Ik vind het persoonlijk niet heel erg om te wisselen naar een andere app. Alleen vind ik het lastig omdat de datacenters van Signal in de US staan. Als trump het in z’n bol krijgt dan hebben we alsnog geen toegang ertoe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Ik heb signal al jaren, ik gebruik het alleen zelden. Het was omdat de vriendengroep van m’n ex hun groepsapp daarop had. Maar ik ga toch niet meer met hun mee haha.
Ik vind het persoonlijk niet heel erg om te wisselen naar een andere app. Alleen vind ik het lastig omdat de datacenters van Signal in de US staan. Als trump het in z’n bol krijgt dan hebben we alsnog geen toegang ertoe.
SjonnieZ schreef:MarlindeRooz schreef:Ik heb signal al jaren, ik gebruik het alleen zelden. Het was omdat de vriendengroep van m’n ex hun groepsapp daarop had. Maar ik ga toch niet meer met hun mee haha.
Als dat zo is maakt het geen verschil volgens mij of je op whapp of signal zit. De cloudact zorgt er dan voor dat de dienst (meta) gegevens moet delen met de Amerikaans inlichtingen diensten
musiqolog schreef:SjonnieZ schreef:Als dat zo is maakt het geen verschil volgens mij of je op whapp of signal zit. De cloudact zorgt er dan voor dat de dienst (meta) gegevens moet delen met de Amerikaans inlichtingen diensten
Zover is het nu nog niet. Als de Amerikaanse rechtsstaat tot dat niveau afzakt kunnen we altijd weer verder zien.
tienus63 schreef:Want aan zich weinig zegt. Telegram's baas zei dat ook tot hij werd opgepakt. En Facebook zegt om je privacy te geven. En Google's eigen slogan was "Do No Evil".
SjonnieZ schreef:Bijzonder… ik heb dit allemaal niet. Ook geen spammers.
Ben je mss ooit gehackt geweest waardoor jouw telefoonnummer op het darkweb bekend is?
germie schreef:SjonnieZ schreef:Bijzonder… ik heb dit allemaal niet. Ook geen spammers.
Ben je mss ooit gehackt geweest waardoor jouw telefoonnummer op het darkweb bekend is?
Nee, volgens zo'n check niet.
Ik heb ook af en toe last van spammers op Telegram.
Brainless schreef:SjonnieZ schreef:Dan zal je nummer toch ergens bekend zijn. Zolang je verder voorzichtig bent hoeft dat overigens geen probleem te zijn.
Spammers sturen berichten naar willekeurige nummers.
Ze laten gewoon een computer naar oplopende 06 nummers spam sturen.
Brainless schreef:SjonnieZ schreef:Dan zal je nummer toch ergens bekend zijn. Zolang je verder voorzichtig bent hoeft dat overigens geen probleem te zijn.
Spammers sturen berichten naar willekeurige nummers.
Ze laten gewoon een computer naar oplopende 06 nummers spam sturen.
Lokii schreef:Zou ik ook wel willen weten. Voor context: ik werk in de cybersecurity en Signal staat naar mijn weten nog altijd goed bekend en wordt door veel mensen in het veld gebruikt. Dat het al jaren achterhaalt is lijkt mij onzin. De enige die zo zwaar negatief zijn, zijn meestal onbetrouwbare bronnen met hun eigen agenda en extremisten die vallen over de gesloten centrale server (waar in het geval van Signal geen enkele indicatie voor is dat het problemen heeft, en wel genoeg wat het tegendeel aanwijst). Tuurlijk is Signal niet feilloos, maar in de datasecurity is niks dat. Signal is echter wel erg goed.BarbaLala schreef:Mag ik vragen waar je deze informatie vandaan hebt?Als je het doet om veiligheidsredenen kun je jezelf de moeite besparen.
Is al jaren achterhaald dat het ook onveilig is.