Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 15:42

karrij schreef:
Was afgelopen week bij een klant van mij, een kwieke dame van 93. Ze woont al sinds begin jaren 70 in dit huis
Ze heeft sinds 2 jaar een Syrisch "gezin" naast zich wonen en er wonen meer Syriërs in de wijk en ik kan je , inmiddels ook uit eigen ervaring vertellen dat men er veel, heel veel overlast van heeft!

Zo weet deze mevrouw niet wie er precies wonen en met hoeveel ze er wonen! De hele dag is het een komen en gaan van mensen! De hele nacht horen ze (de andere buren natuurlijk ook) geluiden en stemmen in het huis, ze moeten er met veel zitten!
Nu hebben ze natuurlijk de woningbouw en de gemeente , politie ed al lang ingeschakeld, maar die kunnen niets doen! De voor en achtertuin zijn 1 grote chaos met ratten als gevolg die hierop aangetrokken worden!

De ellende is verschrikkelijk! Feit is nu dat deze mevrouw, ook op advies van de woningbouw(en haar kinderen die doodsangsten om hun moeder uitstaan) gaat verhuizen naar een woonzorgcentrum! Ze had er ansich nog kunnen blijven, maar ze voelt zich niet veilig meer!

De hele buurt op z'n kop en hey wat doet de woningbouw?? Als mevrouw er uit is komt er in haar huis nog een syrisch gezin in! Nou , sorry noem mij een rasict maar ik geef het je te doen!

De laatste paar jaar van deze vrouw zijn totaal vergald! En niet alleen van haar , maar de hele buurt gaat keihard naar beneden!

Ik zeg heel eerlijk! Ik ben blij dat ik er niet naast woon!

Dus omdat een klant van jou asociale buren heeft ben je anti Syriers. Toppunt van racisme! Echt bijna niet te geloven.
Er bestaan zoveel asociale buren, van elke afkomst, geloof, laag van de samenleving. Van rijk tot arm asociale mensen heb je overal.

Wat in ieder geval bewezen en onderzocht is is dat asielzoekers die uit echte oorlogssituaties komen gemiddeld minder crimineel zijn dan autochtone mensen. Waaronder Syriers dus. En dat is best bijzodner omdat ze gemiddeld natuurlijk armer zijn dan een gemiddelde nederlander en cirminaliteit heeft een correlatie met armoede.

Ik ken zoveel leuke Syriers. Mijn tiener "schoonzoon" en zijn moeder, de eigenaars van de Syrische banketbakker waar ik kom.
is iedereen leuk, nee natuurlijk niet.
Is de arabische cultuur over het algemeen erg anders dan de Nederlandse , ja vaak wel niet altijd.

Eleeke

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 18:09

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 20:57

Eleeke schreef:
karrij schreef:
Was afgelopen week bij een klant van mij, een kwieke dame van 93. Ze woont al sinds begin jaren 70 in dit huis
Ze heeft sinds 2 jaar een Syrisch "gezin" naast zich wonen en er wonen meer Syriërs in de wijk en ik kan je , inmiddels ook uit eigen ervaring vertellen dat men er veel, heel veel overlast van heeft!

Zo weet deze mevrouw niet wie er precies wonen en met hoeveel ze er wonen! De hele dag is het een komen en gaan van mensen! De hele nacht horen ze (de andere buren natuurlijk ook) geluiden en stemmen in het huis, ze moeten er met veel zitten!
Nu hebben ze natuurlijk de woningbouw en de gemeente , politie ed al lang ingeschakeld, maar die kunnen niets doen! De voor en achtertuin zijn 1 grote chaos met ratten als gevolg die hierop aangetrokken worden!

De ellende is verschrikkelijk! Feit is nu dat deze mevrouw, ook op advies van de woningbouw(en haar kinderen die doodsangsten om hun moeder uitstaan) gaat verhuizen naar een woonzorgcentrum! Ze had er ansich nog kunnen blijven, maar ze voelt zich niet veilig meer!

De hele buurt op z'n kop en hey wat doet de woningbouw?? Als mevrouw er uit is komt er in haar huis nog een syrisch gezin in! Nou , sorry noem mij een rasict maar ik geef het je te doen!

