Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mandy101

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:44

wat sneu zeg ...

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:45

Mooi verwoord Ups!!

Yonistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:46

Sommigen zijn hier wel erg kort door de bocht, hoor.
Ik heb zelf een dochtertje van 1 jaar en ouders weten over het algemeen wel dat je je huisdieren uit de buurt van je baby moet houden!!! Maar helaas, er gebeuren wel eens ongelukken en dit is wel heel erg tragisch. En woorden schieten gewoon te kort. Als je geen kindje hebt, heb je gewoon geen idee hoe erg dit ingrijpt bij die ouders. Ik moet er zelf niet aan denken dat mijn dochtertje iets overkomt en die eerste dagen met ons kindje staan nog diep in mijn geheugen gegrift. Wel triest dat de hond afgemaakt is, omdat dieren inderdaad jaloezie kunnen voelen of door 'spelen' zo'n kindje doden. Niemand was erbij, dus niemand weet hoe het gebeurd is. Ik ben blij dat ons meisje de eerste 9 maanden bij ons op de kamer sliep, wij hebben ook haakjes op de deuren en onze kat mocht niet bij haar in de buurt, zonder onze toezicht. Maar nu is het te laat voor dat kindje, dus om allerlei verwijten te uiten, terwijl je niet eens de details weet..... De politie onderzoekt de zaak sowieso, maar de ouders schijnen helemaal van de kaart te zijn, erg zielig en triest allemaal......

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:46

Ben ik het mee eens Ups!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:47

Maar feit blijft dat die hond een kindje heeft doodgebeten. Dat valt op geen enkele manier goed te keuren.

Als een zwakzinnig mens een ander vermood wordt hij ook gestraft.

Als je hond je tapijt in een hoop in de hoek legt terwijl jij even weg bent geef je hem toch ook geen schouderklopje?!

Die hond is instaat tot het doodmaken van een kind. Die kun je niet meer laten leven. Als hij het 1 keer gedaan heeft zal hij het zeer zeker nog eens proberen.

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:47

Quellian schreef:
Zelfde als Sorane. Ik ben de grootste dierenvriend die ik ken ( ), maar bij zoiets zouden de stoppen doorslaan bij mij.

@ Manie; dus jij kiest ervoor om je hond naar het asiel te brengen als je zwanger bent?

Dieren moeten zich aanpassen, heel simpel!

En daar zul jij de fout in gaan! Mensen vergeten dat dieren al zich behoorlijk hebben aangepast!
Je moet dieren voorbereiden om de komst van kinderen.
Om zulke uitspraken kan ik me nou kwaad om maken, er zijn zat dieren die onterecht afgemaakt worden, omdat de ouders te beroerd zijn om hun eigen kinderen bij te leren dat ze de hond met rust moeten laten als het slaapt en eet. Dat het niet aangehaald wilt worden als het wegloopt.
Als wij een kind willen duidelijk maken dat het op moet houden met trekken aan ons haren (voorbeeld) dan zeggen wij dat. En hond loopt in eerste instantie weg, maar als het kind door blijft gaan na heel veel waarschuwingen van de hond, die kinderen niet begrijpen (en ouders ook blijkbaar niet) dan zal het in uiterste nood bijten!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:49

Sorane schreef:
Maar feit blijft dat die hond een kindje heeft doodgebeten. Dat valt op geen enkele manier goed te keuren.

Als een zwakzinnig mens een ander vermood wordt hij ook gestraft.

Als je hond je tapijt in een hoop in de hoek legt terwijl jij even weg bent geef je hem toch ook geen schouderklopje?!

Die hond is instaat tot het doodmaken van een kind. Die kun je niet meer laten leven. Als hij het 1 keer gedaan heeft zal hij het zeer zeker nog eens proberen.

Gestraft, in een inrichting geplaatst weet ik veel, maar niet afgemaakt!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:49

@ Vanessa: een kind van acht dagen die in zn wiegje ligt heeft denk ik niet aan t haar van de hond getrokken hoor.....

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:50

door_ schreef:
Afschuwelijk!!!!

en terecht dat de hond wordt afgemaakt, dit kan niet, nooit en mag niet gebeuren!!!

Citaat:
Viennanova schreef:Ik ben me nu al aan het inlezen over hoe we er het beste mee om kunnen gaan. Zo zijn wij van plan om een ton met hondenkoekjes bij de achter deur neer te zetten, zodat ze eerst de hond begroeten (en een koekje geven) en dan pas de baby. Zo kun je al heel veel jaloezie voorkomen.

En hier gaan we dus al verkeerd....
Op deze manier geef je aan je hond aan dat hij de baas in huis is, omdat hij altijd de eerste is die word begroet.
De hond is een huisdier, en komt dus op de laatste plaats, en zo moet er ook worden gehandeld!
Hij hoort respect te hebben voor zijn baas, wordt hij jaloers, dan gaat ie maar naar buiten ofzo als er bezoek is, helaas voor de hond.
Als je dit plan doorzet kweek je een jaloerse en dominante hond, zeker als dat ik aanleg al in de hond zit....

Daar ben ik het absoluut niet mee eens, dus jij vindt dat de hond maar alles zomaar moet begrijpen, zonder uitleg.
Respect hebben voor de baas hoort er wel bij, maar dat kun je op verschillende manieren bereiken.
Ik hoop voor jou, dat als jij kinderen krijgt en je hebt een hond dat jij je eerst heel goed in leest, anders kan jij dit misschien ook wel overkomen, wat ik absoluut niet hoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:51

Silence schreef:
Wel erg hoor.

maar ik neem aan dat je een babykamer altijd afsluit. Zeker als je loslopende (grote) honden in huis hebt.

Onze vorige hond sliep zelfs bij mij op de kamer toen ik nog een baby was En dat was een kruising herder.

Maar wat verschrikkelijk zeg, vraag je toch af hoe dat kan gebeuren? Acht dagen oud, sneu hoor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-06-06 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:52

manie schreef:
Gestraft, in een inrichting geplaatst weet ik veel, maar niet afgemaakt!

Helaas niet nee! In sommige gevallen is het jammer dat de doodstraf er niet meer is.
Maar dit gaat geheel offtopic.

Zou jij zo'n monster in huis willen hebben? Met alle risico's dat hij jou een keer te grazen neemt?!

050206051012

Re:

Vanessa24 schreef:
Quellian schreef:
Zelfde als Sorane. Ik ben de grootste dierenvriend die ik ken ( ), maar bij zoiets zouden de stoppen doorslaan bij mij.

@ Manie; dus jij kiest ervoor om je hond naar het asiel te brengen als je zwanger bent?

Dieren moeten zich aanpassen, heel simpel!

En daar zul jij de fout in gaan! Mensen vergeten dat dieren al zich behoorlijk hebben aangepast!
Je moet dieren voorbereiden om de komst van kinderen.
Om zulke uitspraken kan ik me nou kwaad om maken, er zijn zat dieren die onterecht afgemaakt worden, omdat de ouders te beroerd zijn om hun eigen kinderen bij te leren dat ze de hond met rust moeten laten als het slaapt en eet. Dat het niet aangehaald wilt worden als het wegloopt.
Als wij een kind willen duidelijk maken dat het op moet houden met trekken aan ons haren (voorbeeld) dan zeggen wij dat. En hond loopt in eerste instantie weg, maar als het kind door blijft gaan na heel veel waarschuwingen van de hond, die kinderen niet begrijpen (en ouders ook blijkbaar niet) dan zal het in uiterste nood bijten!

Mijn zus heeft een Rottweiler en een kind. De hond dacht kindlief te grijpen toen hij in z'n wipstoeltje lag, op de bank, naast mijn zwager. Mijn zwager heeft die hond het hele huis doorgeschopt en ik geef hem groot gelijk.

manie

Re:

@ Sorane, ik kan mij jou opmerkingen in de discussie over het ongeluk in Zuidbroek/Noordbroek nog goed herrinneren.
Jij vond de bestuurder van de auto een moordenaar, omdat hij onverantwoord had gehandeld.

Ik zou de ouders hier de moordenaar kunnen noemen. (lees : zou kunnen, ik noem ze niet zo!)
Zij hebben duidelijk niet hun verantwoordelijkheid genomen en verstand gebruikt!

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:54

Ik zou die hond best in huis willen nemen!
Waarschijnlijk vind hij kinderen alleen iets minder geslaagd en is het verder een prima hond.
Blijkbaar hebben deze ouders dit ook nooit achter hun hond gezocht, dus waarom zou hij mij zomaar aanvallen.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:54

manie schreef:
Waarschijnlijk vind hij kinderen alleen iets minder geslaagd en is het verder een prima hond.
Blijkbaar hebben deze ouders dit ook nooit achter hun hond gezocht, dus waarom zou hij mij zomaar aanvallen.

