Marije_jiplover schreef:Maar de gebieden die nu afgesloten zijn, zijn niet uitsluitend voor mindervaliden afgesloten.
Iedereen wordt tegengehouden om met gemotoriseerd vervoer door bepaalde gebieden te rijden.
Ik zie mensen met kleine kinderen ook niet 3 km lopen voordat ze op het Rozendaalse Zand lekker kunnen picknicken.
De parkeerplaats bij de Elsberg werd bijvoorbeeld enorm veel gebruikt door ruiters die daar hun trailer parkeerden. Die mogen daar nu ook niet meer met de auto/trailer komen. Mensen met een mountainbike moeten ook verder buiten het gebied parkeren ipv er middenin.
Het is dus imo geen uitsluiting van mindervaliden, het is afsluiting van een gebied voor gemotoriseerd verkeer om de natuur de kans te geven op herstel.
Mijn partner weet nog dat de Burgemeester Bloemersweg, de weg tussen de Beekhuizenseweg/Posbank en de Lange Juffer de doorgaande weg naar Eerbeek was. Heeft hij talloze keren gereden met de auto.
Ik woon hier inmiddels 17 jaar en die weg is voor mij altijd al "fietspad" en verboden voor auto's. Het is dus ook niet nieuw ofzo, dat men besluit dat auto's maar eens niet meer dwars door natuurgebieden heen mogen rijden, maar beter er omheen.
Natuurlijk is het jammer dat gebieden voor alle bezoekers afgesloten worden, of in ieder geval voor bezoekers die niet willen of kunnen lopen/fietsen. Het gevolg is dat het in die gebieden veel rustiger wordt, en de natuur daadwerkelijk kan herstellen.
Het wordt er zoveel rustiger, dat ik zeker weet dat het niet uitsluitend de mindervaliden zijn die het gebied niet meer in gaan.
Het wordt voor álle mensen afgesloten die met de auto of motor willen komen.
En die motoren?
Die mis ik zeker niet in dat gebied.
Er werd daar op zondagen rondjes gereden met sportwagens en motoren dat horen en zien je verging.
Het ruikt nu veel schoner zonder alle uitlaatgassen in het gebied, het is er veel stiller, dus ja, afsluiten voor (alle) auto's werkt.
Plus dat de weg naar de Posbank 200 dagen per jaar wel gewoon open is. Alleen in juli, augustus, weekenden en feestdagen niet. Doordeweeks buiten juli en augustus om dus wel. Het is ook maar waar je naar kijkt. Naar wat niet kan of naar wat wel kan.