Brandstofprijzen: rijden jullie minder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 19:56

6 km wil ik zeker wel omrijden voor 1,75 benzine. Hier was het vandaag 2,42. Bizar. Ik hoorde al prijzen van 2,70. Maar ik zit niet dicht bij de grens helaas.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 19:59

Ik kan er niet minder om rijden helaas, heb wel tegen m’n baas gezegd dat als hij wil dat ik op tijd kom, er meer geld bij moet, dan wil ik t gaspedaal wel verder intrappen, nu sukkel ik met de cruisecontrol op 100 naar m’n werk :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 20:03

8nnemiek schreef:
KimD schreef:
Nee, maar wij vallen dan ook aan twee kanten over de grens. Zes kilometer verderop diesel €1,99, benzine €1,75, daar rijden we wel even voor. :=

Is dat in Duitsland?
Ik ben even in België gaan kijken, maar daar stond de diesel op €2,25 dus dat was me wat te gek :=

Nee, Belsj! Een witte pomp, dat scheelt sowieso altijd extra wel.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 20:04

8nnemiek schreef:
KimD schreef:
Nee, maar wij vallen dan ook aan twee kanten over de grens. Zes kilometer verderop diesel €1,99, benzine €1,75, daar rijden we wel even voor. :=

Is dat in Duitsland?
Ik ben even in België gaan kijken, maar daar stond de diesel op €2,25 dus dat was me wat te gek :=

Ik ben ook wel benieuwd waar precies @Kim

Ik ben idd afgelopen maandag nog in BE geweest en waar ik was stond de Diesel idd ook 2.29 (en de onbemande bij ons hier in NL 2,36 bv) - en was al bewust niet naar de grote in Maasmechelen gereden, maar eentje iets verder, onbemand, die altijd goedkoper is normaliter. Maar in die regio rond Maasmechelen is de diesel nooit echt veel goedkoper geweest tov bij ons in NL dus daar hoefde ik eigenlijk nooit voor te rijden, dat loonde zich echt niet (het is dat ik er gewoon regelmatig kom om te lopen met de hond)- voor de benzine scheelt het wel altijd behoorlijk, ook nu nog steeds. Die stond nu 1,86 daar.

AS1999

Re: Brandstofprijzen: rijden jullie minder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 20:11

Hier waren we toevallig net bezig met onszelf minder afhankelijk maken van de auto. Nu is de auto ook echt weg en daar ben ik best blij mee met de huidige prijzen. Voor werk pak ik ov of GreenWheels, voor de pony's pak ik de fiets, voor ritjes met de honden pak ik de elektrische bakfiets, voor andere dingen lenen we wel eens de hybride auto van m'n schoonvader of elektrische auto van m'n schoonmoeder en als ik naar een evenement wil, dan kijk ik naar carpoolen (kosten delen). Best even wennen, maar eerlijk gezegd ook wel echt lekker.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 20:12

Ik hoef gelukkig niet vaak weg. Pak hooguit 1 a 2x de auto om boodschappen te doen ( we wonen buiten de dorpen) maar als ik iets andrs moet doen is dit gelijk altijd ver weg en ik denk nu toch ff 2x na of ik dat er voor over heb.
Mijn auto is geen zuinige namelijk :D

Ik tank ook nooit langs de snelweg. Altijd hier in het dorp

Hoop dat het snel weer normaal word maar heb daar een hard hoofd in.
Zou het het kabinet wel sieren de tax eens te verlagen voor iedereen na al die jaren onrust dat ze gebracht hebben!
Maar ja, ze moeten toch met de prive jet vliegen he en dat dit 90K kost boeit ze niet want ze hoeven het zelf niet te betalen. Schandelijk de onzin waar ons zuurverdiende belasting geld aan uitgegeven word!! Vieze graaiers zijn het.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 20:14

