karrij schreef:Was afgelopen week bij een klant van mij, een kwieke dame van 93. Ze woont al sinds begin jaren 70 in dit huis
Ze heeft sinds 2 jaar een Syrisch "gezin" naast zich wonen en er wonen meer Syriërs in de wijk en ik kan je , inmiddels ook uit eigen ervaring vertellen dat men er veel, heel veel overlast van heeft!
Zo weet deze mevrouw niet wie er precies wonen en met hoeveel ze er wonen! De hele dag is het een komen en gaan van mensen! De hele nacht horen ze (de andere buren natuurlijk ook) geluiden en stemmen in het huis, ze moeten er met veel zitten!
Nu hebben ze natuurlijk de woningbouw en de gemeente , politie ed al lang ingeschakeld, maar die kunnen niets doen! De voor en achtertuin zijn 1 grote chaos met ratten als gevolg die hierop aangetrokken worden!
De ellende is verschrikkelijk! Feit is nu dat deze mevrouw, ook op advies van de woningbouw(en haar kinderen die doodsangsten om hun moeder uitstaan) gaat verhuizen naar een woonzorgcentrum! Ze had er ansich nog kunnen blijven, maar ze voelt zich niet veilig meer!
De hele buurt op z'n kop en hey wat doet de woningbouw?? Als mevrouw er uit is komt er in haar huis nog een syrisch gezin in! Nou , sorry noem mij een rasict maar ik geef het je te doen!
De laatste paar jaar van deze vrouw zijn totaal vergald! En niet alleen van haar , maar de hele buurt gaat keihard naar beneden!
Ik zeg heel eerlijk! Ik ben blij dat ik er niet naast woon!
Dus omdat een klant van jou asociale buren heeft ben je anti Syriers. Toppunt van racisme! Echt bijna niet te geloven.
Er bestaan zoveel asociale buren, van elke afkomst, geloof, laag van de samenleving. Van rijk tot arm asociale mensen heb je overal.
Wat in ieder geval bewezen en onderzocht is is dat asielzoekers die uit echte oorlogssituaties komen gemiddeld minder crimineel zijn dan autochtone mensen. Waaronder Syriers dus. En dat is best bijzodner omdat ze gemiddeld natuurlijk armer zijn dan een gemiddelde nederlander en cirminaliteit heeft een correlatie met armoede.
Ik ken zoveel leuke Syriers. Mijn tiener "schoonzoon" en zijn moeder, de eigenaars van de Syrische banketbakker waar ik kom.
is iedereen leuk, nee natuurlijk niet.
Is de arabische cultuur over het algemeen erg anders dan de Nederlandse , ja vaak wel niet altijd.