Gemeenteraadsverkiezingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:16

Hier heeft de lokale partij/burgemeester en wethouders daarin een beetje niet zo aardig gedaan en een onderonsje gehad met coa daarin (en niet bepaald overleg met de eigenaar van de locatie ook nog) en eea doorgedramt zonder overleg met de gemeenteraad. De gemeente zou veel meer doen dan nodig landelijk op een erg dwaze onlogische locatie. Ik ben niet tegen welke opvang dan ook maar deze plek en deze hoeveelheid voor een heel lange tijd is gewoon dom en onverstandig voor zowel diegene die er zouden komen te zitten (veel te krap voor zoveel mensen, geen enkele vorm van bezigheid mogelijk, ver van ov of wat ook :(:) )als de omgeving. Elke optie tot een logischere keuze wordt keer op keer van tafel geveegd zonder een goede uitleg. Daar is tegen gestemd nu. Met een stevige meerderheid van de vvd als gevolg door heel veel lobbywerk

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:16

juval schreef:
Jildau schreef:
Wat heerlijk dat GL/PvdA landelijk 135 zetels verloren heeft. Hier in Friesland ook flink gedaald, hebben 20 zetels ingeleverd. Geeft wel weer heel goed de kloof tussen steden en het platteland weer…

helaas in mijn gemeente iets winst voor GL/PvdA, zijn zijn nu de grootste. VVD is ook gestegen en CDA, ten koste van een lokale partij die niet meer in de raad komt nu. Dus we volgen het landelijke beeld niet.

Hmm dat is jammer. Valt er een grote stad in jouw gemeente? Misschien dat dat de “boosdoener” is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:17

CDA hier de grootste.
Vlak daarna een lokale linkse partij.
Als 3e ook een lokale die enkel denkt dat de gemeente de kern is.
VVD als laatste.

Hier was het dus allemaal niks om op te stemmen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:20

Jildau schreef:
juval schreef:

helaas in mijn gemeente iets winst voor GL/PvdA, zijn zijn nu de grootste. VVD is ook gestegen en CDA, ten koste van een lokale partij die niet meer in de raad komt nu. Dus we volgen het landelijke beeld niet.

Hmm dat is jammer. Valt er een grote stad in jouw gemeente? Misschien dat dat de “boosdoener” is.

Ja, Culemborg is een stad, met inmiddels heel veel 'import' van mensen die uit de randstad hier de nieuwe woningen kopen. Het buitengebied is vrij klein.
De kans op windmolens is nu wel weer vergroot vrees ik.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:22

[/quote]

Hahahaha dus niet GL stemmen betekent populisme en radicaal rechts regime? :')[/quote]

Vind ik ook altijd bijzonder, ik stem zelf PvdA/gl op gemeentelijk niveau, maar volgensmij zijn partijen zoals cda,cu,vvd en een hoop lokale partijen niet radicaal rechts

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:25

Ik bedoelde met radicaal rechts vooral bepaalde lokale partijen en FvD. Ik heb niet veel tegen CDA, CU en VVD. Waarom ik als vrouw de SGP verafschuw lijkt me duidelijk.

Wel jammer dat de fascisten van fvd zo groot zijn. Neonnazi’s op je kieslijst zetten helpt blijkbaar. -O-

Haat en verdeeldheid zaaien heeft gewerkt. Ben benieuwd hoe het over vier jaar is. Aangezien populisten vaak niks van hun geschreeuw waar maken. Kijk landelijk maar naar BBB, pvv etcetera.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:38

Eretria schreef:
BigOne schreef:
Na de eerste exitpolls lijkt het er op dat er nogal wat anti asielzoekers gestemd is.

Vind je dat vreemd?

Ja, aangezien je asielzoekers niet tegenhoudt. Partijen kunnen zich beter richten op goede opvang en begeleiding van asielzoekers.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:43

Van de 7 partijen in mijn gemeente, zijn er 4 te vinden in de geloof hoek. Prima, maar daar stem ik niet op. Daarna 1 (vvd) is een partij waar ik niet snel op zal stemmen. Mijn ouders hebben dat jarenlang gedaan en zijn er alleen maar op achteruit gegaan. Hadden ze in hun laatste jaren heel veel spijt van.