Wij proberen meer dingen te combineren, bijvoorbeeld 1 keer in de week Franse les combineren met boodschappen doen. We pakken meer de zuinigere auto. Beide auto's rijden op benzine, de prijzen vallen hier in Frankrijk nog mee. Vorige week 1,82 voor benzine, nu weet ik het niet, zal vast meer zijn. Openbaar vervoer is hier niet, fietsen is te ver weg.
Het was de afgelopen dagen erg mooi weer, toen hadden we de cv uit. De cv is op diesel, ik hoop dat we het kunnen uitzingen met deze tank, want de prijs van diesel is wel fors gestegen. En dan hopelijk zijn de prijzen in het najaar weer normaal.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 20:15

Nee. Als ik mijn auto nodig heb, heb ik hem nodig. Een ander zal niet voor mij gaan bepalen door met de prijzen te gaan kloten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-26 20:46

Oh, wat een hoop reacties!

Ik rijd er zelf dus ook niet minder om, kan het nog betalen (alhoewel ik wel een traantje wegpink aan de pomp).
Over enkele weken ga ik weer ieder weekend naar mijn stacaravan op de Veluwe en dan rijd ik 2r0km heen en terug per weekend. Dan tikt het wel lekker aan.
Met het OV naar werk kan, de verbinding is er, maar dan doe ik er 2x zo lang over en daar heb ik dan ook weer geen zin in, dus vooralsnog rijd ik doordeweeks dus ook gewoon.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 20:49

Hier nog niks aangepast in m’n gedrag. Ik heb een auto van de zaak, dus ik heb (nog) geen last van die stijgende prijzen. Daarnaast is het kantoorbeleid ook ongewijzigd gebleven met maximaal 1 dag in de week thuiswerken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 20:56

Ik pak wat vaker de microcar als dat kan die rijd echt heel zuinig.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 20:59

Wij doen alles hier in de buurt op de fiets, alleen met regen pakken we de auto of met de grote boodschappen.

Ik rijd zelf elektrisch, dus die neem ik voor het werk (50km enkel) tenzij ik op kantoor hier in de buurt werk.
Man gaat ook op de fiets naar het werk.

Voor sport pakken we de elektrische auto (50km enkele reis). Het benzine autootje blijft wat meer staan.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 21:02

Ik had toevallig net een elektrische fiets gekocht, dat scheelt al iets. Maar door een extra les op de manege van mijn dochter rijd ik nu wel meer kilometers… Het is even niet anders. Ik rij zelf benzine, mijn vriend elektrisch dus voor gezamenlijke uitjes scheelt dat al.

Ik heb niet het idee dat het minder druk is op de weg.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 21:20

Tja, ik heb kinderen die overal naar toe moeten dus kan niet minder rijden. Woon gelukkig naast tegen de Belgische grens. Dat verzacht de pijn :') . En ik heb gelukkig een baan waarbij ik veel kan thuiswerken en maar 1 dag in de week op kantoor hoef te zijn. Dat is 25 km heen en 25 km terug, dus gelukkig dat dat maar 1x per week is.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 21:29

Ohh ik dacht dat België zoveel goedkoper was dan Duitsland en Nederland. Maar ik heb hier in Duitsland net voor €2,209 diesel getankt. Was de administratie aan het bijwerken, begin van de maand was dat nog €1,739 :=

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 21:31

Ik rijd minder en let er op. Voor $3 de liter diesel is het niet leuk meer. Zeker als er 150 liter in je tankt past.ijn man zijn werk betaald gelukkig een groot deel dus dat helpt.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 21:39

Nee ik heb niks aangepast, rij exact hetzelfde als voorheen…. Nou kan ik het ook wel “missen” dus boeit het mij ook minder dan iemand die krapper zit bij kas. Leuk is natuurlijk anders en vind het absurd de prijzen

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 21:45

Ik blijf gewoon rijden, niet echt een optie om minder te rijden.