De laatste paar jaar van deze vrouw zijn totaal vergald! En niet alleen van haar , maar de hele buurt gaat keihard naar beneden!

Ik zeg heel eerlijk! Ik ben blij dat ik er niet naast woon!

Dus omdat een klant van jou asociale buren heeft ben je anti Syriers. Toppunt van racisme! Echt bijna niet te geloven.
Er bestaan zoveel asociale buren, van elke afkomst, geloof, laag van de samenleving. Van rijk tot arm asociale mensen heb je overal.

Wat in ieder geval bewezen en onderzocht is is dat asielzoekers die uit echte oorlogssituaties komen gemiddeld minder crimineel zijn dan autochtone mensen. Waaronder Syriers dus. En dat is best bijzodner omdat ze gemiddeld natuurlijk armer zijn dan een gemiddelde nederlander en cirminaliteit heeft een correlatie met armoede.

Ik ken zoveel leuke Syriers. Mijn tiener "schoonzoon" en zijn moeder, de eigenaars van de Syrische banketbakker waar ik kom.
is iedereen leuk, nee natuurlijk niet.
Is de arabische cultuur over het algemeen erg anders dan de Nederlandse , ja vaak wel niet altijd.

Niet alleen haar buren, die ze niet eens kent! Er wonen er meerderen die er een puinhoop van maken! En het maakt mij niet uit hoe je me noemt! Ik zie een diepverdrietige vrouw, die gedwongen weg moet uit haar geliefde huis! Niet haar buren worden aangepakt, maar haar geadviseerd om weg te gaan! En nogmaals het zijn er meerdere in die wijk! Maar we gaan het niet eens worden ( hoeft ook niet) maar ik zie deze wijk,maar ook andere wijken verpauperen,maar je mag niet zeggen waar het van komt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 21:03

Maar Karrij, daarmee hoef je niet iedereen over 1 kam te scheren. Ik ken genoeg autochtone NL die ronduit smerig zijn. Hier heeft afkomst helemaal niets mee te maken.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 21:06

Ben gewoon verdrietig hoe jij, en niet alleen jij, mijn hardwerkende op het hbo zittende schoonzoon veroordeeld om waar hij vandaag komt . Ik heb dan ook diepe bewondering hoe hij tegen al het racisme in zich elke dag een stap vooruit werkt. Binnen enkele jaren beter Nederlands spreekt en schrijft dan menig autochtone Nederlander.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 21:11

Eleeke schreef:
Ben gewoon verdrietig hoe jij, en niet alleen jij, mijn hardwerkende op het hbo zittende schoonzoon veroordeeld om waar hij vandaag komt . Ik heb dan ook diepe bewondering hoe hij tegen al het racisme in zich elke dag een stap vooruit werkt. Binnen enkele jaren beter Nederlands spreekt en schrijft dan menig autochtone Nederlander.

Helemaal eens. Ik ben buddy voor een syrische en een jordanese vluchteling. Zijn vreselijk lieve jongens die heel graag alleen maar: Mee willen doen ( dat zijn hun woorden). We willen alleen maar mee doen.
De vluchteling uit Jordanie is hier al 2 jaar en werkt zich een slag in de rondte. En hij zegt dat: Tja, ik kan nog niet op mijn nivo werken zoals vroeger, maar ik moet onderaan beginnen en ik heb tenminste werk.

Die uit Syrie is hier nu 5 maanden. Vd week zei hij nog: Nog een maand en dan mag ik met een TWV werken :D :D :D Die heeft zijn ouders al 8 jaar niet meer gezien of gesproken.

Gewoon lieve slimme aardige jongens.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 22:49

Eleeke schreef:

Precies. Ik sta door de week heen voor verschillende NT2-klassen en heb ongeveer 20 Syrische studenten. Mensen die vrijwilligerswerk doen voor de buurt, die hun best doen om hun kleine kinderen groot te brengen, die meerdere keren per week trouw naar de les komen en die als er iets aan de hand is meteen klaarstaan om te koken of anderszins te helpen bij mensen uit hun buurt. Maar ze worden er wel op aangekeken als er ergens een Syriër iets stoms doet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:04

De goede moeten onder de kwade lijden...