Dus er bleven 2 lokale partijen over. Heb tot aan het kruisje zetten getwijfeld.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:43

Ik stem Forum, maar ben helemaal geen fascist, wat voor onzin kwaam jij uit?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:46

Wonkeydonkey schreef:

Waarom stem je er dan op? :7
Ze zetten letterlijk neonnazis op de lijst.

MissWeenie

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:57

Afgezien van het feit dat ik je gedachtegang zeker kan volgen MarlineRooz, moet ik wel lachen om je (autocorrect?) ‘neonnazis’; het beeld van die achterlijke figuren in fluorescerende geel/oranje/roze jasjes maakt het zware geheel toch weer wat vrolijker :D

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:58

Wonkeydonkey schreef:

Kwaam?

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:58

Een individu identificeert zich misschien niet als fascist, maar stemt wel op een fascistische partij.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:59

MissWeenie schreef:
Afgezien van het feit dat ik je gedachtegang zeker kan volgen MarlineRooz, moet ik wel lachen om je (autocorrect?) ‘neonnazis’; het beeld van die achterlijke figuren in fluorescerende geel/oranje/roze jasjes maakt het zware geheel toch weer wat vrolijker :D

Zeker aangezien Gigi D'Agostino's L'Amour Toujours hun lijflied schijnt te zijn hahah :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:01

MissWeenie schreef:

Ja autocorrect heeft een eigen leven. _O-
Mijn vorige telefoon was minder fanatiek dus het gaat wel eens mis. :=

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:04

MarlindeRooz schreef:
Waarom stem je er dan op? :7
Ze zetten letterlijk neonnazis op de lijst.

Ze zijn best kritisch op de Europese Unie en vinden dat Nederland meer zelf moet kunnen beslissen.
Ook willen ze dat burgers meer inspraak krijgen, bijvoorbeeld via referenda.
Op het gebied van immigratie zijn ze voor strengere regels en vinden ze het belangrijk dat de Nederlandse cultuur behouden blijft.
Verder zijn ze kritisch op het huidige klimaatbeleid, vooral omdat het volgens hen veel geld kost. Ze willen daar een andere aanpak in.
Bij onderwijs leggen ze de nadruk op Nederlandse geschiedenis en vinden ze dat scholen neutraal moeten blijven.
Tot slot vinden ze persoonlijke vrijheid belangrijk en zijn ze kritisch op situaties waarin de overheid veel controle heeft.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:06

Wonkeydonkey schreef:

Ja joh als ooit eens een lid van een partij 25 jaar geleden een grap heeft gemaakt die niet helemaal goed gevallen is, dan blijven ze daar eeuwig op terugkomen. Als je FvD stemt ben je per definitie een fascist, als je VVD stemt ben je een rijkeluiskind, als je GL stemt ben je een milieudebiel. Gelukkig weten sommige mensen beter dan dat.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:06

Kunnen we eens stoppen met dat fascisten, rasisten etc gedoe.
Ik heb bij (extreem) links weer eens de hele ggz voorbij zien komen..moet ik dan aan iedere linksstemmer vragen waarom dat ze van de ggz zijn?

Anyway ik heb lokaal gestemd aan de hand van de kieswijzer. Hoogste kwam vvd, had ik niet zoveel zin in.

Ik was het meest verbaasd over mensen die weer op d66 stemmen..letterlijk niets doen aan woningbouw het komend regeerakkoord, aan de lengte van bijna alle sociale zekerheden willen komen, zwangeren vrouwen weer willen benadelen, de zorg niet meer voor iedereen bereikbaar...het kan wel noemen ze dat, maar hoe dan? Denken mensen dan echt dat het lokaal wel wat wordt.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:25

Jildau schreef:
Wonkeydonkey schreef:

Ja joh als ooit eens een lid van een partij 25 jaar geleden een grap heeft gemaakt die niet helemaal goed gevallen is, dan blijven ze daar eeuwig op terugkomen. Als je FvD stemt ben je per definitie een fascist, als je VVD stemt ben je een rijkeluiskind, als je GL stemt ben je een milieudebiel. Gelukkig weten sommige mensen beter dan dat.

