Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 08:24

BigOne schreef:
Hoeft niet, heb ik al gedaan en je hebt gelijk. Alhoewel er wel verschil gemaakt moet worden tussen voorlopige hechtenis ( gebeurt wanneer je verdachte van zwaar misdrijf bent) en gedetineerden.
In Nederland telden de onderzoekers 12 gerechtelijke dwalingen waarin uiteindelijk 14 mensen zijn vrijgesproken.
Dit waren dus idd mensen die op basis van ooggetuigen( verkeerde herinnering of leugens) slecht politiewerk en onvolledige informatie door een rechter veroordeeld zijn en dat lijkt me verschrikkelijk.
Maar terugkomend op het onderwerp, de drie heren mbt Bodegraven zijn wel terecht veroordeeld.

Jullie vergeten dat jullie reacties gingen over een reactie waarin het over politiek gevangenen ging. In NL zijn die er niet maar complotdenkers denken daar anders over want hun medestanders draaien soms de bak in.

Complotdenkers willen geen betere wereld. Ze willen het enkel beter voor zichzelf en om dat te bereiken is een deel in staat wreedheden te begaan, of daarop aan te sturen, waar zij anderen van betichten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:10

Coloured schreef:
Voor wie zich wil verdiepen:

https://www.lichtoplevens.nl

Stel je zelf eens voor dat jij dit allemaal meemaakt, of hebt meegemaakt en dat niemand jou gelooft. Hoe zou jij dat vinden?

Interessante link! Hoe waar dat allemaal is weet ik niet uiteraard. Kennen jullie de film "Rosemary's baby" met een geweldig acterende Mia Farrow? Het is maar een film natuurlijk ,maar er is geen rook zonder vuur.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:11

sanne1221 schreef:
Satanistisch kindermisbruik blijft oppoppen, meer dan eens.
Maakt niet uit wie dit zegt.
Ik weet niet of dit waar is, maar ik weet dat incest en aanverwanten bestaat.
Wat ik gevaarlijk vind is dat iedereen met een alternatieve mening zwart gemaakt wordt.
Wat autoriteiten zeggen hoeft niet per se de waarheid te zijn.
Integendeel.

Wat ik gevaarlijk vind is dat gewone mensen die hun werk doen van de meest walgelijke dingen worden beschuldigd en dat dan onder de noemer “alternatieve mening” valt. Nee, het is echt kwalijk. Kwaadaardige leugens die grote gevolgen hebben voor onschuldige mensen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:38

Coloured schreef:

Stel je zelf eens voor dat jij dit allemaal meemaakt, of hebt meegemaakt en dat niemand jou gelooft. Hoe zou jij dat vinden?

Hier wordt gezegd dat bijna 43% van de kinderen is blootgesteld aan srm, incest en verkrachting. Dat zou bijna 1 op de 2 kinderen zijn. Er wordt vooral vader, opa, vrienden van vader genoemd. Oftewel, bijna alle mannen in Nederland zouden hier aan mee doen…

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 11:16

Ik ben als kind meermaals aangerand hoor.
Vol bij mijn borsten maar dan door gasten paar jaar ouder dan ik en ik kon niet weg.
Maar ik ben euhm, vrij weerbaar met een blik die kan doden en ellebogen. :Y)

Ik heb er wel last van gehad kort, maar kon het heel goed verwerken en ben niet extreem lastig
met aanraking gelukkig.
Altijd ook in een zwembad.

Op volwassen leeftijd alleen, 23 was ik en later nog ook meermaals lastig gevallen.
Door mannen die openlijk hun apparaat lieten zien in vol ornaat en naar me staarden.
En er lagen bij een enkel twee bejaarden bij.
Ik lag al gezicht naar voren dus tussen mijn benen kijken kon niet.
Dit is van de 4x, dus 3x gebeurt en 1x ben ik zelfs achtervolgd naar 4 sauna’s.
Bii sauna vier een spurt en gezegd dat er een man achter me aan zat overduidelijk.
Toen hebben twee andere gasten twee kerels gezegd kon tussen ons in.
En hij is van ons als hij wat probeert.
Hij kreeg van de bijna volle sauna zulke doodsblikken dat hij vertrokken is direct.
Dat was dus wél eng!!!!
En ik kan er niet omheen: dit betrof iemand met afkomst waar vrouwen minder zijn dan mannen.
Maar echt als ik opstond hij in 15 seconden ook.
En apparaat al in beeld gehad.

