Vrouwen met Boerka geen recht op bijstand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:38

Urielle schreef:
Esmeralda schreef:
Want als je als nederlander op je paspoort staat, kan je die burka ook wel uitrekken!

Zulke opmerking lokken bij mij nou echt de reactie uit om zelf in boerka te gaan lopen! Ik ben Nederlandse dus ik trek aan wat ik wil! Ook als dat een boerka is!

ZIEN ZIEN ZIEN!

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:42

wie de boerka past, trekke hem aan

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:39

Fitzroy schreef:
Karl, volgens mij sla je de plank nu zelf mis. Recht op bijstand heb je ook als je niet gewerkt hebt maar nu geen werk kunt vinden.
Jij bedoelt de WW.

Niet als je partner een inkomen heeft. Bijstand krijg je alleen als het huishouden geen of te weinig (lees onder het minimum) inkomen heeft.

Op WW heb je recht als je gewerkt hebt in de periode voorafgaande aan de WW.

Karl66

Re: Vrouwen met Boerka geen recht op bijstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:41

Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel burka-dragende vrouwen een bijstandsuitkering hebben of er één hebben aangevraagd.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:42

Stél he: ik laat mijn hele gezicht voltattoëren en ik kan om die reden geen werk vinden, mag ik dan thuis zitten en uitkering trekken? Ik vind van niet.

Hier komt weer de gouwe ouwe naarboven: wie zijn kont brandt moet op de blaren zitten.

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:46

Hihihi.. Tattoo's branden niet..

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:50

Quellian schreef:
Stél he: ik laat mijn hele gezicht voltattoëren en ik kan om die reden geen werk vinden, mag ik dan thuis zitten en uitkering trekken? Ik vind van niet.

Hier komt weer de gouwe ouwe naarboven: wie zijn kont brandt moet op de blaren zitten.

Tenzij je het niet aanvraagt omdat het huishouden waar je woont (ouders of je eigen gezin) al een inkomen heeft.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:50

CielitoLindo schreef:
Hihihi.. Tattoo's branden niet..

Ik heb mijn kont ook niet in mijn gezicht

Maar je snapt mijn punt wel denk ik zo

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:54

Weg met burka's

melaniepk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:58

wil je uitkering ? burka uit en werk zoeken, dan krijg je uitkering..net als wij medelanders.... ! simpel as that

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:59

melaniepk schreef:
wil je uitkering ? punkhaar afscheren en werk zoeken, dan krijg je uitkering..net als wij medelanders.... ! simpel as that

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:00

melaniepk schreef:
wil je uitkering ? Tattoos weg laten branden en werk zoeken, dan krijg je uitkering..net als wij medelanders.... ! simpel as that

En zo kan je nog wel een poosje doorgaan...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:15

Precies, laat mensen toch eens zijn zoals ze willen zijn. De kracht van Nederland is juist geweest dat iedereen zichzelf kon zijn. Als die waarde helemaal verdwijnt is het nog maar een rottig zootje, zo geweldig is de Nederlandse cultuur verder niet.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:21

Geheel terechte regeling: burka dragen en geen werk= geen recht op uitkering

Enkele praktische bezwaren van een burka bij een sollicitatie:

De vrouw kan zich niet identificeren (om zich te kunnen identificeren zal zij haar burka af moeten doen en een foto in haar ID moeten hebben zonder burka). Iedereen in Nederland dient zich te kunnen identificeren, dus als zij weigert haar burka af te doen wordt feitelijk de wet overtreden.

80% van onze communicatie is non-verbaal, en non-verbale communicatie is niet mogelijk met een burka. Werkgevers kunnen dus niet bepalen wat voor vlees zij in de kuip hebben omdat de Burka een groot deel van de communicatie verhinderd.

hygienische redenen

representatieve redenen

Ga jij als werkgever eens controleren of jij iedere dag wel dezelfde werknemster over de vloer hebt terwijl zij onherkenbaar zijn door een Burka. Stel dat er een ander onder de burka zit dan degene die je hebt aangenomen?

Overigens vind ik dat iedereen die door extreme uiterlijkheden (heel veel piercings, volgetatoueerde gezichten, extreme kleding) of extreme uitdragingen van overtuigingen het recht op een bijstandsuitkering mag worden ontzegd.

Een bouwvakker hoeft heus niet in een hugo bos pak op een sollicitatiegesprek te verschijnen, maar als weigert je aan te passen aan de geldende voorschriften (geschreven en ongeschreven), dan zoek je het maar uit!

Iemand die solliciteert naar een functie als advokaat wordt ook niet aangenomen als zijn gezicht vol met piercings zit!

