jongen van 17 gedood voor MP3 speler

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 09:16

t zullen eens geen polen zijn...wil geen oordelen trekken maar die polen zijn altijd al van die idioten, alsof ze geen medelijden kennen. In concetratie kampen waren het altijd polen die mensen veraden, en er werden vorig jaar toch zoveel zadels gestolen? Dat waren ook polen...

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:07

Nimmedor schreef:
t zullen eens geen polen zijn...wil geen oordelen trekken maar die polen zijn altijd al van die idioten, alsof ze geen medelijden kennen. In concetratie kampen waren het altijd polen die mensen veraden, en er werden vorig jaar toch zoveel zadels gestolen? Dat waren ook polen...

Aangenaam: Katleen, half Belg, half Pool, hele familie van mijn grootouders van mijn vaders kant woont in Polen/Oekraïne/Wit-rusland.., beste vriendin van mijn oma(en een hele goede kennis van ons die vroeger ook vaak bij ons kwam logeren) is een Pool die in Polen woont, vroeger kwam er bij mijn oma ook wel eens een Pools gezin logeren, beste vriendin van mijn moeder is een Pool die met een Belg getrouwd is...maw ik ben een beetje tussen de Polen opgegroeid .

En het zijn allemaal geen dieven of moordenaars of idioten zoals jij ze graag wilt noemen. Integendeel, het zijn gewone mensen die op een normale manier de kost verdienen. Ik vind het heel knap van je dat je alle Polen op de wereld persoonlijk kent zodat je weet dat het "altijd al van die idioten zijn" .

Verder vind ik het heel goed dat de daders toch gevat zijn. Hopelijk laat dat andere jongeren die zoiets van plan waren even nadenken en inzien dat als ze zoiets doen er een heuse klopjacht op hun zal worden georganiseerd. En laat de dader van de moord maar een goede straf uitzitten. In Polen, waar hij dan ook de rest van zijn leven terug mag blijven als het van mij afhing .

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:33

ponyzotje schreef:
joel jij kan niet lezen 'k zeg nergens dat het niet fair is voor hem, moord is moord. En de rest is hetzelfde als jij zegt

Lunas zeker gelijk, cijfers liegen niet. Maar dat verandert niets aan de situatie. Behalve dat wij door objectieve feiten merken dat we best wat meer op onze hoede zijn. En niet alleen door objectieve feiten, ook door ervaring natuurlijk. En gezien jouw woonplaats Lunas, alleen maar meer.

Whiz... niemand heeft een bepaalde groep genoemd... Noord-Afrikaans is alles ja, tuurlijk kunnen wij het verschil niet zien, dat kan niemand.

Ze kunnen niet eens zichzelf herkennen, want ze dachten toch echt dat de daders hun origine hadden.

Jawel hoor 9 van de 10 keer kan ik het verschil wel zien.... En horen.

kissyfur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:26

In dit geval kon je het dus niet horen ,en ook niet zien!

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:51

*Zucht* gaat het weer over de afkomst.... Mensen laat die afkomst nou gewoon rusten... maak je liever druk over 'waar gaat onze wereld heen?'

Mandyy

Re: jongen van 17 gedood voor MP3 speler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:42

Belachelijk dat er mensen gedood worden om een mp3speler.
Erg triest.

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:59

Welshcobfan schreef:
*Zucht* gaat het weer over de afkomst.... Mensen laat die afkomst nou gewoon rusten... maak je liever druk over 'waar gaat onze wereld heen?'

zonder lachen of blozen, vroeger was het "woow" maar ik denk tegenwoordig dus dat wij naar een weereld gaan van robocop (wel niet letterlijk maar alle ja khoop dat ge me snapt )

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:45

Nog even over die afkomst:
Er werd door alle getuigen verklaard dat de daders van Noord-Afrikaanse afkomst waren. Hier is het gerecht dan ook op verdergegaan. Ik vind het volledig onterecht dat er nu plots excuses moeten gemaakt worden. Wat doe je als iedereen zegt dat het Noord-Afrikanen zijn en als de videobeelden dat "bevestigen"? Dan trek je dat natuurlijk in twijfel en zoek je naar Chinezen/Indonesiërs/Polen/......

