Ben je onverantwoord bezig als je voor een thuisbevalling ki

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lame

Re: Ben je onverantwoord bezig als je voor een thuisbevallin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 14:20

Urielle.. ik wilde ook perse thuisbevallen.. ging toch halverwege naar het ziekenhuis.. da's niet fijn met weeen in de auto...

Maar nu ik eenmaal in het ziekenhuis bevallen ben, wil ik dit graag de volgende keer ook zo... We waren om 05.00 uur in het ziekenhuis, om 06.10 uur is Lieze geboren.. Om 10.00 uur zaten we gedouched thuis op bed.. Ideaal vond ik het..

Ik had net zo als jij "ieuw.. geen andere mensen er bij, straks lukt het niet omdat ik de weeen dan tegenhou.."... etc..etc..

Dat is echt een illusie.. want op het moment dat je ligt te bevallen, heb je nergens oog voor.. al hadden er honderd mensen om mijn bed heen gestaan.. ik had het niet gemerkt.. echt niet!

Dus.. ziekenhuis is niet perse negatief.. kan ook erg prettig zijn (en je hebt geen zooi thuis )

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:21

Ik zou gewoon doen wat je gevoel je ingeeft.
Als je merkt dat het fout gaat kun je altijd nog naar het ziekenhuis gaan.
Ikzelf ben ook thuis geboren en dat ging prima volgens me ma

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:28

Die vrees van vreemde mensen om je heen terwijl je daar ligt voor God en Vaderland...
Als je aan het bevallen bent denk je maar aan 1 ding: dat kind moet eruit

Heb je je partner al gewaarschuwd voor eventuele scheldpartijen van jou tijdens de bevalling

Ik heb ze niet gehad hoor maar een aantal vrouwen in het zwangerschapsgymclubje wel.
Mannen die aan de verkeerde kant staan enz...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 22:53

hahaha, ik las ook al iets over dat ik hem nog onder kan kotsen ook. Schelden gaat hij niet van onder de indruk zijn, ik kan nogal snauwen tijdens mijn menstruatie (en nu ook wel vaak ) dus het is dan gewoon een graadje erger. Hele begripvolle vriend heb ik
Ach ja, ik ga wel zien. Voorlopig ligt het nog even pro-thuis zolang het kan en als het niet thuis kan heb ik nu een vroedvrouw die als een waakhond gaat zorgen dat er niet van alles gebeurd wat ik niet wil. Belgie is gewoon net even wat medischer ingesteld dan ik als Nederlandse wil hebben dus zolang de epidurale/knip/zuignap/tangverlossing alleen gebeurt als ik dat wil of bij medische noodzaak kan ik er mee leven. En dan doen we het wel poliklinisch

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:55

Ach zolang je niet gaat bijten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:11

Ooh, scheldpartijen...
Volgens mijn man duurt het nog even als je gilt: "het gaat nog, maar blijf met je poten van mij af". Zodra je zegt: "sodemieter op, het is allemaal jouw schuld" is het kind er zo.
Scheldpartijen zijn bij een bevalling blijkbaar normaal, dus hou je niet in. Mannen zijn op die heel bijzondere momenten erg vergevingsgezind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:17

Ik wilde ook thuis bevallen en het is in Belgie gewoon mogelijk hoor.Bij mij zou de huisarts de bevalling doen.Die heeft ook gewoon mijn controlles gedaan alleen voor de echo's ben ik in het ziekenhuis geweest.Maar ik ben te vroeg bevallen en mijn huisarts was er net niet.Dus ben ik naar het ziekenhuis gemoeten.Achteraf gelukkig want tijdens de weeën kwam de baby dwars te zitten in het geboortekanaal en als ik thuis was geweest had ik alsnog naar het ziekenhuis gemoeten.Zag het al helemaal voor me,wij wonen nog al een eindje van het zieknhuis en dan in de ambulance met weeën vollebak over alle straten met kinderhoofdjes

Ik weet niet waar je in Belgie woont ,maar er zitten vroedvrouwen in berchem bij Antwerpen.
En het ziekenhuis waar ik lag was prima.Het kindje ligt bij je op de kamer,borstvoeding zijn ze helemaal voor.En bij de eerste hebben ze moeten knippen modat hij klem lag met zijn koppie dus ze hebben moeten helpen omdat hij anders gestikt zou zijn.Maar de tweede heb ik zelf helemaal gedaan ,ze hebben me niet aangeraakt.Er word van te voren gevraagd wat je wilt en dat kan je aangeven.Er zijn veel mensen die kiezen voor een epidurale, maar die word je zeker niet opgedrongen hoor.
Voor de tweede heb ik bewust voor het ziekenhuis gekozen omdat het de eerste keer zogoed bevallen was.En dat was maar goed ook want de tweede kwam alweer te vroeg.Alleen deze was er zo,bij de tweede perswee floepte ze er zo uit.Was dan ook wel een lichtgewichtje .
En je kan ook bevallen in het ziekenhuis en nadat ze je baby hebben nagekeken mag je naar huis als je wilt.
Ik zag er als rasechte hollandse ook vreselijk tegen op allemaal,maar echt het viel reuze mee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:54