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:18

Er zijn ook zat autochtone overlastgevers, en ook zat lieve fijne Syrische buren. In het appartemencomplex waar ik woon hebben we momenteel ook een paar overlastgevers, en dat zijn dan toevallig weer autochtone Nederlanders. En er wonen hier ook best wat gezinnen met een migratieachtergrond.

Burenoverlast is altijd vervelend. Dat je als je last hebt van een buurman met een gele pet voortaan anders naar mensen-met-gele-petten gaat kijken is heel menselijk, zo werkt dat psychologisch nou eenmaal en dat gebeurt helemaal vanzelf. Maar juist daarom moet je er dan eventjes bewust bij stilstaan dat je vooroordelen er wel eens naast kunnen zitten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:19

germie schreef:
karuna schreef:
Reisadvies is keihard rood. Onveilig, wordt ten strengste afgeraden enz. Tsja syrie zelf zal maar wat graag mensen ontvangen als toerist. Dat levert geld op. Maar je komt terecht in een ontstabiel, erg onveilig land wat deels aan gort is. Fijne vakantie -O-

Er worden ook nog steeds reizen naarJordanie aangeboden. Gezellig langs de grens met gaza de toerist uithangen 8)7

Een reis naar Jordanie is niet onveiliger geworden hoor. Dat vind ik ook nog wel wat anders dan naar Syrie gaan waar denk ik toch veel kapot is.
En ga je dan ook niet naar Cyprus? Want dat is weer een buurland van Syrie, al zit er een stukje zee tussen. Cyprus is groen, net als Estland, Letland en Litouwen, en die grenzen weer aan Rusland. Net als Polen. In Rusland en Oekraine is ook nog steeds toerisme mogelijk en zijn er echt wel veilige gebieden. Wil niet zeggen dat ik in de rij sta om er naartoe te gaan, maar ik vind wel dat als je een rondreis naar Syrie kunt boeken dat in je thuisland het suikerfeest vieren ook niet iets heel raars is.
En wat ik al zei, het is alleen wat bijzonder gebracht.

Jij noemt Polen. Weliswaar grenst Polen aan Oekraine, maar in Polen zelf zijn geen opstanden of (burger)oorlog. Dus Polen is veilig om naartoe te gaan.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 06:49

Benzz schreef:
Maar Karrij, daarmee hoef je niet iedereen over 1 kam te scheren. Ik ken genoeg autochtone NL die ronduit smerig zijn. Hier heeft afkomst helemaal niets mee te maken.

Ik scheer helemaal niets over 1 kam, tuurlijk zijn er mensen bij die zich aan willen passen aan de normen en waarden die wij in Nederland hebben, dat heet integreren! En ja ik ken ook Nederlanders die grote hufters zijn!

Maar ik sluit niet mij ogen voor de ellende die vele , onder andere Syriërs, wel veroorzaken! Alleen het woord eerwraak doet mij de nekharen recht overeind staan!

Ik kom , vanwege mijn werk, best bij veel allochtone mensen thuis, en ik ben vaak zeer verbaasd over hun gebrek aan Nederlandse taal die ze nadat ze al 10,20 of 30 jaar in Nederland zijn! Dan vraag ik me af, wil je wel integreren? Dochter of zoon moet het woord doen, want zeker moeder kent geen woord fatsoenlijk Nederlands.

Goede kennissen van ons, krijgen wellicht een AZC pal naast hun huis, zit nog geen 20 meter tussen! Komen tussen de 75 en 200 mannen tussen de 18 en 35 in! Nou ik kan je vertellen dat ze NOT amused zijn! En reken er maar op dat het er geen 75 zullen worden! en waarom zijn het meestal mannen? Wat zijn dat voor mannen die huis en haard achterlaten, hun vrouw en kinderen en hier dan overlast gaan veroorzaken! En ook hier weer de echt schrijnende gevallen daar gelaten!

Het is niet alleen hoera gejuich wbt onze Medelanders

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 11:30

karrij schreef:
Benzz schreef:

Ik scheer helemaal niets over 1 kam, tuurlijk zijn er mensen bij die zich aan willen passen aan de normen en waarden die wij in Nederland hebben, dat heet integreren! En ja ik ken ook Nederlanders die grote hufters zijn!

