Ophef in Finland over keuze Eurovisie Songfestival

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sven002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:42

Noem je dat een nummer, muziek?

Dan liever die arabische muk dat vind ik beter dan iemand de door een microfoon staat te schreeuwen

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:44

Ja, dat is muziek

Die manier van zingen is trouwens best moeilijk nog, probeer het maar eens....

Loesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:44

Ik zat het samen met een vriendin te kijken. We griezelden echt van die band, vooral van die leadzanger met die enge ogen. We hebben gezapt met de angst voor nachtmerries.

Sven002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:45

Wendy schreef:
Ja, dat is muziek

Die manier van zingen is trouwens best moeilijk nog, probeer het maar eens....

Zal het straks een onder de douche proberen

Volgens mij krijgt mijn oma een hartverlaming als ze ziet dat zij hebben gewonnen

UK_eef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:46

En wat zullen die gasten gelachen hebben gister zeg! Wat een geweldige afgang voor het Songfestival zeg

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:46

Precies Eef!!

Door de truttigheid van het hele festival en de vriendjespolitiek van veel Oost-Europese landen nam ik het zowieso al niet meer serieus maar dit slaat natuurlijk alles.
Mooi dat ze gewonnen hebben maar dat zegt volgens mij genoeg.
Afschaffen die handel!

Sullie97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:50

Idd sflj. Je kunt van te voren al precies raden wie op wie gaat stemmen en de West-Europese doen er net zo leuk aan mee. Duitsland bijv. geeft naar mijn idee ieder jaar 12 punten aan Turkije (ik heb niks tegen Turken, hoor). Portugal gaf aan Spanje 12 punten dit zijn volgens mij ook de enigste punten die Spanje heeft gekregen. Scandinavische landen geven elkaar ook constant punten. Landen als België, Duitsland, Israël maken geen kans daar.

Sven002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:54

Portugal heeft Roemenie 12 punten gegeven, en spanje een stuk lager!

Israel was indd een trieste bedoeling

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:59

IcePrincess schreef:
Finland metalland!

Ik vind het echt een geweldige aktie, en dan komen wij aan met Treble
Dit is trouwens nog een soft nummer hoor, je wilt denk ik niet weten wat er nog meer (en beter) uit finland komt, het is bij Lordi eerder het uiterlijk wat zal doen schrikken dan hun muziek.

Je moet er echt niet raar van op kijken als ze echt gaan winnen , ik weet iig zeker dat ze heel hoog gaan eindigen!

Hahaha, ja ik heb nog wel andere dingen liggen uit Finland die niet eens hun videoclip mogen uitzenden op TV

Lordi is net Iron Maiden, verkleed als Eddie (die geweldige pop ) alleen kan Bruce Dickinson toch beter zingen, dus daar geloof ik wel dat AC/DC zijn invloed heeft

Sullie97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:59

Oh ik dacht dat Portugal Spanje 12 punten had gegeven, sorry mijn fout.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:00

Sven002 schreef:

Dan liever die arabische muk dat vind ik beter dan iemand de door een microfoon staat te schreeuwen

Och, even realistisch he :
Sinds wanneer draait het songfestival om de beste muziek?

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:08

Ze hebben nog gewonnen ook . Ik vind ze maar eng . Was wel grappig toen die vrouw die het pressenteerde naar de green room (of what ever ) ging, ging ze aan de meeste mensen vragen stellen behalfe aan die lordi gaste, terwijl die toen helemaal boven aan stonden. Dan zou je toch verwachten dat ze aan hun iets zou vragen . Dat commentaar van Paul de Leeuw erbij ook . Aan het einde met de prijsuitrijking werd er ook niet echt veel omhelsd enzo zoals meestal

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:09

DarkDreamer schreef:
Ze hebben nog gewonnen ook . Ik vind ze maar eng . Was wel grappig toen die vrouw die het pressenteerde naar de green room (of what ever ) ging, ging ze aan de meeste mensen vragen stellen behalfe aan die lordi gaste, terwijl die toen helemaal boven aan stonden. Dan zou je toch verwachten dat ze aan hun iets zou vragen . Dat commentaar van Paul de Leeuw erbij ook . Aan het einde met de prijsuitrijking werd er ook niet echt veel omhelsd enzo zoals meestal

nee hehe, zou jij er wat voor voelen om die griezels te omhelzen
En de bloemen die ze kregen, dat paste er ook zo goed bij
Ik vind het helemaal geweldig dat ze gewonnen hebben!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:15

Sven002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:15

WildWings schreef:
Sven002 schreef:

Och, even realistisch he :
Sinds wanneer draait het songfestival om de beste muziek?

ge-wel-dig!
Ik vind zolang je leuk geëntertaind oke, maar ik heb geslapen, en me geiriteerd!
Ik vond overigens paul de leeuw echt super!
Zullen we volgend jaar ook meedoen en dan arabisch gejammer met een kort rokje

tjiddevw

Re: Ophef in Finland over keuze Eurovisie Songfestival

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:20

Ik vind ze echt lef hebben!! En geweldig

annuh25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:21

OMG!
Dat hun zoiets winnen. Waar gaat het naartoe in deze muziekwereld:P?Nou, toch echt liever Treble, al zijn hun ook niet perfect. Nee, zeker niet mee-eens!

SilverStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:21

*YEAAAAAAAAAAAAAAAAH* en lordi wint! echt geweldig! k heb al gejuicht *en in een scheur gelegen* dat ze zich in dat wespennest willen gooien, maar k vind ze geweldig!! eens niet zo'n schaarsgekleed zonnebankbruin figuur wat allemaal vege dansjes maakt met een stel tandpastaglimlachende dansers erbij...

nee, geef mij lordi maar...
ik hoop echt dat ze dit jaar weer naar wacken komen!!!! hoezeeeee..

hoewel dat tweeledig kan zijn, dat het anticommerciele metalvolk ze niet meer wil hebben, of dat ze juist als de antisongfestivalband goede sier maken! ah well.. ik vind het allemaal een geweldige grap... k kon niet geloven dat ook zoveel landen toch nog punten gaven *grijnzz* hoewel metalvolk overal wel te vinden is..zouden die nou massaal gestemd hebben? of zou het gewoon zijn dat de mensen het aparte van de act *niet goed of slecht, maar het anders zijn* punten gegeven hebben? tis raar, want als je alle mediaberichten leest dan wordt lordi overal de grond in geboord en als satanische groep neergezet *hoonlach* en paul de leeuw die wist van ellende niet meer wat hij voor beledigende opmerkingen moest maken over ze geloof ik... te erg... treble was absoluut niet slecht, maar nederland maakt gewoon geen kans door al die politieke spelletjes. daarbij komt ook idd dat al die oostbloklanden elkaar steunen en dat zeker 85 procent van de inzendingen min of meer hetzelfde zijn....

ah welll geef mij lordi maar... HARDROCK HALLELUJAAAAAH!

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:00

Annemarie schreef:
van wat ik heb gehoord wil Belgie het niet meer uitzenden/meedoen, en ik hoop inderdaad dat Nederland dit voorbeeld volgt.

nederlan moet gewoon eens iets echt goeds er naar toe uitzenden
ipv al die truttige , zwakgezongen , slecht gecomponeerde zooi die we normaal sturen

denk idd dat de finnen gewonnen hebben doordat het een tegenhanger was van al die zoetsappige truttigheid...

het gaat al hele lang niet meer (als het daar al wel ooit is om gegaan is) om de goede muziek , of geweldige composities,
het gaat om ene leuk bekkie wat een leuk dansje doet en een leuk liedje zingt
en dat hoeft niet eens zuiver

en lordi maakt idd muziek
met echte instrumenten , en echte stemmen
niet dat ik er nu zo kapot van ben
want het nummer is toch ene beetje een rip off van allerlei oudere bands waaronder kiss
nee niet het uiterlijk, ik heb het over muzikaal

het valt bij mij onder de noemer shockrock...maar het meest shockende is toch het uiterlijk en niet de muziek

A10

Re: Ophef in Finland over keuze Eurovisie Songfestival

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:26

Citaat:
What is Mr. Lordi scared by? After a long pause, “That’s a good one… Horses, I think. They’re so big.”

uit interview, ook leuk

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 19:12

Ik hoorde vanmiddag idd dat ze hadden gewonnen (heb dat hele songfestival niet gezien).

Reactie van mijn vriendje: 'Het instituut songfestival zal nooit meer hetzelfde zijn'.

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:17

Karin schreef:
Reactie van mijn vriendje: 'Het instituut songfestival zal nooit meer hetzelfde zijn'.

Whahaha

Geweldig dat Finland gewonnen heeft trouwens!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:19

Afschuwelijk

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:27

Ik vind het ook afschuwelijk dat ze hebben gewonnen, maar had het wel verwacht dat ze zouden winnen. Er was al zoveel ophef over..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:31

Is het dan niet meer commercie, dan de band zelf? Ik bedoel, dit is meer toneel dan wat anders vind ik (en nog slecht ook)

Die pakkies komen we trouwens erg bekend voor...

Edit: Lord of the Rings? de Orcs