Marije_jiplover schreef:Ik ben niet super snel, ook niet super traag volgens mij.
Maar wel trager dan sommige anderen.
Ik weet dat ik in de ochtend tijd nodig heb om goed wakker te worden.
Als ik echt vroeg weg moet, zet ik de wekker 3 kwartier van te voren en leg ik alles klaar wat ik nodig heb.
Als ik iets minder vroeg weg hoef, neem ik lekker een uur de tijd.
Ik ontbijt alleen met koffie, maar maak wel brood voor onderweg.
Wanneer mijn man eens vroeg weg moet, staat zijn wekker max een half uur voor hij weg moet en dan heeft ie zich in die tijd ook geschoren.
Ik vind dat traag zijn niets met te laat komen te maken heeft. Ervaren of inschatten van tijd is iets complex en er zijn mensen die de tijd die nodig is, of over is, altijd overschatten en daardoor standaard te laat komen.
En er zijn mensen die een bloedhekel hebben aan te laat komen en dan dus extra marges rekenen om op tijd te zijn en dan gerust een half uur te vroeg zijn.
Maar idd, wanneer ik samen met stalgenoten ga rijden en we spreken een tijd "op stal" af, dan ben ik vaak als laatste klaar.
Spreken we een tijd "te paard" af, dan sta ik op het juiste moment klaar, maar ben ik wel eerder begonnen met poetsen en opzadelen etc.
Dus ja, daar zit snelheidsverschil in, maar dat is dan maar zo.
Wanneer iemand niet wil wachten, spreek ik daar voortaan een "te paard" tijd mee af.
Dan zorg ik dat ik dan klaarsta.
Ik heb inderdaad last van dat ik mezelf overschat qua tijd. Dat ik denk dat ik meer kan in weinig tijd. Uitwerking is dat ik altijd aan het haasten ben in de ochtend. Maar accepteren dat ik een uur en 10/15 min nodig heb om te ontbijten, aan te kleden, spullen pakken, poes eten geven en onvoorziene momenten is nog altijd. 
Maar het voelt zoveel beter, gewoon rustig aan kunnen doen. Even naar buiten kunnen kijken met koffie en de witte wereld bewonderen.