Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Selina schreef:Ik geef wel toe dat er bv een Amerikaanse vrouw is die afgevallen is er nu echt ongezond uitziet. Dan vraag ik me ook wel af of het wel goed gaat met die persoon. Maar ik denk dat dan alleen, zou het niet op social media gaan roepen. Maar ik denk niet dat het heel raar is om soms een gedachte over mensen te hebben.
Femke_Tweety schreef:Gedachte is niet erg zolang het een gedachte zonder waardeoordeel is.
Niniane schreef:Slanke mensen worden niet gebodyshamed. Het slanke, afgetrainde lijf is sociaal geaccepteerd en in zekere zin ook de norm.
Goeie genade wat een niet intelligente openingspost, sorry.
MyWishMax schreef:Maar dat wordt ontkend, ook hier in het topic. 'Het valt wel mee' of 'dat gebeurt helemaal niet'. Het is voor beide kanten niet oké, dus misschien moeten sommige hier daar ook over nadenken ipv alleen te vallen over 1 kant en te ontkennen dat het gebeurd zelfs als er mensen schrijven dat het hun regelmatig gebeurd.
onpaard schreef:Er zullen altijd mensen zijn die een bepaalde voorkeur hebben. Het belangrijkste is dat je van jezelf leert houden ongeacht wat een ander er van vindt.
Elisa2 schreef:Zo bedoelde ik het niet helemaal DP, meer eigenlijk dat als het dan recht in het gezicht gezegd wordt dat mensen dan vinden dat het niet echt niet kan terwijl bij dunne mensen die verontwaardiging er niet of minder lijkt te zijn. Maar goed, alles is natuurlijk afhankelijk van je eigen referentiekader.
Ik ben gewoon lompe opmerkingen terug gaan maken bij mensen die het in mijn gezicht zeggen, bij de laatste die zei dat ik meer moest eten zei ik dat hij minder moest eten. (die was wat dikker) En dat hielp want hij moest lachen en toen was het gelijk klaar. Soms is dat de enige taal die mensen begrijpen geloof ik.
Elisa2 schreef:Zo bedoelde ik het niet helemaal DP, meer eigenlijk dat als het dan recht in het gezicht gezegd wordt dat mensen dan vinden dat het niet echt niet kan terwijl bij dunne mensen die verontwaardiging er niet of minder lijkt te zijn. Maar goed, alles is natuurlijk afhankelijk van je eigen referentiekader.
Ik ben gewoon lompe opmerkingen terug gaan maken bij mensen die het in mijn gezicht zeggen, bij de laatste die zei dat ik meer moest eten zei ik dat hij minder moest eten. (die was wat dikker) En dat hielp want hij moest lachen en toen was het gelijk klaar. Soms is dat de enige taal die mensen begrijpen geloof ik.
Popstra schreef:En dan gaat het niet om mensen met over gewicht maar mensen die mooi slank zijn of soms wat te mager.
Het valt mij steeds vaker op dat men op social media erg lelijk reageerd op celebs of random personen die slank zijn (of aan de magere kant)
Dat ze bijv meer moeten eten..op een tandenstoker lijken..anorexia zouden hebben..
Vooral door kerels maar toch ook echt door andere dames.
En dat ze vooral liever flink wat vlees op de botten zien. Dijen, tieten en kont.
Nu ben ik zelf nogal aan de slanke kant en stoor mij steeds vaker aan het feit dik zijn tegenwoordig dus eigenlijk genormalisseerd word.
Ik zelf vind vrouwelijke rondingen mooi maar Rubens figuren al wat naar te dik neigen. Dat is persoonlijk. Maar als ik dan die grote (veelal nep) konten zie als een Kim Kardashan met uiteraard daar boven een pronte nep voor gevel dan denk ik kom aan zeg, hoe kan men dit mooi vinden!? Ik zie ook met de jaren steeds meer meiden die daar op willen lijken.
Volle lijven, dikke wimper extensions, volle lippen en een pruik.
Hoe is die ommekeer er in ene gekomen en waarom?
Owee als ik een opmerking maak over een dikkerd wat ik zowiezo nooit zou doen maar de lelijke opmerkingen naar slanke meisjes lijken wel sociaal geaccepteerd. Ik vind het maar een rare gewaarwording.
Popstra schreef:Ik lees hier zo veel herkenbaars. Ook ik word vanaf de lagere school gewezen op mijn postuur die te mager is. Ik ben nu 53 en nog steeds zegt men recht in mijn gezicht dat ik eens meer moet vreten. Vraag me dan ook altijd af of ze het omgekeerde ook recht in het gezicht van een dikke dame zullen zeggen
Ik kreeg/krijg die opmerkingen altijd uit mannelijke hoek.
Elisa2 schreef:Dit herken ik ook wel. Kon vroeger domweg geen vet vasthouden (medicatie heeft daar verandering in gebracht, nogal de andere kant op) en ook de nodige opmerkingen gehad. Toen ook wel eens wildvreemden gehad die op de straat naar me toe kwamen om te vragen of ik anorexia had. Vooral toen ik nog tiener/puber was. En die mensen waren zelf geen tieners ofzo, maar vrouwen van 30+. Waar haal je het vandaan...Het anorexia is gewoon kwetsend, dat is een ernstige psychische ziekte. Maar die term wordt ook rond geslingerd alsof het niets is.
En inderdaad plank, skelet, bottenzak, zijn ook niet bepaald complimenteus.
DuoPenotti schreef:Maar wat ik hier ook las en op sm dus ook.
Nou die dikkerds die zijn ongezond, op sm komt er nog achteraan die moeten maar meer zorg premie betalen. Trekken het graag nog in 1 lijn met een roker.
Dat zal niemand over een slank persoon zeggen.
Terwijl bij beide de struggle om gewicht te behouden of juist af te vallen net zo groot kan zijn.