Asielbeleid moet soepeler?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asielbeleid moet soepeler?

Ja
3 (20%)
Nee
12 (80%)

Totaal aantal stemmen: 15

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:32

Desiree schreef:
Je hebt het niet begrepen. Vele mensen die de theologie en de katholieke leer hebben gevolgd en volgen, zijn helemaal geen voorstander van de paus.

Weet ik wel, maar ze doen ook niets tegen hem...da's net zo erg.....

Hoe is de wet ook al weer?

Als je er weet van hebt maar niet doet, maakt je dat medeplichtig....

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:35

Schimmelig schreef:
Nog even over de overbevolking ...

Nederland bestaat uit 34.000.000.000 m2
In Nederland wonen 16.000.000 mensen.

Dit houdt dus in dat elke Nederlander (als je het land ''eerlijk'' zou verdelen ) een stukje van 2000m2 zou krijgen. Dat is dus 44m x 44m (en dat is dus, als er niemand, naast, boven, op, onder of bij je woont)

Kortom: NL is best vol ... als je het zo bekijkt en iedereen plusmin een vierkante buitenbak zou kunnen bezetten

Vol? Je weet niet eens wat Vol is.....
Neem Belgie, nog niet eens zo groot als Nederland, toch wonen er 10 miljoen mensen, en de meeste hebben redelijk veel grond rond hun woning.
Het enorme probleem in Nederland is dat je NIETS mag, je mag verdorie je eigen huis nog niet eens bouwen zoals jij dat wilt.

Vrijheid, me neus.....was er niet zo'n gezegde over je hoofd boven het maailand steken?
Nou dan....in Nederland mag je niets.....
Laatst bijgewerkt door Bas232 op 19-06-06 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:38

Desiree schreef:
Nederland is inderdaad vol ja, dat zeg ik al jaren. DAarom erger ik me OOK aan mensen die meer dan 2 kinderen hebben. DAt is nergens voor nodig. Kunnen ze niet gewoon tevreden zijn met 2 kinderen, waarom meer? Diezelfde kinderen van ze moeten straks ook vechten voor een voor hun prettige plek in deze maatschappij. Misschien willen ze ook wel graag buiten wonen, paardrijden in de bossen. MAar ja, de natuur moet steeds scherper bewaakt worden en alles wordt verboden voor ruiters.... En buitenwonen wordt schaarser en dus duurder.... Toch gaan mensen door met fokken als konijnen.

Nederland is niet vol, da's onzin.....
De wonigbouwverenigingen en de overheid maakt het vol.
Mijn god, wat ze daar allemaal bouwen, heel nederland ziet er hetzelfde uit, maakt niet uit waar je naar toegaat.
Vol? Onzin.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 07:44

Huh?????? Vreemde zin.

Het maakt toch niet uit wie of wat het vol maakt, als het vol is is het vol.

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:31

ik vind nederland wel vol,laten ze eerst zorgen dat bv ouderen fatsoenlijke zorg in de tehuizen krijgen,want nu is er voor een normale verzorging vaak geen tijd,omdat de tehuizen VOL zitten!
en zo nog veel voorbeelden.
eerst zorgen voor de mensen die nu al in nederland wonen,dan pas kijken of je nog meer mensen nederland binnen kunt laten

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:13

Nederland is niet vol... Meest stomme onzin ooit. Sterker nog er gaan nu meer mensen uit nederland weg dan dat er binnen komen.. Dus Statistisch gezien lopen we zelfs leeg. Daarbij komt ook nog dat van alle vluchtelingen in de gehele wereld Europa maar 5 % krijgt. Want normaliter vluchten mensen naar het naast gelegen buurland. De mensen die wel verder vluchten zijn vaak hoger opgeleid en hebben meer geld. Zolang niemand wat doet aan al die oorlogen en en zolang Europa blijft instemmen Amerika bij te staan in deze oorlogen. Moeten we ook zorgen dat we de mensen opvangen die we uit deze landen weg jagen.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:49

Nederland is hartstikke vol. Asiebeleid versoepelen? Alstublieft niet! Ik wil over een paar jaar ook nog een huis kunnen vinden. Er is nu al bijna geen plek. Al het beetje natuur wat we hebben wordt volgebouwd voor de huizenbouw. Je kunt mij niet vertellen dat NL niet vol is

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:00

welja laten we dan maar de grenzen opengooien voor ieder persoon die hier wonen wil........

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:04

VValar schreef:
Nederland is hartstikke vol. Asiebeleid versoepelen? Alstublieft niet! Ik wil over een paar jaar ook nog een huis kunnen vinden. Er is nu al bijna geen plek. Al het beetje natuur wat we hebben wordt volgebouwd voor de huizenbouw. Je kunt mij niet vertellen dat NL niet vol is

Waarom praat je nou onzin??? ga je zelf eerst eens echt verdiepen in het onderwerp.. Nederland is helemaal niet vol. Ga de cijfers er eens op na lezen.

Of we alle grensen open gaan gooien?? Dat staat er toch niet???!! We hebben het hier toch over vluchtelingen. Mensen die uit het land van herkomst weg moeten omdat daar de kogels om je oren vliegen!! Dan moet je je maar gaan inzetten tegen oorlogen dan krijg je ook een stuk minder vluchtelingen.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:05

Vergeet niet de leegstaande kantoorpanden, goed voor zo'n 6 miljoen vierkante meter, op een totaal van 50 miljoen vierkante meter.

Ik moet toegeven dat Bas232 hierin gelijk heeft, Nederland is helemaal niet vol! Ja, met overbodige bouwwerken ja!

Het emigratiecijfer al een hele tijd hoger dan het immigratiecijfer. Verder ga ik helemaal met Whiz mee!

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:11

goed,als je over vluchtelingen praat die vanwege oorlog uit hun eigen land wegmoeten,oke.
maar ik heb een documantaire over turkse mensen gezien op tv(nee ik heb ook geen hekel aan turken ofzo)die vooral naar nederland wilden komen voor een bruid/bruidegom en omdat je hier zo makkelijk geld in je handje krijgt.dat is letterlijk gezegd door een van de mensen die geinterviewd werd!
en eigenlijk denk ik dan meer aan importhuwelijken en dat soort situaties dan vluchtelingen vanwege de oorlog.
wat mij betreft kunnen mensen hier wonen,maar dan wel als het in hun eigen land niet veilig is vanwege oorlog,ed.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:17

Snoevie schreef:
goed,als je over vluchtelingen praat die vanwege oorlog uit hun eigen land wegmoeten,oke.
maar ik heb een documantaire over turkse mensen gezien op tv(nee ik heb ook geen hekel aan turken ofzo)die vooral naar nederland wilden komen voor een bruid/bruidegom en omdat je hier zo makkelijk geld in je handje krijgt.dat is letterlijk gezegd door een van de mensen die geinterviewd werd!
en eigenlijk denk ik dan meer aan importhuwelijken en dat soort situaties dan vluchtelingen vanwege de oorlog.
wat mij betreft kunnen mensen hier wonen,maar dan wel als het in hun eigen land niet veilig is vanwege oorlog,ed.

Dat valt al buiten het asielbeleid om. Want de meeste turken en marokkanen hier zijn gewoon nederlanders en hebben de nederlandse nationaliteit. Als zij een bruid of bruidegom uit het land van herkomst halen dan kan die automatisch het nederlandsschap verkrijgen mits de partner in nederland genoeg verdient hen beide te kunnen onderhouden.
Laatst bijgewerkt door Whiz op 20-06-06 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:21

klopt,heb je gelijk in.
maar ik vind ook dat dat beleid verscherpt moet worden.
en uiteraard zijn de mensen die hier wonen nederlanders,ik ben ook absoluut niet tegen turken en marokkanen hoor,ik noemde hier alleen een voorbeeld.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:15

Bas232 schreef:
Desiree schreef:
Je hebt het niet begrepen. Vele mensen die de theologie en de katholieke leer hebben gevolgd en volgen, zijn helemaal geen voorstander van de paus.

Weet ik wel, maar ze doen ook niets tegen hem...da's net zo erg.....

Hoe is de wet ook al weer?

Als je er weet van hebt maar niet doet, maakt je dat medeplichtig....

Hehe, wat kunnen ze nu doen tegen zo'n machtig iemand?

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:18

afzetten

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:22

Whiz schreef:

Waarom praat je nou onzin??? ga je zelf eerst eens echt verdiepen in het onderwerp.. Nederland is helemaal niet vol. Ga de cijfers er eens op na lezen.

Of we alle grensen open gaan gooien?? Dat staat er toch niet???!! We hebben het hier toch over vluchtelingen. Mensen die uit het land van herkomst weg moeten omdat daar de kogels om je oren vliegen!! Dan moet je je maar gaan inzetten tegen oorlogen dan krijg je ook een stuk minder vluchtelingen.

Erg idealistische bullsjit waar niemand iets mee kan. DE macht ligt immers ALTIJD in de hand van de verkeerden. En die vinden economie het belangrijkste. We zijn tegen zoveel dingen. Ook tegen ruimingen van gezond vee, het is zo respectloos. We zijn toch tegen en toch gebeurt het . We zijn tegen dierenmishandelen, en toch komen er geen fatsoenlijke wetten tegen. We zijn ook allemaal tegen oorlogen maar wat daar gebeurt, daar kunnen we hier niets aan doen. Wij kennen de roots van die oorlogen en die volkeren daar niet, daar gaan eeuwen gebeurtenissen aan vooraf waar wij helemaal geen benul van hebben. Nederland is VOL. Want elk stukje natuur, daar mag niemand meer komen, er mag niets meer gebeuren, honden moeten aan de lijn, mensen zitten op straat elkaar in de weg, niemand wenst nog rekening te houden met elkaar want dat moet men al te veel. HEel typisch maar in de dunbevolkte landen zijn mensen ook veel toleranter t.o.v. elkaar. Nederland is in Europa het dichtsbevolkt. LAat andere landen maar wat meer mensen op nemen. Dat is reeeler.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:25

Whiz schreef:
afzetten

ook al zo naieve praat. Als je nagaat dat iedereen steeds opnieuw hoopt dat er een moderne paus op de troon komt, maar dat dat nooit zal lukken. Want alleen de conservatieven komen aan bod. De katholieke kerk is niet alleen in het conservatieve italie waar de paus nog aanbeden wordt, maar overal op de hele wereld in tel. Daar kunnen die pastoortjes en priestertjes toch nooit tegen op boksen. HEt enige wat zij kunnen is binnen het systeem op hun eigen manier volgens eigen overtuiging de mensen helpen.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:26

Dat je daar nog uberhaubt serieus op ingaat...

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:31

Desiree schreef:
Whiz schreef:

Erg idealistische bullsjit waar niemand iets mee kan. DE macht ligt immers ALTIJD in de hand van de verkeerden. En die vinden economie het belangrijkste. We zijn tegen zoveel dingen. Ook tegen ruimingen van gezond vee, het is zo respectloos. We zijn toch tegen en toch gebeurt het . We zijn tegen dierenmishandelen, en toch komen er geen fatsoenlijke wetten tegen. We zijn ook allemaal tegen oorlogen maar wat daar gebeurt, daar kunnen we hier niets aan doen. Wij kennen de roots van die oorlogen en die volkeren daar niet, daar gaan eeuwen gebeurtenissen aan vooraf waar wij helemaal geen benul van hebben. Nederland is VOL. Want elk stukje natuur, daar mag niemand meer komen, er mag niets meer gebeuren, honden moeten aan de lijn, mensen zitten op straat elkaar in de weg, niemand wenst nog rekening te houden met elkaar want dat moet men al te veel. HEel typisch maar in de dunbevolkte landen zijn mensen ook veel toleranter t.o.v. elkaar. Nederland is in Europa het dichtsbevolkt. LAat andere landen maar wat meer mensen op nemen. Dat is reeeler.

Jij hebt toch echt wel een plank voor je hoofd of niet?? Wat een verbittering elke keer maar in jouw betogen.. ben je bang dat je iets te kort komt? Jij kent de roots van de bevolkingen daar niet?? Wat doen wij nederlanders dan in die landen? Als wij daar allemaal niks van af weten dan hebben we daar toch zeker ook niets te zoeken of wel? Dat is pas idealistische bullshit waar niemand wat mee kan!!

Voor de zoveelste keer Nederland is niet niet vol! En mensen die zeggen dat nederland wel vol is.. die weten niet waar ze over praten.. Ik zeg nogmaals lees de cijfers er maar op na.. Nederland is niet vol. Dat idee wordt gewoon door de anti allochtonen campagne bij iedereen is het hoofd geplaatst.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:34

Nederland is het enige West-Europese land waaruit meer mensen vertrekken dan er binnenkomen, dus waar iedereen nou zo bang voor is?

Afbeelding

Migratiesaldo EU-landen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:40

Wie heeft het over bang zijn? Nederland is wel vol, alles hutje mutje. Je moet de zaken wel in perspectief bekijken lijkt me.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:42

faye schreef:
Wie heeft het over bang zijn? Nederland is wel vol, alles hutje mutje. Je moet de zaken wel in perspectief bekijken lijkt me.

Jij woont misschien hutje mutje.. maar ik niet hoor!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:45

Nou, ik ook niet.

En zal dat ook nooit en te nimmer (willen) doen

Voor de rest wonen heel veel Nedrlanders wel te veel op elkaars lip. Daar komt ook een groot stuk onverdraagzaamheid uit voort.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:48

En als dat al zo is:

Bevolkingsgroei = migratiesaldo + natuurlijke bevolkingsgroei

Migratiesaldo= negatief, kortom:

Geen strenger asielbeleid, maar......

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:27

Jij krijgt geen kinderen