Ongehoord beelden veehandelaars

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Ongehoord beelden veehandelaars

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:03

het ligt eraan welke controleur je krijgt volgens mij. Als je bij hitte de koeien overdag binnen hebt en 's nachts buiten, dan ligt het er maar net aan of de controleur verse koeienvlaaien genoeg 'bewijs' vindt. En er is ook iets als poortdetectie, dan houdt de computer bij wanneer de koeien in- en uitlopen. Maar of dat dan genoeg bewijs is weet ik niet.
Wij zijn maar amateurtjes met onze kleine koppel vleesvee, maar wie onze koeien zo behandelt als op zo'n filmpje krijgt wel een probleem met ons.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:09

Ik denk dat veel boeren nu zeggen wat jij ook zegt.
Ook grote.
Die willen ook niet dat hun koe of kalfje daar heen gaat. De kans zo behandelt te worden.
Is er een manier om als boer daar zeggenschap in te hebben?
Want als dat massaal gebeurt gaat zo'n veehandel vanzelf kopje onder.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:17

tuurlijk kan dat. De meeste boeren hebben een vaste handelaar. Hier zitten er ook een paar in de buurt, wij hebben ook altijd dezelfde, als we iets te handelen hebben. Er is hier ook 1 waar we nooit of te nimmer zaken. mee zullen doen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:18

FCSA schreef:
anjali schreef:
Als Hindoes in India zien dat iemand een koe iets wil aandoen dan lynchen ze die persoon soms. Waarbij de politie wegkijkt.In deelstaten in India waar een Hindoe-meerderheid is, is het wettelijk verboden en strafbaar om runderen te doden. Omdat de koe wordt gezien als "de moeder", immers vrijwel iedereen heeft zeker in zijn jeugd melk van koeien gedronken. Koeien worden daar dus ook gemolken maar ze mogen daarbij hun kalf houden. Stieren worden gecastreerd (wat ook als slecht maar onvermijdelijk wordt gezien) en dan als os als trekdier gebruikt. Voor bejaarde runderen zijn gesubsidieerde opvangen al laat men ze ook wel gewoon los overal rondlopen.

Helaas is het niet zo rooskleurig: https://www.studioplantaardig.nl/Podcas ... niversity/

Helaas zijn niet alle Indiers goed voor koeien (of andere dieren). Vooral de Moslims en Hindoes van lage kasten trekken zich niets aan van die beschermingswetten. Wat dan ook tot narigheid kan leiden. In Gujarat (een deelstaat) krijgt men voor het slachten van een koe levenslange gevangenisstraf, en voor het vervoer van rundvlees 10 jaar.Tijdens de Eid, dat is het Islamitisch offerfeest, worden er geregeld Moslims aangevallen door gelovige Hindoes omdat die Moslims koeien zouden willen doden.Daar neemt men het recht in eigen hand.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:29

fransje23 schreef:
Voorop gesteld dat ik ook niet perse een Powned-fan maar het geweld ging best ver.
Het was gezien de rode microfoon erg duidelijk dat ze van PowNed waren.

Lees overigens ook dat de bewuste veehandelaren zijn bedreigd. Dat is ook niet nodig.

Het openbaar ministerie heeft de originele beelden gevorderd en gaat onderzoek doen. Dat lijkt mij de juiste weg.

1 van de veehandelaren krijgt al 4 weken elke dag doodsbedreigingen, hun kinderen durven niet meer naar school omdat ze bedreigd worden. Dit is toch te gek voor woorden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:38

angelpam schreef:
fransje23 schreef:
Voorop gesteld dat ik ook niet perse een Powned-fan maar het geweld ging best ver.
Het was gezien de rode microfoon erg duidelijk dat ze van PowNed waren.

Lees overigens ook dat de bewuste veehandelaren zijn bedreigd. Dat is ook niet nodig.

Het openbaar ministerie heeft de originele beelden gevorderd en gaat onderzoek doen. Dat lijkt mij de juiste weg.

1 van de veehandelaren krijgt al 4 weken elke dag doodsbedreigingen, hun kinderen durven niet meer naar school omdat ze bedreigd worden. Dit is toch te gek voor woorden.

Dat zouden ze in sommige delen van India ook krijgen. Is het nou zo moeilijk om dieren gewoon netjes te behandelen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:41

Dus ga je zelfs de kinderen bedreigen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:43

India is ook het meest gevaarlijke land voor vrouwen. Dus maar goed dat we daar een voorbeeld aan nemen!!!

Moeten die vrouwen zich maar beter gedragen en netjes doen wat mannen zeggen. Dat zal ze leren! :j

Anjali ik snap dat in jouw fantasie alles beter is in India. Maar dat is niet zo. Voor mens en dier is het leven in West-Europa heel goed relatief gezien.

Daarbij gaat het hier over boeren en veehandelaars in Nederland. We moeten kijken hoe we dit hier kunnen voorkomen en hoe we strengere consequenties kunnen invoeren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:52

DuoPenotti schreef:

Nee de kinderen en vrouwen niet maar er zijn er wel een stel weduwe geworden door zoiets.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:54

anjali schreef:
DuoPenotti schreef:

Nee de kinderen en vrouwen niet maar er zijn er wel een stel weduwe geworden door zoiets.

En dat vind jij zo te lezen heel normaal? Of hoe moet ik dat begrijpen?

Van mij mogen deze handelaren vandaag failliet.
Maar de kinderen hebben geen enkel zeggenschap in wat de ouders uitspoken.
En ook die handelaren hoeven niet dood.
Maar een dieren verbod. Ja graag

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:55

anjali schreef:
DuoPenotti schreef:

“Gij zult niet doden”

Bizar dat je iemand vermoorden goed praat.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:57

MarlindeRooz schreef:
India is ook het meest gevaarlijke land voor vrouwen. Dus maar goed dat we daar een voorbeeld aan nemen!!!

Moeten die vrouwen zich maar beter gedragen en netjes doen wat mannen zeggen. Dat zal ze leren! :j

Anjali ik snap dat in jouw fantasie alles beter is in India. Maar dat is niet zo. Voor mens en dier is het leven in West-Europa heel goed relatief gezien.

Daarbij gaat het hier over boeren en veehandelaars in Nederland. We moeten kijken hoe we dit hier kunnen voorkomen en hoe we strengere consequenties kunnen invoeren.

Ik heb zelf lange tijd in India doorgebracht. India is heel groot met heel veel verschillen. Ja ik zat daar in een heel luxe positie, een religieuze groepering. Als vrouw veiliger dan hier in Nederland. En niemand at daar vlees.Dat leek een fantasie maar was toch echt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:00

Hoezo fantasie dat ze geen vlees eten?
Heel veel mensen uit India eten veganistisch.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:00

Ik praat dat niet goed- ook in India zouden deze mannen officieel niet de doodstraf krijgen maar wel lange gevangenisstraffen. Echter soms keert de volkswoede zich tegen koeienmishandelaars.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:01

anjali schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik heb zelf lange tijd in India doorgebracht. India is heel groot met heel veel verschillen. Ja ik zat daar in een heel luxe positie, een religieuze groepering. Als vrouw veiliger dan hier in Nederland. En niemand at daar vlees.Dat leek een fantasie maar was toch echt.

Ja als je maar genoeg geld hebt en beveiliging regelt. Zorg kan kopen. Onderwijs kan kopen en eten kan kopen. Dan is het vast fantastisch.

Net als veel plekken op aarde. Die zijn vooral heel leuk voor hele rijke mensen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:02

Brainless schreef:

Met "fantasie"reageer ik op de tekst van MarlindeRooz.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:05

https://www.foodlog.nl/gespot/2022-04-08

India de grootste rundvlees exporteur ter wereld.
Want ja melk wil men wel.
Een goede melkkoe kennen ze dan weer niet dus veel koeien en weinig melk.

Hoe diervriendelijke zal de export daar gaan?

Kei gaaf landje ja. Net een fantasie.

En de meeste mensen daar eten ook vlees

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:06

Brainless schreef:

81% niet.
https://www.dataforindia.com/meat-consumption/

Edit: en ze eten meestal wel melk en ei. Daarvoor moet je ook dieren houden en vaak ook doden.

Edit 2: ze exporteren heel veel rundvlees. Ze staan in de wereldtop wat betreft koeien slachten.
“ India now ranks as the second-largest beef exporter globally, earning around $4.3 billion annually. The world’s largest beef exporter is Brazil, followed by India, Australia, the USA, and the UK.”
Bron: https://muslimmirror.com/indias-lucrati ... odis-rule/

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:37

MarlindeRooz schreef:
Brainless schreef:

81% niet.
https://www.dataforindia.com/meat-consumption/

Edit: en ze eten meestal wel melk en ei. Daarvoor moet je ook dieren houden en vaak ook doden.

Edit 2: ze exporteren heel veel rundvlees. Ze staan in de wereldtop wat betreft koeien slachten.
“ India now ranks as the second-largest beef exporter globally, earning around $4.3 billion annually. The world’s largest beef exporter is Brazil, followed by India, Australia, the USA, and the UK.”
Bron: https://muslimmirror.com/indias-lucrati ... odis-rule/

Ja, dat doen "bepaalde groeperingen" en bepaalde (lage) kasten. Het is niet voor niets dat er een kastenstelsel is in India, waardoor mensen zo veel mogelijk in hun eigen kaste verblijven met eigen gewoontes.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:39

MarlindeRooz schreef:

Wat dacht je ervan, als je tot.een lage kasten behoort?
Mijn man had vroeger klanten uit/in India; personeel wordt daar vreselijk behandeld.
India is geen voorbeeld voor mij, op geen enkel gebied.

Het is ook totaal of-topic.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:41

Inmiddels zijn berichten met reacties op internet over dit voorval en bedreigingen door de dierenbeulen tegen enkele journalisten uitgezet met als reden dat het disrespect tegenover elkaar te erg was geworden om nog te kunnen pobliceren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:47

Zullen we de discussie in dit topic beperken tot Nederland?

:)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 45 min geleden

Ja, ik begrijp ook niet waarom India ineens zo prominent is geworden hier.

Bedreigingen zijn nooit goed, maar ik hoop op scherpe sancties voor de betreffende mishandelaars.