Pony vermoedelijk door wolf gedood Wekerom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Pony vermoedelijk door wolf gedood Wekerom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 13:43

Denk dat het idee gewoon eng is dat er rond het tijdstip dat kinderen naar school gaan er een wolf los loopt. Ter info, de basisschool is niet zo ver van de plek waar de aanval was. Nu was het zaterdag, maar hoe zou dat gaan op een doordeweekse dag?

Liannetje, dat vind ik nog eens best een goed idee..bossen omheinen. Alleen dan kan er geen enkel wild meer migreren en ik geloof dat wolven best wel een groot leefgebied nodig hebben. Ik vraag me af of NL natuur heeft die groot genoeg is. En rekening mee houdend dat ze dan alles wat in het bos leeft opvreten.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 13:59

Papaya, dat jij zegt dat de wolf is verlaagd door buurtbewoners en de politie.. Lekker schuw dus ook :=
Weet jij daar meer van? Bleef hij rond de wei waar de pony ligt, hangen? Hoezo werd de politie gebeld? Omdat de wolf bleef hangen of kwamen die zelf al opdraven? Omdat er normaal echt geen politie bij een karkas wordt gehaald.

Ik denk ook dat de wolf op camera een andere wolf is. Beest eet niet met mes en vork, die schranst zo snel mogelijk wat naar binnen.
Maar in feite doet het er niet toe. Ook niet of het nu om 7:50 was of om 7:55. Of wat iemand anders met z'n kind zou doen in zo'n situatie. Door al dat mierenneuken (al helemaal op Facebook) gaat het belangrijkste nieuws voorbij en dat is dat er weer een pony is gepakt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:03

Elisa2 schreef:
Denk dat het idee gewoon eng is dat er rond het tijdstip dat kinderen naar school gaan er een wolf los loopt. Ter info, de basisschool is niet zo ver van de plek waar de aanval was. Nu was het zaterdag, maar hoe zou dat gaan op een doordeweekse dag?

Liannetje, dat vind ik nog eens best een goed idee..bossen omheinen. Alleen dan kan er geen enkel wild meer migreren en ik geloof dat wolven best wel een groot leefgebied nodig hebben. Ik vraag me af of NL natuur heeft die groot genoeg is. En rekening mee houdend dat ze dan alles wat in het bos leeft opvreten.

O ja. Bossen omheinen en daar dan geregeld dieren in dumpen die geen kant op kunnen en door de wolven verslonden worden. Lekker diervriendelijk. :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:40

Ik denk dat bossen omheinen ondoenlijk is. Ze komen met regelmaat over een hek van 2 mtr (zonder stroom), dus óf de hekken moeten dan nóg hoger worden óf er moet goed stroom boven/langs het hek om klimmen tegen te gaan.
Wie gaat dat bijhouden in een bos!!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:57

Nouja als de eigenaresse en haar gezin wakker gebeld werd door omwonenden die het dier zo er bij zagen liggen stond de pony iig snachts buiten.
Iets waar wel wat van gevonden mag worden midden in een gebied waar het steeds raak is met aanvallen!
Dat is namelijk gewoon je kop in het zand steken.
En dat kan dus niet meer....

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:49

Popstra schreef:
Nouja als de eigenaresse en haar gezin wakker gebeld werd door omwonenden die het dier zo er bij zagen liggen stond de pony iig snachts buiten.
Iets waar wel wat van gevonden mag worden midden in een gebied waar het steeds raak is met aanvallen!
Dat is namelijk gewoon je kop in het zand steken.
En dat kan dus niet meer....

Daar ben ik het mee eens hoor, zeker als je een schuurtje hebt.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:53

Jolliegirl schreef:
Ik vind het nog afschuwelijker dat hier kinderen mee op de foto worden gezet, behoed je kinderen hiervoor! Die hoeven dit niet te zien, niet op die jonge leeftijd!
het dier was al ontdekt, dus deze kinderen zijn bewust meegenomen naar dit tafereel.

Het is idd 5 over 12... afschieten en beheren die handel!
Ongelooflijk weer!

Ik heb het helemaal met je eens.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:54

@popstra/wintu: Daar ben ik het idd ook wel mee eens... ben ook wel benieuwd of de overblijver nu wél 's nachts naar binnen gaat (en een betere/aangepaste omheining gaat krijgen).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:56

De overblijver is weg..

Ik vind het ook naief om ze buiten te laten staan s"nachts in bosrijk gebied.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:01

Elisa2 schreef:
De overblijver is weg..

Ik vind het ook naief om ze buiten te laten staan s"nachts in bosrijk gebied.

Ze hadden toch ook kalfjes?
Ja, ik vind het jammer dat er eerst een pony dood moet, en schijnbaar kan er dan dus wel iets geregeld worden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:06

Er staan Galloway koeien/ kalveren? In ieder geval met flinke horens.

Ja het is niet slim om ze s"nachts buiten te laten.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:08

Elisa2 schreef:
Er staan Galloway koeien/ kalveren? In ieder geval met flinke horens.

Ja het is niet slim om ze s"nachts buiten te laten.

Ik noem ze altijd kleine lakenvelders :D
Die staan hier inderdaad ook buiten en allerlei andere soorten ook.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:25

Ik wilde reageren met: als ik aan de rand van wolven gebied zit, zou ik er echt veel moeite mee hebben om m'n pony's elke nacht binnen te zetten. En zou ik aan de hand van zichtmeldingen ze misschien af en toe nog wel buiten laten staan en op één oor slapen (nu heb ik geen pony's meer dus sowieso niet aan de orde).
Maar Wekerom is ook wel echt midden in wolvengebied als ik zo op Maps kijk. Zijn in die nabije omgeving niet al meer pony's gepakt?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:28

Ja vorig jaar (dit jaar, winter) een stuk 0f 10..maar het was de afgelopen maanden heel erg rustig. Dus de dreiging was wat minder aanwezig zeg maar.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:11

Maar waren die aanvallen ook grotendeels in die hoek?
(Ik kom daar nooit dus ik leg niet direct de link tussen locaties of onthou elke plaatsnaam :+ )
Al loopt een wolf natuurlijk kilometers zat maar sommige mensen zijn daar wat meer naïef in.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:19

Ja allemaal in dezelfde buurt.. maar de buurt is natuurlijk best groot. Veel bosgebied hier. De aanvallen waren in de verschillende buitendorpen die naast elkaar liggen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:38

De 3 jonge wolven die vorige week dood gereden zijn was daar ook niet ver vandaan en onlangs in Otterlo schapen gepakt..ligt er ook niet ver vanaf. Kijk maar op de kaartjes bij Geen Wolf met aanvallen en zichtmeldingen. Allen in die hoek bij de Veluwe