ben jij bang voor de dood?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:48

Eigenlijk ben ik wél bang voor de dood.
Het feit dat je opeens foetsie, weg bent.
Je zult misschien wel in het geheugen van je dierbaren blijven, maar je bent en komt nooit meer terug.

Joyckuh

Re: ben jij bang voor de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:14

nee, ik ben er niet bang voor, ik ben wel bang dat ik te vroeg dood ga, dus voor ik heb gedaan wat ik nog wil gaan doen!

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:16

Ik ben wel bang voor de dood. Moet je er eens aan denken dat als je dood bent, de wereld gewoon verder gaat. Dat eht nooit meer zal stoppen. Dat is zo'n rare gedachte.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:21

Mijn vriend reageerde op mijn post (p3) met deze woorden:
"Als je bang bent om dood te gaan, is dat een teken dat je graag leeft".
En ik denk wel dat dat klopt Ik ben zo ontzettend bang, juist omdat ik hier graag ben. Ik heb wel niet echt 'lol' in mijn leven ofzo, maar ben toch veel liever hier dan niet .

_Priscill_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:30

IK ben ook best wel bang om dood te gaan.
je weet totaal niet wat er hierna is en he idee dat je er gewoon helemaal niet meer bent vind ik wel een enge gedachten eigelijk.

Miran88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 15:42

Ik ben ook bang om dood te gaan.
Maar dat heb ik al me hele leven.
Toen ik klein was en ik ging slapen durfde ik nooit te gaan slapen omdat ik bang was om dood te gaan.
En ik heb ook een aangeboren hartafwijking niks ernstigs kan er gewoon oud mee wordne maar heb af en toe hele erge hartkloppingen en op zo'n moment kan ik totaal in paniek raken.
Maar hoe ik aan de angst voor de dood ben gekomen zou ik niet weten.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 01:45

Ik ben niet bang voor de dood. Ik zie het leven dan ook niets als geboren worden en sterven, maar herboren worden en sterven. Ik geloof niet dat er niets meer is. Op zijn minst heb je nog krachtveld oid

Nee de dood hoort erbij. Maar in het westen is er nog best een taboe op. Mensen zien het teveel als einde. Maar aan alles is een einde en dat hoort dus ook bij je leven.

Als je altijd bang bent voor de dood kun je niet optimaal leven. Ik weet niet of er nog iets is. Maar sta voor alles open en maak me niet druk.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 16:44

Het liefst ga ik snel, pijnloos en onverwachts dood, dus dan vind ik het niet eng. Heb er dan toch geen tijd meer om over na te denken, dusja.. wat doet het er dan nog toe om te weten waar je na je dood naartoe gaat?

Maar als ik mn dagen af kan tellen.......

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:03

Ik ben niet bang voor de dood, ik ben bang voor het verdriet dat mijn nabestaanden zouden hebben als ik er niet meer ben.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:14

Ik droom dat laatste tijd best vaak dat ik dood ga. Dat vind best eng

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 23:08

Ik heb wel eens dromen over familie/dieren van mensen waar ik veel om geef die doodgaan, dat is ook eng.
Ik droomde begin januari dat m'n beste vriendin doodging, en vervolgens ging haar paard 2 weken later ECHT dood.
Verder droomde ik dat een lesklantje van mij doodging 4 dagen later ging z'n vader dood. Heel erg raar....
Vorig jaar is 1 van mijn paarden overleden, en 2 weken voordat ie doodging had ik steeds een raar en vervelend gevoel als ik de overlijdensadvertenties in de krant zag. Toen temptation dood was, was dat rare voorgevoel dus ook weg....

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 01:21

Ik vind dat de dood nog maar eventjes moet wachten, ik heb het te druk met leven

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:50

ik ben heel erg bang voor de dood, angst voor het onbekende misschien...
Hoop in ieder geval dat het in mijn slaap gebeurt ofzo, dat ik er niks van merk

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:52

Ik ben niet bang voor de dood, ik ben alleen bang dat hij te vroeg komt.

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:54

Ben niet bang voor de dood. Soms ben ik wel bang dat het te vroeg gebeurd maar aan de andere kant maakt het me eigenlijk ook niet zo veel uit.

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:56

Ik ben wel bang voor de dood. het idee dat je opeens niet meer ademen kan. je wegzakt, en niet weet of belangrijke mensen in je leven, ooit nog terug ziet. of de aarde ooit nog terug ziet. waar kom je terecht. kom je ERGENS te recht. of slaap je gewoon voor eeuwig. of... naja, en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:49

Voor mij is het leven een tussenstap om iets te leren voor het volgende. Zodra je taak op aarde vervuld is ga je imo dood. Daarom ben ik er niet zo bang voor

Escha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:55

Nee ben er niet bang voor
Iedereen weet gewoon dat je ooit is dood gaat
Het lijkt me wel weer eng om dood te gaan, iig het moment wanneer je dood gaat
en natuurlijk ook nog op wat voor een manier, als je nou vermoord word lijkt me dat minder prettig dan dat je een natuurlijke dood begaat

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:58

ik ben wel bang voor de dood.. Ben heel erg bang voor wat er naar de dood is.. ook ben ik bang om bijv mijn vader/moeder ofzo te verliezen.. ben mijn oma tijdje terug verloren en vind het hele enge gedachten dat ik haar misschien nooit meer zie. Ik ben dus wel bang voor de dood. Ik ben bang om mijn vrienden,familie nooit meer te zien en je weet niet wat er naar de dood is dat vind ik zo eng. Ik hoop iig dat er iets is naar de dood. Vind het namelijk een hele enge gedachten dat wanneer je dood bent je niemand meer ziet, je gedachten weg zijn, alles weg is en je onder de grond ligt weg te rotten..(beetje grof gezegt maar zo denk ik erover..)

showteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:45

Ik denk niet dat ik er bang voor ben maar ik denk er wel vaak aan aan de mensen dicht bij me die zijn overleden. Wat zal er metje gebeuren ik ben daar echt nieuwschierig naar. Maar ik kan daar nog best 80 jaar op wachten hoor !

_girl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:47

zouden jullie het liefst dood gaan als je afscheid van je famillie, vrienden hebt genomen ?

showteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:59

_girl_ schreef:
zouden jullie het liefst dood gaan als je afscheid van je famillie, vrienden hebt genomen ?

Ik denk dat dat het alleen nog maar moeilijker maakt, misschien als je je laatste dingen wat je kwijt wilt nog kan zeggen.
Mijn vriendin is gestorven aan kanker en die heeft dus afscheid kunnen nemen zeg maar en die heeft nog laatste dingen gezegt tegen haar zus en moeder dat lijkt me wel mooi.

xFemkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:07

ik ben alleen bang voor het moment waarop je dood gaat,
ik bedoel, ik kan me niet indenken oe het is om te stikken, of proberen te ademen terwijl dat niet lukt...

voor dat moment ben ik wel bang ja...

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:09

Ik ben nergens bang voor, niet hoe ik dood ga en ook niet voor de dood

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:13

Mijn tante die kan met dode mensen praten. En kan ook geesten zien enzo. Ze heeft een bijna dood ervaring. En heeft me daar alles over verteld. Ik weet niet wat ik er van moet geloven. (want ik ben eigenlijk eerst zien dan geloven) Maar als ik moet geloven wat ze allemaal heeft meegemaakt ben ik er niet bang voor.

Ik zou eerder bang zijn voor het onbekende. Wat hier ook al eerder is genoemd, bang voor wat er gebeurd als je dood bent.