_/-\o_ er moet eens gestopt worden met elkaar voor vanalles en nog wat uit te maken omdat ze iets anders stemmen/het tegenovergestelde stemmen dan dat jij doet

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:30

Facistische partijen nuanceren en het goedpraten. Daar moet mee gestopt worden.

En hihihi mensen zoals Frank Folkerts maakten foute grapjes? Die man was aangesloten bij een neonazistische partij (NVU). Vind ik wel even iets anders dan een onhandig grapje.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:39

Verrassing voor mij zijn de anti-AZCs partijen in andere gemeenten. Dat is hier niet echt een thema. Er staat namelijk al 40 jaar een AZC met honderden mensen en daar is geen overlast van, dus de meeste mensen maken zich over dat thema niet zo druk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:39

ER zijn wel meer dingen die we niet goed moeten praten... maar daar stemt half bokt op en mag je niks van zeggen want dan komen de nare dingen en persoonlijke sneren naar boven.
En verdwijnen die bokkers weer uit die topics en blijven dezelfde weer over. En hebben daarom het idee dat iedereen zo denkt?
En ja waar die op stemmen vind ik net zo eng als stemmen op de Fvd.

Ik heb zoals ik al aangaf bij ons blanco gestemd.
Was er een BBB geweest hadden zij een stem gekregen. Hier op het platteland.
Was er een Fvd geweest had ik hard moeten twijfelen, dat geef ik toe, maar dan had ik de kandidaten goed uitgezocht en daar denk ik wel op gestemd.

Want met het verzuipen van de Peel en landerijen rondom hier, door die natuur gekken hebben wij overlast.
Met het plaatsen van de windmolens, die niet zo op vergunning stonden, hebben vele in de gemeente last.

En nee daar kan ik niet achter staan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:42

Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor DP. Maar ik vind het nogal een verschil of je het hebt over het wolvendebat / windmolens of dat je streeft naar een etnisch zuivere “blanke” staat. Waarin je andere culturen en religies demoniseert. Persoonlijke vrijheid ja. Voor als je witte, rijke, succesvolle mannen. Als je vluchteling, niet-wit, ziek, arm of beperkt bent kan je stikken.

Dat vind ik echt fundamenteel heel vreselijk en fout. En ook niet vergelijkbaar met elkaar.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:46

Ik heb wel links gestemd, omdat ik vertrouwen heb in de wethouder en zoals het er nu uitziet gaat hij voor de komende 4 jaar weer door. Samen met de wethouder vanuit de lokale partij midden-rechtse, die ook de vorige termijn als wethouder heeft gewerkt. Een hele goede combinatie en goede tegenhangers van elkaar. Het houdt de discussie in balans. Daar zal nog een 3e en misschien zelfs wel 4e wethouder bij komen. Ik vermoed vanuit D66, VVD of lokale hele rechtse partij. Dan nog blijft er balans tussen links en rechts.
Ik heb er wel vertrouwen in dat er de komende 4 jaar goede dingen gedaan gaan worden :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:48

Zeker, dat is heeeel erg fout.
Heeft voor mij persoonlijk geen discussie nodig.
Al ben ik wel voor een strenger asiel beleid.
Sla verdorie eens op tafel en gooi het eens neer bij Brussel.
Europa kent ook landen als portugal enz. Die amper wat opvangen.
En ja als gemeente ga eens samen naar Den haag en sla die jetten spreekwoordelijk om de oren.
Maar dat gaat niet gebeuren als je links stemt, maar wel bij Budel woont...

Maar, of het zieltjes trekken is of niet, FVD is wel een die in het platteland tegen de wolf is, tegen zonneparken op goede akkers of "natuur" .

En als de andere partijen daar niets over zeggen, ja wat dan?
MarlindeRooz schreef:
Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor DP. Maar ik vind het nogal een verschil of je het hebt over het wolvendebat / windmolens of dat je streeft naar een etnisch zuivere “blanke” staat. Waarin je andere culturen en religies demoniseert. Persoonlijke vrijheid ja. Voor als je witte, rijke, succesvolle mannen. Als je vluchteling, niet-wit, ziek, arm of beperkt bent kan je stikken.

Dat vind ik echt fundamenteel heel vreselijk en fout. En ook niet vergelijkbaar met elkaar.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op Gisteren, 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt