Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
FCSA schreef:anjali schreef:Als Hindoes in India zien dat iemand een koe iets wil aandoen dan lynchen ze die persoon soms. Waarbij de politie wegkijkt.In deelstaten in India waar een Hindoe-meerderheid is, is het wettelijk verboden en strafbaar om runderen te doden. Omdat de koe wordt gezien als "de moeder", immers vrijwel iedereen heeft zeker in zijn jeugd melk van koeien gedronken. Koeien worden daar dus ook gemolken maar ze mogen daarbij hun kalf houden. Stieren worden gecastreerd (wat ook als slecht maar onvermijdelijk wordt gezien) en dan als os als trekdier gebruikt. Voor bejaarde runderen zijn gesubsidieerde opvangen al laat men ze ook wel gewoon los overal rondlopen.
Helaas is het niet zo rooskleurig: https://www.studioplantaardig.nl/Podcas ... niversity/
fransje23 schreef:Voorop gesteld dat ik ook niet perse een Powned-fan maar het geweld ging best ver.
Het was gezien de rode microfoon erg duidelijk dat ze van PowNed waren.
Lees overigens ook dat de bewuste veehandelaren zijn bedreigd. Dat is ook niet nodig.
Het openbaar ministerie heeft de originele beelden gevorderd en gaat onderzoek doen. Dat lijkt mij de juiste weg.
angelpam schreef:fransje23 schreef:Voorop gesteld dat ik ook niet perse een Powned-fan maar het geweld ging best ver.
Het was gezien de rode microfoon erg duidelijk dat ze van PowNed waren.
Lees overigens ook dat de bewuste veehandelaren zijn bedreigd. Dat is ook niet nodig.
Het openbaar ministerie heeft de originele beelden gevorderd en gaat onderzoek doen. Dat lijkt mij de juiste weg.
1 van de veehandelaren krijgt al 4 weken elke dag doodsbedreigingen, hun kinderen durven niet meer naar school omdat ze bedreigd worden. Dit is toch te gek voor woorden.

anjali schreef:DuoPenotti schreef:Dus ga je zelfs de kinderen bedreigen?
Nee de kinderen en vrouwen niet maar er zijn er wel een stel weduwe geworden door zoiets.
MarlindeRooz schreef:India is ook het meest gevaarlijke land voor vrouwen. Dus maar goed dat we daar een voorbeeld aan nemen!!!
Moeten die vrouwen zich maar beter gedragen en netjes doen wat mannen zeggen. Dat zal ze leren!
Anjali ik snap dat in jouw fantasie alles beter is in India. Maar dat is niet zo. Voor mens en dier is het leven in West-Europa heel goed relatief gezien.
Daarbij gaat het hier over boeren en veehandelaars in Nederland. We moeten kijken hoe we dit hier kunnen voorkomen en hoe we strengere consequenties kunnen invoeren.
anjali schreef:MarlindeRooz schreef:India is ook het meest gevaarlijke land voor vrouwen. Dus maar goed dat we daar een voorbeeld aan nemen!!!
Moeten die vrouwen zich maar beter gedragen en netjes doen wat mannen zeggen. Dat zal ze leren!
Anjali ik snap dat in jouw fantasie alles beter is in India. Maar dat is niet zo. Voor mens en dier is het leven in West-Europa heel goed relatief gezien.
Daarbij gaat het hier over boeren en veehandelaars in Nederland. We moeten kijken hoe we dit hier kunnen voorkomen en hoe we strengere consequenties kunnen invoeren.
Ik heb zelf lange tijd in India doorgebracht. India is heel groot met heel veel verschillen. Ja ik zat daar in een heel luxe positie, een religieuze groepering. Als vrouw veiliger dan hier in Nederland. En niemand at daar vlees.Dat leek een fantasie maar was toch echt.
Brainless schreef:Hoezo fantasie dat ze geen vlees eten?
Heel veel mensen uit India eten veganistisch.
MarlindeRooz schreef:Brainless schreef:Hoezo fantasie dat ze geen vlees eten?
Heel veel mensen uit India eten veganistisch.
81% niet.
https://www.dataforindia.com/meat-consumption/
Edit: en ze eten meestal wel melk en ei. Daarvoor moet je ook dieren houden en vaak ook doden.
Edit 2: ze exporteren heel veel rundvlees. Ze staan in de wereldtop wat betreft koeien slachten.
“ India now ranks as the second-largest beef exporter globally, earning around $4.3 billion annually. The world’s largest beef exporter is Brazil, followed by India, Australia, the USA, and the UK.”
Bron: https://muslimmirror.com/indias-lucrati ... odis-rule/
MarlindeRooz schreef:India is ook het meest gevaarlijke land voor vrouwen. Dus maar goed dat we daar een voorbeeld aan nemen!!!