Vastzitten door de bombardementen in het Midden-Oosten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:09

Ladyson schreef:
Valt me mee (of tegen?) dat er nog zo weinig bokkers zich hebben gemeld die in hetzelfde schuitje zitten. Wel vervelend dat alle kastjes zo naar elkaar wijzen. Je zou toch denken dat hier bepaalde procedures voor klaar liggen, maar het is altijd zo’n rommeltje.

Ja maar wat kun je doen. Als er geen vliegtuigen binnen kunnen komen, kan er ook niks weg. Bovendien, je zal maar uit de lucht geschoten worden

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:02

Ladyson schreef:
Valt me mee (of tegen?) dat er nog zo weinig bokkers zich hebben gemeld die in hetzelfde schuitje zitten. Wel vervelend dat alle kastjes zo naar elkaar wijzen. Je zou toch denken dat hier bepaalde procedures voor klaar liggen, maar het is altijd zo’n rommeltje.

Is niet dat ze van tevoren weten waar en wanneer er bommen gaan vallen :o

Ik kan me voorstellen dat TUI het echt zo snel nog niet weet en dat TS niet de enige is die ze moeten herplaatsen op een vlucht.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:03

Het is voor de vliegtuigmaatschappijen wel een enorme logistieke uitdaging.
Dat is het sowieso al omdat veel vluchten erg druk zijn

Je plaatst niet zomaar zoveel extra mensen extra op een vlucht.
Het gaat wereldwijd om heel veel mensen.
Dubai en Doha zijn belangrijke overstapplaatsen.
Ze moeten eerst in kaart hebben wie waar zit en daarna pas welke opties er zijn.
Reizigers die met Emirates of Quater vlogen moeten omgeboekt naar andere maatschappijen.
Crew moet afgelost en er is vast nog wel meer.

xxxmh

Re: Vastzitten door de bombardementen in het Midden-Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:21

En ik denk dat de vliegtuigmaatschappijen ook niet weten hoelang dit kan gaan duren en dat is voor hun ook onmacht.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:32

Ik doel hier op. Dat eerste is toch een logische vraag. Net als dat mensen vragen hoe het zit mbt calamiteitenfonds. Dit zijn toch zaken die je voorbereid kan hebben?

Arianne_94 schreef:
<knip>

En als we een eigen route nemen of we dat terug krijgen geven ze ook geen antwoord.

En Calimiteitenfonds zegt dat ze een briefing hebben gedaan aan tui. En tui zegt ja wij weten van niks en als dat zo is zullen ze vast wat aan het regelen zijn.

Maar die persoon van de calamiteiten telefoon gaat daar niet over.

En calimiteitenfonds zeg zelf regelen is niet slim. Want de kans dat je dan wat terug krijgt is klein.

<Knip>

Ik snap dat ze niet kunnen vertellen wanneer ze weer kunnen rondvliegen.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:49

Ja dit is een bizarre situatie.. Ik was net voor een bruiloft in India met veel mensen uit Nederland en ben ook erg benieuwd hoe dat allemaal verloopt voor hen... Vooralsnog zitten zij ook vast. Ik ben zelf via de oostkant (over China en Japan) naar huis gevlogen (San Francisco)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:18

Ladyson schreef:
Ik doel hier op. Dat eerste is toch een logische vraag. Net als dat mensen vragen hoe het zit mbt calamiteitenfonds. Dit zijn toch zaken die je voorbereid kan hebben?

Arianne_94 schreef:
<knip>

En als we een eigen route nemen of we dat terug krijgen geven ze ook geen antwoord.

En Calimiteitenfonds zegt dat ze een briefing hebben gedaan aan tui. En tui zegt ja wij weten van niks en als dat zo is zullen ze vast wat aan het regelen zijn.

Maar die persoon van de calamiteiten telefoon gaat daar niet over.

En calimiteitenfonds zeg zelf regelen is niet slim. Want de kans dat je dan wat terug krijgt is klein.

<Knip>

Ik snap dat ze niet kunnen vertellen wanneer ze weer kunnen rondvliegen.

Wat voor antwoord verwacht je dan? Oh ehh, even in mijn glazen bol kijken. Ja, ik zie het al, 17 maart vanaf 13.46 uur

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:21

Iemand die ik ken zou dit weekend van India terugvliegen via Dubai. Die is nu vandaag met een rechtstreekse vlucht gekomen vanuit India. Maar dat is natuurlijk net iets dichterbij dan Thailand. Maar het zal vast wel worden opgelost.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:01

Vientje schreef:
Pfoe, dat is wel heel vervelend die onzekerheid zeg!

Hier momenteel in Australië, wij vliegen in principe 14 maart terug via Doha. Ik vind het maar niks...als het over een week allemaal nog zo ervoor staat maar eens rond gaan bellen. Voor nu nog maar even niet, beter de hulplijnen laten voor de mensen die nu al echt vastzitten :knuffel: Ik duim hard mee dat jullie gauw naar huis kunnen!

Wij 13 maart..we wachten idd ook maar even af!