Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:07

tsja meerdere fouten dus in dit geval, het zal wel met een sisser aflopen voor r, een waarschuwing van bea oid en ze mag niet meer vooraan zitten in de 2e kamer of zoiets onbenulligs.

Temeraire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 23:06

Dit is weer een lekkere situatie. Ik vind het werkelijk bespottelijk dat Hirshi Ali of wat haar naam ook maar is zo heeft gelogen en dat er destijds te weinig onderzoek naar is gedaan. Wat mij betreft gaat ze onmiddelijk de politiek uit.
Verder ben ik zeer benieuwd hoe het allemaal gaat lopen verder. Maar het zou belachelijk zijn als het inderdaad met een sisser afloopt, iets wat ik niet verwacht eigenlijk, daarvoor zijn de gemoederen al te hoog opgelopen.
Zelf vind ik dat Verdonk het best goed doet, ze moet toch iedere keer maar weer haar beslissingen verdedigen, en dat doet ze goed! Ze probeert zich zo veel mogelijk aan de wet te houden en als dat betekent dat je een keer streng moet zijn, dan is dat zo. Ik denk dat we het veel slechter hadden kunnen treffen.

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:53

ponylovertje schreef:
Wat mij betreft gaat ze onmiddelijk de politiek uit.

Sterker nog, wat mij betreft mag ze meteen haar nederlandse paspoort inleveren... kom nou...

’Hirsi Ali moet uit Kamer’
van een verslaggever

Maandag 15 mei 2006 - Den Haag - Alleen een wonder kan ervoor zorgen dat Ayaan Hirsi Ali haar Nederlanderschap behoudt. Zodra vaststaat dat het Tweede-Kamerlid van de VVD identiteitsfraude heeft gepleegd, wat ze zelf heeft toegegeven, is minister Rita Verdonk gedwongen haar paspoort in te trekken. De minister heeft ’geen enkele beleidsruimte’ om een uitzondering te maken voor haar partijgenoot.
Slideshow image
VORIGE
VOLGENDE

Dat zegt de naturalisatie-expert René de Groot, hoogleraar in Maastricht. „Als je eerlijk bent, zijn de kansen voor Hirsi Ali nihil“, aldus De Groot. „Als klopt wat ze zelf zegt, dat ze een valse naam heeft opgegeven, dan is er een wonder nodig om te voorkomen dat ze haar paspoort verliest. Advocaten raden hun cliënten in dit soort gevallen af om te procederen omdat het volstrekt kansloos is.“
Verdonk zit volgens De Groot in de val. Aangezien het beleid zo is verscherpt, heeft de minister ’geen enkele beleidsruimte’ om een uitzondering te maken.De minister heeft het zo gewild. Haar argument was dat er geen enkele uitzondering kan worden gemaakt voor iemand die in werkelijkheid niet bestaat.“ Het enige wat Verdonk wel kan doen voor Hirsi Ali, is zorgen dat ze haar verblijfsstatus behoudt. Ze is dan geen Nederlander, maar mag wel blijven. Ze kan dan onder haar echte naam opnieuw het Nederlanderschap aanvragen. Ze moet, omdat ze geen Nederlandse is, meteen uit de Kamer.
Hirsi Ali heeft vorige week in het programma Zembla nogmaals bevestigd dat ze in 1992 bij aankomst in Nederland heeft gelogen over haar naam en geboortejaar. De VVD wist dat, maar zag geen beletsel voor het Kamerlidmaatschap. Verdonk kondigde zaterdag aan dat ze de naturalisatie van Hirsi Ali laat onderzoeken. Het is onbekend hoe lang dat duurt. Hirsi Ali was gisteren niet bereikbaar voor commentaar.

bron:brabantsdagblad

Wat mij betreft mag ze ook meteen het land verlaten... een maand geleden stond iedereen erop dat Taïda moest vertrekken, omdat ze had gelogen. En nu zou zij wel mogen blijven... lekker scheef!

napoleon

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:49

Laat de Nederlandse politiek zich nu maar bewijzen..............

Er worden mensen het Nederlanderschap ontnomen bij minder ernstige onjuistheden. Er wordt hier gemeten met twee maten, ben benieuwd hoe dit straks word opgelost!

Wat mij betreft mogen ze haar uit de tweede kamer zetten en mag ze opnieuw asiel aanvragen..........

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:31

Ayaan kiest eieren voor haar geld??

nieuwsalert van de Volkskrant:

*** Hirsi Ali per 1 september naar Washington ***

Het VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali treedt per 1 september in dienst van het American Enterprise Institute (AEI), een conservatieve denktank in Washington....
http://www.volkskrant.nl/den_haag/artic ... Washington

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:45

Conservatief Amerika zal inderdaad blij zijn met haar anti-Islam aanpak. Dat past precies in hun straatje...

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:46

Rosita schreef:
Ayaan kiest eieren voor haar geld??

nieuwsalert van de Volkskrant:

*** Hirsi Ali per 1 september naar Washington ***

Het VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali treedt per 1 september in dienst van het American Enterprise Institute (AEI), een conservatieve denktank in Washington....
http://www.volkskrant.nl/den_haag/artic ... Washington

Zegt ze: Ik heb het idee dat mijn boodschap bij de burgers vervormd overkomt..

NEEH man die boodschap van jou die klopt gewoon van geen Kant.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:51

Ach, het is altijd makkelijker om de schuld bij de luisteraar te leggen als je boodschap niet overkomt

Ik ben het nooit eens geweest met Hirsi Ali, ik heb me wel altijd afgevraagd waarom ze zich zo liet verblinden door haar eigen ervaringen. Er was geen greintje objectiviteit meer bij haar te bekennen en daar deed ze haar zaak meer kwaad dan goed mee. Apart om dan te moeten constateren dat er van die ervaringen niet eens zoveel klopt, hoe komt zo'n vrouw dan zo, vraag ik me af.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:54

En zo hebben ze dus weer een oplossing gevonden waarmee iedereen zijn politieke hachje redt.

En wedden dat volgend jaar bij de verkiezingen iedereen zich weer afvraagt waarom de burgers toch het vertrouwen in de politiek zijn verloren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:00

Marreke schreef:
Ayaan heeft ondertussen de Nederlandse nationaliteit. Verdonk kan haar dus alleen uitzetten naar... Nederland. Schiet niet op natuurlijk
Of er moet een wetswijziging komen waardoor je iemand statenloos kunt maken, maar dat zal "Europa" wel tegenhouden.

Kijk, dat ze gelogen heeft keur ik af, maar kan ik nog een heel klein beetje begrijpen.
Dat niemand een gedegen onderzoek heeft gedaan naar haar achtergrond vind ik eerlijk gezegd veel erger. Waarom kan dat NU wel en kon dat in 1992 niet.
En de VVD? Die heeft gegokt, dat het ware verhaal verborgen zou blijven, en verloren.
De PvdA had trouwens dezelfde gok al eerder genomen, maar die hebben het geluk dat ze daar zelf weggegaan is.

Misschien een wet maken dat als je liegt.....?? Hoeveel vluchtelingen liegen er niet? Bosjes.

Jammer wel dat juist zij dit is, vind nl wel goed hoe ze zich inzet.. Krijg een beetje singh varma gevoel.

Vraag me af wat dit voor haar persoonlijke vrijheid voor gevolgen heeft, de beveiligde woonomgeving wordt ook opgeheven.

Had altijd al het idee dat ze niet uit een onbemiddeld gezin kwam.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:13

Bealy schreef:
Conservatief Amerika zal inderdaad blij zijn met haar anti-Islam aanpak. Dat past precies in hun straatje...

Maar welke nationaliteit heeft ze dan, als ze in conservatief Amerika zit?
Statenloos kan ze in Amerika niets... De Nederlandse nationaliteit gaan ze haar afpakken... Terug de Somalische nationaliteit?
Somalie is overwegend Soennitisch en ik weet niet of Somalie haar zomaar papieren gaat geven, gezien haar uitspraken over de Islam.
Of heeft ze haar Somalische papieren, op haar echte naam, misschien nog?

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:15

ze leefde toch in Kenia? misschien kan ze daar wel papieren krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:19

Wat is haar echte naam dan? Valse naam is toch strafbaar, heb je dan niet een identiteit die je niet bent? Dan zijn die papieren toch ook niet voor jouw bedoelt, dan heb je toch niets?

Hoe zit het met motie van wantrouwen??

Prrrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:20

Hmmm - moet zeggen: lijkt me heel realistisch ingezien dat ze beter naar Amerika kan gaan. En de kans dat ze daar genaturaliseerd gaat worden is best aanwezig, als ze daar op verzoek in de een of andere denktank gaat werken.

Valt me eigenlijk alles mee van Hirsi Ali. Dat ze zelf inziet dat ze meer kwaad dan goed doet... alleen de timing komt me net te handig over. Aan de andere kant: het argument dat ze haar huis uit moet vind ik dan wel weer overtuigend.

Anyway: briljante oplossing. Daar zijn we mooi van af...

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:21

Volgens Leon de Winter ligt de waarheid net een beetje anders dan Zembla doet vermoeden.......

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:21

russel schreef:
Wat is haar echte naam dan? Valse naam is toch strafbaar, heb je dan niet een identiteit die je niet bent? Dan zijn die papieren toch ook niet voor jouw bedoelt, dan heb je toch niets?

Hoe zit het met motie van wantrouwen??

Ayaan Hirsi Magan

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:24

Chans schreef:
Als ik het goed heb meegekregen heeft Verdonk gezegd dat als ze op dat moment Minister was geweest ze Ayaan ook uitgezet zou hebben.

Wederom aplaus voor Rita!!!!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:26

Rita hoeft tegenwoordig niemand meer uit te zetten.
Ze brult een keer en foetsie...........

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:33

CGJ12 schreef:
Rita hoeft tegenwoordig niemand meer uit te zetten.
Ze brult een keer en foetsie...........

Het gaat dus eindelijk de goede kant op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:37

Apart dat Amerika haar met haar nieuwe reputatie toelaat. Zeker als ze onder valse voorwendselen haar verblijfsvergunning hier heeft gekregen. Valt toch al niet meer om daar een greencard te krijgen.

Worden ze nou niet spastisch met het idee dat ze niet is wie ze zegt en dan ook nog een moslim???

Trouwens zag wel dat ze Drs is, weet iemand wat ze gestudeerd heeft?

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:37

geloofwaardigheid van de VVD daalt zeker!
als je zo het land binnenkomt, onder valse voorwendselen, lijkt me toch niet dat je nu veel steun krijgt

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:40

russel schreef:
Apart dat Amerika haar met haar nieuwe reputatie toelaat. Zeker als ze onder valse voorwendselen haar verblijfsvergunning hier heeft gekregen. Valt toch al niet meer om daar een greencard te krijgen.

Worden ze nou niet spastisch met het idee dat ze niet is wie ze zegt en dan ook nog een moslim???

Trouwens zag wel dat ze Drs is, weet iemand wat ze gestudeerd heeft?

Jah maar ze is ook voor de amerikanen de knuffel moslim. Hun strijd tegen het midden oosten en diens cultuur, staat natuurlijk sterk met een moslima aan hun zijde, die wel ff de moslim cultuur onder uit haalt.

Ze wordt daar al jaren op een zijden kussentje gedragen.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:41

Politicologie in Leiden dacht ik. Wanneer je een baan hebt kom je de VS wel in hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:57

Ze heeft wel super veel lef moet ik zeggen en dom is ze ook niet.

Zullen al haar vrienden het hebben geweten? Wist Theo van Gogh het?

Ik vind het wel medogenloos en wellicht wel wat gestoord om een verborgen leven te hebben en dan ook nog de nederlandse politiek in te gaan.

Staat ze echt achter haar eigen idealen, of is er een persoonlijkheidsstoornis aan de hand.

Dan toch ook weer jammer als je zo intelligent bent je zoveel leugentjes om bestwil nodig hebt om je leven te leven zoals je zou willen.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:08

Opgelost
Is dat hielenlikken van JPB c.s. toch nog ergens goed voor geweest