MarlindeRooz schreef:BarbaLala schreef:Verdeel en heers, angst zaaien.
Follow the money
Bronnen? Waar haal jij dan je nieuwe vandaan?
Je snapt dat je niemand overtuigt met dit soort teksten??
Kijk naar haar onderschrift, dan herken je het
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pien_2010 schreef:BarbaLala schreef:Misschien goed om je eens te verdiepen in wat de MSM eigenlijk is en wat ze doen.
Dan druk je de TV niet meer aan en sla je de krant niet meer open
Wat en tegen wie wil je iets zeggen. Ik begrijp het niet je post en je post er na als antwoord op MarlindeRooz begrijp ik ook niet. Ik ken MSM niet, dus leg het maar uit.
MarlindeRooz schreef:Ja dat heb ik gezien maar dan vind ik alsnog dat iemand een kans moet krijgen zijn of haar standpunten te onderbouwen.
Nico12 schreef:Wat de Russen doen of dat testen/ provoceren of wat dan ook is zie ik als onbelangrijk. Zolang er geen slachtoffers vallen zie ik het fantastisch. Immers de geleerden kunnen behalve vergaderingen hopelijk op het idee komen hoe kun je adequate verdediging opbouwen en als de nood aan de man komt misschien aanvallen. Ook tegen terreur groepen kun je je beter verdedigen. Wat mij stoort is dat er teveel aandacht in het nieuws wordt gepubliceerd over "provocatie" en daardoor de binnenlandse problemen minder aan bod komen. Mede daarom heb ik nieuws ook vervangen door propaganda.
mysa schreef:Verwonderde mij ook in eerste instantie maar een tijdje geleden las ik de uitleg. Die ben ik inmiddels weer even vergeten maar die maakte het iets minder raar, hoewel nog steeds zorgwekkend dat er niet ingegrepen kan worden.
kernwapens liggen.Raineri schreef:Ben ik de enige die het allemaal maar overtrokken vind?
We hebben al jaren te maken met een stijgend aantal drone incidenten rond vliegvelden. Wie zegt dat dit de Russen zijn? Welk bewijs is daar precies voor? En hoe moeten ze dat doen? Denk niet dat die drone vanuit Moskou helemaal naar west Europa vliegt. Of laat een Russische agent deze in de struikjes op vlakbij het vliegveld? Als het al Russische drones zijn lijkt het me meer om angst te zaaien, maar we weten de reden niet eens. En anders: stuur lekker irritante drones terug naar Rusland. Waarom doen we alsof we zulke enorme slachtoffers zijn?
Raineri schreef:Ben ik de enige die het allemaal maar overtrokken vind?
We hebben al jaren te maken met een stijgend aantal drone incidenten rond vliegvelden. Wie zegt dat dit de Russen zijn? Welk bewijs is daar precies voor? En hoe moeten ze dat doen? Denk niet dat die drone vanuit Moskou helemaal naar west Europa vliegt. Of laat een Russische agent deze in de struikjes op vlakbij het vliegveld? Als het al Russische drones zijn lijkt het me meer om angst te zaaien, maar we weten de reden niet eens. En anders: stuur lekker irritante drones terug naar Rusland. Waarom doen we alsof we zulke enorme slachtoffers zijn?
Vijf vragen over de grote gevaren van drones bij luchthavens | VRT NWS: nieuws https://share.google/iRbwqROO4kHhIRPdF
15 incidenten tussen drones en vliegtuigen: stijging van 50 procent in een jaar | Binnenland | HLN.be https://share.google/bYtqynXAFbAVTSkPb
Gemelde dronevoorvallen | Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) https://share.google/4t2CqFCTXQmLMNQ2V
monica73 schreef:Wij hebben ze gisterenavond zien vliegen! Wij wonen ongeveer 65 kilometer noordelijker van Eindhoven. Rond 23 uur gingen wij naar bed en ik keek door het dakraam naar de lucht/sterrenhemel. Ineens zie ik meerdere witte lampjes naast en achter elkaar in een colonne voorbij schieten. Dus ik riep tegen mijn man: “ik zie die drones!” Ik realiseerde mij dat het erg idioot klonk omdat ik het precies zie op het moment dat ik onder het dakraam sta en ging ervan uit dat hij mij niet serieus nam, hij reageerde namelijk niet. Maar nog geen 30 seconden later schiet er weer een zwerm voorbij, die hij ook zag. Ik heb vervolgens het dakraam open gedaan en ben er uit gaan hangen om te kijken. Niks meer te zien natuurlijk. Ze gingen richting het noorden. Er hing nog wel een helikopter of iets in de lucht met duidelijke rode knipperende lampjes zoals een vliegtuig. Maar het gekke is dat we het geluid van de helikopter niet hoorden.
Mijn man is er ook van overtuigd dat het die drones waren. Het was zeker niet het ISS station, dat ziet er anders uit. Het gingen razend snel, ik snap dat deze dingen niet zo makkelijk gefilmd kunnen worden. Wij hebben 2 groepjes voorbij zien vliegen van ongeveer 7 stuks. Je kunt ze niet tellen, zo snel gaat het. Het kan ook dezelfde groep zijn die heen en weer vloog. Dit moet echt professioneel spul zijn en geen huis tuin en keuken drone.
Babootje schreef:Raineri schreef:Ben ik de enige die het allemaal maar overtrokken vind?
Omdat het gelijk oploopt met het beeld dat in heel Europa te zien is, niet alleen bij vliegvelden maar ook bij andere militair gevoelige plaatsen is het aannemelijk dat de Russen hierachter zitten, met welk motief ook. Want met het zaaien van angst en chaos in de EU is Rusland zeker gebaat.
De drones kunnen vanaf elke locatie zijn opgestegen (ja ook in NL zijn er mensen die voor geld alles doen) of van een schip. Pas als er een drone is neergehaald kun je beter zien wat de bedoeling ervan was (bv wat voor gegevens het aan het verzamelen was) en hopelijk waar het vandaan komt (al zijn ze bijna allemaal made in China). Maar daar zijn we nog niet in geslaagd.
Ik denk dat het wel goed is dat men hier serieus mee omgaat omdat het ook een serieus risico kan zijn.