Blue_Eyes schreef:mce schreef:En nu alle gevluchte Syriers terug naar hun thuisland om er voor te zorgen dat er een goede regering komt. Dan was hun vlucht niet voor niets.
Jij hebt het echt niet begrepen...
Dat blijkt,
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Sowieso elke "vluchteling" die tijdens verblijf in Nederland (Europa) terug gaat naar het thuisland voor "vakantie" zouden de verblijfspapieren afgenomen moeten worden.
Brainless schreef:mce schreef:En nu alle gevluchte Syriers terug naar hun thuisland om er voor te zorgen dat er een goede regering komt. Dan was hun vlucht niet voor niets.
Jeeh die 150.000 vanuit hier (waaronder ook kinderen en ouderen en meerdere met een vaste verblijfsvergunning) die gaan echt de boel uitmaken op 23 miljoen mensen in Syrië
edit: en hun vlucht niet voor niks als ze teruggaan? Hun leven redden is al een reden genoeg.
BrankaZ schreef:Wat is het toch dat mensen maar meteen Nederland uitgejaagd moeten worden nu een dictator is verjaagd door rebellen? Niemand weet of het land nu wel veilig en stabiel is, maar blijkbaar moeten met gillende spoed daar waar mogelijk verblijfsvergunningen ingetrokken worden.
Ik vrees eerlijk gezegd juist dat er binnenkort een nieuwe stroom vluchtelingen op gang komt omdat de rebellen die Al-Assad hebben verjaagd een Islamitische staat willen oprichten. We zien wat dat in Afghanistan oplevert.
purny schreef:mvdende schreef:Sowieso elke "vluchteling" die tijdens verblijf in Nederland (Europa) terug gaat naar het thuisland voor "vakantie" zouden de verblijfspapieren afgenomen moeten worden.
Geloof me, je gaat niet voor je lol even op vakantie naar Syrië maar puur omdat je je ouders jaren niet hebt kunnen zien. En die reis is alles behalve prettig.
Mijn buurvrouw komt uit Syrië. Ze is vorig jaar of het jaar daarvoor terug gegaan.
Ze moest naar Libanon vliegen en vanaf daar met een taxi. Ze kwam lang talloze check points. Dus het was alles behalve een plezierige vakantie.
Dus de opmerking dat ze dan maar de verblijfsvergunning in moeten leveren is kort door de bocht.
Als jij dingen via marktplaats verkoopt zou je dat eigenlijk ook op moeten geven dan. Want dat zijn extra inkomsten.
Dus dat mensen even op vakantie gaan naar land van herkomst is niet zo
_chou schreef:Maar het is toch gek dat er ook mensen zijn die hier willen blijven omdat ze een leven hebben opgebouwd![]()
Wij emigreren toch ook, vind je dat dan ook niet kunnen?
Lithya schreef:Morganlefay schreef:Mij collega is een gevluchte Koerd. Geen haar op zijn hoofd dat hij terug gaat naar Syrie. Hij heeft ook een duidelijke mening over het Turkse staadshoofd.
Maar een oprechte vraag en wellicht dat iemand het antwoord weet. Wanneer alle verblijfsvergunningen worden ingetrokken. Heb je dan wel de keus om te blijven?
Brainless schreef:Ik ga op mijn handen zitten denk ik.
DE Nederlandse normen en waarden bestaat niet.
Ik hou mij ook niet aan de feestdagen.. ben ik dan geen Nederlander?Ik betaal geen belasting.
. dus ben dan geen "echte" Nederlander?
Die paar landen die je noemt zijn geen "veel" landen, binnen de EU (ook Noorwegen en Finland) mag je gewoon wonen en werken. Daar kom je dus gewoon echt wel in.
En nee geen enkele vluchteling kan vanaf dag 1 zijn eigen broek ophouden DIE HEBBEN NIKS!!!!
Ik weet dat mijn bericht verwijderd gaat worden...
@mvdende
Weet je laat iedereen anders lekker vertrekken die zijn eigen broek niet kan ophouden en ook nog eens commentaar denkt te mogen hebben over mensen die echt hulp nodig hebben.. dan piept men wel anders.
mvdende schreef:foxy80 schreef:Ik zie alleen maar meer vluchtelingen komen. Diegenen die hier nu zijn, hebben nog steeds geen reden om terug te gaan (onstabiel land, hier sowieso veilig, betere rechten, gezondheidszorg en studiemogelijkheden - of zoals een Syrier het in de krant stelde: "mijn leven is nu eenmaal hier want mijn kinderen studeren, ik zal hoogstens met mijn pensioen terug keren"). En daar komen nu dus de mensen bij die Assad de hand boven het hoofd gehouden heeft.
Ik zie daar geen vrede komen. Teveel partijen betrokken die allemaal een deel van de koek willen.
Dus is het een economische vluchteling!! Als hij namelijk écht écht gevaar zou lopen in z'n thuisland, zou hij óók niet met z'n pensioen erheen kunnen.....
Sowieso elke "vluchteling" die tijdens verblijf in Nederland (Europa) terug gaat naar het thuisland voor "vakantie" zouden de verblijfspapieren afgenomen moeten worden. Want waarom kan je wél enkele weken op vakantie naar je thuisland maar kan je er niet wonen?? Als het écht zo gevaarlijk is dat je moet vluchten, kan je er óók geen vakantie vieren.....
Ik hoop dat Syrië nu snel tot de "veilige landen" gaat behoren en dat er grondig gekeken gaat worden wie daadwerkelijk nog steeds gevaar loopt in Syrië en wie "het hier in West-Europa wel lekker leven vind", maar wie géén levensgevaar heeft in thuis land/ gebied/ stad
purny schreef:Precies, de echtgenoot van mijn buurvrouw kon niet mee, anders werd ie opgepakt. En dat gebeurd of gebeurde met iedere Syrische man. Noem je dat dan nog vakantie mvdende?
Leuke vakantie hoor, om met gevaar voor eigen leven de reis te wagen.