Ik ben daarna constant bewaakt door het personeel omdat ze deze engnek eruit wilden hebben.
Over de porto was iedereen op de hoogte ook voor andere gasten.
Ik ben nooit meer geweest, maar ben door ziekte en gewoon 9 jaar ouder ofzo denk ik ook geen mikpunt meer.
Destijds had ik echt zo’n figuur, vet op de goede plekken verder niet en dat resulteerde inderdaad in wangedrag.

Ik heb daarna ook gezegd mij prima, het kostte al veel en dan heb ik dat ook niet.
Maar ik moet er niet aan denken dat er vrouwen niét zo weerbaar zijn en verkracht worden daar.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 11:52

anjali schreef:
maar er is geen rook zonder vuur.

Dat is echt een heel gevaarlijke uitspraak. Op basis daarvan zijn al heel wat mensen totaal onschuldig uitgekotst door de gemeenschap waarin ze al hun hele leven woonden.
Overigens is het ook in dit geval niet terecht; er is geen enkel bewijs dat de kindjes die in Bodegraven begraven liggen, ook daadwerkelijk door iets schimmigs om het leven zijn gekomen/gebracht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 12:28

Coloured schreef:

Verdiept: hele site gelezen en tussen de regels door lees je dat het om SRM (satanisch ritueel misbruik) gaat, gedaan door de elite! Dan ben ja af als net opgerichte anbi stichting .

Ongetwijfeld gebeuren er met kinderen heel verschrikkelijke zaken en velen zullen voor het leven getekend zijn.
Maar deze site gaat daar niet bij helpen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 12:54

Blue_Eyes schreef:
anjali schreef:
maar er is geen rook zonder vuur.

Dat is echt een heel gevaarlijke uitspraak. Op basis daarvan zijn al heel wat mensen totaal onschuldig uitgekotst door de gemeenschap waarin ze al hun hele leven woonden.
Overigens is het ook in dit geval niet terecht; er is geen enkel bewijs dat de kindjes die in Bodegraven begraven liggen, ook daadwerkelijk door iets schimmigs om het leven zijn gekomen/gebracht.

Volledig eens met Blue_Eyes.
Om te beginnen is de uitdrukking (niet meer) waar. Rook kan je zeker hebben zonder vuur.
https://www.maxiaxi.com/blog/hoe-werkt-een-rookmachine/

En Anjali, als gelovige zou jij toch beter dan wie ook moeten weten dat de spreekwoordelijke rook (geloof) zonder vuur (het bestaan van een hogere macht is nooit aangetoond) mogelijk is.

superpony

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 13:53

Ik vind complottheorieën altijd wel interessant en sta er niet heel zwart-wit in, want het roept ook veel vragen op.

Wie bedenkt de complotten? Er moeten toch meerdere mensen zijn met dezelfde gedachten die een grote groep kunnen bereiken, want 1 iemand alleen zie ik dat niet doen.

Hoe kan het dat zoveel mensen volgen? Dan is dat verhaal toch makkelijker te accepteren dan het verhaal van de andere kant. Mensen zeggen algoritme, maar daarvoor moet je dus al in dat algoritme komen.

Het valt me op dat mensen die anti vaxxers waren ook de andere complotten aannemen en delen. De wereld wordt overgenomen, we mogen straks niks meer, natuur moet wijken voor huizen, ze regelen het weer, de wolven zijn uitgezet om veehouders te pesten etc etc.

En eigenlijk is dat allemaal gebaseerd op bang maken. Mensen zien het steeds vaker als 1 groot geheel en kunnen niet meer relativeren lijkt het.

Er worden mensen in hokjes gestopt en graag als dom bestempeld, maar er zitten echt meer dan genoeg mensen tussen die wel redelijk verstandig zijn, goede banen hebben en van wie je het niet zou verwachten.
Maar ik snap ook dat het wij-zij gevoel is gegroeid. Juist omdat de niet complotdenkers mensen in hokjes zijn gaan stoppen, zich heel negatief uitspreken en de anderen het gevoel geven dat zij "beter" zijn dan die complotdenkers. Ik denk dan altijd; als je zo verstandig bent, kijk dan eens waar het vandaan komt. Waarom voelen mensen zich zo? Waar komt het allemaal vandaan en wat kunnen we daar tegen doen? Mensen afkraken en een stempel geven is zo makkelijk. Maar ik begrijp heel vaak wel waar dingen vandaan komen. Zoals hier al wordt genoemd ergens; het leven is voor veel mensen echt wel zwaar.
Er wordt te makkelijk over gedacht hoe je problemen kan en moet oplossen, maar niet iedereen kent de weg of weet hoe uit de problemen te komen. Zeker als het in de omgeving de standaard is.

Ik ken deze dame niet, maar heb haar opgezocht en kan er soms echt geen touw aan vastknopen waar ze het over heeft en wat ze nou echt wil bereiken. Ze ziet volgens mij heel veel problemen en gooit alles bij elkaar waar het een groot wespennest wordt van problemen, angsten etc.

Ik snap ook niet dat ze ooit agente is geweest, maar toen speelde haar mentale problemen waarschijnlijk nog niet. Of zijn ze daar begonnen?
Helaas weet ik ook dat er hele schrijnende gevallen zijn van kindermishandeling en misbruik in Nederland waar je echt onpasselijk van wordt. Daar kan je je gewoon echt niks bij voorstellen wat mensen doen.
Of misschien tegenwoordig wat meer, nu er bijv ook beelden naar buiten zijn gebracht van de zorgboerderij in Wedde bijvoorbeeld. Geen 1 normaal, gezond mens snapt waar dat gedrag vandaan komt en waarom je dat zou doen, maar het gebeurt echt meer dan je denkt.

Net als kindermisbruik en mishandeling thuis. Iets van 25jr geleden toen ik er even in zat, was het 1 op de 10 kinderen, dus dat kan nu best meer zijn. En dat ging om kinderen uit alle rangen en standen. Destijds bespraken we dat de meest ernstige gevallen juist vaak kwamen uit gezinnen waar een enorme werkdruk was, prestatie drang hoog was etc.
Gewoon een klap gebeurde meer in een "doorsnee" gezin.

Zelfs de kerk heeft natuurlijk onder vuur gelegen over misbruik en dat is wel vaker dan eens bewezen. Maar kijk in de wereld van bn'ers hoe moeilijk het blijkbaar is om verleidingen te weerstaan.

Satanisch is weer van een hele andere orde, maar ik zou toch op de 1 of andere manier deze dame echt kundig willen laten behandelen en horen waar haar gedachten vandaan komen. Je kan dit niet bestrijden als je niet weet hoe het is ontstaan. En misschien kan je het dan ook haar volgers uitleggen?

Mensen roepen sinds corona en dat heeft natuurlijk bij veel mensen echt wel impact gehad. Maar ik denk dat de enorme druk op de GGZ ook een heeeeel groot probleem is. Ik weet van 2 mensen die al meer dan 1,5 jaar wachten op psychologische hulp. 1,5 Jaar rondlopen met problemen is echt wel heel erg lang.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 14:14

Ik kreeg ff te horen dat ik in aanmerking kwam voor euthanasie, maar een middel heel misschien nog wat deed.
Op mijn verjaardag.
Ik heb er nog steeds last van nu ik me eruit gevochten heb maar ik moest 3 jaar zeker wachten op hulp.
Dus ze hebben me maar niet eens doorverwezen, en dok zelf maar.
€100 per sessie, en gevolg is dat ik nog steeds met het onwerkelijke gevoel loop waar ik dagelijks aan herinnert wordt.
En artsen geven je je medicijn, dan lang wachten op inwerken.
En dan groen licht voor definitief na dik een half jaar pas, en dat vreet aan je.
Tel ik 2 jaar opgesloten zitten voor de goedkeuring niet eens mee.
De angst, voorbereiden op wat naar wie gaat als je overlijdt heb ik nachtmerries van soms nog steeds.
Ook van het idee dat ze me in slaap brachten definitief, heb ik enorme nachtmerries van.

Maar hulp is echt vreselijk duur en tot over 3 jaar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 14:16

Ik vond het artikel van de man die slachtoffer is geworden van zo'n complottheorie niet objectief geschreven. Wat logisch is natuurlijk, maar als buitenstaander is het dan lastig om een mening te vormen.

Ik heb deze mevrouw opgezocht en tja..wat moet je er van denken? Ik heb het vaker gehoord over Satanisch kindermisbruik..mij persoonlijk gaat dat sowieso veel te ver. Maar ik denk wel dat er nog heel veel is wat we nog niet weten. Op het Darkweb bijvoorbeeld.

Of een paar jaar terug zag ik een docu over mensenhandel, meisjes in Roemenie die gekidnapt worden om in de sexindustrie te gaan werken in Engeland worden waar de politie corrupt is en de ouders machteloos met lege handen staan. En dan blijken die cijfers ook enorm hoog te zijn en hier in de reguliere media hoor je daar nooit wat over.

En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te vinden, ook denken sommige mensen vooruit of leggen verbanden die anderen (nog) niet kunnen zien. Die worden dan ook al snel weg gezet als complotdenker maar dat is imo niet helemaal terecht. Vaak komt later wel uit wat degene al eerder zeiden.

En er zijn natuurlijk mensen die gewoon helemaal doorslaan en alle contact met de werkelijkheid verliezen. Een psychose of paranoia worden zoals al genoemd werd. Het is wel een probleem als andere onschuldige mensen daar het slachtoffer van worden. Dat lijkt hier het geval te zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 14:25

Even los van deze mevrouw...
Beetje aan de hand van het bericht van superpony.

Ik volg het wolven gebeuren heel goed.
En de censuur is in de media echt groot.
Waarop echt de mensen die wat mee gemaakt hebben bevolen worden dit niet in de media te brengen.
De fotograven van de wolf met welp die dat weg moesten halen.
En de luI verhalen omtrent dat lief wolfie niks doet. De zogenaamde deskundige die niet deskundig zijn maar alleen voor eigen portemonnee spreken.

Daar heb ik de laatste tijd wel vaker gezegd, je zou er complotdenker van gaan worden.

Want echt wat er in de grote media staat en wat er echt gaande is klopt niet met elkaar.

En ondertussen denk ik ook te vaak. Als we niet meer op de media kunnen vertrouwen.
Bij welke onderwerpen speelt dat dan nog meer?
Dat is echt niet enkel en alleen bij de wolf zo.

Dus ja ik geloof best dat mensen grote vraagtekens gaan zetten. En heb je wat nare dingen meegemaakt die voor jou gevoel echt niet kunnen. Dat je er dan in doorslaat.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 14:29

Nienkje_H schreef:
Ik bedoelde zéker niet dat het níet bestaat. Meer dat het institutioneel (door een overheid of de zgn elite) nooit is bewezen.

En andersom, is het ook bewezen dat het NIET zo is?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 14:31

KootMiraDrum schreef:
Nienkje_H schreef:
Ik bedoelde zéker niet dat het níet bestaat. Meer dat het institutioneel (door een overheid of de zgn elite) nooit is bewezen.

En andersom, is het ook bewezen dat het NIET zo is?

Je kan niet bewijzen dat iets NIET bestaat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 14:31

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 14:32

Ze kan als politie agente wel echt vreselijke dingen hebben gezien, maar dan zou ze daar hulp voor moeten krijgen.

Ik weet hele nare dingen en daar kan je soms niet vrij over praten. Maar sommigen ervaringen en beelden blijven je echt eeuwig bij en geen gezond denkend mens kan zich er ook maar iets bij voorstellen wat mensen elkaar, maar dus ook (kleine) kinderen en vaak dieren aan doen.

En juist bij de ergste misbruik en mishandeling kunnen kinderen het heel goed verbergen. Zeker als het door (groot) ouders gebeurt, blijven kinderen heel lang stil.
Zonder details weet ik bijv een kind van rond de 8jr die al een tijd niet meer verzorgd werd thuis en zelf goede oplossingen had bedacht, tot het ging opvallen op school. Door omstandigheden was er geen goede opvangplek voor dat kind en heeft het weken ergens moeten doorbrengen wat gewoon niet acceptabel was. Beter dan thuis, maar zeker niet gewenst.

En dan roepen mensen iets over de cijfers en dat het uitzonderingen zijn, maar voor elk kind dat het overkomt is het vreselijk en de hel op aarde. En net dat ene kind dat daardoor ontspoort kan weer vreselijke problemen veroorzaken. Niet dat dat altijd zo is en mensen met een goede basis niet ontsporen, maar als je gaat kijken naar waar de verleidingen het makkelijkst zijn en het meest op de loer liggen, is het toch vaak daar waar de basis mist.

Staat los van wat deze mevrouw doet en beweerd, maar haar gedachten moeten ergens vandaan komen en dan denk ik of insinueer ik toch dat ze iets moet hebben meegemaakt dat ze zo doordraait.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 14:42

DuoPenotti schreef:

Waarop echt de mensen die wat mee gemaakt hebben bevolen worden dit niet in de media te brengen.
En de luI verhalen omtrent dat lief wolfie niks doet. De zogenaamde deskundige die niet deskundig zijn maar alleen voor eigen portemonnee spreken.

Daar heb ik de laatste tijd wel vaker gezegd, je zou er complotdenker van gaan worden.

Want echt wat er in de grote media staat en wat er echt gaande is klopt niet met elkaar.

En ondertussen denk ik ook te vaak. Als we niet meer op de media kunnen vertrouwen.

Dus ja ik geloof best dat mensen grote vraagtekens gaan zetten. En heb je wat nare dingen meegemaakt die voor jou gevoel echt niet kunnen. Dat je er dan in doorslaat.

Absoluut, daar ben ik het mee eens.

Maar door het mensen in hokjes stoppen, krijg je wel meer dat mensen tegenover elkaar komen te staan.

Ik heb op zich wel last van de wolf, want hij is in de omgeving geweest meerdere malen, we hebben maatregelen getroffen en extra werk. Je hebt wat minder rust etc.

Maar mensen komen met complotten van uitzetten, boeren pesten etc etc. En het opvallende is dat mensen die 1 complot delen, ook vaak al die andere complotten delen. En dat is ergens wel interessant.

Dat de corona er was en men tegen het vaccineren en de maatregelen was, is 1 ding, maar nu is de corona expres ingezet om de mensheid uit te dunnen.
De wolven zijn uitgezet.
Contant geld moet eruit om de mensen te controleren.
Het weer wordt beïnvloed, met name de vele regenbuien.
En allemaal om de mensen te pesten en alles af te nemen.

Ik denk ook dat het niet altijd de boodschap is, maar ook HOE en WIE hem verspreid. Sommige mensen hebben echt het talent om meer invloed uit te oefenen met hun woordkeuzes.

En feitelijk is dat met alles zo. Kijk in de paardenwereld hoe beïnvloedbaar mensen zijn door mensen die de boodschap op de leukste manier brengen. Je kan mensen echt veel wijsmaken als je het op de juiste manier weet te doen.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 14:49

Complotten ontstaan waar waarheden verdoezeld worden.

