Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolandaa_ schreef:de ouders hebben al levenslang. Ik snap dat ze een rechtzaak willen,
doe dat dan tegen ECHTE misdaden , want daar doen ze niet tegen..
Gearl schreef:Gét a life!
flicka schreef:Het gaat erom dat honden niet bij kleine kinderen zonder toezicht moeten kunnen komen.
Klink van de deur omhoog zetten of hond opsluiten in woonkamer/benedenverdieping.
Ik hoop dat veel mensen weer eens beseffen dat er altijd toezicht moet zijn.
slimmerik schreef:Gearl schreef:Gét a life!
Wat een idioot agressieve reactie zeg. Ik vroeg TS gewoon welke reactie ze wel wilde. Zonder enige bijbedoeling. Inmiddels is me wel duidelijk geworden dat er weer een gewoon welles nietes spelletje krijgen. Mensen lezen weer niet de reacties etc.
ShirleyA schreef:
Onnozel. Ik zou t wel aan durven hoor. Als de hond gewoon -zoals t hoort- aan de lijn loopt kan ie niets doen en moeten kinderen uit zijn bereik blijven: heel simpel.
ShirleyA schreef:Onnozel. Ik zou t wel aan durven hoor. Als de hond gewoon -zoals t hoort- aan de lijn loopt kan ie niets doen en moeten kinderen uit zijn bereik blijven: heel simpel.
Gearl schreef:
Wat onderaan haar bericht stond was misschien in die situatie niet helemaal terecht nee. Maar als ze toch onschuldig verklaard zijn, heeft ze gelijk?
Desiree schreef:Ik weet niet hoe het bij jou zat, maar mensen zijn al lang voor hun 30e bewust van de gevaren hoor, grinnik. En dat gold zelfs voor mij. Het is tot hun 4e toch beter om hun bewegingsvrijheid te beperken. Daarna kun je uitleggen wat de consequenties van hun acties zijn, dat kunnen ze dan begrijpen.
Desiree schreef:Mijn honden lopen op veel plaatsen overigens niet aan de lijn want ze bijten geen kinderen. GAan er ook niet op af om ze te bijten en ik ben er zelf bij. Ik laat ze niet alleen op straat. Ik kan ingrijpen als hun ouders niet op letten.
Desiree schreef:De hond is niet minder dan de mens. DAt is jouw subjectieve mening. IK denk dat een hond zichzelf net zo goed belangrijk vindt. EN als ouders met hun kinderen over straat lopen, moeten ze heel goed opletten.
Desiree schreef:ER zijn nog veel grotere gevaren dan een hond, zoals het verkeer. Moeten alle automobilisten en bromfietsers maar aan de kant gaan omdat er een kind loopt dat wel eens over zou kunnen steken?
slimmerik schreef:ShirleyA schreef:Onnozel. Ik zou t wel aan durven hoor. Als de hond gewoon -zoals t hoort- aan de lijn loopt kan ie niets doen en moeten kinderen uit zijn bereik blijven: heel simpel.
En wat nou als jij met een bijtende hond zit en ouders willen niet hebben dat hun kind bij jullie komt spelen met jouw kind daardoor??
Sorane schreef:Zeg NOOIT nooit! Ook jouw hondje kan zich gaan misdragen op een bepaald moment. Het is en blijft een dier. Net als jij niet zonder cap het bos in kan zonder zadel en hoofdstel onder het mom "Mijn paard doet nooit iets verkeerd".
Sorane schreef:Een dier blijft een dier. Je kunt een dier nooit 100% vertrouwen!
Sorane schreef:Een dier blijft een dier. Je kunt een dier nooit 100% vertrouwen!
Desiree schreef:Het is wel raar dat het zo vaak voorkomt he... kinderen die nietjes zetten in oren van honden.