- Reistijd naar werk met het OV is 2-3 keer zo lang als met de auto (30-40 minuten tenzij er flinke file is vs 1h30 - 1h50)
- Reistijd van m'n moeder naar huis is 1,5 uur met het OV en gaat voor het laatst rond 18:15 (ik ga er meestal pas rond 19:30 weg), met de auto 20-25 minuten (met de auto ook maar 15 km enkele reis omdat ik dan met de pont ga)

Reistijd naar vrienden, concerten e.d. levert hetzelfde op. Nu werk ik standaard drie dagen in de week thuis dus valt het qua kilometers al mee, gok dat het me alles bij elkaar (zowel werk als privé) een euro of vijf in de week extra kost.

Woon ook te ver van de grens om het de rit daarheen waard te maken, tenzij ik ook een aantal jerrycans mee zou nemen. Wellicht dat ik wel even de grens over schiet als ik binnenkort een cabaretshow in Breda heb.

Polly schreef:
(heb al een keer met een volle kar bij de winkel gestaan 'oh ja, was met de fiets :? :? ')

_O-

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 21:51

Ik had gisterochtend wel het idee dat het rustiger was in de weg. Mensen reden ook rustiger.

Zelf rijd ik evenveel km maar voor het eerst in tijden let ik weer op waar ik ga tanken. Scheelt zo 30 cent per km.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 21:54

Ik rijd er ook nog niet minder om. Wel blij dat de Audi een stuk zuiniger is dan de Nissan :)) Combineer stal 2-3x oer werk met kantoor dus rijd dan ‘gratis’, en probeer 2x per dag naar stal nu wel te vermijden. Als het even kan met de fiets naar het dorp maar dat is vooral na een lange dag achter je bureau een stuk lekkerder dan de auto.

We zouden eerst met het vliegtuig op vakantie, dat hebben we wel gewijzigd naar met de auto naar Frankrijk :)) Dan ben je een stuk minder afhankelijk in deze gekke tijden. Wil niet ergens op een eiland vast komen te zitten.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 21:55

Nee rijd er niet minder om, kan ook niet echt.. tanken in Duitsland loont helaas ook niet want rijd zakelijk.. :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 21:57

Ik werk ambulant, dus ik ben voor werk de hele dag onderweg. Gelukkig een klein en zuinig autootje, maar het is bijna niet te doen met deze prijzen..

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 22:10

Hier word er afgelopen tijd juist meer gereden. Ga dag meer werken. 4 dagen 9,7 km enkele reis. Krijg net geen reiskosten vergoeding dus elke maand wel tanken. En houd al niet veel over.

En ja heb een fiets. Maar moet kwart over 8 op werk zijn en vandaag pas 6 uur klaar. En dan nog half uur fietsen en dochter van 2,5 sochtends wegbrengen. Hoop van de zomer later te mogen beginnen en eerder klaar (horeca en dan rustiger) dat ik dan kan gaan fietsen zonder giga haasten _O-

Maar zoals morgen wil ik eigenlijk op pad met dochter 25 min met de auto maar dat word toch maar rondje dorp fietsen/ wandelen

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 22:16

Ik probeer dingen beter te plannen om km's te besparen :j

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 22:27

Hier beide geen rijbewijs en dus ook geen auto. Scheelt een hoop geld, kan ik je zeggen!

Mensen denken altijd dat ze niet zonder auto kunnen, maar meestal kan het wel. Ze willen alleen niet. Dan heb ik het niet over de mensen in dorpen waar het ov slecht of nauwelijks rijdt. Tuurlijk, auto is vaak sneller en ov is ook hartstikke duur, maar zeg niet dat je niet zonder auto kan als je in een stad in Nederland woont. Ook fietsen lijken veel mensen verleerd. Waar je "vroeger" gewend was om 30-60 minuten te fietsen, vind men nu 15 minuten al veel. Zelfs op een electrische fiets!

Afijn, dat is de discussie niet. Ik vraag me wel af of mensen de auto meer laten staan als de gasprijzen nog veel duurder worden dat zelfs het ov nog goedkoper is. Waarschijnlijk niet, we blijven toch gewoonte dieren. :+