Ik wilde per se niet bevallen en heb dat ook niet gedaan. Mijn zus moest bevallen van de eerste en tijdens de bevalling is het kindje overleden. Als ze in het ziekenhuis was bevallen was de controle tijdens de bevalling veel beter geweest en was dit waarschijnlijk niet gebeurd. Ik ben dus 2x (weliswaar verplicht, maar in eerste instantie was het ook mijn keus) in het ziekenhuis bevallen en als er ooit een derde komt ga ik weer in het ziekenhuis bevallen.

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:14

Moest ik ooit bevallen zou ik dat nog wel onder water zien zitten in Oostende, een thuisbevalling alleen als ik echt een goede vroedvrouw ed vind, anders is het toch riskant...Maar het lijkt me een bijzonder idee, bevallen in je natuurlijke omgeving, iedereen erbij die je wil...

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 00:39

Mijn zusje moest in het ziekenhuis bevallen omdat ze nog maar 30 weken en 5 dagen zwanger was.
De weeén zijn op gang gekomen door een blaasontsteking

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:48

ik ben thuis bevallen van de eerste en ik voelde me hellemaal prima .
bij de tweede wilde ik dat weer .en ze was al onderweg om eruit te komen .het is omdat de verpleegkundige niet op tijd was anders had ik thuis mogen bevallen ..maar na het kijken hoeveel cm ik had schrok mn vroedvrouw en belde het ziekenhuis ze voelde billen ipv een hoofdje ...........binnen 3 min in het ziekenhuis ik was bang ..raar he ??? je gaat naar het zieikenhuis en je bent bang ...duh ..binnen een half uur was ze geboren met dr billen eerst en nog bijzonder was in het vruchtvlies mensen zeggen met de helm op ...ik nu met eenhelm op dr billen ....

ik vindt dat een thuis bevalling het beste omdat je je relaxt voelt in je iegen huis maar als je hals over kop naar een ziekenhuis moet is dat niet zo`n pretje

*edit * ik zie dat dit een ouder topic is ....

Evert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:17

Tuurlijk ben je niet onverantwoordt bezig als je thuis wil bevallen.
maar het ligt aan zoveel factoren.
Mijn eerste dochter is thuis geboren verliep allemaal prima.
Maar mijn 2de dochter moest in het ziekenhuis geboren worden omdat mijn vrouw 14 dagen overliep.
En dan mag je niet eens meer thuis bevallen.
Dus je hebt lang niet altijd de keus,maar als man zijnde zo ik voor het ziekenhuis kiezen,alleen om het idee als er wat mis is kan de dokter......

irmalouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:31

Ik vind het zeker niet onverantwoord, als je verder geen problemen hebt, is het juist heerlijk om in je eigen omgeving te bevallen.
Ikzelf ben ook heerlijk thuis bevallen, op mijn eigen bed.
Mijn man vond het eerst een vies idee, had zoiets van dan zit het hele bed onder met bloed en wat nog meer. Maar dat is allemaal niet zo, er worden doeken/zeiltjes onder je neer gelegd en voordat je er erg in heb is het al weer verschoond, ikzelf heb er niks van gezien.
Bij mij was er wel een verloskundige bij, en dat was wel heel erg fijn, want alleen had ik niet geweten wat te doen. Mijn bevalling was wel zwaar omdat het heel erg snel ging, 6,5 uur na de eerste wee, was ons kleine mannetje er.
Maar daarna kan je heerlijk in een gelijk verschoond bed, van je kindje genieten.
Dus lekker thuis bevallen hoor, echt een aanrader.
Succes met het overhalen van je man

Zat net nog even je profiel te kijken, maar jeetje wat een dikke toeter had je al met 10 weken, ongelooflijk.

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:44

Citaat:
, 6,5 uur na de eerste wee, was ons kleine mannetje er.

bij mijn zoon was het 12 uur totaal en mijn dochter schrik niet 2 en half uur totaal ...

ik ben nog steeds van mening ,,als je je lekkerder en zeker voelt om thuis te bevallen moet je dat gewoon doen ...

Milou1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:51

Je speelt zeker niet met je eigen leven en het leven van het kind als je thuis bevalt hoor. Mijn broertje, zusje en ik zijn alledrie thuis geboren. Wel moet er een verloskundige bij zijn. Mits het kind via de natuurlijke weg naar buiten kan komen. Anders moet je naar het ziekenhuis.