Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jorex schreef:Ik kreeg zojuist op Facebook een filmpje te zien van hoe dit paard het nu doet bij zijn nieuwe eigenaresse (ook Grand Prix rijder). Het arme dier krijgt gewoon elke pas een schop met de sporen. En dan erbij vermelden dat hij nu "thriving" is bij de nieuwe eigenaar die hem ook mishandelt met sporen in zijn ribben elke pas.
germie schreef:https://www.dehoefslag.nl/welzijn/welzi ... ard-ongesc
Ik denk dat er bij meerdere topruiters wel paarden via de achterdeur een stal weer verlaten omdat ze niet voldoen. Ook niet elk paard kon door Anky in de rollkur gereden worden.
germie schreef:https://www.dehoefslag.nl/welzijn/welzi ... ard-ongesc
Ik denk dat er bij meerdere topruiters wel paarden via de achterdeur een stal weer verlaten omdat ze niet voldoen. Ook niet elk paard kon door Anky in de rollkur gereden worden.
manubres schreef:Jorex schreef:Ik kreeg zojuist op Facebook een filmpje te zien van hoe dit paard het nu doet bij zijn nieuwe eigenaresse (ook Grand Prix rijder). Het arme dier krijgt gewoon elke pas een schop met de sporen. En dan erbij vermelden dat hij nu "thriving" is bij de nieuwe eigenaar die hem ook mishandelt met sporen in zijn ribben elke pas.
Waar kan ik dat vinden?
ivy_power89 schreef:Maar even he.....
hoeveel pro's hebben jullie in real life dingen zien doen die gewoon echt niet kunnen? Want we zijn nu allemaal gechoqueerd door dit filmpje en de andere filmpjes van bekende ruiters, maar het gebeurd ook gewoon op veel stallen hier in nederland (en uiteraard ook andere landen) en daar hoor je dan niemand over....
Over dit filmpje heb ik weinig aanvulling op de eerdere reacties hier. Ik vind het misselijkmakend en heb na een paar seconden het filmpje uit gezet. Ik kon het gewoon niet meer zien en niet meer aanhoren....
hoeveel pro's hebben jullie in real life dingen zien doen die gewoon echt niet kunnen? Want we zijn nu allemaal gechoqueerd door dit filmpje en de andere filmpjes van bekende ruiters, maar het gebeurd ook gewoon op veel stallen hier in nederland (en uiteraard ook andere landen) en daar hoor je dan niemand over....
Over dit filmpje heb ik weinig aanvulling op de eerdere reacties hier. Ik vind het misselijkmakend en heb na een paar seconden het filmpje uit gezet. Ik kon het gewoon niet meer zien en niet meer aanhoren....
Elisa2 schreef:DuoPenotti schreef:@sterregoud
Die vergelding is mijn interpretatie hè.
Dat heeft hij niet gezegd. Maar dat is hoe ik het zie.
Volgens mij is/was het paard een staker..er staat in zijn bericht dat ie niks wilde en altijd al dwars lag vanaf zijn geboorte.
Elisa2 schreef:DuoPenotti schreef:@sterregoud
Die vergelding is mijn interpretatie hè.
Dat heeft hij niet gezegd. Maar dat is hoe ik het zie.
Volgens mij is/was het paard een staker..er staat in zijn bericht dat ie niks wilde en altijd al dwars lag vanaf zijn geboorte.