En een half jaar van te voren weet je echt wel globaal wanneer de bevalling gaat plaatsvinden!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jamayka schreef:Tsjonge jonge, dan staat er dus ook echt opmerkingen bij dat de man geen last heeft gehad van die 9 maanden. Nee, de vrouw heeft al 9 maanden een band kunnen vormen met de kleine. De man niet.
Bovendien, als je net bevallen bent, dan wil je toch ook dat je man/vriend thuis is. Het kindje is van jullie samen en je moet samen wennen aan de kleine. En dan die vrouwen maar klagen dat de man niet mee helpt en niks kan. Ook daarom zou hij vrij moeten kunnen zijn.
En vakantie nemen gaat dus niet altijd. In sommige gevallen moet je dat gewoon van tevoren plannen en wees eerlijk, een bevalling kun je niet plannen.
faye schreef:Ach we betalen voor veel uitkeringstrekkers die best kunnen werken en veel meer scheven zaken die van ieders belastingcenten betaald worden, maar zodra het woord kind op dit forum valt, kun je al precies voorspellen waar het op uitdraait en door wie
Citaat:En dan bedoel ik niet afgunst in de zin van zou ook een kind willen, maar het puur misgunnen van een ander, en ik vind het sneu en triest. En nu ben ik er echt weg van![]()
Citaat:Ja vader kan twee weken vrij nemen na de geboorte maar daar is hij er niet mee he? Of moet moeder alleen vrij nemen als kindje ziek is(En dat kan heel erg oplopen hoeveel dagen je daaraan kwijt bent)
faye schreef:Wordt het tijd dat ziekte door eigen schuld ook niet meer betaald wordt. Als jij van je paard lazert heb je zelf bewust een risico genomen, dus draai je er ook zelf maar voor op
faye schreef:Wordt het tijd dat ziekte door eigen schuld ook niet meer betaald wordt. Als jij van je paard lazert heb je zelf bewust een risico genomen, dus draai je er ook zelf maar voor op
faye schreef:je weet duidelijk niet waar je het over hebt, maar goed, ik vind het een goed plan en hopelijk komt het er ook echt van, al heb ik er zelf niets meer aan
faye schreef:je weet duidelijk niet waar je het over hebt, maar goed, ik vind het een goed plan en hopelijk komt het er ook echt van, al heb ik er zelf niets meer aan
faye schreef:Zeker ambtenaar geweest dan