In ieder geval is het gewoon vreselijk wat er gebeurd is. Ik hoop dat die snertkereltjes - want dat zijn ze als ze een moord plegen voor zoiets banaals - veel plezier hebben met die mp3-speler..........

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:53

achja, de jongens blijven voorlopig nog in voorhechtenis in Polen tot eind volgende maand, ze gaan de videobeelden nog eens deftig bekijken en vergelijken

edit: ze zijn snel geweest, ze hebben na het kijken van de videobeelden nu duidelijk zekerheid dat zij het zijn, jaja wat zijn we snel

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:20

Voor een mp3 kom op zeg leid een leven, het is wel heel erg

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 15:36

wizewo schreef:
Hoewel ik het goed vind dat er zo fel op gereageerd wordt, moet ik er wel een vraagteken bij zetten.

Er vallen zoveel slachtoffers van zinloos geweld... waarom heeft Joe dit wel verdiend en de zwarte jongen van een paar weken terug niet? Beetje dubbel.

Ik vind het triest. Hoe kun je nu iemands leven nemen voor een iets, los van het feit of het duur is of niet?

inderdaad, ongeveer een maand geleden is er hetzelfde gebeurd, maar dan met een Nigeriaanse jongen. en dat is niet eens in het nieuws gekomen. dat vind ik triest.

een hele heisa voor iets wat inderdaad heel erg is, maar gaan ze dat vanaf nu de hele tijd doen tot de verkiezingen zijn afgelopen? spek voor de bek naar extreem-rechts, moedig ze nog wat aan .

zinloos geweld, er moet iets aan gedaan worden, we moeten er idealistisch in blijven. maar hier wordt nogmaal zwart-op-wit weergegeven hoe het gesteld is met onze vooroordelen en hoe mensen tegenwoordig elkaar bekijken.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:36

Ik heb net hetzelfde idee gehad bij 9/11....

Dit vind ik echter anders, ze moeten er 'een' geval uitkiezen om de aandacht mee te trekken geloof ik. 9/11 was gewoon overdreven mediaheisa.

Het is niet omdat het Amerikanen zijn, dat ze hun familie meer missen dan de mensen in Afrika (en daar niet alleen natuurlijk) die sterven door oorlog en aanslagen.

Idealisme redt de wereld helaas niet voorlopig, wat niet wil zeggen dat we er inderdaad, niet in moeten blijven geloven!

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:59

Ik las vanmiddag op fokt.nl dat ze twijfelde over de dader.. En zijn broer was iig vrijgelaten..

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:34

neen die twijfel was er 4 dagen geleden, nu is die verdwenen die twijfel omdat ze de beelden met foto's zijn gaan vergelijken,

het enige wat nu nog bezig is is dat polen zekerheid wil over de mannier waarop de jongen zal berecht word, als volwassenen of als jongere, daarom houden ze hem nog tot eind deze maand in voorhechtenis in polen voordat hij naar hier komt, zijn broer die nog in belgië zat zou niets met de moord temaken hebben is idd vrijgelaten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:52

mijn broer is er van overtuigd dat het poolse romazigeuners zijn...

iemand hier meer informatie over ?

RavenIris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:57

Menino schreef:
mijn broer is er van overtuigd dat het poolse romazigeuners zijn...

iemand hier meer informatie over ?

Is inderdaad zo

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:57

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:20

Ehm.. waarom zetten ze er nooit bij.. een nederlande jongen.. maar wel als het een buitenlander is moet het altijd zijn een allochtoon dit en dat... Hou het gewoon op dat een jongen (waarvan ook niet wordt egzegd dat hij een nederlander is) zijn mp3 niet wilde geven aan andere jongens.. hoezo toch altijd dat woord ervoor.. hmm

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:23

Nessah schreef:
Ehm.. waarom zetten ze er nooit bij.. een
nederlande
jongen.. maar wel als het een buitenlander is moet het altijd zijn een allochtoon dit en dat... Hou het gewoon op dat een jongen (waarvan ook niet wordt egzegd dat hij een nederlander is) zijn mp3 niet wilde geven aan andere jongens.. hoezo toch altijd dat woord ervoor.. hmm

Dat is vrij logisch aangezien de jongen een Belg was

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:35

ok sorry niet goed gelezen.. maar je snapt vast wat ik bedoel