Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Vreselijk dat verbod!
Hier een absolute vuurwerk liefhebber ( nee, niet het illegale knalvuurwerk) en vind dit echt niet leuk.
En wéér een overheid die zich niet houd aan gemaakte afspraken/ beloften. Vvd enz waren fel tegen vuurwerkverbod. Maar keer op keer op keer draait onze overheid ineens om. Nu het vuurwerkverbod, de salderingsregeling zou blijven enz.
Wanneer houden ze zich eens aan hun verkiezingsprogramma?
mvdende schreef:Vreselijk dat verbod!
Hier een absolute vuurwerk liefhebber ( nee, niet het illegale knalvuurwerk) en vind dit echt niet leuk.
En wéér een overheid die zich niet houd aan gemaakte afspraken/ beloften. Vvd enz waren fel tegen vuurwerkverbod. Maar keer op keer op keer draait onze overheid ineens om. Nu het vuurwerkverbod, de salderingsregeling zou blijven enz.
Wanneer houden ze zich eens aan hun verkiezingsprogramma?
Goof schreef:Ik zou er superblij mee zijn, maar het lijkt me weinig te handhaven.
Bovendien komt het verbod er vanwege de overlast/gevaar/schade/gewonden door vuurwerk dat nu ook al illegaal is en verboden is. Daar gaat dus niets veranderen, dat vuurwerk blijft toch wel.
Je treft er voornamelijk de normale mens mee die met zijn kinderen met o&n wat siervuurwerk wil afsteken.
fohadie schreef:Ik baal hier best wel van. Ik ian enorm genieten van siervuurwerk. Ja, die knallen vind ik ook niets, dus ik zag liever een verbod voor knalvuurwerk. Ook vraag ik me een aantal dingen af:
Wie gaat de compensatie betalen? (Ongetwijfeld dat er iets anders omhoog gaat, belastingen ofzo?)
Wat gaat de nieuwe melkkoe worden? Het leverd miljarden op, nu valt dat weg, in hoeverre gaan ze dat merken in de staatskas en again, wie gaat dat betalen?
Ik denk dat nog niet veel mensen hebben nagedacht hoe hard ze dit in de portomenee gaan voelen. Het geld moet immers ergens vandaan komen wat de regering nu misloopt.
Popstra schreef:BarbaLala schreef:Alles maar dan ook alles maken ze kapot
Over 100 jaar is er niets meer van Nederland over.
Wat een poedersuiker elite.
Ben je niet helemaal lekker?
Ga op oud&nieuw eens bij de eerste hulp of brandwonden centrum beverwijk kijken!
verootjoo schreef:fohadie schreef:Ik baal hier best wel van. Ik ian enorm genieten van siervuurwerk. Ja, die knallen vind ik ook niets, dus ik zag liever een verbod voor knalvuurwerk. Ook vraag ik me een aantal dingen af:
Wie gaat de compensatie betalen? (Ongetwijfeld dat er iets anders omhoog gaat, belastingen ofzo?)
Wat gaat de nieuwe melkkoe worden? Het leverd miljarden op, nu valt dat weg, in hoeverre gaan ze dat merken in de staatskas en again, wie gaat dat betalen?
Ik denk dat nog niet veel mensen hebben nagedacht hoe hard ze dit in de portomenee gaan voelen. Het geld moet immers ergens vandaan komen wat de regering nu misloopt.
Hoe levert vuurwerk miljarden op voor de staatskas
Enig idee wat het de staatskas kost per jaar…. Wij betalen ook elk jaar voor het repareren van alle schade en de ziektekosten en inzet van hulpdiensten.
fohadie schreef:De belasting op vuurwerk is 11%. 11% over miljarden euros is heel veel belasting die ergens vandaan moet komen.
En helaas heb ik niet de illusie dat er minder slachtoffers komen, ik ben bang voor juist meer. Vooral de inzet van hulpdiensten zal er niet minder om worden, helaas.
fohadie schreef:Popstra schreef:
Ben je niet helemaal lekker?
Ga op oud&nieuw eens bij de eerste hulp of brandwonden centrum beverwijk kijken!
Ik ben het met Barbalala eens.
Die gewonden komen meestal door IILEGAAL vuurwerk. En dat zal alleen maar erger worden nu er een verbod is op LEGAAL vuurwerk.
En de gemeente shows? Die gaan 9 vd 10x niet door vanwege de weersvoorspellingen (die tot nu toe niet klopten) en sowieso, het zal mij niet verbazen als je meer mensen met drank op achter het stuur krijgt tijdens de jaarwisseling. Men wilt toch vuurwerk zien, ov gaat niet meer en taxi is meestal bezet. Maar dat is weer een ander probleem.
Ik keur dat niet goed, maar het vertrouwen in een gedeelte van de mensheid ben ik allang verloren.