Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Biebz schreef:Van mij mag het volledig afgeschaft worden. Ik heb nu zo'n angst voor oud en nieuw.
Het wordt zo misbruikt bij ons. Vorige jaar is door een ruzie een grote uitslaande brand ontstaan in een flat.
Ze vonden het grappig om vuurpijlen op het balkon te richten..
Nu hebben wij van de woningstichting een brief gekregen dat de balkons leeg gehaald moeten worden ivm vuurwerk wat erop gegooid wordt. Zodat de kans op brand kleiner wordt.
Politie wil niet eens meer komen als je belt. Of ze komen 3 uur later. En dan zijn ze al weg.
Ik heb nu al nachtmerries.
Marjo schreef:Ik vind het altijd een lastige discussie. De overlast van vuurwerk ben ik ook meer dan zat, maar de overlast wordt niet veroorzaakt door de mensen die zich aan de wetgeving houden. Die overlast komt door het illegaal gebruik van (illegaal) vuurwerk.
Marjo schreef:Gaat een verbod dat oplossen? Ik denk het niet. Ik denk dat er echt veel duidelijkere wetgeving moet komen dat je hele groepen kan oppakken en vast kan zetten, en niet vrij moet laten omdat het niet duidelijk was wie nou precies het vuurwerk afstak.
Marjo schreef:Ik steek zelf geen vuurwerk af, ik sta er wat dat betreft wat neutraler in. Ik vind het mooi om naar te kijken. Maar afgelopen zomer heb ik in Disneyland een waanzinnige drone-show gezien en ik zou dat dus ook mooi vinden. Vuurwerk afschaffen? Prima, maar dan wel met een goed alternatief
DuoPenotti schreef:Ik denk dat dat vooral de reden is dat ze het nu niet verbieden.
Het gaat eerst erger worden.
Want dat tuig, want dat is het gewoon, gaat dan volle bak rellen.
Maar goed zet het leger maar in. Water kanonnen vol hard aan met blauwe verf.
Doet het zeer, jammer.
Mijn part rubberen kogels.
Elk met blauwe verf kun je in de week daarna ook nog oppakken.