Maar ik sluit niet mij ogen voor de ellende die vele , onder andere Syriërs, wel veroorzaken! Alleen het woord eerwraak doet mij de nekharen recht overeind staan!

Ik kom , vanwege mijn werk, best bij veel allochtone mensen thuis, en ik ben vaak zeer verbaasd over hun gebrek aan Nederlandse taal die ze nadat ze al 10,20 of 30 jaar in Nederland zijn! Dan vraag ik me af, wil je wel integreren? Dochter of zoon moet het woord doen, want zeker moeder kent geen woord fatsoenlijk Nederlands.

Goede kennissen van ons, krijgen wellicht een AZC pal naast hun huis, zit nog geen 20 meter tussen! Komen tussen de 75 en 200 mannen tussen de 18 en 35 in! Nou ik kan je vertellen dat ze NOT amused zijn! En reken er maar op dat het er geen 75 zullen worden! en waarom zijn het meestal mannen? Wat zijn dat voor mannen die huis en haard achterlaten, hun vrouw en kinderen en hier dan overlast gaan veroorzaken! En ook hier weer de echt schrijnende gevallen daar gelaten!

Karrij, ik voel je angst, frustratie en onbegrip. En ik snap dat je die ergens aan moet verbinden, want iets of iemand moet de oorzaak zijn toch?

Maar waarom laat je je daardoor leiden? Waarom laat je je opjutten en opfokken door wat je hoort zeggen? Je hebt het over eerwraak, weet je hoe vaak deze term ten onrechte wordt gebruikt in nieuwsartikelen? Lees je is in over de leidende oorzaken van femicide, en hoe het komt dat Nederland de hoogste femicide cijfers van heel Europa heeft. Spoiler: het heeft vrij weinig te maken met ‘die Syriërs’!

Heb je ooit ook maar een maaltijd gedeeld met een Syriër? Ooit een echt gesprek gevoerd met ook maar één vluchteling, AZC’er, statushouder? Wat zijn of haar droomcarriere is, lievelingsfilm, grootste irritatie in de supermarkt, hoe ze haar thee het liefste drinkt, hoe hij een slechte nacht heeft gehad omdat hij al een week niets van zijn beste vriend heeft gehoord die nog/weer in Syrië is. Wat ze hebben moeten doorstaan om hier te komen. Hoeveel deuren er in hun gezicht dichtslaan sinds ze hier zijn, ingewikkelde constructies moeten verzinnen om zich toch ergens nuttig te kunnen maken zonder werkvergunning. Hoe irritant het is als je een Hollander in het Nederlands aanspreekt en diegene switcht meteen naar het Engels. Hoe lastig het is om een kamer te delen met iemand met PTSS die escaleert omdat instellingen falen om voldoende zorg te bieden. Hoe het is om een vriend kwijt te raken aan zelfmoord omdat hij of zij na 8 jaar wachten in een AZC een brief krijgt dat hij of zij terug moet keren naar een land waar niemand meer op hem of haar wacht. 8 jaar lang niet mogen werken, iedere dag melden, wisselende kamergenoten, vieze blikken van de buren en beschuldigingen aan je adres voor iets wat je niet gedaan hebt, niet eens een maaltijd mogen maken voor een mede-AZC genoot omdat zij je sokken stopt, want dat is handel.

Nee ik ontken niet dat er grote problematiek bestaat, dat je iemand niet kan helpen niet die niet geholpen wil worden, dat sommige cultuurverschillen simpelweg niet te rijmen zijn. Dat procedures veel te traag gaan en dat er veel meer gedaan kan en moet worden om nare situaties te voorkomen.

Maar wat is er met jou, en met velen in ons land gebeurt, dat je het geoorloofd vind om op zo’n manier over mensen van vlees een bloed spreken. Gewoon mensen, die geen haar beter zijn en geen gram slechter dan jij of ik. En die net als jij en ik niet mochten kiezen waar ze naakt en krijsend ter wereld zijn gekomen. Jij hebt niet meer recht op je welvaart en veiligheid dan wie dan ook.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 11:47

Bambolina schreef:
karrij schreef:

Karrij, ik voel je angst, frustratie en onbegrip. En ik snap dat je die ergens aan moet verbinden, want iets of iemand moet de oorzaak zijn toch?

Maar waarom laat je je daardoor leiden? Waarom laat je je opjutten en opfokken door wat je hoort zeggen? Je hebt het over eerwraak, weet je hoe vaak deze term ten onrechte wordt gebruikt in nieuwsartikelen? Lees je is in over de leidende oorzaken van femicide, en hoe het komt dat Nederland de hoogste femicide cijfers van heel Europa heeft. Spoiler: het heeft vrij weinig te maken met ‘die Syriërs’!

Heb je ooit ook maar een maaltijd gedeeld met een Syriër? Ooit een echt gesprek gevoerd met ook maar één vluchteling, AZC’er, statushouder? Wat zijn of haar droomcarriere is, lievelingsfilm, grootste irritatie in de supermarkt, hoe ze haar thee het liefste drinkt, hoe hij een slechte nacht heeft gehad omdat hij al een week niets van zijn beste vriend heeft gehoord die nog/weer in Syrië is. Wat ze hebben moeten doorstaan om hier te komen. Hoeveel deuren er in hun gezicht dichtslaan sinds ze hier zijn, ingewikkelde constructies moeten verzinnen om zich toch ergens nuttig te kunnen maken zonder werkvergunning. Hoe irritant het is als je een Hollander in het Nederlands aanspreekt en diegene switcht meteen naar het Engels. Hoe lastig het is om een kamer te delen met iemand met PTSS die escaleert omdat instellingen falen om voldoende zorg te bieden. Hoe het is om een vriend kwijt te raken aan zelfmoord omdat hij of zij na 8 jaar wachten in een AZC een brief krijgt dat hij of zij terug moet keren naar een land waar niemand meer op hem of haar wacht. 8 jaar lang niet mogen werken, iedere dag melden, wisselende kamergenoten, vieze blikken van de buren en beschuldigingen aan je adres voor iets wat je niet gedaan hebt, niet eens een maaltijd mogen maken voor een mede-AZC genoot omdat zij je sokken stopt, want dat is handel.

Nee ik ontken niet dat er grote problematiek bestaat, dat je iemand niet kan helpen niet die niet geholpen wil worden, dat sommige cultuurverschillen simpelweg niet te rijmen zijn. Dat procedures veel te traag gaan en dat er veel meer gedaan kan en moet worden om nare situaties te voorkomen.

Maar wat is er met jou, en met velen in ons land gebeurt, dat je het geoorloofd vind om op zo’n manier over mensen van vlees een bloed spreken. Gewoon mensen, die geen haar beter zijn en geen gram slechter dan jij of ik. En die net als jij en ik niet mochten kiezen waar ze naakt en krijsend ter wereld zijn gekomen. Jij hebt niet meer recht op je welvaart en veiligheid dan wie dan ook.

Schitterende post Bambolina, echt hulde. Helemaal mee eens. En dat zeg ik als iemand die vlakbij een azc woonde in een klein dorpje, precies in de tijd dat daar uitgeprocedeerde alleenstaande mannen van 18-35 waren gehuisvest (klein percentage Syriers, overigens). Ja, daar hebben we best wel overlast van gehad ja en als ik een groepje bij de bushalte zag staan hield ik mijn hart alweer vast. Verschil tussen jou en mij Karrij is echter dat ik mezelf er dan op betrapte dat ik de aanname maakte dat zo'n groepje problemen zou veroorzaken in de bus, terwijl dat gemiddeld 1 op de 10 keer gebeurde ipv altijd.

Het is níet gek om racistische gedachten te hebben, dat wordt ons ingeprent en heeft zelfs een biologische oorsprong. Racistische gedachten hebben bepaald dus niet je waarde. Wat echter wél bepalend is, is wat je vervolgens met die gedachten doet. Constateer je simpelweg dat iets een racistische gedachte was en ga je er dus niet naar leven, door bijvoorbeeld gewoon de stoel naast je in de bus vrij te houden zodat mensen alsnog kunnen zitten? Of handel je vervolgens wel naar die gedachte, door boze berichten op internet te verspreiden? Net als Bambolina zie/voel/hoor ik je frustraties en boosheid en ik snáp het ook, maar je erdoor laten leiden in je acties is echt niet eerlijk.

Het zou overigens al enorm helpen als je behoorlijk zou minderen in de uitroeptekens. Het zijn allemaal schreeuwberichten zo, vermoeiend om te lezen.
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 10-03-25 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 11:47

Oooh ik ga een heel eind met je mee hoor Bambolino,maar niet helemaal!

Zeker heeft iedereen op deze planeet recht op een veilig en goed bestaan! En ja ik heb me er zeker in verdiept,maar ik ben niet blind voor de ellende die er bijvoorbeeld in ter Apel is, of vraag de bewoners van Hardenberg eens die een AZC heel dichtbij hebben, niets dan ellende! En nee niet iedere asielzoekers schaar ik hieronder!

In het verpleeghuis waar ik 1 dag per week werk,komen ze ook vanuit een AZC ,zodat de bewoners van het huis en de bewoners van het AZC dichterbij elkaar komen,mooi project (onder begeleiding)wat ontzettend veel geld kost!

Elke donderdag als ze geweest zijn, is alle koffie ,thee, melk,suiker,zoetjes,koekjes alles weg! En hey niemand die van iets weet! Hoorde onlangs dat ze er weer mee stoppen!

Tuurlijk zijn er mensen bij die hierop graag hun bestaan op willen bouwen,maar ik zie ook echt een hele grote andere zijde!

Als we echt barmhartig willen zijn,dan moeten we de vrouwen uit Afghanistan weghalen! Deze vrouwen die door hun eigen mannen als ratten worden behandeld!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 12:13

Heb jij ook een . op je toetsenbord of gebruik jij het uitroepteken als punt?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 12:34

Wat je wilt zien en geloven, is een keuze. Zoals de krant, media en influencers die je volgt.
Als mijn onaardige buurman een blauwe auto heeft, zie ik ineens overal de blauwe auto's, die ik daarvoor niet waarnam.
Paniek over blauwe auto's heb ik niet, omdat er vele andere mooie voertuigen zijn.
De weg wordt niet veiliger door minder blauwe auto's, maar door hoe ik zelf rijdt.
Does lief.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 12:48

karrij schreef:
Oooh ik ga een heel eind met je mee hoor Bambolino,maar niet helemaal!

Zeker heeft iedereen op deze planeet recht op een veilig en goed bestaan! En ja ik heb me er zeker in verdiept,maar ik ben niet blind voor de ellende die er bijvoorbeeld in ter Apel is, of vraag de bewoners van Hardenberg eens die een AZC heel dichtbij hebben, niets dan ellende! En nee niet iedere asielzoekers schaar ik hieronder!

In het verpleeghuis waar ik 1 dag per week werk,komen ze ook vanuit een AZC ,zodat de bewoners van het huis en de bewoners van het AZC dichterbij elkaar komen,mooi project (onder begeleiding)wat ontzettend veel geld kost!

Elke donderdag als ze geweest zijn, is alle koffie ,thee, melk,suiker,zoetjes,koekjes alles weg! En hey niemand die van iets weet! Hoorde onlangs dat ze er weer mee stoppen!

Tuurlijk zijn er mensen bij die hierop graag hun bestaan op willen bouwen,maar ik zie ook echt een hele grote andere zijde!

Als we echt barmhartig willen zijn,dan moeten we de vrouwen uit Afghanistan weghalen! Deze vrouwen die door hun eigen mannen als ratten worden behandeld!

Och, de koekjes verdwijnen. Wat een ellende.
Nogmaals, realiseer je hoe schadelijk het is om zomaar wat te roepen. Het kost veel geld om 1 keer per week koffie te drinken in een verzorgingstehuis? Weet je het zeker? De meeste vluchtelingenorganisaties zijn afhankelijk van vrijwilligers en donaties om initiatieven zoals als dit te verwezenlijken.

De problemen in ter Apel, vertel is even, wat zijn die precies en waar komen die door? Kan je echt onderbouwd antwoord daar op geven? Aankomende week wordt het weer kouder, misschien moet je ook even in de rij gaan staan om je aan te melden. Vergeet je tentje niet mee te nemen.

Vrouwen uit Afghanistan halen, ok let’s go. Want dat gaat natuurlijk wel van een leien dakje. Of ga je echt zo barmhartig blijven als deze vrouwen ook niet zo snel integreren zoals jij vind dat dat zou moeten?

Denk is even rustig na.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:02

karrij schreef:

Allereerst, stop eens met schreeuwen, dan kunnen we misschien een gesprek voeren. Dan: "niets dan ellende" nee dat is nogal wiedes, want je hoort alleen maar van de ellende die een klein groepje veroorzaakt en je hoort niks over de tientallen rustige en lieve mensen die in zo'n AZC zitten. Die diezelfde groep als waar jij zo fel over bent net zo graag de kop van de romp af willen rukken. Want denk maar niet dat dat soort groepjes binnen de muren van het AZC wel doodkalm en poeslief zijn hoor.

En voordat je zegt (schreeuwt): "Dan moeten de andere mensen in het AZC ze corrigeren, want het is 'hun volk!', zoals ik al zo vaak voorbij heb horen komen... Voelt de gemiddelde vriendelijke en kalme Nederlander zich geroepen om voetbalhooligans en neo-nazi's (heerlijk wit en oerhollands beide groepen, trouwens) een halt toe te roepen? Nee, want angst. En dan is de gemiddelde vriendelijke en kalme Nederlander niet eens zwaar getraumatiseerd door al het geweld onderweg. Waarom dan wel binnen een AZC?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:07

Ik wou net zeggen, zoek maar eens op wat een wedstrijd Ajax - feijenoord kost. Aan beveiliging, politie en vernielde zaken. Geweld bij wedstrijden is een groot probleem.
Dus: voetbal moet verboden worden. Alle voetbalfans het land uit!

En onder de criminelen zijn de meeste mensen alsnog mannen.
Dus: alle mannen verbieden en het land uit.

Veel sportpaarden hebben een heel naar leven. Staan binnen opgesloten en worden vervelend getraind.
Dus: alle paardensport verbieden en sporters het land uit

Veel 24/7 buiten paarden staan in de modder.
Dus: alle paarden op stal en de eigenaren het land uit

Dat is namelijk hoe jij denkt over asielzoekers. Een paar geven overlast. Dus alles verbieden en uitzetten.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:28

karrij schreef:

Ik pik deze er even uit. Ga voor de gein eens op bezoek bij een vluchteling, of überhaupt iemand uit een andere cultuur. Het Nederlandse één-koekje-bij-de-thee is echt raar hoor. Hoe weinig ze ook hebben, als je op visite komt trekken ze alles uit de kast om het je naar de zin te maken en daar hoort (veel) eten bij. Weigeren wordt niet gezien als bescheidenheid, maar alsof er wat mis mee is. Vermoedelijk "weet niemand ergens wat van" omdat het doodnormaal voor ze is om goed gebruik te maken van gastvrijheid. Nederlanders zijn doorgaans niet zo gastvrij, dat blijkt maar weer.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:46

black_kelpie schreef:
karrij schreef:

Ik pik deze er even uit. Ga voor de gein eens op bezoek bij een vluchteling, of überhaupt iemand uit een andere cultuur. Het Nederlandse één-koekje-bij-de-thee is echt raar hoor. Hoe weinig ze ook hebben, als je op visite komt trekken ze alles uit de kast om het je naar de zin te maken en daar hoort (veel) eten bij. Weigeren wordt niet gezien als bescheidenheid, maar alsof er wat mis mee is. Vermoedelijk "weet niemand ergens wat van" omdat het doodnormaal voor ze is om goed gebruik te maken van gastvrijheid. Nederlanders zijn doorgaans niet zo gastvrij, dat blijkt maar weer.

Dit doet me denken aan die keer dat ik een bank op ging halen van marktplaats, bij een Marokkaans gezin. Islamitisch, dus niet zoals veel Syriers, maar het verhaal kwam voort uit dezelfde gastvrije normen en waarden. Het was toen Ramadan en die viel dat jaar echt aan het begin van de zomer, dus het was snikheet. Mijn partner en ik hebben samen met die verkoper die gigantische hoekbank gesjouwd (huis uit, galerij door, lift in, beneden de bus in), de moeder van die verkoper hielp met de bankkussens. Uiteindelijk komen de verkoper, mijn partner en ik boven voor het afrekenen en terwijl wij de laatste ronde deden had die moeder ondertussen twee glazen op tafel gezet met daarbij flessen water, fruitsap, frisdrank, melk. Bizar veel keuze! Wij gaven aan ons bezwaard te voelen in verband met de Ramadan, omdat zij niet konden drinken ondanks dat het zweet van hun voorhoofden liep. Toen gaven ze aan hoe vereerd ze zich juist voelden dat zij die dag in de positie waren om anderen te helpen, door ons te kunnen voorzien in iets waar we behoefte aan hadden. Want juist dáár gaat de Ramadan om. De oprechtheid en goedheid spatte ervan af, we vonden het zó mooi! Dat staat me nog steeds helder bij de geest ondanks dat het jaren geleden was, want het heeft echt indruk gemaakt.

