Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:Misschien had de TS de discussie in een andere verpakking moeten stoppen? Vragen of een Manegehouder ineens kan eisen dat iedereen zonder zadel rijdt of zo...wedden dat je andere reacties had gekregen?
Als het woord stierengevechten langskomt, krijgen helaas teveel mensen een waas voor ogen en kunnen moeilijk rationeel blijven.
plura schreef:@lusitana : kun jij mij een link doorsturen van het artikel? Of welke krant het was?
anneliesdj schreef:Ze moeten het helemaal verbieden.
Fitch schreef:Sommige cultuurdingen zijn niet ethisch verantwoord... wat vinden jullie van vrouwenbesnijdenis? Polygamie? Hondengevechten? Shetlandponygevechten? Lijkt me duidelijk. Sommige dingen kunnen gewoon niet. Dan kun je wel zeggen dat het alleen volgens ónze cultuur niet ethisch verantwoord is, maar ik vind dat je in grote lijnen altijd moet kijken naar het principe: handel altijd zoals jij ook behandeld wil worden, en gebruik andere mensen (en dieren!) nooit als middel maar altijd als doel. (Voor de liefhebbers: Categorisch Imperatief van Kant) Dit is niet cultuurgebonden, maar wel vredelievend.
Dus ik vind wel degelijk dat je cultuur van anderen mag ombuigen. Maar dan wel volgens de bovenstaande principes.
Karl66 schreef:Dan heeft hij nog steeds met europese regels te maken en dan is er een grote kans dat hij daar ook nog de ontheffing moet krijgen die Spanje hier ook voor heeft. En dat kan hij echt wel vergeten....
SjilliejJj schreef:Kan iemand mij een deftige site geven om eens op rond te snuffelen?
heb op google gezocht maar ik vindt niet echt een deftige/goede site waar echt allemaal juiste informatie opstaat
ik wil graag een site over de stieren in spanje
en een site van de stieren in portugal