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:24

Ben het helemaal met Jasmijn eens

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:30

Ik vind niet dat je iemand mag dwingen haar burka uit te trekken als ze dat uit geloofsovertuiging doet. Iemand met een burka heeft net zoveel recht op een uitkering als ieder ander.
Bovendien: hoe ver ga je in het aanpassen van het uiterlijk van iemand? Als ik geen baan kan krijgen omdat ik lang haar heb. Moet ik dan mijn haar afknippen en krijg ik anders geen uitkering? Of als je dik bent, moet je eerst afvallen voordat je uitkering krijgt?

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:32

CielitoLindo schreef:
Ben het helemaal met Jasmijn eens

Ik ook

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:34

CielitoLindo schreef:
Op wat voor een manier en onder welke wet het ook valt.. ik vind het onzin dat mensen die zichzelf van top tot teen verkleden en zich op elke mogelijke manier weigeren aan te passen aan onze cultuur het zeer moeilijk gemaakt moet worden om aan easy money te komen, en dan bedoel ik niet alleen maar burka's maar ook mensen die gewoon te beroerd zijn om te werken en dergelijke..

leer jij dat soort dingen nou van je mama of van je papa??

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:35

Ik kan je wel zeggen: bijstand is absoluut geen easy money

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 12:36

Tja, en ik ben het weer eens met Judith, wie zijn wij om zulke dingen te bepalen?

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:39

Iedereen moet dragen wat hij of zij wilt, maar ik ben t er wel een beetje mee eens. Als ik allemaal piercings in m'n gezicht heb, en ze niet uit wil doen, en daarom geen werk kan krijgen, heb je imo ook geen recht op een uitkering. Je doet er immers niet alles aan om aan n baan te komen. Probeer een baan te vinden waar het dragen van een burka geen probleem is, maar lukt dit niet, dan zal je toch iets moeten veranderen.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:40

jasmijn78 schreef:
Geheel terechte regeling: burka dragen en geen werk= geen recht op uitkering

Enkele praktische bezwaren van een burka bij een sollicitatie:

De vrouw kan zich niet identificeren (om zich te kunnen identificeren zal zij haar burka af moeten doen en een foto in haar ID moeten hebben zonder burka). Iedereen in Nederland dient zich te kunnen identificeren, dus als zij weigert haar burka af te doen wordt feitelijk de wet overtreden.

80% van onze communicatie is non-verbaal, en non-verbale communicatie is niet mogelijk met een burka. Werkgevers kunnen dus niet bepalen wat voor vlees zij in de kuip hebben omdat de Burka een groot deel van de communicatie verhinderd.

hygienische redenen

representatieve redenen

Ga jij als werkgever eens controleren of jij iedere dag wel dezelfde werknemster over de vloer hebt terwijl zij onherkenbaar zijn door een Burka. Stel dat er een ander onder de burka zit dan degene die je hebt aangenomen?

Overigens vind ik dat iedereen die door extreme uiterlijkheden (heel veel piercings, volgetatoueerde gezichten, extreme kleding) of extreme uitdragingen van overtuigingen het recht op een bijstandsuitkering mag worden ontzegd.

Een bouwvakker hoeft heus niet in een hugo bos pak op een sollicitatiegesprek te verschijnen, maar als weigert je aan te passen aan de geldende voorschriften (geschreven en ongeschreven), dan zoek je het maar uit!

Iemand die solliciteert naar een functie als advokaat wordt ook niet aangenomen als zijn gezicht vol met piercings zit!

je vergeet één voor mij heel belangrijk punt

je weet nooit wat ze allemaal onder die burka stoppen

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:42

xjudithx schreef:
Ik kan je wel zeggen: bijstand is absoluut geen easy money

Hoe kom je daar zo bij? Natuurlijk is het easy... de betreffende stad maakt het elke maand netjes over op je rekening... (mocht je doelen op het controleren... sjah.. het moet iemand ook niet TE makkelijk worden gemaakt)

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:42

trouwens volgens mij mogen vrouwen met een burka hellemaal niet werken.

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:43

Whiz schreef:
CielitoLindo schreef:
Op wat voor een manier en onder welke wet het ook valt.. ik vind het onzin dat mensen die zichzelf van top tot teen verkleden en zich op elke mogelijke manier weigeren aan te passen aan onze cultuur het zeer moeilijk gemaakt moet worden om aan easy money te komen, en dan bedoel ik niet alleen maar burka's maar ook mensen die gewoon te beroerd zijn om te werken en dergelijke..

leer jij dat soort dingen nou van je mama of van je papa??

Waar slaat deze opmerking nou weer op??
Laatst bijgewerkt door Abercrombie op 19-04-06 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt