17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:24

Babootje schreef:
Echwel schreef:
Ik denk dat geen ouder dit incalculeert.
Dat je nooit denkt dat dit op deze manier kan gebeuren..
Om hun nou de schuld te geven is minderwaardig
Als het meisje het had geweten had ze echt die fiets achtergelaten...

Dit is victim blaiming 2.0

Of ik lees het verkeerd maar vlgs mij is hier niemand die de ouders of dat meisje ergens de schuld van geven.
Dit gebeuren laat ook zien dat hoe snel je ook bent er blijkbaar maar 10 minuten nodig is…

Niet hier, maar wel op facebook

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:27

thequeensmum schreef:
Babootje schreef:

Of ik lees het verkeerd maar vlgs mij is hier niemand die de ouders of dat meisje ergens de schuld van geven.
Dit gebeuren laat ook zien dat hoe snel je ook bent er blijkbaar maar 10 minuten nodig is…

Niet hier, maar wel op facebook

O zo, ja dat is wel heel heftig als je dat als ouders leest dan….

Kaaskoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:29

Niet veel verderop vond een week eerder een zedenmisdrijf plaats
https://www.ad.nl/binnenland/zedenincid ... ~ab8e80a8/

En in Zeist zoals al benoemd.

Het maakt niet uit, hoe oud je bent en welk tijdstip van de dag of wat je draagt of waar je bent.

Je bent een vrouw en je loopt extra risico. En niet enkel als je je alleen ergens bevindt. Of een plek die je veilig acht.

Het is verschrikkelijk verdrietig.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:37

Polarize schreef:
De enige die hier de schuld kan krijgen is de dader, en natuurlijk is de discussie over hoe kan je jezelf veilig houden een goeie om te hebben, maar in the end...Lisa deed het ook allemaal goed door meteen 112 te bellen en alsnog is het zo afgelopen. Dan kunnen mensen vanachter hun scherm wel allemaal "what if" situaties gaan maken, maar daar help je helemaal niemand mee.

@Eelke, ik snap waar je vandaan komt, maar zo'n opmerking komt nog steeds enorm rot binnen omdat ik me *ook* machteloos voel als jonge meid.

Sorry daarvoor , dat heb ik niet zo bedoeld. En ik vind het te triest voor woorden dat je als vrouw ( maar mijn zoon van 17, gay,ook ) nooit veilig bent op straat.

En helaas ook als je 45+ bent wordt je nog lastiggevallen. ook ik heb het opgegeven om alleen 's nachts naar huis te fietsen als ik met collega's op stap ben geweest.

ik bel dus wel eens om 3 uur snachts mijn man wakker .

Nogmaals sorry, ik wil absoluut net bijdragen aan je onveilige gevoel. De kans is nog steeds heel klein, maar omdat de gevolgen zo groot zijn, is het super beangstigend

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:39

Klopt je bent nergens veilig. Dus je kan maar beter niet te veel in angst leven. Dan word je helemaal gek.

Ik had vorige week ‘s nachts hier iemand. Bellen, kloppen en aan m’n slaapkamerdeur trekken vanaf buiten. En overtuigd zijn dat hij hier binnen wilde komen. Deze man was niet agressief maar geen idee wat hij gedaan had als hij binnen kon komen. Hij was op zoek naar drugs en wilde bij mij naar de badkamer zei hij.

Politie kwam na 45 min een keer kijken. Stapte niet eens uit de auto dus kon niet eens goed controleren. “Alle lampen waren overal uit”. Dus er kon niks ergs zijn. De dag erna nog eens gebeld want ik was het niet eens met hoe ze gehandeld hebben. Haalde helaas niks uit. Zelfs dus in een biblebelt dorp in een woonwijk. Hier gebeurt nooit wat.

Maar ik vertik het om in angst te leven en altijd alert te zijn. Maar ik slaap wel met een mes naast m’n bed en heb altijd pepperspray bij me. Het is niet legaal maar vrouwen lastigvallen is ook niet legaal. Politie doet vrij weinig dus ik beveilig me zelf maar.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:42

Kaaskoekje schreef:
Het maakt niet uit, hoe oud je bent en welk tijdstip van de dag of wat je draagt of waar je bent.

Je bent een vrouw en je loopt extra risico. En niet enkel als je je alleen ergens bevindt. Of een plek die je veilig acht.

Dit is helaas echt waar en Lisa was daar deze keer het slachtoffer van.
Zou de wereld toch eens iets aan moeten doen maar wat en hoe ik weet het niet.

Hopelijk komen die 3 bestuurders en mogelijke passagiers nog met extra informatie die op een camera zijn gezien. Ik hoop dat wie dit dan ook gedaan heeft gepakt wordt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:53

Wat een vreselijke ervaring ook voor de persoon die in de meldkamer haar telefoontje heeft opgenomen.
Je hoort dat ze wordt aangevallen en kunt niets doen. Wat een machteloosheid :\

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:55

Dit grijpt me echt enorm aan... Echt vreselijk dit |(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:56

Paar dagen het topic over femicide open op bokt, en dan blijkt alweer dat vrouwen ‘s nachts op straat onveilig zijn.
Ongelooflijk hoe dit kan gebeuren.
Hoe iemand zomaar haar lichaam opeist.
Dat je gewoon niet veilig bent ‘s nachts als jonge vrouw alleen op je fiets.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:11

Een is fout en dat is die dader.

Al die reacties over wat anders had gemoeten.. heb je overal en altijd bij dit

In mijn jeugd was ook iemand vermoord landelijke nieuws. 16 samen fietsen laatste stukje alleen. Iedereen kent het verhaal wel. Gevonden in een weiland. ( marianne

Ik hoop dat ze de dader snel pakken
Laatst bijgewerkt door Christiene op Gisteren, 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:18

Babootje schreef:
Echwel schreef:

Hier niet
Facebook wel

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:25

Babootje schreef:
Echwel schreef:

Ook in dit topic lees ik eerlijk gezegd ook wel wat onnodige reacties over dat mensen het zelf altijd anders/beter deden met hun kinderen. Het is blijkbaar een menselijke reactie: Victim blaming na dood Lisa (17): 'Dit is nooit, nooit, nooit de schuld van het slachtoffer': https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... -de-schuld

Maar ik vind dat je dat dan niet op internet hoeft te zetten.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:31

Hopen dat ouders geen social media hebben.daar moet je ver weg van blijven en niks horen over zulke dingen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:32

Echwel schreef:
Babootje schreef:

Hier niet
Facebook wel

Op FB reageren altijd alleen maar idioten onder de nieuwsberichten.
Gewoon niet lezen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:33

MarlindeRooz schreef:
Klopt je bent nergens veilig. Dus je kan maar beter niet te veel in angst leven. Dan word je helemaal gek.

Ik had vorige week ‘s nachts hier iemand. Bellen, kloppen en aan m’n slaapkamerdeur trekken vanaf buiten. En overtuigd zijn dat hij hier binnen wilde komen. Deze man was niet agressief maar geen idee wat hij gedaan had als hij binnen kon komen. Hij was op zoek naar drugs en wilde bij mij naar de badkamer zei hij.

Politie kwam na 45 min een keer kijken. Stapte niet eens uit de auto dus kon niet eens goed controleren. “Alle lampen waren overal uit”. Dus er kon niks ergs zijn. De dag erna nog eens gebeld want ik was het niet eens met hoe ze gehandeld hebben. Haalde helaas niks uit. Zelfs dus in een biblebelt dorp in een woonwijk. Hier gebeurt nooit wat.

Maar ik vertik het om in angst te leven en altijd alert te zijn. Maar ik slaap wel met een mes naast m’n bed en heb altijd pepperspray bij me. Het is niet legaal maar vrouwen lastigvallen is ook niet legaal. Politie doet vrij weinig dus ik beveilig me zelf maar.

Wat heftig !!
En dat ze dan niet gelijk komen snap ik niet want dit was ook een gevaarlijke situatie

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:35

Ik denk dat je nooit de reacties moet lezen als bekende van eens nieuws bericht. Die zijn zo gigantisch hard of aso dat ik vaak al stop met lezen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:09

Ik hoorde vandaag op de radio dat je als vrouw altijd risico loopt. Jong of oud. En je altijd dus moet indekken om samen te fietsen etc. En die radio zender vond dat Natuurlijk ook belachelijk, maar het is wel de realiteit. En ik schrok daar best wel van. Het feit dat ik vrouw ben, geeft mij al een groter risico op seksueel misbruik, femicide.... Bizar. Echt bizar deze wereld. Wat geeft verdomme iemand het recht.

