Mistic schreef:ingeborg schreef:Het gaat niet om een rookvrije eetgelegenheid voor klanten.. Het gaat er om dat mensen die in de horeca werken, recht hebben op een rookvrije werkplek (maar zoals ik al zei... aangezien 80% daarvan rookt, is die behoefte niet enorm.. zeker niet in café's..)
Dan heb jij vast niet alles goed gelezen. Het gaat om de rookvrije horeca. Niet roken bij eten dus.
Vanochten bij 538 ook nog eens haarfijn uitgelegd door de voorzitter van Clean Air Nederland.
Ongetwijfeld gaat het Clean Air NL daar om. Om het echter bij de wet te kunnen verbieden moeten ze het volgens mij gooien op het recht op een rookvrije werkplek. Een klant kan immers een andere horecagelegenheid kiezen, maar voor een werknemer is dat wat lastiger. Daarom moet de werknemer in bescherming genomen worden.
Ach als puntje bij paaltje komt vind ik het best. Dan kan ik bij een biertje niet meer in de verleiding komen. Maar het gaat me te ver een handtekening te zetten.
Ze hebben zwaar depressieve psychiatrische patienten ook verboden te roken in de gesloten instelling waar ze zijn opgenomen (vanwege het recht op een rookvrije werkplek voor de werknemers). Die patienten mogen niets doen zonder begeleiding. Ook niet meer roken dus, want in het bijzijn van begeleiding is dat verboden. Ik denk 'laat die mensen lekker hun shaggie roken; het enige pleziertje dat ze nog hebben om te ontspannen.' Valt daar nou geen mouw aan te passen.
Rokers worden de paria's van deze samenleving.