Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cer schreef:Zijn daar cijfers van, van dat overconsumeren en fast fashion? Want ik snap wel dat mensen die weinig te besteden hebben, voor de fast (meestal goedkope) fashion gaan?
Ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde persoon van alles maar nieuw koopt, dat zijn denk ik toch de mensen die wat meer te besteden hebben? En die hebben misschien ook al de zonnepanelen en de electrische auto?
_Mar3 schreef:BigOne schreef:Mevr de Vos, ik vind haar een schande voor alle vrouwen.
Thierry Baudet en Tate goedpraten, klimaatverandering ontkennen want ja dat is er altijd al geweest, wat een dwaas standpunt.
Ze ontkent geen klimaatverandering. Ze erkent het. En plaatst het in een breder perspectief.
Ze is voor mij een voorbeeld. Wat een vakvrouw. Zij kan heel ver komen in haar carrière.

fransje23 schreef:Ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen heel veel en vaak nieuwe kleding kopen.
Of leuke goedkope dingen voor in huis.
Juist doordat het zo voordelig is kopen mensen meer.
Denk dat veel mensen in dit topic ook wel de mensen kennen met 20 zadeldekjes voor 1 paard.
dus die verzamelde je niet perse ofzo.. germie schreef:Maar wat is dan fast fashion? Is dat badslippers meenemen op vakantie en dan daar achterlaten? Denk je niet dat een ander ze niet gaat gebruiken?
Elisa2 schreef:Ik kan iedereen die zogenaamd voor het klimaat is maar NL wel wil uitbreiden met nog meer woningen, wegen en asfalt ten koste van het groen en de bomen echt niet serieus nemen.
Klimaat begint bij mij met minder mensen, meer groen en meer bomen.
Benzz schreef:germie schreef:Maar wat is dan fast fashion? Is dat badslippers meenemen op vakantie en dan daar achterlaten? Denk je niet dat een ander ze niet gaat gebruiken?
Kleding die razendsnel en goedkoop wordt geproduceerd om in te spelen op de laatste trends. Het draait om lage prijzen, hoge omloopsnelheid en veel collecties per jaar.
Belangrijke kenmerken van fast fashion:
Snelheid: Nieuwe ontwerpen liggen binnen enkele weken in de winkel.
Lage kosten: Productie gebeurt vaak in lagelonenlanden met goedkope materialen.
Hoge volumes: Merken brengen continu nieuwe collecties uit om consumenten te laten blijven kopen.
Milieu-impact: Grote hoeveelheden afval, watervervuiling en CO₂-uitstoot.
Sociale impact: Slechte arbeidsomstandigheden en lage lonen in productielanden.
Elisa2 schreef:En qua overbevolking kan de overheid ook best stimuleren om minder kinderen te krijgen, gewoon kinderbijslag maar tot twee kinderen laten gaan bijvoorbeeld. Alleen dat willen ze niet, omdat het helemaal niet om klimaat gaat maar om economie..en die willen ze hoog houden, hoger, hoger, hoogst. En daardoor gaat dit "klimaat" probleem ook nooit opgelost worden.
Elisa2 schreef:Ik heb nergens iets gezegd over afmaken..dat verdraaien steeds is best vermoeiend.
En ja, het is fijn als er huizen zijn..kan ook op veel andere manieren gerealiseerd worden dan 10 nieuwe steden bouwen. Of alles maar volbouwen ten koste van het groen, want als er iets is wat bewezen tegen de opwarming van de Aarde helpt dan zijn dat meer bossen en bomen aanplanten. En gek genoeg..hoor je daar helemaal niemand over.
En qua overbevolking kan de overheid ook best stimuleren om minder kinderen te krijgen, gewoon kinderbijslag maar tot twee kinderen laten gaan bijvoorbeeld. Alleen dat willen ze niet, omdat het helemaal niet om klimaat gaat maar om economie..en die willen ze hoog houden, hoger, hoger, hoogst. En daardoor gaat dit "klimaat" probleem ook nooit opgelost worden.
Elisa2 schreef:En qua overbevolking kan de overheid ook best stimuleren om minder kinderen te krijgen, gewoon kinderbijslag maar tot twee kinderen laten gaan bijvoorbeeld. Alleen dat willen ze niet, omdat het helemaal niet om klimaat gaat maar om economie..en die willen ze hoog houden, hoger, hoger, hoogst. En daardoor gaat dit "klimaat" probleem ook nooit opgelost worden.
_San87_ schreef:Elisa2 schreef:Ik heb nergens iets gezegd over afmaken..dat verdraaien steeds is best vermoeiend.
En ja, het is fijn als er huizen zijn..kan ook op veel andere manieren gerealiseerd worden dan 10 nieuwe steden bouwen. Of alles maar volbouwen ten koste van het groen, want als er iets is wat bewezen tegen de opwarming van de Aarde helpt dan zijn dat meer bossen en bomen aanplanten. En gek genoeg..hoor je daar helemaal niemand over.
En qua overbevolking kan de overheid ook best stimuleren om minder kinderen te krijgen, gewoon kinderbijslag maar tot twee kinderen laten gaan bijvoorbeeld. Alleen dat willen ze niet, omdat het helemaal niet om klimaat gaat maar om economie..en die willen ze hoog houden, hoger, hoger, hoogst. En daardoor gaat dit "klimaat" probleem ook nooit opgelost worden.
Ja, vermoeiend inderdaad.
Die 10 steden hoeft helemaal niet ten koste te gaan van natuur. Wellicht wel ten koste van wat landbouwgrond, maar dat is geen natuur.
juval schreef:_San87_ schreef:
Ja, vermoeiend inderdaad.
Die 10 steden hoeft helemaal niet ten koste te gaan van natuur. Wellicht wel ten koste van wat landbouwgrond, maar dat is geen natuur.
gras is geen natuur.. oké.![]()
het neemt nog altijd wel veel meer CO2 en stikstof op dan huizen en wegen.
juval schreef:landbouwgrond is productiegrond voor voedsel. Maar neemt alsnog veel broeikasgassen op. Ook als monocultuur.