Oh ja, en de vader van die verkoper sprak na een beroerte geen Nederlands meer, ondanks dat hij daarvoor bijna vloeiend was. De moeder sprak slecht Nederlands omdat ze een rekenknobbel had en geen talenknobbel (en weet je hoe absurd moeilijk onze taal is, zelfs als je goed bent in talen!). Dus de taal niet machtig zijn staat niet altijd gelijk aan niet willen inburgeren of het gewoon niet boeien. Als je ergens 1-2-3 keer komt weet je gewoon niet het hele verhaal, zo simpel is het.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:54

Ik denk eerlijk gezegd dat Nederland er een stuk gezelliger op zou worden als we wat strenger konden zijn op gedrag en mensen ook eerder zouden toestaan/verplichten te werken ipv verbieden te werken en geld geven. Want dat is vooral waar de Nederlanders die klagen, zich aan storen volgens mij. Misdragen en geld krijgen voor niks zijn namelijk altijd punt 1 en 2 die ze inbrengen.
Dus met een beleid van wil je hier wonen, prima, welkom, gezellig, maar gedraag je en anders doei, denk ik dat de meeste problematiek opgelost is eigenlijk. Mensen hebben teveel tijd en ruimte om kattenkwaad uit te halen en daar komt de ergenis vandaan. Logisch ook wel. Je gaat je toch niet misdragen in een land die jou opvangt? Dan ga je je aanpassen en je best doen lijkt me.

Ik denk eerlijk gezegd dat een dergelijk beleid in ieders voordeel werkt, want de mensen met goede wil hebben hier geen last van, sterker nog, de weerstand van Nederlanders zal ook tegen hen enorm afnemen als de etterbakken eruit worden getrapt

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:00

Oh dat ben ik 100% met je eens. Helaas gaat dat niet aan de kant van asielzoekers en statushouders mis, maar aan de kant van Nederlands beleid. Want asielzoekers en statushouders mogen niet werken, vaak zelfs geen vrijwilligerswerk (pas als een AZC door heel veel hoepels springt zijn er in sommige gevallen dingen mogelijk). En zelfs als mensen eindelijk mogen werken zijn dat schoonmaakbaantjes, of magazijnwerk. Terwijl het vaak juist de hoogopgeleide mensen zijn die hierheen vluchten, want zij hadden geld in hun geboorteland. Er zijn oprecht hersenchirurgen in Nederland aan het werk als afvalprikker. Verpleegkundigen aan het werk als broodjesbeleggers. Beleidsmedewerkers, politiemedewerkers, vertalers, copywriters, onderzoekers... Werkloos in het AZC of in een tijdelijke opvang, of héél zwaar onder niveau aan het werk. En hier in Nederland maar janken over het personeelstekort...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:02

En als ze wel mogen werken dan pikken ze alle banen in. :+

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:10

MarlindeRooz schreef:
En als ze wel mogen werken dan pikken ze alle banen in. :+

Ha! Ook dat ja.

Nogmaals: ik snap de zorgen en de niet-in-mijn-achtertuin sentimenten echt wel. Bij opvanglocaties kom je nare gasten tegen, in 'probleemwijken' of binnensteden ook en dan loop ik ook wel eens naar de overkant van de straat (ook als ik spierwitte rotgastjes tegenkom, daar niet van). Er is een rotgroep aanwezig wat het verpest voor de rest, wat erger wordt gemaakt door de extreme verveling in zo'n AZC of opvang. De kunst is echter om daar óók omheen te kunnen kijken. Wordt je algemene blik op de wereld ook gelijk een stuk positiever van.