Omdat dieren te allen tijde onberekenbaar BLIJVEN.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:55

@ vanessa: ik krijg een kind, en denk maar niet dat mijn katten of honden ook maar zullen DENKEN aan het kwaad doen van mijn kind!
Voor die tijd heb ik ze al mores geleerd, de hond is ondergeschikt aan de baas, punt!

Ik ben het met je eens dat je de hond moet voorbereiden op de komst van een kindje, ik zal dat met de katten ook gaan doen, natuurlijk, maar misschien hebben deze mensen dat ook wel gedaan....

Ik gaf viennanova deze tip omdat ik weet hoe dit kan uitpakken, de hond van mijn ouders is namelijk ook op deze mnaier de soep ingedraaid, en een geweldig beest, maar dus niet te vertrouwen omdat ie zo dominant is... vandaar....

Ups

Re:

@ Sorane; Ik ontken het ook niet dat het feit blijft dat dat kindje door de hond is dood gebeten en dat dat verschrikkelijk is.
Maar een zwakzinnig mens dat een misdaad begaat wordt altijd nog ontoerekeningsvatbaar verklaard en moet dat zeker niet bekopen met de dood..

En hoever kun je je aanpassen als je maar een zeer beperkt denkvermogen hebt Quellian?

Vanessa24

door_ schreef:
@ Vanessa: een kind van acht dagen die in zn wiegje ligt heeft denk ik niet aan t haar van de hond getrokken hoor.....

Wat ik net allemaal schreef waren ook voorbeelden.
Vrienden van mij die denken ook dat de hond zich maar aan moet passen aan het gezin, zonder voorbereiding.
Wat er bij hun nu gebeurt is dat het kind alles bij de hond mag doen, en de hond moet dat maar goed vinden. De hond gromt naar het kind(de volgende stap is bijten), loopt het uit de weg e.d. Ik heb haar zo vaak gewaarschuwd dat ze haar kind moet leren wanneer hij wel bij de hond kan en wanneer niet.
Als zij op deze manier doorgaat, verwacht ik binnenkort een telefoontje dat haar hond ook afgemaakt moet worden omdat hij het kind heeft gebeten.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:56

Ups schreef:
En hoever kun je je aanpassen als je maar een zeer beperkt denkvermogen hebt Quellian?

Een hond weet dóndersgoed wie er de baas is.

manie

Re:

Quellian schreef:
manie schreef:

Omdat dieren te allen tijde onberekenbaar BLIJVEN.

Maar ik ben een volwassen vrouw en kan een beet van een hond hebben. Een kind van 8 dagen blijkbaar niet......

Joscaa

Aachh! Arm kind, wat zal die een pijn hebben gehad... Moet er niet aan denken, heb je net een kindje, word ie dood gebeten...
Raar dat die hond zomaar bijt..Die zal wel niet zo goed opgevoed zijn..Zonde dat er zoveel honden in de wereld zijn, die niet consucent zijn opgevoed. Jammer...
maar ik vind dit wel vreselijk voor het kind, en de ouders...
Succes!

Quellian: Ja, en dat baby'tje is de baas niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:57

Wat heeft een topic over drie doodgereden meisje in godsnaam hiermee te maken?!?!

De ouders zijn hier de moordenaars niet! Dat is de hond!
Wie zegt dat die ouders niet alles gedaan hebben om dat beest uit de buurt van het kindje te houden!?!

@Manie
Dus jij zou je eigen leven en dat van andere op de waagschaal stellen om een principiele hondenliefhebber te blijven?
Je kan natuurlijk te ver gaan he.
Wat nou als die hond ook een van jouw kids doodbijt. Wat doe je dan? Je kind onder de grond schuiven en de hond nog een koekje geven??

Die hond wist dondersgoed dat hij wat fout deed! Honden zijn dan dieren, maar zeer zeker niet achterlijk.

050206051012

Re:

manie schreef:
Maar ik ben een volwassen vrouw en kan een beet van een hond hebben. Een kind van 8 dagen blijkbaar niet......

Weet je je nog die vrouw uit Frankrijk te herinneren die haar gezicht verloor door haar Labrador?

Anoniem

Re:

manie schreef:

Heel kortzichtig deze uitspraak! HEEL kortzichtig!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:58

@ vanessa: dat vind ik ook fout, ik ben er ook voor dat een kind weet dat ie met zn fikkies van de hond af moet blijven omdat de hond anders boos wordt..

Als mijn kind straks aan de staart van de kat trekt mag die ook uithalen, want dan heeft hij een reden, maar het voorbeeld van dit topic gaat verder dan deze problemen, want dit is naelijk een hond die een weerloos klein kindje uit zn bedje plukt en dood bijt...