En geloof me, dat gebeurt op zeer grote schaal. Zo ook in het SRM verhaal.
Niet voor niets worden mensen de mond gesnoerd en tot complotdenker geframed.

Gelukkig gaan steeds meer mensen toch zien dat de media niet brengt wat het zou moeten brengen.
En mensen zoals Alice (er zijn er nog veel meer) willen maar 1 ding, de waarheid boven tafel. En die is schokkend, heel schokkend.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 14:49

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 14:52

Complottheorieën is gewoon een verdienmodel voor (uitgerangeerde) BN-ers of influencers.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 14:53

Dat lijkt mij inderdaad eerder het geval.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 14:56

superpony schreef:
DuoPenotti schreef:

Absoluut, daar ben ik het mee eens.

Maar door het mensen in hokjes stoppen, krijg je wel meer dat mensen tegenover elkaar komen te staan.

Ik heb op zich wel last van de wolf, want hij is in de omgeving geweest meerdere malen, we hebben maatregelen getroffen en extra werk. Je hebt wat minder rust etc.

Maar mensen komen met complotten van uitzetten, boeren pesten etc etc. En het opvallende is dat mensen die 1 complot delen, ook vaak al die andere complotten delen. En dat is ergens wel interessant.

Dat de corona er was en men tegen het vaccineren en de maatregelen was, is 1 ding, maar nu is de corona expres ingezet om de mensheid uit te dunnen.
De wolven zijn uitgezet.
Contant geld moet eruit om de mensen te controleren.
Het weer wordt beïnvloed, met name de vele regenbuien.
En allemaal om de mensen te pesten en alles af te nemen.

Ik denk ook dat het niet altijd de boodschap is, maar ook HOE en WIE hem verspreid. Sommige mensen hebben echt het talent om meer invloed uit te oefenen met hun woordkeuzes.

En feitelijk is dat met alles zo. Kijk in de paardenwereld hoe beïnvloedbaar mensen zijn door mensen die de boodschap op de leukste manier brengen. Je kan mensen echt veel wijsmaken als je het op de juiste manier weet te doen.

Denk jij dan niet dat er achter die wolven een "complot" zit? Waarom mag er anders niets aan gedaan worden en wordt er over gelogen ? Als het gewoon een natuurlijke plaag zou zijn, dan zou die toch bestreden mogen worden?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 14:59

Anjali,
Europees wet- en regelgeving?
Sinds 1982 mag de wolf niet meer gedood worden.
Heeft niets met complotten te maken.

Ik heb hier geen last van wolven, toch zie ik overal de berichten over de verschillende voorvallen met wolven langs komen.
Dus ik zie niet hoe dit verborgen gehouden wordt door de media?

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 15:03

Mirranda schreef:
Complotten ontstaan waar waarheden verdoezeld worden.

En geloof me, dat gebeurt op zeer grote schaal. Zo ook in het SRM verhaal.
Niet voor niets worden mensen de mond gesnoerd en tot complotdenker geframed.

Gelukkig gaan steeds meer mensen toch zien dat de media niet brengt wat het zou moeten brengen.
En mensen zoals Alice (er zijn er nog veel meer) willen maar 1 ding, de waarheid boven tafel. En die is schokkend, heel schokkend.
Bedenk je wel dat iemand als Alice zich ook zonder blikken of blozen tegen jou kan keren.
Jou kan beschuldigen van dingen die jij niet gedaan hebt, zonder enige vorm van bewijs.
Besef je dat eigenlijk wel? Of denk je echt dat ze alleen de 'daders' pakt? Zoals de ouders van de overleden kindjes?

Heeft dit überhaupt zin... :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 15:06

Wat denken jullie van de Bilderbergconferenties? Deze geheime bijeenkomsten van rijken en machtigen geven ook voer voor complottheorieen. Verder heb je nog de Vrijmetselaars waar ook vanalles van gedacht\verdacht wordt. Er bestaat veel meer dan je zomaar kunt waarnemen. Helaas vaak niet de beste dingen.