Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Renee schreef:Ik snap niet helemaal waarom TS overtuigd moet worden dat de huidige generatie-situatie er eentje is die altijd zo is geweest. Sowieso vraagt ze naar ervaringen van anderen in dezelfde situatie.
)
smurffie schreef:Maar ik lees niet dat de ts echt meer moet relativeren, ze zegt oprecht geen bijzondere dingen. Het klinkt bijna alsof mensen jaloers zijn? Is goed voor jezelf, je leven en je toekomst willen zorgen en bewuste keuzes maken een gebrek aan relativering?
Benzz schreef:smurffie schreef:Maar ik lees niet dat de ts echt meer moet relativeren, ze zegt oprecht geen bijzondere dingen. Het klinkt bijna alsof mensen jaloers zijn? Is goed voor jezelf, je leven en je toekomst willen zorgen en bewuste keuzes maken een gebrek aan relativering?
Ze zegt wel bijzondere dingen. Op je 25ste een huis kopen is niet normaal. Een master doen en daarnaast flink moeten werken is heel normaal. Een baan als adviseur met haar werkervaring is niet normaal.
Het bevestigd wel de problematiek van deze generatie op de werkvloer.
Gitana schreef:Ik bedoelde mijn post ook echt niet als klaagzang. Ik denk dat het juist goed is om te lezen en je te realiseren dat je het zo slecht nog niet hebt. Niet omdat je niet ontevreden mag zijn. Je mag altijd streven naar meer/beter en dat zou ik ook iedereen aanraden, maar het is ook wel goed om eens bij een ander achter de voordeur te kunnen kijken en je eigen situatie in perspectief te plaatsen.
smurffie schreef:Maar dat is toch juist wat de ts doet? Steven naar meer, doelen zetten voor de toekomst en advies en hulp vragen hoe daar te komen?
Ze schrijft nergens dat ze niet ziet wat ze heeft, ze heeft alleen de ambitie naar meer. Niet ten nadelen van een ander..
Maar toch krijgt ze te horen dat ze met een fulltime job maar gewoon harder ernaast moet werken, of pas van pech mag spreken als ze door ziekte haar toekomstplan niet waar kan maken?
Tiggs schreef:Gitana schreef:Ik bedoelde mijn post ook echt niet als klaagzang. Ik denk dat het juist goed is om te lezen en je te realiseren dat je het zo slecht nog niet hebt. Niet omdat je niet ontevreden mag zijn. Je mag altijd streven naar meer/beter en dat zou ik ook iedereen aanraden, maar het is ook wel goed om eens bij een ander achter de voordeur te kunnen kijken en je eigen situatie in perspectief te plaatsen.
Inderdaad denk ik dat iedereen hier TS wil laten relativeren. Je hebt een huurhuis én een paard én geen studieschuld. Ik vind dat op je 25e echt behoorlijk luxe.
Eline_S_S schreef:Ik lees gelukkig op de laatste pagina’s ook hele fijne berichten. Oa het benoemen van stapje voor stapje, komt wel, geef het tijd doet mij goed. Dit is namelijk niet iets wat mijn directe omgeving laat zien en doet me soms een beetje denken alsof ik achter loop.
Eline_S_S schreef:Ik lees gelukkig op de laatste pagina’s ook hele fijne berichten. Oa het benoemen van stapje voor stapje, komt wel, geef het tijd doet mij goed. Dit is namelijk niet iets wat mijn directe omgeving laat zien en doet me soms een beetje denken alsof ik achter loop.