Zo ook met Lisa. Was het verstandig van de ouders om haar om 4 uur in de nacht alleen naar huis te laten fietsen? Nee. Maar dan nog geeft NIEMAND dat het recht om haar aan te vallen en te vermoorden. NIEMAND.

Ik heb zo met haar te doen ook. Wat is ze bang geweest denk ik zo.. arm kind.
Arme familie. En vreselijk voor de ouders.
Dit had NOOIT mogen gebeuren.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:28

Wie zegt dat haar ouders het eens waren met dit plan?

De focus moet liggen op de dader..

Wat een walgelijke idioot.

Mijn hart breekt echt. Bij het idee dat je als meisje niet altijd veilig naar huis kunt fietsen (zelf heel veel gedaan in mijn studententijd, niet in Amsterdam). Bij het idee dat je je onveilig voelt, de politie belt en nog aangevallen wordt. Bij het idee dat je als ouders altijd zal moeten leven met "wat als" en idem dito voor haar vrienden.

Het valt me heel zwaar en dan is het voor mij net zo ver weg als voor de rest van Nederland gemiddeld genomen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:30

Laatst bijgewerkt door Freya6 op Gisteren, 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:30

En daarbij, ik heb als 17 jarige ook wel eens eigenwijs gezegd tegen mijn ouders dat ik zeker niet alleen naar huis zou fietsen en dan deed ik dat (dom dom dom) toch... als 17 jarige kun je gewoon nog niet alles goed inschatten. Fout, nee! Passend bij een nog niet volledig ontwikkeld puberbrein? ja.

Ik vind het vooral deze week behoorlijk opvallend hoeveel (zeden)delicten er plaats vinden... Echt heftig.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:31

Het is toch verschrikkelijk dat dit soort dingen gebeuren, dat ze 112 zelfs aan de lijn had maakt het voor mij nog enger. Dat geeft je toch een veilig gevoel dat je tegen iemand praat en er hulp onderweg is...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:44

Douce schreef:
Wie zegt dat haar ouders het eens waren met dit plan?

De focus moet liggen op de dader..

Wat een walgelijke idioot.

Nou dat. Die eerste zin. Misschien was het plan om gewoon allemaal samen terug te fietsen en is er last minute en zonder weten van de ouders gekozen om een taxi te huren, maar wilde ze dat zelf niet. En waren de ouders hier nooit van op de hoogte?? En dan nog, dit moet eigenlijk gewoon kunnen.... verschrikkelijk wat er is gebeurd

Zoveel verliezers... dat arme meisje met.zoveel angst, de hulpverleners die het hebben moeten aanhoren, de hulpverleners die te laat aan kwamen, de ouders en familie, de vrienden die de taxi namen en zo doorebbend naar elke vrouw in Nederland die weer met de neus op de risico's worden gewezen....

Verschrikkelijk. Begrijp ik nu goed uit berichten dat er wel al een dader is opgepakt?

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:46

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:53

Verschrikkelijk! Voor ouders, familie, vrienden,... ook voor de meldkamer die aan het meeluisteren was, hoe machteloos sta je dan.

Tipje! De 112NL app, daarmee help je de meldkamer bij een eventuele noodsituatie, locatie of chat starten als je bv niet kunt praten.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:58

Ik heb als jonge puber ook zoveel dingen gedaan die mijn ouders (gelukkig) niet wisten, achteraf is dat pas dom en hier gelukkig altijd goed gegaan. Hier mag ik als 31 jarige nog steeds niet alleen fietsen, ook al woon ik al 8 jaar op mezelf. Mijn ouders of broers komen mij nog steeds ophalen als dat moet, ookal is dat middenin de nacht. Hier is de boodschap altijd: als de de plannen veranderen, bel me asjeblieft wakker. Toen ik jong was deed ik dat niet, nu wel
Laatst bijgewerkt door Jester_ op Gisteren, 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt