, iemand wel of niet een groot gezin heeft.

Vooral met je laatste zin ben ik het absoluut niet eens. We maken allemaal deel uit van dezelfde maatschappij en we moeten met z'n allen op deze aardbol wonen. En dat is nou juist het probleem tegenwoordig, teveel mensen denken vooral aan zichzelf. Het is niet ieder voor zich. Het is sàmen!

Esmeralda schreef:
Dan kan je mensen met 1 kind ook een egoist noemen, want ze hebben er maar 1.

Dat mag je me uitleggen

die laatste zin, bedoel, waarom zijn mensen met 1 kind niet verkeert bezig en mensen met 15 kinderen wel, wie bepaald hoeveel kinderen je krijgt, dat zijn de ouders zelf toch.Dus waarom oordelen over mensen met veel kinderen. Ik kom zelf ook uit een groot gezin en heb genoten.

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:24

Mag ik er even op wijzen dat dit gezin in België woont en dat hier andere wetten en regels gelden dan bij jullie in Nederland ?

Hoe het hier precies zit met kindergeld weet ik niet. En niet heel het gezin gaat naar dezelfde school. Ikzelf heb met Wendy en Brendy op school gezeten.
Nog andere kinderen zaten dan weer op de school over hun deur. En nog andere ergens anders. De jongste bleven uiteraard thuis..
Volgens mij werkt alleen de vader, maar hier ben ik niet zeker van.

Ze hebben ook 2 busjes om overal naartoe te gaan. Want zoveel mensen krijg je niet in een gewone auto.

Ik vind het ook best veel, maar die mensen kiezen daar zelf voor. Als ze daar nou gelukkig mee zijn ?